‎י״ח באדר ב׳ ה׳תשפ״ד‎

28 מרץ 2024

סקירה שבועית. מאקרו ושווקים 19/04/2020

באדיבות מיטב דש, 40 שנה, אלכס זבז'ינסקי .

עיקרי הדברים  

  • לפי התחזית של קרן המטבע, הפגיעה של המשבר הנוכחי בצמיחה תהיה קשה יותר מאשר משבר 2008-09, אך ההתאוששות ממנו תהיה מהירה יותר, מה שבסה"כ אמור לתמוך באפיקי סיכון.
  • דהירת השווקים לאחרונה מתבססת לא על הערכות כלכליות, שכמעט בלתי ניתנות ליישום בשלב זה, אלא על התחזיות להתפתחות המגפה. מעתה, מגוון האפשרויות בתחום זה יותר גדול, מה שמחייב גישה זהירה וסלקטיבית יותר באפיק המנייתי והקונצרני.
  • למרות הריבית האפסית והרכישות של הבנקים המרכזיים, הסיכון ביחס לרווח הפוטנציאלי באפיק הממשלתי לא מצדיק להערכתנו החזקת מח"מ ארוך של התיק. אנו מעדיפים החזקת מח"מ בינוני באמצעות הקצוות באפיק השקלי.
  • כפי שהתייחסנו בסקירה מיוחדת בשבוע שעבר, להערכתנו סיכוני האינפלציה לא מגולמים בשווקים בצורה מספיקה.
  • הירידה במחירי הנפט עדיין לא משקפת את המאזן האמיתי בשוק הנפט.

 

המלצות מרכזיות

חשיפה למניות:גבוההבינונית / גבוההבינוניתבינונית / נמוכהנמוכה

 

מח"מ האג"ח:     ארוךבינוני / ארוךבינוניבינוני / קצרקצר

 

דירוג באג"ח בקונצרניותללא דירוגBBBAAAAAA

דגשים:

  • אנו ממליצים על הורדת חשיפה למניות לבינונית.
  • אנו ממליצים על מח"מ בינוני באפיק הממשלתי.
  • אנו ממליצים על הטיית תיק האג"ח לטובת האג"ח הצמודות.
  • אנו ממליצים על גישה יותר סלקטיבית באפיק הקונצרני.

מאקרו עולם.

תחזית ה-IMF משקפת פגיעה חמורה יותר בתמ"ג מהמשבר ב-2008, אך היא עדיפה לשווקים

כצפוי, תחזיות הצמיחה של קרן המטבע הבינלאומית לשנים 2020-21 השתנו לחלוטין. בתרשימים 1-2 מוצגת השוואה בין קצבי הצמיחה במדינות ובגושים כלכליים שונים בשנים 2009-10, לעומת תחזיות הצמיחה של קרן המטבע לשנים 2020-21.

 

תרשים  1

מקור: IMF, מיטב דש ברוקראז'

 

תרשים  2

מספר נקודות שעולות מהתחזית:

  • בכל המדינות, למעט יפן, הצמיחה הצפויה ב-2020 תהיה נמוכה יותר מאשר בשנת 2009.
  • לעומת זאת, במדינות המפותחות, שוב למעט יפן, התאוששות ב-2021 צפויה להיות חזקה יותר מאשר זו שנרשמה ב-2010.
  • במדינות המתפתחות (ברזיל, סין והודו) התאוששות צפויה להיות חלשה יותר מאשר במשבר הקודם.
  • בישראל גם הפגיעה של המשבר צפויה להיות חזקה הרבה יותר מאשר ב-2009 וגם התאוששות ב-2021 צפויה להיות מעט חלשה יותר מאשר ב-2010.
  • כפי שניתן לראות בתרשים 3, אם נעשה חישוב של התמ"ג בכל אחת מהמדינות בסוף שנת 2010 ביחס לתמ"ג בסוף 2008 (תמ"ג ב-2008 =100) ונשווה לתמ"ג החזוי בסוף 2021 (תמ"ג ב-2019=100) נקבל שבכל המדינות הפגיעה של המשבר הנוכחי קשה יותר מאשר במשבר הקודם (מדד התמ"ג החזוי ב-2021 נמוך מאשר ב-2010).
  • המאפיין הבולט של המשבר הנוכחי בהשוואה למשבר הקודם זאת פגיעה חמורה יותר, אך התאוששות מהירה יותר. מציין גם ששיעור האבטלה במרבית המדינות צפוי להיות נמוך יותר בשנת 2021 מאשר ב-2010 (תרשים 4).

שורה תחתונה: למרות שהפגיעה בצמיחה במשבר הנוכחי חמורה יותר מאשר ב-2008, מבחינת השווקים, בהנחה שהתסריט של קרן המטבע תתממש, המשבר הנוכחי "עדיף" מאשר המשבר של 2008, מכיוון ששוק המניות בדרך כלל נותן משקל גבוה לצמיחה העתידית.

 

 

 

 

תרשים  3

מקור: IMF, מיטב דש ברוקראז'

תרשים  4

 

 

 

נתונים כלכליים

בחודשיים האחרונים אנו מקדישים פחות מקום לניתוח נתונים כלכליים. הנתונים שמתייחסים לתקופה של לפני הקורונה לא כל כך רלוונטיים. הנתונים שמשקפים ירידה בפעילות בשיא המגפה נראים נוראים, אך קשה ללמוד מהם משהו על מה שצפוי לקרות בעוד שלושה חודשים או שנה.  בכל זאת,  ניתן להסיק מהנתונים האחרונים כמה מסקנות מעניינות:

  • המכירות הקמעונאיות בארה"ב ירדו בחודש מרץ בשיעור החד ביותר מאז שהתחיל הרישום בשנת 1992. אולם, המכירות בחנויות האינטרנטיות (Nonstore retailer) דווקא עלו בשיעור יחסית חד של כ-3% (תרשים 5). בנוסף, לא בכל הקטגוריות המכירות ירדו. מכירות המזון עלו ב-26% לעומת מרץ 2019. כמו כן, עלו המכירות של מוצרי הבנייה (כנראה שאנשים החליטו לנצל את הסגר לשיפוצים) ושל מוצרי הבריאות והטיפוח (תרשים 6). נתונים אלה יכולים ללמד גם על התפלגות הביקושים במשק הישראלי בתקופה זו.

 

תרשים  5

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

תרשים  6

 

  • המשק הסיני רשם ירידה של 6.8% בצמיחה ברבעון הראשון. האם ירידה זו תואמת את הפגיעה במדינות האחרות? אנחנו עוד נראה… הדבר הבולט הוא שהייצור התעשייתי גם נפגע פחות וגם השתקם יותר טוב (הכה את התחזיות) לעומת המכירות הקמעונאיות שלא רק נחלשו חזק יותר בזמן המשבר, אלא גם התאוששו פחות מהתחזית בחודש מרץ (תרשים 7).
  • ככלל, הפעילות בסין התאוששה בשלב זה רק ב-80% מהפעילות המלאה (תרשים 8). יתכן שחוסר היכולת להגיע לתפוקה מלאה נובע מהשבתה בעולם שפוגעת במגזר היצוא הסיני.

 

תרשים  7

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

תרשים  8

 

  • הכלכלה הדרום קוריאנית, שמצליחה להתנהל בלי סגר, סובלת מנזק כלכלי קטן יחסית כפי שעולה מיציבות בשיעור האבטלה במדינה זו (תרשים 9).
  • יצוא מוצרי אלקטרוניקה מסינגפור, המדינה שלא נקטה בשיטת הסגר (לפחות בתקופה שאליה הוא מתייחס), המשיך להשתפר גם בחודש מרץ (תרשים 10).

 

תרשים  9

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

תרשים  10

 

 

 

 

 

 

 

שווקים.

השווקים ממשיכים לדהור למעלה בלי יכולת לבצע הערכה כלכלית האם השוק זול או יקר

במבט לביצועי המניות מתחילת השנה, ל-Nasdaq חסרים רק כ-4% מהרמה בסוף דצמבר 2019, כאשר ענקיות האינטרנט (FANG+) כבר בעלייה של 11% (תרשים 11). בהשוואה לרמה לפני שנה, FANG+, Nasdaq  ות"א 90 כבר חיוביים (תרשים 12). לצורך השוואה, במשבר ב-2008 חודשיים אחרי תחילת הירידות השווקים היו בין 25% ל-40% למטה.

 

תרשים  11

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

תרשים  12

 

דהירת השווקים למעלה מעוררת חוסר נוחות אצל משקיעים רבים. בנסיבות הקיימות, קשה להעריך עד כמה השווקים יקרים על סמך פרמטרים פיננסיים. אף אחד, כולל החברות עצמן, לא יכול באמת להעריך ברמה סבירה מה יהיו הרווחים בעתיד.

 

תרשים  13

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

 

 

 

 

 

 

מגוון התסריטים להמשך גדל

לדעתנו, כדי להעריך לאן פני השווקים בנסיבות אלה צריכים עדיין להתייחס בעיקר לפרמטרים לא כלכליים שקשורים להתפתחות המגפה.

עד עכשיו המרנו שהמגפה תתחיל להתמתן (מספר חולים חדשים) בפרק זמן יחסית לא ארוך כתוצאה מהסגר, מה שיביא לתיקון בשווקים. הימור זה היה מושכל והתבסס על הניסיון הסיני ותמך בהמלצתנו להגדיל חשיפה לנכסי הסיכון. כמובן שגם התמריצים העוצמתיים של הרשויות עזרו מאוד לשווקים. כעת, ההימור הופך לקשה יותר.  בשלב היציאה מהסגר יתכנו מספר אופציות:

  1. האופציה הגרועה ביותר שמספר החולים שוב יתחיל לעלות מה שיוביל לסגר חדש ולחידוש ירידות בשווקים.
  2. האפשרות הסבירה יותר שהיציאה לא תסתיים בפניית פרסה, אך לא תהיה חלקה ותלווה בהתקדמות ונסיגה לאורך זמן. גם אופציה זו יכולה להיות פחות טובה לשווקים. היא עלולה לעקב משמעותית חזרה לפעילות מלאה. צריך גם לקחת בחשבון שככל שהצרכנים יחששו להידבק, גם ללא הקשחה או עיכוב בתהליך הסרת המגבלות מצד הרשויות, הפעילות הצרכנית שלהם תהיה חלשה יותר. סיכון של חזרה לסגר או יציאה איטית ולא אחידה מהמגבלות שהנזק הכלכלי יתחיל להפוך מזמני לקבוע.

הבנקים המרכזיים והממשלות יכולות להוציא לפועל תוכניות תמריצים נוספות אבל היעילות שלהן תהיה פחותה, כפי שקרה אחרי כל תוכניות ה-QE אחרי המשבר ב-2008. צריכים לזכור שתוכניות אלה לא מייצרות צמיחה, אלא רק נועדו להקטין את הנזק.

  1. האופציה הטובה ביותר היא חזרה לפעילות חלקה ומהירה יחסית. יכול להיות גם "בונוס" של תרופה יעילה למחלה או שהמגפה תיעלם בקיץ כפי שקורה עם שפעת, אך קשה לבנות על דברים מסוג זה. לפי מומחים, החיסון לא יהיה לפחות עוד שנה.

אם היציאה מהמגבלות תעבור חלק ברוב המדינות, השווקים ימשיכו כנראה להגיב בחיוב. אולם, בתסריט חיובי זה המשקיעים יצטרכו לחזור להערכה כלכלית של המניות שמתייחסת לרווחים עתידיים בהתחשב בסיכונים שונים ולגלות שהשוק פשוט יקר נוכח הנסיבות.

יחד עם זאת, אם היינו מעריכים שהסתברות לתרחיש זה מאוד גבוהה (70%-80%), עדיין היינו בוחרים להישאר בחשיפה גבוהה לאפיק המנייתי בהתחשב בעובדה שלא יהיו אלטרנטיבות של ממש להשקעה במניות.  להערכתנו, סיכוי לתרחיש זה הוא כ-50%.

 

הניסיון שהצטבר עד כה מלמד שבסין שלב היציאה עבר יחסית בהצלחה בכל הפרובינציות, אך הנתונים בסין מראים שהצריכה התאוששה פחות טוב מהייצור. קוריאה, טאיוון והונג קונג מצליחות לשמור על מספר קטן של נדבקים חדשים בלי להטיל מגבלות מחדש. לעומת זאת, בסינגפור ויפן התחדשה עלייה במספר החולים והרשויות העלו מגבלות.

מסקנות:

שורה תחתונה: בשקלול מכלול הפרמטרים, אנו ממליצים בשלב זה להוריד חשיפה לאפיק המנייתי לבינונית.

 

 

 

 

 

הסקטורים המרוויחים והמפסידים

  • מגזר הטכנולוגיה בכל מקרה צפוי לצאת ממשבר זה חזק יותר מכל השאר. לכן, אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה גבוהה אליו.
  • מגזר שירותי הבריאות והפארמה צפויים להמשיך ולהתחזק.
  • השלב החריף של המשבר מבחינת המגבלות כנראה מאחורינו. לכן, הצטיידות היסטרית במזון ובמוצרי צריכה בסיסית אחרים צפויה לחלוף. אנשים צברו מלאים של המוצרים שניתנים לשימור והתנפלות על רשתות המזון צפויה להיחלש. צפוי דווקא להתחדש ביקוש למוצרים ושירותים שהביקוש אליהם קפא בזמן הסגר. לכן, כדאי להסיט את החשיפה מהצריכה השוטפת לסקטור התעשייה וצריכה מחזורית.
  • מדדי המניות של החברות הקטנות והבינוניות בארה"ב מפגינות חולשה גם בחודשיים האחרונים בהמשך לחולשתם בזמנים רגועים יותר (תרשים 14). כדאי להתמקד במדדים העיקריים.
  • להערכתנו, כדאי להגדיל חשיפה לשווקים באסיה שהכלכלות שלהם נפגעו פחות מהמגפה.

 

תרשים  14

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

 

 

 

האימים באפיק הממשלתי גדולים יחסית לתשואה

באפיק הממשלתי אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה למח"מ בינוני.

מצד אחד, הריביות של הבנקים המרכזיים בארה"ב, אירופה וישראל אינן צפויות לעלות מהרמה האפסית. בנוסף, הבנקים המרכזיים רוכשים אג"ח ממשלתיות בהיקפים גבוהים. כמו כן, צפוי ביקוש גבוה לנכסים בטוחים כגון האג"ח האמריקאי, אך לא בהכרח לארוכות.

מנגד, על רקע תשואה שוטפת נמוכה יחסית, ישנם גורמי סיכון משמעותיים:

  • לפי התחזית של קרן המטבע, ברוב המדינות הגירעונות הממשלתיים בשנת 2020 יהיו הרבה יותר גבוהים מאשר אלה שהיו בשנת 2009 (תרשים 16). יחס החוב לתמ"ג במדינות המפותחות צפוי לעלות השנה ל-122.4% לעומת 105.2% בשנת 2019. צורכי גיוס (מחזור חוב + מימון גירעון) של הממשלות יעלו בצורה חדה לעומת שנה שעברה (תרשים 15).

 

 

 

תרשים  15

מקור:  IMF, מיטב דש ברוקראז'

 

תרשים  16
  • למרות הריביות הנמוכות, היחס בין הוצאה לתשלומי הריבית להכנסות הממשלות צפויה במדינות המפותחות לעלות לרמה גבוהה יותר מאשר אחרי המשבר הקודם (תרשים 17).
  • אנו מעריכים שהסיכון לעלייה באינפלציה יחסית גבוה ואינו מגולם בשווקים.
  • ה-FED ממשיך להוריד קצב רכישות האג"ח (תרשים 18). משבוע הבא הוא ירכוש כ-15 מיליארד דולר ביום לעומת 70 מיליארד רק לפני מספר שבועות.

 

תרשים  17

מקור:  IMF, מיטב דש ברוקראז'

תרשים  18

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

 

  • מנהלי השקעות מוסדיים הורידו חשיפה לאג"ח האמריקאיות ל-10 שנים בחוזים לרמה הנמוכה בשנה האחרונה (תרשים 19).
  • גם הבנקים המסחריים התחילו למכור בשבועיים האחרונים אג"ח ממשלתיות בארה"ב (תרשים 20).

 

 

 

 

 

 

תרשים  19

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

 

תרשים  20
  • הבנקים המרכזיים מהעולם מכרו מסוף חודש פברואר כ-150 מיליארד דולר של אג"ח ממשלתיות בארה"ב (תרשים 21). ניתן להעריך שפגיעה משמעותית בכלכלות המתפתחות ופיחות המטבעות שלהן ימשיכו לדחוף את אותן המדינות למכירות או לפחות יקטינו ביקושים שלהן לאג"ח האמריקאיות.
  • החרפת הסיכון באירופה, שכבר באה לידי ביטוי בעליית המרווחים של אג"ח מדינות דרום אירופה מול גרמניה (תרשים 22) עלולה להשפיע גם על שוק האג"ח הישראלי.

 

תרשים  21

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

 

תרשים  22
  • באפיק השקלי האג"ח במח"מ בינוני מעניקים תוספת תשואה מאוד נמוכה ביחס לריבית הקצרה. תלילות העקום 2Y/5Y באחת הרמות הנמוכות בעשור (תרשים 24). אנו מעדיפים לנצל את התלילות הגבוהה בחלק הארוך של העקום ולהחזיק מח"מ בינוני באמצעות האג"ח הקצרות והארוכות מעל 10 שנים.

 

 

 

 

 

 

תרשים  23

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

 

 

 

הזדמנות לרכישה גורפת באפיק הקונצרני מאחורינו

בשוק הקונצרני נמשכת מגמה חיובית במקביל לעליות במניות. גם כאן, כמו במניות, צריכים להיות זהירים יותר. בארה"ב הסיכון הגבוה לפגיעה פיננסית בחברות גרם למספר גדול מאוד של הורדות דירוג אשראי. לפי הערכה של S&P, שיעור פשיטות רגל גם בתסריט האופטימי של התפתחות המשבר יהיה דומה לזה שנרשם במשבר 2002 ומעט נמוך יותר מאשר ב-2008 (תרשים 24). בתסריט הפסימי פשיטות רגל יהיו גבוהות יותר מאשר בכל אחד מהמשברים מאז תחילת שנות ה-90.

לעומת זאת, המרווחים בשוק הקונצרני האמריקאי כבר ירדו לרמות שאינן תואמות את שיעור חדלות הפירעון הצפוי (תרשים 25). יש כמובן לקחת בחשבון שרכישות ה-FED של האג"ח הקונצרניות הוא הגורם שלא היה בעבר. יחד עם זאת, אם הכלכלה לא תתאושש באופן משמעותי, ה-FED לא יוכל להחליף תזרים המזומנים ולהציל חברות שלא יכלו לעמוד בתשלומים למחזיקי אג"ח.

 

תרשים  24

מקור: IMF, Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

 

תרשים  25

בישראל הירידה במרווחים הייתה אף חדה יותר מאשר בארה"ב. בקבוצת דירוגי A המרווח הממוצע ירד ל-3.2% עדיין גבוה מהרמה שהייתה לפני פרוץ המשבר של כ-1.8% (תרשים 26), אך קשה להגיד שהדברים במשק לא השתנו. לא מעט חברות, במיוחד בתחום הנדל"ן המניב שחשוף במיוחד להשלכות המיידיות וארוכות הטווח של המשבר ומהוות חלק ניכר מהאג"ח בישראל, נסחרות כבר במרווחים שרק במעט גבוהים יותר מאשר הממוצע ההיסטורי (תרשים 27).

שורה תחתונה: אנו מורידים המלצה להגדלה גורפת של חשיפה לאפיק הקונצרני ומעדיפים חשיפה סלקטיבית ברמת דירוג גבוהה יותר.

 

תרשים  26

מקור: מיטב דש ברוקראז'

תרשים  27

 

 

 

מאזן הכוחות בשוק הנפט

מחיר הנפט המשיך לרדת למרות ההסכם לקיצוץ משמעותי בתפוקה שהושג לאחרונה. אולם, יכול להיות שזה לא הסוף. הביקושים לנפט יישארו נמוכים עוד תקופה ארוכה. תעופה אזרחית לא תתחדש בקרוב בהיקפים גדולים. למרות הסרת המגבלות, אנשים ישתדלו לצאת פחות, מה שיקטין ביקוש לדלק. התגברות עבודה מהבית וקניות באינטרנט יהיו בחלקם בלתי הפיכים שגם זה יקטין ביקוש לדלק. כבר כעת, באופן די נדיר,  מחיר הנפט בשוק הפיזי ירד מתחת למחיר הנפט בשווקים הפיננסיים גם בארה"ב וגם באירופה  (תרשים 28-29).

 

תרשים  28

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

תרשים  29

 

מחיר הנפט בשוק הפיננסי מוחזק ע"י יותר מדי כסף שמהמר לעלייתו. ירידה במחירי הנפט הזרימה כספים בהיקפים חסרי תקדים להשקעה במכשירים פיננסיים שעוקבים אחרי הנפט. כפי שניתן לראות בתרשים 31, כמות הכספים שנכנס ל-ETF שמשקיעים בנפט הייתה בחודש האחרון פי-4 יותר גדולה מאשר הרמה הכי גבוהה שהייתה בחמש השנים האחרונות. בנוסף, נשבר מתאם חיובי גבוה בין מחיר הנפט לפוזיציות לונג בחוזים על הנפט. למרות הצניחה במחיר הנפט, מספר חוזי לונג דווקא עלה (תרשים 30).

אם הימור הספקולנטים לא יצליח ומחיר הנפט ימשיך לרדת, הכסף יברח, מה שעשוי לחזק לחצים כלפי מטה על מחירי הנפט.

 

תרשים  30

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

תרשים  31

 

 

ריכוז המלצות לאפיק האג"ח
עד 2 שנים5-210-6מעל 10 שנים
אג"ח ממשלתיות    
  • שקליות
 +  
·         צמודות++  
  • ריבית משתנה
    
אג"ח קונצרניות    
  • דירוג AA- ומעלה
++  
  • דירוג A/A+
    
  • דירוג A– ומטה
    
סימן +/- מייצג תשואת עודף/חסר ביחס למדד. לגבי אג"ח ממשלתיות המדד להשוואה הוא מדד אג"ח ממשלתי. לגבי אג"ח קונצרניות המדד להשוואה הוא מדד אג"ח קונצרניות כללי.

 

 

טבלאות ונספחים
אג"ח שקליות
/04/2019לפני שבועלפני חודש
 
4210.100.31
1220.130.39
3230.230.49
3240.290.58
10260.480.88
3270.520.96
9280.631.01
3300.721.09
1421.411.58
3471.651.77
2/100.590.70
 
 
 
59030.230.94
922-0.050.69
5904-0.400.36
923-0.280.41
1025-0.500.32
527-0.500.09
529-0.51-0.02
536-0.190.12
8410.110.27
5450.370.50
ציפיות אינפלציה
1-0.71-1.99
2-0.13-1.43
30.25-0.73
40.58-0.30
50.79-0.11
60.930.11
71.030.38
81.110.51
91.190.65
101.220.74
מרווחים באג"ח בריבית משתנה
11210.150.150.28
5260.250.270.28
   
מרווח בין אג"ח שקלי לאג"ח ממשלת ארה"ב                           נתוני הנפקות
/04/2019לפני שבועלפני חודש  הנפקה האחרונההנפקה הקודמתממוצע 3 חודשים
2 Y-0.020.06 יחס ביקוש/היצע4.44.05.6
5 Y0.050.39 פער בין המחיר הגבוה  למחיר הסגירה -0.07%-0.48%-0.10%
10 Y0.090.50 פער בין המחיר הממוצע למחיר הסגירה 0.04%0.29%0.07%
30Y0.530.94 פער בין מחיר השוק לפני ההנפקה למחיר ממוצע של ביקושים 0.03%0.62%0.06%
CDS Israel (10Y)10510593  
 
ז
 
אג"ח קונצרניות
 
 מרווח נוכחישינוי שבועישינוי חודשי
דירוג  AA+0.980.13-0.41
דירוג AA1.880.07-1.95
דירוג A3.62-0.11-5.37
דירוג BBB9.30-0.61-8.16
לא מדורג8.02-0.43-6.29
בנקים0.970.06-0.44
תקשורת3.070.32-4.59
פיננסיים1.570.06-2.90
אנרגיה2.24-0.13-2.65
בנייה3.19-0.11-4.61
נדל"ן, דירוג A ומעלה2.930.08-2.83
נדל"ן דירוג A מינוס ומטה12.83-0.75-9.61
 

  

 

 


 
פרסומים כלכליים לשבוע הקרוב
 

Date Time

 EventMonthSurveyPrior
04/19/2020 13:00ISGDP Annualized4Q F4.20%
04/19/2020 13:00ISConsumer ConfidenceMar129
04/19/2020ISCPI ForecastApr0.60%
04/20/2020 02:50JNExports YoYMar-9.20%-1.00%
04/20/2020 02:50JNImports YoYMar-10.00%-14.00%
04/20/2020 04:30CH1-Year Loan Prime RateApr3.85%4.05%
04/20/2020 09:00GEPPI MoMMar-0.40%
04/20/2020 09:00GEPPI YoYMar-0.10%
04/20/2020ISBank of Israel Publishes Minutes of Rate Meeting
04/21/2020 08:00JNSupermarket Sales YoYMar4.10%
04/21/2020 09:00UKClaimant Count RateMar3.50%
04/21/2020 12:00GEZEW Survey ExpectationsApr-41.5-49.5
04/21/2020 17:00USExisting Home SalesMar5.39m5.77m
04/22/2020 09:00UKCPI YoYMar1.70%
04/22/2020 09:00UKPPI Input NSA MoMMar-1.20%
04/22/2020 16:00USFHFA House Price Index MoMFeb0.40%0.30%
04/22/2020 17:00ECConsumer ConfidenceApr A-11.6
04/23/2020 03:30JNJibun Bank Japan PMI MfgApr P44.8
04/23/2020 10:15FRMarkit France Manufacturing PMIApr P43.2
04/23/2020 10:15FRMarkit France Services PMIApr P27.4
04/23/2020 10:15FRMarkit France Composite PMIApr P28.9
04/23/2020 10:30GEMarkit/BME Germany Manufacturing PMIApr P39.545.4
04/23/2020 10:30GEMarkit Germany Services PMIApr P3031.7
04/23/2020 10:30GEMarkit/BME Germany Composite PMIApr P35
04/23/2020 11:00ECMarkit Eurozone Manufacturing PMIApr P4044.5
04/23/2020 11:00ECMarkit Eurozone Services PMIApr P2526.4
04/23/2020 11:00ECMarkit Eurozone Composite PMIApr P29.7
04/23/2020 11:30UKMarkit UK PMI Manufacturing SAApr P47.8
04/23/2020 11:30UKMarkit/CIPS UK Services PMIApr P34.5
04/23/2020 11:30UKMarkit/CIPS UK Composite PMIApr P36
04/23/2020 15:30USInitial Jobless ClaimsApr-18
04/23/2020 16:45USMarkit US Manufacturing PMIApr P38.548.5
04/23/2020 16:45USMarkit US Services PMIApr P3939.8
04/23/2020 17:00USNew Home SalesMar661k765k
04/23/2020 18:00USKansas City Fed Manf. ActivityApr-17
04/24/2020 02:30JNNatl CPI YoYMar0.40%0.40%
04/24/2020 11:00GEIFO Business ClimateApr8186.1
04/24/2020 15:30USDurable Goods OrdersMar P-11.00%1.20%
04/24/2020 17:00USU. of Mich. SentimentApr F6971
04/25/2020 05/11ECEU Commission Economic Forecasts

 

  

פרטי מכין האנליזה

אלכס זבז'ינסקי, ת.ז 304456437.

מרחוב ששת הימים 30, בני ברק

בעל רישיון משווק השקעות מספר 5411

השכלה- כלכלן

תואר ראשון בכלכלה וניהול – טכניון, חיפה.

תואר שני במנהל עסקים,– אוניברסיטת חיפה.

ניסיון תעסוקתי –  2010 ואילך: כלכלן ראשי- מיטב דש השקעות

2002-2009: אנליסט – בנק לאומי לישראל

פרטי התאגיד המורשה מטעמו פועל מכין האנליזה

מיטב דש ניהול תיקים בע"מ.

מרחוב ששת הימים 30, בני ברק.

גילוי נאות מטעם מכין האנליזה

למכין האנליזה לא ידוע על ניגוד עניינים במועד פרסום האנליזה.

גילוי נאות מטעם מיטב דש ברוקראז' בע"מ (להלן: "התאגיד המורשה")

ניתוח זו נועד לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ/שיווק לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר מיטב דש ברוקראז' בע"מ ומיטב דש השקעות בע"מ (לשעבר: דש איפקס הולדינגס בע"מ) מניחים כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצעה בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותבים בלבד ומשקפת את הבנתם ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. מיטב דש ברוקראז' בע"מ וחברות בקבוצת מיטב דש השקעות בע"מ, בעלי מניותיה, עובדיהם ו/או מי מטעמם לא יהיו אחראים, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הם אינם יכולים לערוב ו/או להיות אחראים למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. מיטב דש ברוקראז', הנמנית על קבוצת מיטב דש השקעות בע"מ, מבהירה כי היא וחברות אחרות בקבוצה עוסקות, במישרין או בעקיפין באמצעות חברות קשורות, לרבות החברה האם מיטב דש השקעות בע"מ, חברות אחיות וחברות אחרות בקבוצה, בין היתר, במתן שירותי ניהול השקעות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות פנסיה, חיתום ובנקאות השקעות וכתוצאה מכך, למיטב דש ברוקראז', ולחברות אחיות וחברות אחרות בקבוצת מיטב דש השקעות בע"מ ו/או לבעלי עניין למי מבין החברות המפורטות דלעיל ולקוחותיהם, עשוי להיות עניין בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. מיטב דש ברוקראז' בע"מ אינה מתחייבת ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.

סקירה זו הינה רכושה הבלעדי של מיטב דש ברוקראז' בע"מ ואין להעביר לצד ג', להעתיק, לשכפל, לצטט, לפרסם בכל אופן, להדפיס, לצלם, להקליט או להעתיק  את הדוח, באופן מלא או חלקי, מבלי לקבל אישור מראש ובכתב.

  1. מיטב דש השקעות בע"מ ו/או תאגיד קשור לה ניהלו הנפקה פרטית / הצעה של ניירות ערך של התאגיד הנסקר במהלך 12 החודשים שקדמו למועד פרסום הסקירה דלעיל.
  2. מיטב דש השקעות בע"מ או תאגיד קשור לה קיבלו מהתאגיד הנסקר תמורה מהותית בגין מתן שירותים במהלך 12 החודשים שקדמו למועד הפרסום של הסקירה דלעיל.
  3. מיטב דש השקעות בע"מ או תאגיד קשור לה צפויים לקבל תמורה בהיקף מהותי מהתאגיד הנסקר לאחר פרסום הסקירה דלעיל.
  4. בעל שליטה בתאגיד הנסקר הינו בעל עניין במיטב דש השקעות בע"מ ו/או חברה קשורה לה.
  5. במועד פרסום אנליזה זו, בעל השליטה בתאגיד המורשה מחזיק החזקה מהותית בסוג מסוים של ניירות ערך של התאגיד הנסקר.
  6. במועד פרסום עבודת אנליזה זו, או במהלך 30 הימים שקדמו ליום הפרסום, התאגיד המורשה, או למיטב ידיעת התאגיד המורשה, תאגיד קשור לו החזיקו החזקה מהותית, כהגדרתה בחוזר רשות ניירות ערך מיום 18.9.2007, בסוג מסוים של ניירות ערך של התאגיד הנסקר.

עצמאות שיקול הדעת

אני, אלכס זבז'ינסקי, בעל רישיון מספר 5411, מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועל התאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה.

19/4/2020                                            זבז'ינסקי אלכס

תאריך פרסום האנליזה

 

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים