‎י״א בניסן ה׳תשפ״ד‎

19 אפריל 2024

סקירת תעשיית קרנות הנאמנות-פתיחה מרשימה

סקירת תעשיית קרנות הנאמנות

פתיחה מרשימה לרבעון האחרון של 2010: הקרנות המסורתיות גייסו כ-0.8 מיליארד שקל, בהובלת קרנות אג"ח חברות וכללי. קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד נהנו מהעליות באפיק הממשלתי וחזרו לגייס.

רוני אפטר | 10.10.2010
תגיות : קרנות נאמנותקרן נאמנותקרנות אג"ח מדינהקרנות אג"ח חברות וכלליקרנות שקליותקרנות מנייתיותרוני אפטר.


עפ"י הערכות בתעשיית הקרנות, קרנות אג"ח כללי מסוג 10/90, 15/85, ו-20/80 מרכזות את מרבית הגיוסים בימים אלו.

 

  • תעשיית הקרנות רשמה בשבוע הראשון של החודש גיוס של כ-0.7מיליארד שקל: הקרנות המסורתיות גייסו כ-0.8 מיליארד שקל, הכספיות פדו כ-0.1 מיליארד שקל.

 

  • קרנות אג"ח חברות וכלליהגבירו בצורה ניכרת את קצב הגיוסים, וסיימו את השבוע עם גיוס של כ-750 מיליון שקל – השבוע הטוב ביותר בחודשיים האחרונים.

 

  • האפיק הממשלתירשם עליות נאות שהובילו את קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד חזרה לגיוסים (20 מיליון שקל). מנגד, הקרנות השקליות פדו כ-110 מיליון שקל.

 

  • הקרנות המנייתיותממשיכות ליהנות מאפקט "ספטמבר הירוק" עם גיוס שבועי של כ-80 מיליון שקל, ברוב בקרנות המתמחות במניות בישראל.

 

  • הקרנות הכספיות עם פדיון שבועי של כ-70מיליון שקל.

 

  • קרנות אגד חוץ בשבוע מצוין עם גיוס גבוה של כ-75מיליון שקל, מנגד קרנות אג"ח חו"ל פדו כ-40 מיליון שקל.

 

  • תעשיית הקרנות מנהלת סך נכסים של כ-154.7מיליארד שקל, שיא של כל הזמנים.

|   תעשיית קרנות הנאמנות רושמת, בדומה לחודש ספטמבר, פתיחה סוערת של גיוסים. בסיכום השבוע הראשון של אוקטובר גייסה תעשיית הקרנות כ-0.7 מיליארד, אך בנטרול הקרנות הכספיותשרשמו פדיונות של כ-70 מיליון שקל, רשמו הקרנות המסורתיות גיוס של כ-0.8 מיליארד שקל, פחות רק בכ-100 מיליון שקל מהפתיחה של חודש ספטמבר. יש לציין, כי זהו השבוע החזק ביותר לקרנות המסורתיות מאז אותו שבוע ראשון של ספטמבר, כאשר ב-3 השבועות שבטווח גויסו כ-160 מיליון שקל בלבד. בינתיים, תעשיית הקרנות מצליחה לשבור שוב שיא חדש בסך הנכסים המנוהל על-ידה, שעומד כיום קרוב ל-155 מיליארד שקל, סימן מעודד לתעשיית הקרנות שממשיכה להפגין צמיחה עקבית כבר תקופה די ארוכה.

 

|   קרנות אג"ח חברות וכללי חזרו למסלול ההמראה עם גיוס ענק של כ-750 מיליון שקל או קצב גיוס יומי של כ-150 מיליון שקל, שהוא הגבוה ביותר ב-9 השבועות האחרונים והשני בטיבו ב-7 החודשים האחרונים.נראה, כי הגיוסים הגבוהים מתרכזים בעיקר בקרנות אג"ח כללי מסוג 10/90, 15/85 ו-20/80 שהיו מאוד פופולאריות בספטמבר, ופחות לקרנות הקונצרניות, זאת על רקע שיאים חדשים שנקבעו למדדי התל-בונד. בסיכום שבועי רשם מדד אג"ח כללי עלייה של כ-0.7%מדד אג"ח קונצרני כללי טיפס בכ-0.8%מדד תל-בונד 20 מזנק בעוד כ-0.9%, ואילו מדד תל-בונד 40הסתפק בעלייה צנועה יותר של כ-0.2%.

 

|   האפיק הממשלתי רשם ,עם פתיחת חודש אוקטובר, את אחד השבועות החזקים שלו בשבועות האחרונים שהתבטא בשבוע שני ברציפות של עליות שערים. העליות נתמכו בעיקר ע"י עליות השערים באגרות החוב הממשלתיות בארה"ב, כשה-10 Yr Bond נופל לתשואת שפל לפדיון של שנתיים, ברמה של כ-2.38%. בסיכום שבועי רשם מדד אג"ח ממשלתי כללי עלייה של כ-0.7%, כאשרהגלילים עם עלייה חדה של כ-0.9% רושמים תשואה עודפת ע"פ השחרים, שנהנו גם הן מעלייה נאה של כ-0.7%. מי שנהנו בעיקר מהעליות החדות הן קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדדשלאחר 3 שבועות רצופים של פדיונות גבוהים, רשמו גיוס קל של כ-20 מיליון שקל. מנגד, הקרנות השקליות"נחבטו" גם בשבוע החולף עם פדיונות נוספים של כ-110 מיליון שקל, הפדיון השבועי הגבוה ביותר בחודשיים האחרונים.

 

|   שוקי המניות בישראל נסחרו בשבוע החולף במגמה מעורבת בעוד בחו"ל נרשמו עליות שערים קלות. בישראל, נרשמו עליות שערים במדד ת"א נדל"ן 15 (2.1%+), מדד חיפושי גז ונפט(1.9%+ומדד יתר 50 (1.1%+),מנגד ירידות שערים נרשמו במדד ת"א 25 (0.8%-), במדד ת"א 75 (1.5%-ובמדד ת"א בנקים (3.3%-). בארה"ב, טיפס מדד הדאו-ג'ונס 30 בשיעור של כ-1.6% מתחילת החודש, וחצה את רמת ה-11,000 נק' לראשונה מאז חודש מאי. באירופה, רשמו ה-FTSE 100 האנגלי וה-DAX 30 הגרמני עלייה של כ-1.2% כ"א, ואילו באסיה נהנו מעליות נאות, בשיעור של 2% עד 3%. על אף הדשדוש במדדים בישראל ועל רקע האווירה החיובית מחו"ל, האפקט של "ראלי ספטמבר" נמשך בקרנות המנייתיות לאחר שאלו רשמו שבוע מוצלח נוסף עם גיוסים של כ-80מיליון שקל: הקרנות המתמחות במניות בישראל גייסו כ-70 מיליון שקל, הקרנות הגמישות הסתפקו בגיוס של כ-10 מיליון שקל ומנגד רשמו הקרנות המתמחות במניות בחו"ל פדיונות של כ-10 מיליון שקל.

 

|   הקרנות הכספיות רשמו שבוע ללא כיוון ברור, לאחר שבשבוע החולף נרשמו לסירוגין ימים של גיוסים וימים של פדיונות. בסיכום שבועי רשמו הקרנות הכספיות פדיונות של כ-70 מיליון שקל.

 

|   לאחר שבועיים רגועים יחסית, התעוררו מחדש קרנות אגד חוץ ורשמו גיוס שבועי מרשים של כ-75 מיליון שקל, שהינו השני בגובהו בחודשיים האחרונים. מנגד, סבלו קרנות אג"ח חו"ל מפדיון שבועי גבוה יחסית של כ-40 מיליון שקל.

 

|   מתחילת החודש, צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-1.2 מיליארד שקל המיוחסים לגיוסים נטושל כ-0.7 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-0.5 מיליארד שקל, זאת על רקע עלייה במדד מיטב לקרנות הנאמנות בשיעור של כ-0.3%.
|   תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-7.10.2010כ-154.7 מיליארד שקל, שיא של כל הזמנים.

 

אפיקסיכום שבועי 3-7.10.10 (במיליוני שקלים)
קרנות מנייתיות78
קרנות כספיות73-
קרנות אג"ח שקליות105-
קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד18
קרנות אג"ח חברות וכללי750
קרנות אגד חוץ74
שונות36-
סה"כ706
סה"כ קרנות מסורתיות

(בנטרול קרנות כספיות ואגד ישראלי)

784

 

 

מסמך זה הוכן על-ידי מיטב בית השקעות בע"מ ו/או על-ידי אחת או יותר מהחברות שבשליטתה. מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ועל כל אדם להתייעץ עם יועץ ו/או משווק השקעות בכל הנוגע לביצוע פעולה במוצרים פיננסיים ועם יועץ פנסיוני ו/או סוכן שיווק פנסיוני בכל הנוגע להצטרפות או עזיבת מוצרים פנסיוניים. כמו כן, מסמך זה אינו מהווה הצעה או המלצה לרכישת או מכירת מוצר פיננסי, לרבות קרן השתלמות, אופציות, יחידות השתתפות בקרן נאמנות או כל נייר ערך או מוצר פיננסי אחר, ואינו מהווה הצעה להצטרפות או עזיבת מוצר פנסיוני, לרבות קופת גמל, קרן השתלמות, קרן פנסיה או תכנית ביטוח. רכישת מוצר פיננסי בגינו נדרש פרסום תשקיף ודיווחים מיידיים, לרבות יחידות בקרנות נאמנות, תעשה על פי התשקיף והדיווחים המיידיים שבתוקף. כמו כן, מיטב בית השקעות בע"מ, וכן חברות שבשליטתה עוסקות, בין היתר, בניהול תיקי לקוחות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות השתלמות, ניהול קרנות פנסיה וחיתום, ועשוי להיות למי מהן עניין אישי במסמך זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמן ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. האמור במסמך זה נאסף ו/או מתבסס על מידע ממקורות שונים ולא בוצעה על-ידי מיטב בית השקעות ו/או כל חברה שבשליטתה בדיקה עצמאית של המידע האמור. האמור במסמך זה כולל הערכות, אומדנים ו/או תחזיות. מיטב בית השקעות בע"מ וכן כל חברה בשליטתה אינן אחריות לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ועקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו. אין בתשואות העבר של המוצרים הפיננסיים כדי להעיד על תשואותיהם בעתיד. כל הזכויות, לרבות זכויות הקניין הרוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות למיטב בית השקעות בע"מ ו/או לאחת או יותר מהחברות אשר בשליטתה, ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות להפיצו ולהעתיקו, ללא קבלת אישורן מראש ובכתב.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים