‎י״א בניסן ה׳תשפ״ד‎

19 אפריל 2024

התחזית על הזהב שלילית לטווח של השנה הקרובה

התחזית על הזהב שלילית לטווח של השנה הקרובה

המעוף ביציבות, הנאסדק חיובי והמתכות בהתחלת ירידת מחיר

בועז איילון | 22.04.2013
תגיות : תחזית מט"חתחזיות מט"חזהבכסףנאסדקמעוף.

 

 

 

 

אונקיית זהב, שער אחרון: 1,402$

מחיר הזהב עולה כבר יותר מ-20 שנים מרמות של 250$ ועד לשיא של 1,900$ אליו הגיע בשנת 2011. מאז בונה מחיר הזהב מבנה שלילי של משולש מתכנס בו נקודות השיא היורדות יוצרות את הקו העליון של המשולש והתמיכה ב-1,550 יוצרת את הקו התחתון של המשולש. צורה כזו של משולש מתרחשת בדרך כלל לפני פריצת התמיכה וירידות מחיר ועל כן פריצת רמת ה-1,550$ היא אירוע חשוב המרמז על התחלת ירידות.
התרחיש הסביר ביותר הוא חזרה ל-1,000$ אולם גם ברמת ה-1,200 קיימת תמיכה נוספת ויש סיכוי שהירידה תיעצר שם באופן זמני. עליית מחיר אפשרית צפויה להיעצר ב-1,550$ וזו גם נקודת המחיר הטובה ביותר כדי לבצע מכירה כי לא סביר שמחיר הזהב יעלה מעל ל-1,550 בתקופה הקרובה.
התחזית על הזהב שלילית לטווח של השנה הקרובה עם יעד מחיר 1,000$ לאונקיה.

מחיר המתכת כסף, שער אחרון: 23.21$
קיים מתאם גבוה בין מחיר הזהב ומחיר הכסף כאשר מחיר הכסף נוטה לתנודות מחיר גדולות יותר מזה של הזהב. התמיכה המשמעותית של מחיר הזהב היא ברמת ה-20$ ואם היא תחזיק, באופן יחסי הירידה של הכסף צפויה להיות חדה פחות אבל זהו התרחיש הסביר פחות.
על כן סביר שירידת מחיר הכסף תיעצר ברמת ה-20$ באופן זמני בלבד כאשר היעד הארוך טווח הוא התמיכה הבאה ברמת ה-15$.

מעוף, מחיר אחרון: 1203.74

לא להירדם! ככל שהמעוף מתנהל יותר ביציבות כך התנועה שתגיע חרי תהיה חדה ומהירה יותר.
פער הארביטר'ג עומד על מינוס 0.05%-  וזה אינו מרמז על כיוון. חזרנו לרצועת הדשדוש וליציבות בתחום 1170-1235. יש להמתין לפריצה מחודשת, כנראה מעלה.
היזהרו- המפולת בין חצי שנה לשנה מהיום!!!

נאסדק, מחיר אחרון: 3,206

הנאסדק מתקשה לחזור ולעלות והוא נמצא בנקודה קריטית שכן המשך ירידה מהרמה הנמוכה בה ביקר השבוע יצביע על המשך תיקון עד לרמת מחיר של 3050-3100 לפני המשך עלייה.
גם אם התיקון מטה נגמר וגם אם לאו, מדובר במנוחה בלבד לפני המשך עלייה ופריצת שיא גבוה יותר.
עדיין אין סימנים שליליים להיפוך מגמה. על פי המחזוריות ניתן להתחיל לחפש את היפוך הכיוון והתחלת הירידות אבל כנראה שלפני זה שנאלץ להמתין חצי שנה עד שנה נוספת. תמיד עדיף לראות שהשוק מסכים עם מה שאנו חושבים לפני שפועלים ולכן יש להמתין להתחלת הירידה וליצירת מבנה שלילי לפני שמגיבים ופותחים פוזיציות שורט או יוצאים מהמניות.
לטווח הקצר, רמת ה-3,200 היא רמה קריטית שכן זוהי רמת ההתנגדות של הנאסדק שפריצה שלה מעלה נתנה את האיתות לסבירות גבוהה של המשך עלייה. אם הנאסדק נמצא מתחת לרמה זו, יש לאבד את האופטימיות עד לחצייה מחודשת של ההתנגדות מעלה, ואם נשאר מתחת לרמה זו יותר מיומיים, אפילו להפוך לשליליים לטווח קצר.

אני, בועז אילון בעל רישיון מספר 9486 מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועלהתאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה. בשנתיים האחרונות הנני משמש כמנכ"ל של תטא וכמנהל התיקים הראשי.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים