‎י״ח באדר ב׳ ה׳תשפ״ד‎

28 מרץ 2024

מחאת הדיור מתעצמת

עשרות אלפי משתתפים הגיעו לעצרת המחאה שנערכה אתמול בלילה ברחבת מוזיאון תל אביב במחאה על מחירי הדיור הגבוהים. מארגנת המחאה דפני ליף אמרה: "אנחנו העם, אנחנו לא פראיירים". בתום ההפגנה עברו מאות לחסום את צומת קפלן-אבן גבירול. 43 צעירים נעצרו על ידי השוטרים, ושתי צעירות פונו לבית החולים לאחר שנפגעו מהפרשים אלפי משתתפים ויתרו על השהות בביתם הממוזג ויצאו אל החום הכבד להפגין על מחירי הדיור המאמירים. "אנחנו הרבה אנשים פה, ויותר ממה שיש כאן יש בבתים ויותר ממה שיש בבתים שמודעים למצב יש כאלה שלא", אמרה ליף. "יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות, אנחנו צריכים להישאר ביחד".

לדבריה של ליף, "יותר מהכל – העצרת הזאת היא סמן. אי אפשר להתעלם מאיתנו. אני רוצה להגיד שיש פה ועדי שכונות, נשים חד הוריות, גמלאים ומעוטי יכולת וכאלה שיש להם יותר – ועדיין לא מצליחים לסגור את החודש. הקול של כולנו שווה והקול של כולנו יישמע. אל תאבדו תקווה ואל תחשבו שהבמה מונה דוברים בודדים כרגע היא לא תמנה אתכם בפעם הבאה".

קודם לכן אמר איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית: "אלפי סטודנטים וצעירים ועוד המון אזרחים שאכפת להם אומרים היום בקול ברור לראש הממשלה: דורשים דיור בר השגה בחקיקה. ביום שני הסטודנטים יצבאו על הכנסת כדי לבחון מקרוב את הצבעת הח"כים – בעד או נגד הצעירים בישראל".

עמותת "עיר לכולנו" המשתתפת במאבק מסרה כי "לכל אלה שקוראים לממשלת ישראל לייצר מציאות של דיור שפוי אפשרי בישראל, יצטרפו הערב שורה ארוכה של מאבקים, תנועות וארגונים: הרופאים המתמחים, עובדי הקבלן, העובדות הסוציאליות ורבים וטובים אחרים".

עם תום ההפגנה, שהוגדרה על ידי המארגנים כמוצלחת ביותר, ירדו כמה מאות צעירים וחסמו את צומת הרחובות קפלן-אבן גבירול. הצעירים, שזעקו "העם רוצה צדק חברתי" לא התכוונו להתעמת עם השוטרים, אך חסימת הכביש הביאה לעימות פיזי בין הצדדים.

במהלך העימותים נעצרו 43 מפגינים, וכולם יובאו היום לבית משפט השלום בת"א. המשטרה עדיין לא החליטה אם לבקש את הארכת מעצרם. בנוסף, נפצעו שתי צעירות מפגיעת פרשי המשטרה, והן פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב בת"א.

במקביל, סערה גם באר שבע: מפגינים חסמו שם את התנועה בשדרות רגר באמצעות צמיגים בוערים, עד לבוא כוח משטרה למקום שפתח את הכביש לתנועה ופינה את משתתפי המחאה מהמקום.

מוקדים חדשים שנוספו על מפת מחאת יוקר הדיור הן הערים הרצליה, רעננה ונתיבות. בירושלים יצאו בשבוע שעבר מפגינים ששהו במאהל שהוקם בכיכר צה"ל וחסמו כביש במקום. הם מתכוונים לערוך מחר צעדת מחאה המונית מהמאהל ועד למשכן הכנסת.

"לא נפסיק את המחאה עד שנתניהו יבין שכיכר צה"ל היא כיכר תחריר שלנו", אמר רועי, אחד המפגינים, לחדשות 2 באינטרנט. "אנחנו נלחמים על דיור בר השגה, שביבי יפסיק עם הספינים וייתן לנו פתרונות", אמר מפגין אחר בשם יאיר, וחברתו הוסיפה: "המאבק הזה הוא מאבק של כולנו".

לשכתו של נתניהו הוציאה ביום חמישי אחר הצהריים הודעה לתקשורת, בה נאמר כי ראש הממשלה מחבק את המוחים ופועל לטפל בבעיה מאז היבחרו. "אין מישהו שפועל יותר ממני בעניין, החל מהרפורמות וביטול ההגבלה על הבנייה במרכז הארץ, דרך חוק הוד"לים וחוק ממ"י, כולל תמריצים למגורים בפריפריה והסבת דירות משרדים למגורים", אמר נתניהו.

עוד הוסיף ראש הממשלה כי ינקוט צעדים להגדלת ההיצע על מנת לאפשר נגישות לדיור בר השגה, להשכרה ולקנייה למשפחות נזקקות, יוצאי צבא, סטודנטים וזוגות צעירים. "הדיונים מתקדמים וההחלטות תתקבלנה בזמן הקרוב", דברי נתניהו, "בעבר הצלתי את הכלכלה בישראל ועכשיו

סדנת משכנתאות

מעוניינים להצטרף לסדנה יחודית בתחום המשכנתאות ?

סדנת משכנתאות
מעוניינים להצטרף לסדנה יחודית בתחום המשכנתאות ?
לקבל הכוונה, הדרכה וטיפים לרכישת דירה מפי מומחים מובילים בתחום ? זה הזמן להצטרף אלינו.

מה נלמד בסדנת משכנתא?
1. שלבי המשכנתא.
2. מסלולי המשכנתא, בכל הבנקים.
3. היתרונות והסיכונים בלקיחת משכנתא.
4. איך מקבלים משכנתא במימון גבוהה.
5. כיצד להתמקח עם הבנקים.

איך נרשמים ?
ממלאים את הבקשה למטה ושולחים,הבקשה הינה מאובטחת ואיננה מחייבת. הפרטים שיתקבלו ישמשו אותנו ליצרת קשר עמכם בלבד.

רישום לסדנת משכנתאות

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    נושא

    ההודעה שלך

    אהבתם? שתפו…

    לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

    Facebook

    אהבתם? שתפו...Share on facebook
    Facebook
    Share on google
    Google
    Share on twitter
    Twitter
    Share on linkedin
    Linkedin
    מעבר לסרגל הכלים