‎י״ח בניסן ה׳תשפ״ד‎

26 אפריל 2024

צפון קוריאה משפיעה על בורסת סיאול

צפון קוריאה משפיעה על בורסת סיאול

המעוף חזר לרצועת היציבות, בורסת סאול בנקודת הכרעה

בועז איילון | 05.04.2013
תגיות : תחזית מט"חתחזיות מט"חבורסת סיאולנאסדקמעוף.

 

 

 

 

בורסת סאול, מחיר אחרון: 1927

בשבוע האחרון, לאחר שצפון קוריאה הכריזה מצב מלחמה עם דרום קוריאה, יורדים שערי המניות בסיאול. האם זו הזדמנות קנייה או התחלה של ירידות חדות, ננסה לבחון.
במשבר הסאב פריים ירדה הבורסה של דרום קוריאה עד לשפל של 900 נקודות באוקטובר 2008. מאז התאושש המדד עד לשיא של 2220 נקודות באפריל 2011 ולאחר הנפילה של הבורסות בתחילת אוגוסט, נכנס המחיר למשולש מתכנס היוצר נקודות שפל הולכות ועולות מצידו התחתון והתנגדות ברמת 2030 מצידו העליון. תבנית כזו של משולש, ביחד עם המגמה החיובית ארוכת הטווח מצביעות על סבירות גבוהה לפריצה מעלה והמשך עלייה לקראת שיא חדש.
למרות האופטימיות, במקרה שהכיוון הוא מטה, יש לנו כלי מצוין לקבלת החלטות שכן המחיר נמצא על קו המשולש התחתון. שבירה של קו זה, ביחד עם יצירת שפל נמוך יותר מקודמו, תצביע על הכרח ליציאה מהפוזיציה בהפסד קטן כך שיחס הסיכוי לסיכון גבוה.
לחלופין אפשר להמתין לפריצת רמת ה-2030 מעלה. פריצה כזה היא עם רמת ביטחון גדול יותר באשר לכיוון אבל במקרה של פריצת שווא עלולה גם להפסיד יותר שכן, נקנה לאחר פריצה ברורה בכמה אחוזים יותר מ-2030 ונחתוך הפסד רק מתחת ל-2030.
בהצלחה!

מעוף, מחיר אחרון: 1229.74
פער הארביטר'ג עומד על מינוס 0.17%  וזה אינו מרמז על כיוון.
מתחת ל-1235- חזרה לרצועת הדשדוש- חזרה ליציבות בתחום 1170-1235.
יש להמתין לפריצה מחודשת, כנראה מעלה.
היזהרו- המפולת בין חצי שנה לשנה מהיום!!!

נאסדק, מחיר אחרון: 3,204

הנאסדק מתקשה להמשיך ולעלות אבל רוב הסיכויים הם שמדובר במנוחה בלבד לפני המשך עלייה.
רמת ה-3,200 היא רמה קריטית שכן זוהי רמת ההתנגדות של הנאסדק שפריצה שלה מעלה נתנה את האיתות לסבירות גבוהה של המשך עלייה. אם הנאסדק נמצא מתחת לרמה זו, יש לאבד את האופטימיות עד לחצייה מחודשת של ההתנגדות מעלה, ואם נשאר מתחת לרמה זו יותר מיומיים, אפילו להפוך לשליליים לטווח קצר.
אסור לשכוח שככל שעובר זמן אנחנו מתקרבים לסיום מחזור העלייה. המדדים בחול עולים כבר ארבע שנים כאשר מחזור עלייה נמשך בסדר גודל של  חמש וחצי שנים.

אני, בועז אילון בעל רישיון מספר 9486 מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועלהתאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה. בשנתיים האחרונות הנני משמש כמנכ"ל של תטא וכמנהל התיקים הראשי.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים