‎ט״ו בניסן ה׳תשפ״ד‎

23 אפריל 2024

הזדמנות נדירה במדד המעוף

הזדמנות נדירה במדד המעוף

הקוראים הוותיקים כבר יודעים לזהות מצב בו נוצרת הזדמנות לא שיגרתית לעשיית רווחים. כאשר יש רמת מחיר המהווה התנגדות משמעותית כך שהמחיר מנסה לחצות אותה מעלה אבל נכשל פעם אחר פעם, נוצרת הזדמנות השקעה.

בועז אילון | 01.05.2011
תגיות : תחזיות מט"חתחזית מט"חבועז אילוןמדד הדקסמעוףשוק ההון.

מעוף, מחיר אחרון: 1314.56

הזדמנות נדירה במדד המעוף.הקוראים הוותיקים כבר יודעים לזהות מצב בו נוצרת הזדמנות לא שיגרתית לעשיית רווחים. כאשר יש רמת מחיר המהווה התנגדות משמעותית כך שהמחיר מנסה לחצות אותה מעלה אבל נכשל פעם אחר פעם, נוצרת הזדמנות השקעה. כדי שההזדמנות תתרחש, יש להמתין לפריצה אל מעל הרמה הקריטית ולהמתין יומיים שלושה כדי להגדיל את הסיכויים שהפריצה אמיתית.
למרות שההמתנה לפריצה יכולה לקחת זמן רב, כאשר היא מתרחשת בסופו של דבר אנו עדים לעיתים קרובות לתנועת מחיר חריגה ולעלייה ניכרת בזמן קצר באופן יחסי. הדבר דומה לקפיץ שמשתחרר. בחודשים ינואר ופברואר התנהל המעוף מתחת לרמה הקריטית של 1340 נקודות כאשר הוא נגע בה פעמים רבות אבל לא סגר מעליה. לאחר הירידה של משבר מצריים והעליה שאחריה, שוב נגע המעוף ברמת ה-1340 למשך כמה ימים ולא הצליח לפרוץ. גם במשך חודש אפריל היה המעוף צמוד לרמה הקריטית אך לא סגר מעליה ליותר מיום אחד.
כאשר יעלה המעוף אל מעל לרמת ה-1340 נקודות, יש לצפות לעליית מחיר חדה והמעוף צריך להגיע ל-1600 תוך שלושה חודשיים מיום הפריצה. בטווח הקצר, המשך ירידה אפשרי עשוי להוריד את המעוף עד 1280 ובסבירות יותר נמוכה אפילו עד 1250.

untitledהמניות החזקות במדד הנאסדק 100

לפני כמה שבועות כתבתי סקירה על מניית ביידו( baidu ) שפורסמה באחת התחזיות הקודמות וסקירה על מניית צ'י וורנר ( wcrx ) שפורסמה באתר של תטא, בקטגוריית ניתוחים טכניים. בסקירות ציינתי כי אילו המניות החזקות ביותר במדד הנאסדק 100 אבל יש מניות חזקות נוספות ואלטרה (altr ) היא אחת מהן.

אלטרה (ALTR) מחיר אחרון : 49$

אלטרה עוסקת בפיתוח של מערכות לוגיות אלקטררוניות לתעשיית הטלפוניה, תעשיות בטחוניות אוטומצה ועוד. לאחר דשדוש של כמה שנים בהם לא הצליחה לעלות מעל למחיר של 24$-25$, חצתה מעלה את הרמה הקריטית במחצית הראשונה של 2010 כדי לזנק מאז ולהכפיל את מחירה. קצב הקונים הולך וגדל ואנחנו עדים לשיפוע עלייה שנעשה תלול יותר ויותר. תיקון אפשרי צפוי להיעצר ב-44$ או גבוה מרמה זו. המשך עלייה על פי הקצב הנוכחי, צפוי להביא את המניה למחיר של 70$ בתוך שנה.

untitled2

תחזית לטווח ארוך:

מעוף – תחזית לטווח ארוך: מדד מעוף 2500 נקודות במהלך שנת 2013.

הגרפים המופיעים באתר הם באדיבות תוכנת FXG לניתוח טכני.

ניתן לראות את הגרפים באתר של תטא http://www.theta1.co.il  – ב"תחזית שוק".הכותבים ו/או לקוחותיהם מחזיקים בנכסים הנ"ל, יש להם בהם עניין אישי ועל כן קיים ניגוד עניינים במישרין. התחזית צופה פני עתיד ומבוצעת על פי ניתוח טכני ולא כלכלי. כל אירוע מדיני, כלכלי, פוליטי או אחר יכול לגרום לכך שהתחזית לא תתממש והיא עשויה להיות שגויה גם ללא אירוע כלשהו. התחזית אינה תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם וכל מי שפועל על סמך התחזית הנ"ל עושה זאת על אחריותו בלבד.

אני, בועז אילון בעל רישיון מספר 9486 מצהיר בזאת שהדעות המובעותבעבודת אנליזה זו משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועלהתאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה. בשנתיים האחרונות הנני משמש כמנכ"ל של תטא וכמנהל התיקים הראשי.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים