‎ט״ו בניסן ה׳תשפ״ד‎

23 אפריל 2024

מטבע היין נחלש

מטבע היין נחלש

הניקיי הולך למהלך חד מעלה, הנאסדק לפני פריצת שיא חדש והמעוף מדשדש

בועז איילון | 03.02.13
תגיות : תחזית מט"חתחזיות מט"חמדד הניקיינאסדקמעוף.

 

 

 

 

מדד הניקיי, מחיר אחרון: 11,191

נדמה שהחוקים המוכרים של שוקי המניות אינם עובדים במקרה של מדד 225 המניות הגדולות בטוקיו.
כלל ראשון- ריבית נמוכה גורמת לעליית שערי המניות- כבר יותר מחמש עשרה שנים הריבית ביפן אפסית אולם שוק המניות אינו מתרומם
כלל שני- השקעה ל-5 שנים במניות תמיד תרוויח- מדד הניקיי יורד בצורה משמעותית ב-22 השנים האחרונות. בשנת 1990 עמד הניקיי על יותר מ-40,000 והיום אחרי עלייה של 35% בחצי השנה האחרונה, מי שהשקיע אז במניות עדיין מופסד כ-70% מכספו.
למרות זאת המצב כיום הוא שנוצרה במדד זה הזדמנות נדירה יחסית לתנועת מחיר חדה ולרווחים נאים. מדד הניקיי נע בתחום 8,340-11,000 נקודות מאז מרץ 2009 כלומר כמעט 4 שנים. ביום רביעי האחרון נפרצה רמת ה-11,000 מעלה ונתנה את האישור להמשך עליות חדות במדד המניות המוביל של יפן. להערכתי העלייה צפויה להיות חדה מאוד ומדד הניקיי צפוי להגיע ל-18,000 נקודות בשנה הקרובה. כמובן שחציה של רמת ה-11,000 מטה תחייב חיתוך הפסד וסגירת פוזיציה.
חשיפה למטבע- היין נחלש באופן משמעותי כבר חצי שנה וצפוי להמשיך ולהיחלש, גם זה בניגוד למגמה שראינו בעשרות השנים האחרונות של התחזקות היין. מי שיחזיק תעודת סל על מדד הניקיי המושפעת משער היין, צפוי להרוויח הרבה פחות בגלל החלשות המטבע ועל כן יש להעדיף תעודת סל מנוטרלת מטבע.
כל הכבוד לרונן פשה מבית ההשקעות רוטשילד שכתב על זה כבר לפני חודש.

מעוף, מחיר אחרון: 1196.34
פער הארביטר'ג עומד על פלוס של 1% ועל כן המעוף צפוי לפתוח בעליות. למרות עלייה יומית, המעוף שוב מדשדש ללא כיוון והוא שוב בתחום של 1170-1235 נקודות כבר יותר משלושה חודשים.
סביר שבסופו של הדשדוש ימשיך המעוף מעלה ואולי האופוריה בשווקים בחול תעזור מעט. חצייה של ההתנגדות ברמת ה-1235 צריכה להיות מלווה בחידוש תנועת מחיר חדה מעלה כך שזהו התרחיש הסביר ביותר, ללא לוח זמנים כי לא ברור כמה זמן עוד המעוף ידשדש לפני התנודה.
אישור לחזרה לגל עולה והמשך המגמה הראשית יתקבל בחציה של רמת ה-1235 מעלה.

נאסדק, מחיר אחרון: 3,150

המגמה חיובית וגם סטייה שלילית ב-MACD השבועי של מדד הנאסדק לא מונע את המשך העליות. בגלל העוצמה של מדד הדקס הניקיי ואחרים אין מנוס מלשנות את התחזית ולהניח שהנאסדק הולך לשיא גבוה יותר בחודש הקרוב ולעלות אל מעל ל-3200 נקודות. השווקים כל כך חזקים והקונים כה נחושים שאין מה לצפות לתיקונים משמעותיים מטה בתקופה הקרובה. מדד הדקס והניקיי צפויים לעלות בשיעורים המשמעותיים ביותר מבין מדדי המניות המובילים.

 

אני, בועז אילון בעל רישיון מספר 9486 מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועלהתאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה. בשנתיים האחרונות הנני משמש כמנכ"ל של תטא וכמנהל התיקים הראשי.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים