‎ט״ז בניסן ה׳תשפ״ד‎

24 אפריל 2024

המעוף עלה ב 100% ממשבר 2008

המעוף עלה ב-100% ממשבר 2008

מניית קטרפילר מציגה התאוששות מרשימה מאז משבר הסאב פריים, מדד המעוף המשיך לעלות למרות הלחימה בעזה והנאסדק בתיקון בתקופה הקרובה

בועז איילון | 26.11.2012
תגיות : תחזית מט"חתחזיות מט"חמניית קטרפילרנאסדקמעוף.

 

 

 

 

מניית קטרפילרCAT , מחיר אחרון: 83.56$

קטרפילר היא מניית ענק הנסחרת במדד הדאו ג'ונס. היא מייצרת מגוון רחב של מוצרים, בעיקר רכבים לבנייה הכוללים טרקטורים וציוד קידוח, ציוד בנייה כגון כבלי חשמל. המנועים המיוצרים הם בעיקר מנועי דיזל וקטרפילר מייצרת גם רכבים ומכונות לתעשיית הכרייה. קטרפילר פעילה גם בטורבינות לייצור חשמל, ציוד ומקדחים לחיפוש גז והשירותים המשלימים שלה כוללים מימון לקניית הציוד, ביטוח ושירותים לוגיסטיים עבור לקוחותיה.
לאחר תקופה ארוכה של עליות נאות עד שנת 2008, נפלה קטרפילר בתקופת משבר הסאב פריים כאשר ירדה מ-70$ ל-22$. מאז רואים התאוששות מרשימה במחירה ובניגוד למניות אחרות רבות אחרות היא חזרה לשיא שלפני המפולת תוך שנה ואף המשיכה לעלות לרמות 112$ באפריל 2011 ושוב בחודש פברואר 2012.
כרגע המניה סיימה תיקון והיא מתייצבת לקראת חזרה למסלול עליות. למרות הדשדוש בו נמצאת המניה, סימני העוצמה ניכרים בגרף. השיא של פברואר 2012 גבוה יותר מהשיא של 2011 וגם השפל בתיקון גבוה יותר. אין לנו אלה להמתין לפריצה של רמת ה-90$ כדי להגדיל את הסיכויים שחזרנו למהלך עולה ולנהל את הסיכון בהתאם.
יעד המחיר הוא 130$ תוך חצי שנה. מחיר המניה לא אמור לרדת מ-80$ במקרה של תיקון מטה.

 

מעוף, מחיר אחרון: 1211.03

השבוע קיבלנו שיעור מעלף לעובדה שהאירועים אינם משפיעים הרבה על השוק. יהיה נכון יותר להגיד שהמשקיעים, המתוחכמים בעיקר, בוחרים מתוך האירועים את מה שנוח להם כדי להגיב כמו שהם רוצים. אירוע שלילי כשהשוק חיובי ישפיע בצירה מינורית, או זמנית מאוד או שלא ישפיע כלל ולעומת זאת אירוע חיובי יגרום מיד עליות. זה מה שראינו בשבוע שעבר בשוק. עלייה שבועית של כ-2.5% בעוד הלחימה נמשכת ומתארגנים לפעולה קרקעית.
פער הארביטר'ג עומד על 0.35% וזהו פער שאינו מספק רמזים באשר לכיוון המסחר אבל ביחד עם שוק חיובי ועליות נאות במדדי חול מגדיל את הסיכויים להמשך עלייה. פריצת רמת ה-1240 היא האירוע שיצביע על סיום התיקון וחזרה למסלול עלייה וזה רק עניין של זמן עד שיתרחש. אם במקרה הירידות יימשכו אל מתחת ל-1140 המשמעות תהייה שחזרנו לרצועת הדשדוש ושהפריצה שהתרחשה בספטמבר היא פריצת שווא אולם הסיכויים של תרחיש זה נמוכים.
מדד המעוף עלה כבר של כ-100% מהשפל של סוף 2008. בראיית המחזוריות, צפויות לנו עליות נאות בשנה עד שנה וחצי הקרובות עד המפולת הבאה, יהיו סיבותיה אשר יהיו.

 

נאסדק, מחיר אחרון: 2,967

ביום שישי שבר הנאסדק קו מגמה יורד וכך גדלים הסיכויים לעליות בתקופה הקרובה. החולשה לטווח של חצי שנה מקטינה את הסיכויים לשבירת שיא חדש בנאסדק ועל כן כנראה שאנחנו נמצאים בתיקון לגל היורד שכאשר יתחדש יגרום לירידת הנאסדק לשפל נמוך מ-2810 אליו הגיע בירידה האחרונה.
בקיצור, לטווח של שבוע שבועיים – חיובי. לטווח של שלושהה חודשים- שלילי. לטווח של חצי שנה – חיובי שוב. העלייה הנוכחית צפויה להחזיר את הנאסדק לרמה 3000-3020 לפני חזרה למסלול יורד.

אני, בועז אילון בעל רישיון מספר 9486 מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועלהתאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה. בשנתיים האחרונות הנני משמש כמנכ"ל של תטא וכמנהל התיקים הראשי.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים