‎י״ח בניסן ה׳תשפ״ד‎

25 אפריל 2024

הבית הפיננסי ניצח בתביעה משפטית בנושא – סימן מסחר

כתבות נוספות בנושא קרן השתלמות:

הבית הפיננסי ניצח בתביעה משפטית בנושא – סימן מסחר.

אנחנו שמחים לעדכן כי בתום מאבק משפטי ממושך, ניצחה חברה הבית הפיננסי בתביעה שהגישה כנגד סוכן ביטוח – יעקב יצחק שעשה שימוש במילים "הבית הפיננסי". להלן, תקציר פסק הדין.

יצחק כהן כלכלן ומנכ"ל הבית הפיננסי | 06.11.2014
תגיות : כהן יצחקיעקב יצחקעו"ד עוז חייםעורך דין עוז חייםהבית הפיננסי תביעותהבית הפיננסי סימן מסחרהבית הפיננסי בית משפט, .

אנחנו שמחים לעדכן כי בתום מאבק משפטי ממושך, ניצחה חברה הבית הפיננסי בתביעה שהגישה כנגד סוכן ביטוח שעשה שימוש במילים "הבית הפיננסי". שופטת בית המשפט המחוזי, ענת ברון, אשר שמונתה לאחרונה לבית משפט העליון, קבעה בצורה חד משמעית כי השימוש שעשה יעקב יצחק בצמד המילים "הבית הפיננסי" במסגרת אתר אינטרנט שהקים, מפר את סימן המסחר של חברת הבית הפיננסי וכי רק חברת הבית הפיננסי, כבעלת סימן המסחר, רשאית לעשות בו שימוש. להלן תקציר פסק הדין.

שאלה משפטית

במוקד התובענה ניצבת שאלת זכותה של התובעת שהיא בעלים של סימן מסחר רשום בצמד המילים "הבית הפיננסי", להשתמש באופן ייחודי ובלעדי בסימנה הרשום, אל מול שימוש שעשה הנתבע כבר שנים קודם לכן בסימן זה במסגרת אתר אינטרנט שהקים לעסקו.

רקע עובדתי

1 . התובעת הבית הפיננסי י.כ בע"מ, היא חברה פרטית שהוקמה ביום 2.5.05 (להלן "התובעת" ) עיסוקה במתן שרותים בתחומים כלכליים שונים ללקוחות מן המגזר הפרטי והמגזר הציבורי, כגון משכנתאות, נטילת הלוואות, כלכלת משפחה, השקעות, פנסיה ,ביטוח ועוד.

בבעלות התובעת סימן מסחרי רשום מספר 207226 בצמד המילים "הבית הפיננסי".  הבקשה לרשום סימן זה הוגשה ביום 31.12.07 וסימן המסחר נרשם לזכותה בתאריך 07.07.09 בהתייחס ל"שרותי בנקאות, נדל"ן, כלכלת משפחה, השקעות, הלוואות, משכנתאות, פנסיה וביטוח.

עוד בבעלותה של התובעת אתר אינטרנט הפועל בכתובת www.tfh.co.il  תחת השם "הבית הפיננסי", שמאמצעותה היא מנגישה את המידע שברשותה, מציע את שירותיה ומקדמת את שיווקה של החברה. שם המתחם של האתר מגלם את ראשי התיבות של המילים The Finance House, שהם התרגום לסימן "הבית הפיננסי".

מר יצחק כהן הוא הבעלים ומנכ"ל של התובעת.

  1. הנתבע מר יצחק יעקב (להלן "הנתבע") הוא בעלים ומנהל של עסק למתן שרותי יעוץ כספי את העסק הקים לדבריו בשנת 2000, במהלך שנת 2005 פנה הנתבע למר ארנון ממן בהתייעצות עם ממן בחר הנתבע במהלך שנת 2005 את צירוף המילים "הבית הפיננסי" כשם לעסק שלו, בהמשך לכך פנה הנתבע לחברה שמתמחה לבניית אתרים שהקימה עבור עסקו אתר אינטרנט בכתובת www.habayit-hafinanci.co.il ונרשם על שמו ביום 30.11.05

טענות הצדדים

  1. לטענת התובעת, במסגרת האתר שהקים הנתבע הוא נמצא מפר סימן המסחר של התובעת, וגם  מעוול כלפי התובעת בגניבת עין ובהתערבות בלתי הוגנת. מלהשתמש בשם עסקה של התובעת, ולהסיר את האתר שלו מרשת האינטרנט וכן לפצותה. אלא שהנתבע כלל לא השיב לפניה זו, ומכאן התביעה.

התובעת מציינת כי לנתבע לא באמת קיים עסק בשם "הבית הפיננסי" וכי הוא פועל באמצעות שם עסק אחר. לדבריה, בפועל זנח הנתבע בשנת 2006 לכל המאוחר את האתר שהקים; ורק לאחר שהוגשה התביעה ובעוד ההליך תלוי ועומד, החליט הנתבע בחוסר תום לב לרענן ולשדרג את האתר.

במצב דברים זה, עתרה התובעת למתן צו מניעה המורה לנתבע להימנע מעשיית שימוש כלשהו בסימן המסחר הרשום של התובעת, "הבית הפיננסי", או סימן הדומה לו עד כדי הטעיה.

  1. הנתבע מצידו טוען כי החל לעשות שימוש בסימן המסחר הרשום כיום לזכות התובעת, זמן רב לפני שזה נרשם על שמה; ועל כן הוא רשאי להמשיך ולעשות בו שימוש.

דיון והכרעה

סעיף 46 (א) לפקודת סימני מסחר [נוסח חדש], התשל"ב ב-1972 (להלן "הפקודה") מורה כדלקמן:

"רישומו התקף של אדם כבעל סימן מסחר יזכה אותו לשימוש ייחודי בסימן המסחר של הטובין שלגביהם נרשם הסימן ובכל הנוגע אליהם, בכפוף לכל תנאי וסייג הרשומים בפנקס".

מכוח הפקודה כפי שצוטט לעיל, הבעלים בסימן המסחר הרשום הוא בעל הזכות הקניינית בו; ולו בלבד נתונה הזכות לעשות שימוש בסימן המסחר בהתייחס לטובין שלגביהן נרשם. רישום סימן המסחר ואכיפת השימוש הייחודי המוקנה לבעלים בסימן, מטרתם להגן על הציבור מפני הטעיה מחד גיסא, ועל בעל הסימן מפני פגיעה בקניינו ובמוניטין שרכש מאידך גיסא.

המסקנה המתבקשת מכל האמור היא שקמה זכותה של התובעת למנוע מן הנתבע כל שימוש בסימן המסחר שלה, "הבית הפיננסי", ובכלל זה במסגרת האתר.

פסק דין

נקבע צו מניעה המורה לנתבע להימנע מעשיית שימוש כלשהו בסימן המסחר של התובעת "הבית הפיננסי", ובכלל זה באמצעות אתרי האינטרנט שלה.

UserFiles/פסק דין – הבית הפיננסי.pdf

ייצוג המשפטי נעשה ע"י עו"ד עוז חיים www.haim-law.co.il/

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים