‎י׳ בניסן ה׳תשפ״ד‎

18 אפריל 2024

מענק ירושלים בגובה כ-94,000 שקל יוארך עד 25 ביולי 2013

חדשות טובות לרוכשי דירות בירושלים, תוקפו של מענק ירושלים הניתן למי שרוכש את דירתו הראשונה בירושלים הוארך בעשרה ימים – עד 25 ביולי 2013. מדובר ברכישת דירה בכל מחיר שהוא מקבלן או מיד שנייה.

המענק ניתן לאור כניסתו לתוקף של סעיף 6ג לחוק הלוואות לדיור החל מ-5 במאי 2013. עם ביטולו של הסעיף החל ב-26 ביולי 2013, רוכשי דירת יד שנייה לא יהיו זכאים עוד למענק. בימים הקרובים צפויה להתקבל החלטה בדבר המענק לרוכשי דירות מיד ראשונה.

סעיף 6ג קובע מענק בגובה כ-94,000 שקל למי שרוכש בירושלים את דירתו הראשונה על קרקעות מדינה (וכ-70,500 שקל למי שדירתו אינה נמצאת על קרקעות המדינה). המענק ניתן לזכאים חסרי דירה (מי שאין ולא הייתה בעבר דירה בבעלותו), או למרחיבי דירה, בעקבות תיקון משנת 2001 לחוק הלוואות לדיור, שהיה בתוקף במשך פחות מחודשיים, ומאז הוקפא התיקון לחוק פעם אחר פעם באמצעות חוק ההסדרים. בישיבת הממשלה מיום 13 במאי 2013 הוחלט על ביטול התיקון לחוק הלוואות דיור בחקיקה.

לאחר משא ומתן ושיחות סיכמו משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר כי עד ביטולו של החוק, מי שרכש דירה בירושלים (יד ראשונה או שנייה) מאז 5 במאי יקבל את המענק. אחרי שקיבלו את ההנחיות הרלבנטיות, החלו הבנקים בשבוע שעבר לטפל בבקשות למענקים ואפשרו לרוכשים לממש אותם.

עיקרי הכללים

  1. מי שרכש דירה מיד ראשונה או שנייה בירושלים בין 5.5.2013 ועד 25.7.2013 (כולל) יוכל לקבל את המענק. מימוש הזכאות למי שרכש את דירתו בתקופה הקובעת יתאפשר עד שנה מיום חתימת החוזה.
  2. מי שהרחיב דירה בירושלים בתקופה הקובעת (בהתאם לכללי זכאות לסיוע של בעלי דירה בגין מצוקת דיור) והמציא אישורים על תחילת הבנייה בתקופה הזאת יוכל גם הוא לקבל מענק בהתאם לגודל השטח המורחב שבנה.

הקלה נוספת בתנאים לאור ההנחיות המעודכנות שהועברו לבנקים נוגעת בקיצור התניית האחזקה בדירה.

המענק לרוכשי ולמרחיבי דירות הוא מענק מותנה ויהפוך באופן הדרגתי למענק מוחלט במשך 3 שנים בלבד (ולא 10 שנים כפי שנקבע תחילה). בתום כל שנה יופחת שליש מגובה המענק המקורי, וזאת כל עוד לא מכר הרוכש את זכותו לאחר.

כלומר מי שימכור בתוך 3 שנים מיום הרכישה את דירתו בירושלים, יצטרך להחזיר את החלק היחסי מהמענק.

עם זאת, ניתן לגרור את המענק לרכישת דירה אחרת בירושלים בתוך 3 שנים, בלי להידרש להחזיר את המענק.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל אמר בעקבות ההנחיות המעודכנות: "ניתנת הזדמנות נוספת ליהנות מהמענקים. נמשיך לדאוג לעיר ירושלים ולעודד את הזוגות הצעירים ולמי שאין דירה בבעלותו לרכוש דירה בבירת ישראל. הארכה הניתנת תאפשר לזוגות נוספים לנצל את המענק שהינו בסכום לא מבוטל, וצפוי לעזור באופן משמעותי למי שמתקשה להשלים רכישת דירתו הראשונה בירושלים".

סדנת משכנתאות

מעוניינים להצטרף לסדנה יחודית בתחום המשכנתאות ?

סדנת משכנתאות
מעוניינים להצטרף לסדנה יחודית בתחום המשכנתאות ?
לקבל הכוונה, הדרכה וטיפים לרכישת דירה מפי מומחים מובילים בתחום ? זה הזמן להצטרף אלינו.

מה נלמד בסדנת משכנתא?
1. שלבי המשכנתא.
2. מסלולי המשכנתא, בכל הבנקים.
3. היתרונות והסיכונים בלקיחת משכנתא.
4. איך מקבלים משכנתא במימון גבוהה.
5. כיצד להתמקח עם הבנקים.

איך נרשמים ?
ממלאים את הבקשה למטה ושולחים,הבקשה הינה מאובטחת ואיננה מחייבת. הפרטים שיתקבלו ישמשו אותנו ליצרת קשר עמכם בלבד.

רישום לסדנת משכנתאות

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    נושא

    ההודעה שלך

    אהבתם? שתפו…

    לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

    Facebook

    אהבתם? שתפו...Share on facebook
    Facebook
    Share on google
    Google
    Share on twitter
    Twitter
    Share on linkedin
    Linkedin
    מעבר לסרגל הכלים