‎ט״ו בניסן ה׳תשפ״ד‎

23 אפריל 2024

הזהב משמש מטבע מקלט לחוסר היציבות במניות

הזהב משמש מטבע מקלט לחוסר היציבות במניות

הנחת העבודה לטווח הקצר היא שהשוק שלילי אבל אחרי ירידות חדות כל כך כמו שראינו יכולות להגיע עליות חדות אפילו אם הן רק כתיקון בלבד למהלך היורד 

בועז אילון | 28.08.2011
תגיות : תחזיות מט"חתחזית מט"חבועז אילוןמדד הדקסמעוףשוק ההון.

מעוף, מחיר אחרון: 1088.87

הנחת העבודה לטווח הקצר היא שהשוק שלילי אבל אחרי ירידות חדות כל כך כמו שראינו יכולות להגיע עליות חדות אפילו אם הן רק כתיקון בלבד למהלך היורד ועל כן לטווח של ימים אי אפשר לתת תחזית. נקודת המבחן לשליליות השווקים היא רמות התמיכה שנפרצה במדדי המניות המובילים בחו"ל כלומר רמת ה-2600 בנאסדק, רמת ה-1265 במדד ה-S&P500 ורמת ה-6350 בדקס. כל עוד השווקים נמצאים מתחת לרמות הקריטיות יש להניח שהמגמה שלילית אבל אם יעלו מדד המניות אל מעל לרמות הללו נתייחס לירידות החדות כהפרעה זמנית והשווקים יחזרו לרצועות המסחר שהיו לפני הנפילות. במקרה כזה יש להמתין שוב לפריצה של רצועות המסחר למעלה כדי לחזור למגמה החיובית או למטה כדי לחזור למגמה השלילית. במידה והמדדים בחו"ל לא יחצו את הרמות הקריטיות שלהן אזי גם המעוף לא אמור לעלות אל מעל רמת ה- 1150-1180 נקודות כי זוהי רמת המחיר המקבילה במעוף שכל עוד המגמה שלילית היא לא אמורה להיחצות מעלה. על הגרפים שבאתר תטא מסומנים רצועות היציבות של המדדים המובילים.

untitled
.דאו ג'ונס

d-1

דאקס

da

נאסדק

nasdaq-1

זהב, שער אחרון : 1828

הזהב משמש מטבע מקלט לחוסר היציבות במניות ובירידות החדות במניות הוא עלה בצורה חדה ושבר את קצב העלייה שלו. המגמה מאוד ברורה והמשך התחזקות הוא רק עניין של זמן, אבל למרות זאת יש נטייה של המחיר לחזור לקצב הטבעי של העלייה ועל כן תיקון מטה הוא אפשרי ואפילו סביר ברגע שתהיה רגיעה במניות. נקודת הקנייה האידיאלית היא 1550$ לאונקיה כי שם ממתינים קונים משמעותיים. אם המחיר יחזור לשם אזי בסבירות גבוהה הוא ישוב להתחזק מהמחיר הזה .

אחזקת זהב הכרחית לכל תיק השקעות כי המתאם בינה לבין ההשקעות המסורתיות נמוך. מתאם נמוך כזה הוא שמחייב שילוב של השקעות אלטרנטיביות ביחד עם אחזקת מניות ואיגרות חוב בתיק השקעות מסורתי . אחזקת זהב מהווה פיתרון שאינו אידיאלי אבל הוא טוב יותר מכלום. קניית זהב וסחורות אחרות היא חלק מאסטרטגיית "ניהול חוזים ואופציות" שהיא נפוצה מאוד מבין ההשקעות האלטרנטיביות ומהותה השקעה במניות, מדדי מניות, מטבעות, סחורות ושערי ריבית בשני הכיוונים באמצעות אופציות וחוזים

zahav

תחזית לטווח ארוך:

מדד המעוף צפוי להגיע ל-2500 נקודות ומדד הנאסדק צפוי להגיע ל-4000 בסוף שנת 2013.

הגרפים המופיעים באתר הם באדיבות תוכנת FXG לניתוח טכני.

ניתן לראות את הגרפים באתר של תטא http://www.theta1.co.il  – ב"תחזית שוק".הכותבים ו/או לקוחותיהם מחזיקים בנכסים הנ"ל, יש להם בהם עניין אישי ועל כן קיים ניגוד עניינים במישרין. התחזית צופה פני עתיד ומבוצעת על פי ניתוח טכני ולא כלכלי. כל אירוע מדיני, כלכלי, פוליטי או אחר יכול לגרום לכך שהתחזית לא תתממש והיא עשויה להיות שגויה גם ללא אירוע כלשהו. התחזית אינה תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם וכל מי שפועל על סמך התחזית הנ"ל עושה זאת על אחריותו בלבד.

אני, בועז אילון בעל רישיון מספר 9486 מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועלהתאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה. בשנתיים האחרונות הנני משמש כמנכ"ל של תטא וכמנהל התיקים הראשי.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים