‎י״ט באדר ב׳ ה׳תשפ״ד‎

29 מרץ 2024

המגמה מתהפכת, ירידה שקלית נומינלית בממוצע במחירי הדירות

המגמה מתהפכת, ירידה שקלית נומינלית בממוצע במחירי הדירות

תוצאות הסקירה מעידות כי ברבעון השלישי של שנת 2011 התהפכה המגמה והסתמנה, לראשונה מזה כשנתיים וחצי, ירידה שקלית נומינלית של 1.2% בממוצע במחירי הדירות שנסקרו.

השמאי הממשלתי | 13.11.2011
תגיות : השמאי הממשלתימחירי הדירות.

תוצאות הסקירה מעידות כי ברבעון השלישי של שנת 2011 התהפכה המגמה והסתמנה, לראשונה מזה כשנתיים וחצי, ירידה שקלית נומינלית של 1.2% בממוצע במחירי הדירות שנסקרו.
עם זאת, בחלק מהערים נצפתה עליה קלה במחיר הממוצע ביחס לרבעון הקודם ובערים רבות לא חל שינוי במחיר הממוצע.
להלן טבלת ריכוז של המחיר הממוצע לדירות בנות ארבעה חדרים ומגמות ההשתנות ברבעון השני לפי ערים

%d7%9e%d7%97%d7%99%d7%a8%d7%99-%d7%94%d7%93%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aaמלבד המגמות של השתנות המחירים בערים השונות נצפתה רמת שונות מחירים אופיינית בכל עיר שמבטאת את ההבדלים הקיימים ברמות הביקוש באזורים השונים שבעיר ואת רמת ההבדלים במאפיינים הפיזיים בין הדירות בעיר.

לעניין זה בולט במיוחד נתון השונות של מחירי הדירות בתל אביב וחיפה, שבהן רמת שונות גבוהה, אשר מצביעה על הפער שבין אזורי יוקרה לבין אזורים נחותים באותה העיר. שונות נמוכה יחסית נצפתה בכפר סבא ובמודיעין, שנובעת ככל הנראה ממאפיינים הומוגניים יחסית של האוכלוסיה בערים אלה

הסבר למגמות בשינויי המחירים שנצפו

מחירי הדירות מושפעים ממשתנים רבים. רמת ההשפעה של כל אחד מהמשתנים לבדו קשה למדידה ולניתוח.
אולם נראה כי גל המחאה החברתית שנוצר בקיץ האחרון (בתקופה הנסקרת), לצד אי יציבות וחוסר וודאות בכלכלה העולמית, בד בבד עם הצעדים וההצהרות שננקטו על ידי הממשלה ובנק ישראל, הם הגורמים המשפיעים ביותר אשר הביאו לבלימה בביקושים לדירות בעת הזו.

קיימים משתנים נוספים בעלי השפעות מנוגדות: ציפיות להמשך הצמיחה, ציפיות להמשך העליה בשער הריבית הריאלי וציפיות לנקיטת צעדים ממשלתיים להורדת מחירי הדירות.
– מצד ההיצע, לעומת זאת, מסתמן גידול במלאי של דירות חדשות בלתי מכורות, שעומד כיום על כ 11,490יח"ד 5 .קיימים משתנים נוספים שהשפעתם מועטה יחסית, כגון: שינוי איטי בסטנדרט הבניה, ציפיות לאינפלציה שמגבירה את הרצון להשקיע בנכסים ריאליים שינויים בשווי נכסי הציבור האחרים ועוד

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים