‎י״ב בניסן ה׳תשפ״ד‎

19 אפריל 2024

זה הזמן לחשבון נפש

את מי לא האשמנו .. את הקבלנים בחזירות מחירי הדירות ובשיווק אגרסיבי של פרויקטים יקרים. את בנק ישראל בקיצוץ הריבית ופתיחת התיאבון למשקיעי הדירות בארץ ובחו"ל. את מינהל מקרקעי ישראל בשיווק קרקעות המיועדות להתיישבות לכל המרבה במחיר. את ראשי הערים אשר תומכי בהקמת פרויקטים לדירות יוקרה ודוחים פרויקטים אשר כוללים שנים ושלושה חדרים מהחשש שיגיעו אליהם אוכלוסיות חלשות אשר יזדקקו לקצבאות. את הצמרת הפוליטית אשר יצאה בהצהרת כוונות חותכת בנושא הדיור ועדיין לא עשתה מאומה. את משרד האוצר שראה את מחירי הנדל"ן מזנקים והמשיך לתמוך בגביית מיסים המהווים כ 70% ממחיר הדירה.


בבהלת הנדל"ן אשר תקפה את מדינתנו הקטנה יש אשמים רבים, בעלי אינטרסים אשר נהנים מההמולה וההכנסות אשר מניבות רווח רב על גבם של אוכלוסיות אשר מתקשות בימים אלו לגמור את החודש.


השאלה הגדולה ובעיקר הימים אלו היא איפה אנחנו ? אם אנו אשמים בחזירות ?

  • רכישה במחירים מטורפים – כאשר המשכורת הממוצעת שלנו מרקיעה לשחקים ועולה בכ 3 אחוז בשנה, במקרה הטוב, אנו עדיין רואים לנכון לרכוש נכסים אשר מחירם עלה בכ 50% בשלוש שנים האחרונות. כמות המשכורות הנדרשת לרכישת דירה בישראל הוא כ 114 משכורות בממוצע כאשר באזור ת"א הוא קרוב יותר ל-200, רק לצורך השוואה בארה"ב נדרשים כ 43.3 משכורות ממוצעות בכדי להיות בעלי דירה. האם אנו מבינים שעבור רובנו רמת המחירים הקיימת היא מעבר ליכולתנו הכלכלית ?
  • המחייבות הישראלית להיות בעלי בית ובכל מחיר – הדחף הישראלי להיות בעלי דירה הינו מהגדולים בעולם אין זוג נשוי אשר לא קיבל את ההרצאה הידועה "אתם מבזבזים את כספכם בשכירות, מתי כבר תקנו דירה !!". אם זה הגיוני לקניית דירה בכל מחיר ? האם זה הגיוני לרושש מהורינו את כספי הפנסיה שעבדו וצברו בכל חייהם ולשעבד חצי מהמשכורת החודשית בכדי לרדוף אחרי 4 קירות ?
  • גם המוכרים אשמים – כן, גם אתם המוכרים אשר מפרסמים בלוחות האינטרנט דירות בכ-20% מעל מחיר הדירה בשיטת ניסית פגעתי, גם אתם מושכים את השוק למעלה. יגידו חכמים " זה לא אני זה המחיר בשוק, איך אני אקנה דירה אחרת במחירים הללו " אז זה בדיוק העניין, קניית דירה במחיר מופקע לא מתרצת דרישת מחיר מופקע על מכירת הבית. ואילו מכם שהספיקו לקנות דירה ולא הצליחו למכור חווים על בשרם את אמירה כואב זו.
  • סיכונים מיותרים – אין ספור שיטות ומניפולציות הציעו לנו ואנחנו בלענו את הגלולה המרה ללא צורך אפילו בכוס מים. כל משכנתא לדיור שנבנתה בעבר ל-20 שנה נמתחה ל-30 שנה בכדי להציג לנו את אותו החזר חודשי בתוספת 150,000 ₪ נוספים ואם זה לא עזר אז נתנו לנו את הכול המשכנתא בריבית משתנה נמוכה, הרי את מי מעניין מה יקרה על 60 חודש או לסירוגין 15 שנה כאשר נהיה חייבים את אותו סכום במקרה הטוב תודות להצמדות על הכסף. ומה לגבי קבוצות רכישה כאשר מכרו לנו דירה בהנחות של 20% ממחיר הדירה ועיכבו את המסירה השנה אחת וגרמו לנו לנזקים גדולים יותר מאשר החיסכון המתבקש.
  • חתימה ללא הבחנה – לרוב על המשכנתא בבנק אנו חותמים ללא הבנה משמעותית לגבי השלכות וללא התייעצות על גורם חיצוני. ברכישת דירה מקבלן המצב דומה אנו מתפתים לא לקחת עו"ד חיצוני שיעבור על החוזה ויגן על האינטרסים שלנו את מול הקבלן. רובנו מתעוררים ביום המסירה לגלות לתדהמתנו שהמבצע שהציע הקבלן , 20% בחתימת חוזה ו80% בכניסה, עלה לנו לא פחות מ 80,000 ש"ח. כמובן אם הינו טורחים לקרוא את החוזה הינו מבינים ש – 1,000,000 ש"ח לתקופה של שנתיים צמוד למדד תשומות הבנייה יעלה לנו ולא מעט…

בימיים אלו אנו צרכים להבין שגם אנו אשמים המוכרים והקונים גם יחד, אנו צרכים להתאים ולכלכל את צעדינו בצורה שכולה מתוך לקיחת סיכונים מחושבים. רכישה או מכירה של דירה תוך התעלמות מרמת הסיכון וממצבנו הכלכלי לא תוביל אותנו למקום טוב יותר.

סדנת משכנתאות

מעוניינים להצטרף לסדנה יחודית בתחום המשכנתאות ?

סדנת משכנתאות
מעוניינים להצטרף לסדנה יחודית בתחום המשכנתאות ?
לקבל הכוונה, הדרכה וטיפים לרכישת דירה מפי מומחים מובילים בתחום ? זה הזמן להצטרף אלינו.

מה נלמד בסדנת משכנתא?
1. שלבי המשכנתא.
2. מסלולי המשכנתא, בכל הבנקים.
3. היתרונות והסיכונים בלקיחת משכנתא.
4. איך מקבלים משכנתא במימון גבוהה.
5. כיצד להתמקח עם הבנקים.

איך נרשמים ?
ממלאים את הבקשה למטה ושולחים,הבקשה הינה מאובטחת ואיננה מחייבת. הפרטים שיתקבלו ישמשו אותנו ליצרת קשר עמכם בלבד.

רישום לסדנת משכנתאות

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    נושא

    ההודעה שלך

    אהבתם? שתפו…

    לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

    Facebook

    אהבתם? שתפו...Share on facebook
    Facebook
    Share on google
    Google
    Share on twitter
    Twitter
    Share on linkedin
    Linkedin
    מעבר לסרגל הכלים