‎ט״ו בניסן ה׳תשפ״ד‎

23 אפריל 2024

יחסי הסיכוי- סיכון במניות טובים יותר מאשר באגרות החוב

יחסי הסיכוי – סיכון במניות טובים יותר מאשר באגרות החוב

שוק המניות מצוי בשווי כלכלי הוגן אחרי הראלי שביצע בשנתיים האחרונות, ומגלם פוטנציאל לאפסייד בשיעור דו ספרתי נמוך.

צבי סטפק | 10.04.2011
תגיות : שוק המניות בישראלשוק המניות האמריקאיצבי סטפק.

צבי סטפק בכנס העסקי השנתי של מיטב
"יחסי הסיכוי – סיכון במניות טובים יותר מאשר באגרות החוב"
• שוק המניות בישראל מצוי בשווי כלכלי הוגן ויש לו פוטנציאל לאפסייד בשיעור דו- ספרתי נמוך.
• שוק המניות האמריקאי הוא האטרקטיבי ביותר מבין השווקים המפותחים ש"יכו" ב-2011 את השווקים המתעוררים.

"שוק המניות מצוי בשווי כלכלי הוגן אחרי הראלי שביצע בשנתיים האחרונות, ומגלם פוטנציאל לאפסייד בשיעור דו ספרתי נמוך", כך אמר היום יו"ר מיטב בית השקעות, מר צבי סטפק, במסגרת הכנס העסקי השנתי שערך בית ההשקעות. הוא התייחס לשוק ההון הישראלי והעולמי, וקבע, כי למרות הסיכונים הקיימים הן בשוק המניות והן בשוק אגרות החוב, יחסי הסיכוי-סיכון נוטים לטובת שוקי המניות.
שוק המניות המקומי עשה בשנתיים האחרונות תשואת יתר על השווקים המפותחים וזו נפגעה לאחרונה בשל עלייה בפרמיית הסיכון של ישראל והסטת כספי משקיעים מוסדיים לחו"ל. הסיכונים העיקריים המלווים כיום את שוק המניות הם סיכונים גיאו-פוליטיים ובראשם בחריין וערב הסעודית. נפילת המשטר שם, יש לה פוטנציאל נפיץ של זעזוע גדול בשוקי המניות בעולם, משבר החובות באירופה תוך התמקדות בספרד הינו סיכון נוסף, והאפשרות של מיתון חוזר במשק האמריקאי – ההסתברות להתרחשותו ירדה.
אשר לשוקי האג"ח, כאן ישנם הרבה יותר סיכונים מסיכויים, שכן התשואות לפדיון, הן בשוק המקומי והן בשוקי האג"ח של המדינות המפותחות הן נמוכות כמעט ברמה היסטורית, והסיכון העיקרי להן לא בא מכיוון העלאת הריבית, אלא מתרחיש של צמיחה מוגברת שתעלה את מחיר ההון לטווח ארוך. פוטנציאל הרווח באגרות החוב הממשלתיות קיים דווקא במצבי משבר ומיתון מתמשך.

המלצות השקעה
"הדרך הנכונה לשלב בין הגישה החיובית כלפי שוק המניות לבין הסיכונים שקיימים היא להחזיק מרכיב מניות גבוה, אך לרכוש ביטוח (פוטים) לתרחישי קיצון", אמר צבי סטפק, והוסיף, כי בכל מקרה, המצב הנוכחי מחייב פיזור סיכונים.
פיזור גיאוגרפי הוא פתרון חלקי מאוד וגם לא תמיד אפקטיבי. הפיזור הנכון יותר הוא פיזור ענפי ומציאת נכסים שעשויים להתנהג באופן שונה משוק המניות, כמו למשל, הזהב, שמומלץ במיטב מזה 6 שנים, וכיום, – כאמצעי ליצירת איזונים בתיק ההשקעות.
מבין השווקים המפותחים, שלהערכת מיטב יתנו ב-2011 תשואות עודפות על המתעוררים, העדיפות נתונה לארה"ב ולגרמניה, ומבין השווקים המתעוררים – לרוסיה.
עוד התייחס צבי סטפק לסקטורים ולמניות מומלצות בישראל ולסחורות מומלצות בחו"ל.
.

מר אילן רביב, מנכ"ל מיטב, הציג את הצורך בניהול השקעות מקצועי בתקופה של ריבית עולה, סיכון של מדדי מחירים גבוהים ואירועים שלא בשליטתנו (ברבורים שחורים). רביב, הציג את פתרונות מיטב בתנאי השוק הקיים כמו גם שירותים נוספים המציעה מיטב לקהילה העסקית.
מוטיב "משקיעים בדברים החשובים" חזר בדבריו והדגיש את מיתוגו החדש של בית ההשקעות.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים