‎י״ט באדר ב׳ ה׳תשפ״ד‎

28 מרץ 2024

הדולר נמצא לקראת תחתית חדשה-ייחלש ל 3.35

הדולר נמצא לקראת תחתית חדשה – ייחלש ל-3.35

אלעד סלומון מיוטרייד: הדולר עומד כמרחק פסיעה מרמת 3.4442 ששבירתה תייצר גל ירידות משמעותי לכיוון היעד הראשון הנמצא סביב 3.35 שקל לדולר

יוטרייד | 07/07/2014
תגיותשוק ההוןכלכלהבנקאות.

היחלשות הדולר בעולם משפיעה באופן ישיר על השקל הישראלי. לאחר השפל האחרון שנקבע לפני 6 חודשים סביב 3.44 שקל לדולר נרשמה התאוששות מסוימת, אולם ניתן להבחין שרמת 3.50 שקל לדולר משמשת כחסם מהותי בה המוכרים מונעים את התחזקות הדולר ביחס לשקל. הדולר עומד כמרחק פסיעה  מרמת 3.4442 ששבירתה תייצר גל ירידות נוסף ומשמעותי יותר מקודמו לכיוון היעד הראשון הנמצא סביב 3.35.  כך אמר אלעד סלומון, אנליסט בכיר ביוטרייד בית השקעות.

 סלמון הוסיף כי נגידת בנק ישראל קרנית פלוג נמצאת במלכוד, הדולר בעולם ממשיך להיחלש ומנגד נשק הריבית הוא מוגבל מאוד בשל הקירבה הנוכחית שלה ממילה לאפס. בנוסף, בנק ישראל לא מעוניין לשפוך דלק נוסף על מדורת שוק הנדל"ן בדמות הורדה נוספת של הריבית. לפלוג נותר רק לקוות שהיחלשות הדולר בעולם תיבלם ובינתיים ככל הנראה בנק ישראל ישמיך להגדיל את יתרות מט"ח על מנת לנסות ולבלום את התחזקות השקל במחיר של יצירת סיכונים פיננסים אחרים לבנק ישראל.

 סלומון אמר כי אתמול הסתיימה ישיבת הפד בארה"ב לחודש יוני. נשיאת ה'פד'פ ג'נט ילן, הודיעה על קיצוץ נוסף בתוכנית ההרחבה הכמותית ל-35 מיליארד דולר. זהו הקיצוץ החמישי ברציפות והוא מבטא את האמון של מקבלי המדיניות בארה"ב בקצב ההתאוששות של המשק האמריקאי. כתוצאה מכך, מדדי המניות רושמים רמות שיא חדשות והדולר בתגובה נחלש מול כלל סל המטבעות העולמי.

החלשות הדולר הינה מגמה שאנחנו עדים לה כבר חודשים רבים וסיומה עדיין לא נראה באופק. מדד הדולר אינדקס ( מדד המשקלל את היחס בין המטבע האמריקאי לבין כל המטבעות המרכזיים) הגיב אתמול להחלטת ה'פד' בירידה של הדולר ב- 0.5% נוספים. מדד זה נסחר סביב 80.2 דולר כאשר המסחר מתבצע סמוך לרמת התמיכה ההיסטורית בשנתיים האחרונות סביב 79 דולר. 

 

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים