‎י״ח בניסן ה׳תשפ״ד‎

26 אפריל 2024

איך מקבלים אשראי עסקי מהבנק ?

לבעל עסק יש הרבה בעיות והתמודדות יומיומיים אין הרבה רגעים שבהם הוא יכול לנוח  להביט על כל מה שהקים ולהרגיש שהוא עומד מול הזדמנות להגדיל ולהתפתח צעד אחד קדימה. אחרי המון עבודה קשה, והעמדת העסק על הרגליים, הידיעה שאתה יכול להגדיל אומרת בבירור שמשהו שעשית משהו נכון. רק שעכשיו בא השלב הפחות היותר קשה והוא להשיג אשראי מהבנק.


קצת עקרונות מנחים
בשביל לגדול בדרך כלל צריך אשראי, זו הנחת יסוד ברורה. כל עסק יודע שתמיד צריך אשראי. אם העסק שלך הוא התינוק שאתה מטפח, האשראי הוא האוויר שהוא תמיד צריך. לכן, לכל בעל עסק יש מערכת יחסים מאוד משמעותית עם הבנק שלו, אליו הוא הולך לבקש תוספת. בכל פעם כזו קיים הסיכוי שהבנק יחליט שהפעם הוא לא יתמוך בהתפתחות העסקית של בעל העסק, על אף שבעל העסק סמוך בטוח שמצבו טוב. כדי למנוע מצב שכזה, הנה כמה עקרונות מנחים לקבלת אשראי:

בואו עם תוכנית עסקית מסודרת כאשר אתם באים לבקש אשראי מהבנק לא מדובר בסכום שאליו אתם נדרשים לקבל ברגע אחד, אלא בראיה לעתיד. הציגו את התוכנית העסקית שבניתם שמציגה את כיווני ההתפתחות שלכם ואת הרעיונות שלכם לצמיחה, ובתוכה כיצד אתם מתכננים לפרוע את החוב לבנק, עם תחזיות פיננסיות מסודרות.

בדוק האם אתה באמת צריך את הכסף. לא כל עסק חייב להתרחב. מה שחשוב לבדוק היא הרווחיות של הצמיחה ולא המחזורים הכספיים. זאת אומרת, זה שתכניס יותר כסף, לא אומר שהשורה הרווח תגדל.

הציגו את עצמכם. עוד לפני הדיבור על כסף והתרחבות, סקרו את העסק שלכם, עניינו את הבנק ביכולות ובייחוד שלו. מתוך כך ספרו למה כדאי לעסק שלכם להתרחב. הבנק צריך להשתכנע שיש פה עסק שירוויח, זכרו אשראי ניתן לפי אישיות ולאו דווקא לפי נתונים פיננסים.

בואו עם סקירה עסקית מאורגנת עליכם. אם אתם חושבים שהבנק מכיר אתכם, טעות בידכם הבנק שלכם לא יודע בדיוק כמה הרווחתם ואיך. בואו עם כל המסמכים הפיננסיים בצורה מסודרת, כולל תזרים מזומנים מסודר. ככה הבנק יוכל לדעת שאולי האשראי שאתם מבקשים גבוה, אבל תזרים המזומנים שלכם תואם לבקשה שלכם, ולכן שווה להם להשקיע בכם.

בואו מוכנים לשאלות נוקבות. אם יש התנהלות לא תקינה בחשבון העסקי, דעו להסביר מה הסיבה לכך. אם בדו"חות יש הפסד בתקופה מסוימת, בואו עם הסבר שמניח את הדעת ומסמכים שמראים רווחים ברבעונים האחרים. עליכם להיות מוכנים לכל שאלה ותהייה שתהיה לבנק.

הנקודה הברורה מעל הכל היא שבבואכם לבקש אשראי עליכם לבוא כמה שיותר מוכנים. מידע פיננסי מסודר, ידע שלם שלכם על כל מה שעברתם ותוכנית עסקית ברורה. באם חלק מהדברים האלה נראים מבלבלים, שווה לדעת שישנן חברות המתמחות בגיוס אשראי ויוכלו לתת לכם ייעוץ ואף יכינו לכם את בקשות האשראי לבנק. כי אם אשראי הוא כמו אוויר לתינוק, לפעמים צריך מישהו שיעזור לכם איך לנשום.

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים