‎י״א בניסן ה׳תשפ״ד‎

18 אפריל 2024

ירידות חדות במעוף

ירידות חדות במעוף

שוקי המניות בחו"ל שוב נמצאים בשפל ולחץ המוכרים בולט וחזק. הירידות החדות במעוף השלימו תיקון של 38% מהעלייה שהחלה באפריל 2009.

בועז אילון | 21.08.2011
תגיות : תחזיות מט"חתחזית מט"חבועז אילוןמדד הדקסמעוףשוק ההון.

מעוף, מחיר אחרון: 1065.18
שוקי המניות בחו"ל שוב נמצאים בשפל ולחץ המוכרים בולט וחזק. הירידות החדות במעוף השלימו תיקון של 38% מהעלייה שהחלה באפריל 2009. בטווח הנראה לעין המגמה השתנתה לשלילית והנחת העבודה היא שהמהלך היורד יימשך.

רמת ה-1050 היא תמיכה משמעותית ואכן היא החזיקה במהלך היורד אבל על תמיכה אפשר לסמוך פעם אחת בלבד ובפעם הבאה שהמעוף יגיע אליה היא כנראה לא תחזיק ותיפרץ מטה. התמיכה הבאה היא ב-1000, שם צריך המעוף לעצור באופן זמני את הירידה והיעד למעוף הוא 900 עד סוף 2011.

תיקון אפשרי צפוי להיעצר ברמות של 1150 שבמידה ויתרחש, יהווה הזדמנות מצוינת לכניסה לשורט.

maof
.

דולר שקל, שער אחרון : 3.5846

בגלל חוסר הכיוון המתמשך נמנענו מלתת חיזוי על התנהגות שער הדולר אבל בשבועות האחרונים נוצר מבנה עולה והדולר מתחזק. פעמים רבות דיברנו על כך שלמרות שהשוק בישראל קטן מאוד לעיתים קרובות התנהגות מדדי המניות והמט"ח בארץ מקדימים את מה שצפוי לקרות גם בחו"ל. אם זהו המצב, הרי שצפוי גל התחזקות משמעותי של הדולר גם בעולם ששער הדולר בארץ צפוי להיות מושפע ממנו ולהתחזק גם כן. תחזית זו אינה מתיישבת עם ההגיון שכן הריבית השקלית הגבוהה גורמת ללחץ של שער הדולר מטה אבל בניתוח טכני אנחנו מניחים שהכול גלום בגרף ושלחץ כזה כבר מגולם בהתנהגות המחיר. .

נקודת ההתנגדות הראשונה היא 3.67 ועד שהדולר לא יפרוץ אותה מוקדם להגיב. מי שחושב ארוך טווח יעדיף לחכות לחצייה של רמת ה-3.8 מעלה שכן רק חצייה זו תאשר בסבירות גבוהה את שינוי המגמה ארוכת הטווח להתחזקות של הדולר.

בדולר יורו, פריצה של רמת ה-1.4 מטה תאשר יציאה לגל התחזקות משמעותי של הדולר עד 1.15 אבל בינתיים אין סימנים למגמה כזו כך שיש להמתין לירידה אל מתחת ל-1.4 אם אכן תתרחש

nis%20dollar

תחזית לטווח ארוך:

מדד המעוף צפוי להגיע ל-2500 נקודות ומדד הנאסדק צפוי להגיע ל-4000 בסוף שנת 2013.

הגרפים המופיעים באתר הם באדיבות תוכנת FXG לניתוח טכני.

ניתן לראות את הגרפים באתר של תטא http://www.theta1.co.il  – ב"תחזית שוק".הכותבים ו/או לקוחותיהם מחזיקים בנכסים הנ"ל, יש להם בהם עניין אישי ועל כן קיים ניגוד עניינים במישרין. התחזית צופה פני עתיד ומבוצעת על פי ניתוח טכני ולא כלכלי. כל אירוע מדיני, כלכלי, פוליטי או אחר יכול לגרום לכך שהתחזית לא תתממש והיא עשויה להיות שגויה גם ללא אירוע כלשהו. התחזית אינה תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם וכל מי שפועל על סמך התחזית הנ"ל עושה זאת על אחריותו בלבד.

אני, בועז אילון בעל רישיון מספר 9486 מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועלהתאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה. בשנתיים האחרונות הנני משמש כמנכ"ל של תטא וכמנהל התיקים הראשי.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים