‎כ״ב בניסן ה׳תשפ״ד‎

30 אפריל 2024

תיקון עמוק של המעוף

תיקון עמוק של המעוף

פריצה של רמת ה-1230 נקודות מטה והתבססות מתחתיה כפי שקרתה, מגדילה מאוד את הסיכוי לכך שהתיקון הזה יהיה עמוק מאוד והוא צפוי להמשיך עד לתחום של 1125-1165 נקודות.

בועז אילון | 13.06.2011
תגיות : תחזיות מט"חתחזית מט"חבועז אילוןמדד הדקסמעוףשוק ההון.

מעוף, מחיר אחרון: 1219.45

נגמרה הסבלנות!
אמנם חשוב לזכור כל הזמן מהי המגמה הראשית מתוך הבנה שהיא אינה משתנה כל כך מהר וגם שכל תנועה נגד המגמה היא זמנית לפני המשך תנועה עם המגמה אבל התנהגות המעוף מצביעה על תיקון עמוק בהרבה ממה שהיינו רגילים. פריצה של רמת ה-1230 נקודות מטה והתבססות מתחתיה כפי שקרתה, מגדילה מאוד את הסיכוי לכך שהתיקון הזה יהיה עמוק מאוד והוא צפוי להמשיך עד לתחום של 1125-1165 נקודות. גם בתרחיש כזה, עדיין אין סימנים להיפוך המגמה ארוכת הטווח והיא נשארת חיובית.

הגעה ליעד צפויה להתרחש תוך חודש. עלייה אפשרית צפוי להיעצר ב-1230 נקודות.

maof-2

מדד התל בונד 20 מחיר אחרון : 264.42

התנהגות מדדי איגרות החוב חשובים בהרבה לרוב תיקי ההשקעות של לקוחות. אנסה לנתח את מה שקורה בשוק האג"ח בכלל תוך התמקדות במדד התל בונד 20 כמדד מייצג לאיגרות החוב הקונצרניות הצמודות מדד.
השקלי לעומת הצמוד לפני שנגיע למדד התל בונד, ננסה לבחון את האפיק הצמוד על פני השיקלי. התשואות בשקלי עומדות על כ-3% לשנה ולעומתם התשואות הצמודות לשנה עומדות על אפס. המשמעות היא שציפיות האנפלציה לשנה הקרובה עומדות על 3%. בעלי הניסיון מבינים מה צפוי לקרות, עליית הריבית השקלית תגרום לירידה משמעותית באינפלציה ואחר כך גם בציפיות לאינפלציה.
לאור העלאות הריבית שצפויות להימשך, לא אתפלא אם המדד לשנה הקרובה יעמוד על 1% בלבד ולכן יש עדיפות ברורה של השקלי הקצר על פני המדדי הקצר. איפלציה נמוכה מהצפוי תשפיע בצורה דומה גם על הארוכים כך שגם השקלי הבינוני עדיף על הצמוד הבינוני. נשים לב כי הריבית עוד צפויה לעלות אבל ציפיה זו כבר ידועה וגלומה בעקום התשואות כך שהמשך עליית הריבית לא צפויה לגרום להפסדי הון בשקלי הארוך.

telbond%2020

פרמיית התשואה של האיגרות החוב הקונצרניות
המח"מ של התלבונדים עומד על 4.6 שנים והתשואה שלהם היא כ-3%-3.3% זאת לעומת כ-1.6% בצמודות הממשלתיות עם מח"מ דומה. לפיכך סיכון אי התשלום של הקונצרני על פני הממשלתי עומד על כ-1.4%-1.6%. באיגרות השיקליות עם מח"מ כזה עומד ההפרש על שיעור דומה. פער כזה של 1.5% הוא סביר מאוד ואפילו יכול לקטון עד 1% בלבד אבל הוא אינו מהווה מצב בו יש בקונצרני הזדמנות לרווחים גבוהים.

ניתוח טכני של מדד התל בונד 20
מדד התל בונד 20 נמצא יציב בתחום של 272-277 נקודות עם נטייה לירידה קלה כבר מיוני 2010. העובדה שהוא יציב בעצם מראה על ירידה שכן הוא אמור לעלות בקצב התשואה שלו שהיא כיום כ-3% ועוד האינפלציה שהייתה בשנה האחרונה כמעט 5% נוספים. מבחינה טכנית כאשר ישבור את היציבות תיתכן תנועה חדה אבל במקרה שלנו סביר שיפרוץ את הרצועה מעלה ואז התנועה מאוד מוגבלת שכן התשואות של התל בונד 20 לא יכולות לרדת בצורה משמעותית. אם תימשך היציבות עוד תקופה ארוכה, פריצה מעלה של הרצועה תגרום להתחזקות מהירה רק עד חזרה לקצב העלייה הסביר של התל בונד שהוא כ-4%-5% לשנה.

חלוקת תיק ההשקעות
נתעלם מהחלק שמושקע במניות, במטבע חוץ ובהשקעות אלטרנטיביות כך שנבחן רק את החלוקה הרצויה בין האפיק השקלי לאפיק הצמוד. יש עדיפות ברורה לשקלי על פני המדד ועל כן בחלוקה בניהם יש להקצות כ-75%-80% לשקלי ואת השאר למדדי. הוודאות לגבי המשך העלאת הריבית הקצרה שכבר מגולמת במחירים ובעקומי התשואות מאפשרת הארכת התיק השקלי ללקוחות המוכנים ליטול סיכון כדי להנות מהתשואה הגבוהה שיש לארוכים. ירידת האינפלציה שאינה מגולמת עדיין במחירים, עלולה לגרום לעליית התשואות של האפיק הצמוד כדי לפצות על ירידת האנפלציה ולגרום להפסדי הון ועל כן כדאי להימנע מצמודים ארוכים. פער התשואות באגח הקונצרני לעומת הממשלתי סביר בהחלט וגם שם יש להעדיף את הארוך בשקלי ואת הקצר במדדי. את החלוקה בין ממשלתי לקונצרני יש לקבוע על פי העדפת הסיכון של הלקוח וכמובן האם היועץ מסכים עם הניתוח המובא לעיל.

תחזית לטווח ארוך:

מדד המעוף צפוי להגיע ל-2500 נקודות ומדד הנאסדק צפוי להגיע ל-4000 בסוף שנת 2013.

הגרפים המופיעים באתר הם באדיבות תוכנת FXG לניתוח טכני.

ניתן לראות את הגרפים באתר של תטא http://www.theta1.co.il  – ב"תחזית שוק".הכותבים ו/או לקוחותיהם מחזיקים בנכסים הנ"ל, יש להם בהם עניין אישי ועל כן קיים ניגוד עניינים במישרין. התחזית צופה פני עתיד ומבוצעת על פי ניתוח טכני ולא כלכלי. כל אירוע מדיני, כלכלי, פוליטי או אחר יכול לגרום לכך שהתחזית לא תתממש והיא עשויה להיות שגויה גם ללא אירוע כלשהו. התחזית אינה תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם וכל מי שפועל על סמך התחזית הנ"ל עושה זאת על אחריותו בלבד.

אני, בועז אילון בעל רישיון מספר 9486 מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועלהתאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה. בשנתיים האחרונות הנני משמש כמנכ"ל של תטא וכמנהל התיקים הראשי.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים