‎י״ח באדר ב׳ ה׳תשפ״ד‎

28 מרץ 2024

סיכום חודשי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות – אוגוסט 2019

באדיבות מיטב דש, 40 שנה: מורן צביק | מנהל קשרי יועצים.

חודש אוגוסט: סיכום חודשי

בעקבות הטלטלה בשווקים הקרנות המסורתיות (אקטיביות ופאסיביות) עוברות החודש לפדיונות הנאמדים בכ-135 מיליון ₪

 התעשייה האקטיבית המסורתית (ללא כספיות) רושמת פדיונות קלים מאוד בחודש אוגוסט בסכום של כ-5 מיליון ₪ בלבד.

  • התעשייה הפאסיבית (קרנות מחקות + קרנות סל) רשמה פדיונות של כ-130 מיליון ₪ כאשר הקרנות המחקות גייסו כ-500 מיליון ₪  ואילו קרנות הסל פודות החודש כ-630 מיליון ₪.
  • הקרנות הכספיות גייסו סכום גדול של כ-660 מיליון ₪.

 

התעשייה האקטיבית בחתך של מדיניות:

  • קרנות אג"ח מדינה: ממשיכות את המומנטום החיובי של החודשים האחרונים, ואף חוזרות לעמוד בראש טבלת הקרנות האקטיביות המגייסות, עם גיוס של כ-460 מיליון ₪.
  • קרנות מנוהלות אג"ח כללי: לאחר שעמדו בראש טבלת הקרנות האקטיביות המגייסות בחודש קודם, החודש הן עוברות לפדיונות קלים מאוד הנאמדים בכ-20 מיליון ₪.
  • קרנות אג"ח חברות: אחרי 6 חודשים של גיוסים, גם הן עוברות החודש לפדות סכום של כ-110 מיליון ₪.
  • קרנות מנוהלות מנייתיות: (כולל הגמישות) ממשיכות לפדות גם בחודש אוגוסט סכום של כ-195 מ' ₪. זאת, בעקבות המגמה השלילית בשווקים החודש.

  

  • חודש אוגוסט הסתיים במגמה שלילית בכל אפיקי ההשקעה המרכזיים. בעולם: מדד S&P500 ירד ב-9%, מדד הנאסד"ק רשם ירידה של כ-2.5%, ה-DAX הגרמני ירד ב-2.9%, והניקיי היפני רשם ירידה של כ-1.1%. מדדי ת"א 35 ות"א 125 רשמו בסיכום חודשי תשואה שלילית של עד כ-3.8%, אבל מדד ת"א 90 עלה דווקא בשיעור של 2.3%. בשוק האג"ח הקונצרני המקומי מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו החודש תשואה שלילית של עד 0.4%. לעומת זאת, בשוק האג"ח הממשלתי המקומי מדד ממשלתי כללי רשם החודש עלייה נאה של 1.2%.
  • במונחים של תעשיית קרנות הנאמנות כולה, דהיינו: קרנות מסורתיות אקטיביות, קרנות נאמנות פסיביות: מחקות וקרנות סל, וכן הקטגוריה של קרנות כספיות, חודש אוגוסט נסגר בגיוסים של כ-525 מיליון ₪.

נתון זה משקף כניסה של כ-660 מיליון ₪ לקרנות הכספיות, ופדיונות בסך של כ-135 מיליון ₪ לקרנות המסורתיות. סכום זה (של 135 מיליון ₪) מבטא פדיון קל של כ-5 מיליון ₪ בקרנות האקטיביות-המנוהלות ופדיון בסכום של כ-130 מיליון ₪ לקרנות הפאסיביות, תוך הבדל בין הקרנות המחקות שגייסו כ-500 מיליון ₪ לבין קרנות הסל שרשמו פדיון בסכום של כ-630 מיליון ₪.

ברמת התעשייה האקטיבית ובחתך של קטגוריות השקעה, קרנות אג"ח מדינה ממשיכות את המומנטום החיובי של החודשים האחרונים, ואף חוזרות לעמוד בראש טבלת הקרנות האקטיביות המגייסות, עם גיוס של כ-460 מיליון ₪. מתחילת השנה, קרנות אג"ח מדינה רושמות גיוסים בסכום של כ-2.055 מיליארד ₪ והן עומדות בראש טבלת הקרנות האקטיביות המגייסות מתחילת השנה.

 

קרנות אג"ח כללי, שהיא גם הקטגוריה הגדולה בתעשייה, לאחר שעמדו בראש טבלת הקרנות האקטיביות המגייסות בחודש קודם, החודש הן עוברות לפדיונות קלים מאוד הנאמדים בכ-20 מיליון ₪. מתחילת השנה, קרנות אג"ח כללי רשמו גיוסים בסכום הנאמד בכ-1.205 מיליארד ₪.

 

קבוצת הקרנות המתמחות באג"ח חברות, אחרי 6 חודשים של גיוסים, גם הן עוברות החודש לפדות סכום של כ-110 מיליון ₪. מתחילת השנה, קרנות אג"ח קונצרני מציגות גיוסים בסכום של כ-360 מיליון ₪.

 

הקרנות האג"חיות השקליות, לראשונה מתחילת השנה, מסיימות חודש ללא פדיונות, כאשר הן נותרו החודש ללא שינוי. מתחילת השנה הקרנות השקליות רשמו פדיון גדול של כ-1.45 מיליארד ₪.

 

קבוצת הקרנות המתמחות במניות בישראל ובחו"ל, כולל הקרנות הגמישות, ממשיכות לפדות גם בחודש אוגוסט, בעקבות המגמה השלילית בשווקים החודש, ואף עולות בקצב הפדיונות, לסכום של כ-190 מיליון ₪. מתחילת השנה הקרנות המנייתיות1 פדו סכום של כ-1.045 מיליארד ₪.

קרנות אג"ח חו"ל ממשיכות במגמה השלילית גם החודש, למרות התחזקות הדולר אל מול השקל,  ורושמות פדיונות של כ-115 מיליון ₪. מתחילת השנה, קרנות אג"ח חו"ל רשמו פדיונות הנאמדים בכמעט 710 מיליון ₪.

  • ברמת התעשייה הפאסיבית ובחתך של קטגוריות השקעה, הקרנות המתמחות במניות, שזו גם הקטגוריה הגדולה ביותר בתעשייה זו עם 5 מיליארד ₪ (יותר מ-60% מהתעשייה הפאסיבית כולה), סיימו את חודש אוגוסט בפדיונות, הנאמדים בסכום של כ-505 מיליון ₪. כאשר, הקרנות המחקות רשמו גיוסים של כ-190 מיליון ₪, וקרנות הסל סיכמו את החודש בפדיונות של כ-695 מיליון ₪. בתוך הקטגוריה הזו, בחתך של יעד ההשקעה, היה פער בין הקרנות שמתמחות במניות בישראל שגייסו כ-355 מיליון ₪ לבין הקרנות המתמחות במניות בחו"ל שרשמו פדיונות כבדים של כ-860 מיליון ₪.
  • ועוד ברמת התעשייה הפאסיבית, קרנות אג"ח מדינה ממשיכות להציג גיוס חיובי גם החודש, ואף עולות משמעותית בקצב הגיוסים, לסכום הנאמד בכ-240 מיליון ₪. קבוצת קרנות אג"ח כללי, שהיא מאוד קטנה בתעשייה הפאסיבית, (בתעשייה האקטיבית היא הקטגוריה הגדולה ביותר) עולות גם הן בקצב הגיוסים לסכום של כ-40 מיליון ₪.
    קרנות אג"ח חברות ממשיכות במומנטום החיובי מתחילת השנה, גם בחודש אוגוסט, אך רושמות ירידה בקצב הגיוסים לסכום של כ-105 מיליון ₪ (מחקות + קרנות סל).
  • ולבסוף – תעשיית הקרנות הכספיות רושמות גיוס גדול מאוד של כ-660 מיליון ₪. הגיוס התחלק בין הכספיות השקליות: כ-390 מיליון ₪ והכספיות הדולריות: כ-270 מיליון ₪.

    נכון ל-29.7.19, יום חמישי, היקף נכסי תעשיית הקרנות עומד על  8 מיליארד ₪. נתון זה מתפלג באופן הבא:
    תעשייה אקטיבית: 208.3 מיליארד ₪, מהם 180 מיליארד ₪ בקרנות מסורתיות, ו-28.3 מיליארד ₪ בקרנות כספיות.
    תעשייה פאסיבית: 126.5 מיליארד ₪, מהם 91.4 מיליארד ₪ בקרנות סל ו-35.1 מיליארד בקרנות מחקות.

 

 *כל הנתונים נכונים ל-29.8.19, יום חמישי, שהוא היום האחרון למסחר בת"א

-אין קרנות פאסיביות בקטגוריה

 

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים