‎י״ח באדר ב׳ ה׳תשפ״ד‎

28 מרץ 2024

סיכום חודש נובמבר 2019 של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות

באדיבות מיטב דש, 40 שנה: מורן צביק | מנהל קשרי יועצים.

חודש נובמבר:

 הקרנות המסורתיות (אקטיביות ופסיביות) רושמות גיוסים זה חודש שלישי ברציפות, של כ-1.75 מיליארד ₪

 

  • התעשייה האקטיבית המסורתית (ללא כספיות) רושמת גיוסים בחודש נובמבר בסכום של כ-1.05 מיליארד ₪.
  • התעשייה הפסיבית (קרנות מחקות + קרנות סל) רשמה גיוסים גבוהים של כ-700 מיליון ₪, כאשר הקרנות המחקות גייסו כ-1.3 מיליארד ₪  ואילו קרנות הסל רשמו פדיון החודש, של כ-600 מיליון ₪**.
  • הקרנות הכספיות גייסו סכום של כ-720 מיליון ₪.

 

התעשייה האקטיבית בחתך של מדיניות:

  • קרנות מנוהלות אג"ח כללי: שומרות חודש שני ברציפות על ראשות טבלת הקרנות האקטיביות המגייסות, עם גיוס של כ-795 מיליון ₪.
  • קרנות אג"ח מדינה ממשיכות במומנטום החיובי גם החודש, אך יורדות משמעותית בקצב הגיוסים לסכום הנאמד בכ-240 מיליון ₪.
  • קרנות אג"ח חברות: לאחר שפדו בחודש שעבר, החודש הן רושמות מהפך וחוזרות לגייס סכום של כ-90 מיליון ₪.
  • קרנות מנוהלות מנייתיות (כולל הגמישות): ממשיכות במגמה החיובית מחודש אוקטובר, ורושמות גיוסים לא גדולים, הנאמדים בכ-30 מיליון ₪.

 

 

 

 

  • חודש נובמבר הסתיים במגמה חיובית באפיקי ההשקעה המרכזיים. בעולם: מדד S&P500 עלה ב-8%, מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-5%, ה-DAX הגרמני עלה ב-2.95%, והניקיי היפני רשם עלייה בכ-2.25%. מדדי ת"א 35 ות"א 125 רשמו בסיכום חודשי תשואה חיובית של עד כ-3%. בשוק האג"ח הקונצרני המקומי, מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו החודש תשואה חיובית של עד 0.15%, ובשוק האג"ח הממשלתי המקומי, מדד ממשלתי כללי רשם החודש עלייה קלה של 0.1%.

 

  • במונחים של תעשיית קרנות הנאמנות כולה, דהיינו: קרנות מסורתיות אקטיביות, קרנות נאמנות פסיביות: מחקות וקרנות סל, וכן הקטגוריה של קרנות כספיות, חודש נובמבר נסגר בגיוסים ניכרים של כ-2.47 מיליארד ₪.

נתון זה משקף כניסה של כ-720 מיליון ₪ לקרנות הכספיות, וגיוסים בסך של כ-1.75 מיליארד ₪ לקרנות המסורתיות. סכום זה (של 1.75 מיליארד ₪) מבטא גיוס של כ-1.05 מיליון ₪ בקרנות האקטיביות-המנוהלות וגיוס בסכום של כ-700 מיליון ₪ לקרנות הפסיביות, תוך הבדל בין הקרנות המחקות שגייסו כ-1.3 מיליארד ₪ לבין קרנות הסל שרשמו פדיון בסכום של כ-600 מיליון ₪**.

ברמת התעשייה האקטיבית ובחתך של קטגוריות השקעה, קרנות אג"ח כללי, שהיא גם הקטגוריה הגדולה בתעשייה, שומרות חודש שני ברציפות על ראשות טבלת הקרנות האקטיביות המגייסות, עם גיוס של כ-795 מיליון ₪. מתחילת השנה, קרנות אג"ח כללי רשמו גיוסים בסכום הנאמד בכ-3.15 מיליארד ₪.

 

קרנות אג"ח מדינה ממשיכות במומנטום החיובי גם החודש, אך יורדות משמעותית בקצב הגיוסים לסכום הנאמד בכ-240 מיליון ₪. מתחילת השנה, קרנות אג"ח מדינה רושמות גיוסים בסכום של כ-3.2 מיליארד ₪ והן עדיין עומדות בראש טבלת הקרנות האקטיביות המגייסות גם מתחילת השנה, בהפרש קטן מול קרנות אג"ח כללי.

 

קבוצת הקרנות המתמחות באג"ח חברות, לאחר שפדו בחודש שעבר, החודש הן רושמות מהפך וחוזרות לגייס סכום של כ-90 מיליון ₪. מתחילת השנה, קרנות אג"ח קונצרני מציגות גיוסים בסכום של כ-440 מיליון ₪.

 

קבוצת הקרנות המתמחות במניות בישראל ובחו"ל, כולל הקרנות הגמישות, ממשיכות במגמה החיובית ורושמות גיוסים קלים הנאמדים בכ-30 מיליון ₪. בהובלת קרנות מניות בארץ. מתחילת השנה הקרנות המנייתיות1 עדיין פדו סכום ניכר של כ-930 מיליון ₪.

 

 

הקרנות האג"חיות השקליות, לאחר שסיימו את חודש שעבר בטריטוריה השלילית, החודש הן מגייסות, סכום זעיר אומנם, הנאמד בכ-5 מיליון ₪ בלבד. מתחילת השנה הקרנות השקליות רשמו פדיון גדול של כ-1.435 מיליארד ₪.

 

קרנות אג"ח חו"ל ממשיכות במגמה השלילית גם החודש ורושמות פדיונות של כ-95 מיליון ₪. מתחילת השנה, קרנות אג"ח חו"ל רשמו פדיונות הנאמדים בכ-925 מיליון ₪.

 

  • ברמת התעשייה הפסיבית ובחתך של קטגוריות השקעה, הקרנות המתמחות במניות, שזו גם הקטגוריה הגדולה ביותר בתעשייה זו עם 6 מיליארד ₪ (יותר מ-60% מהתעשייה הפסיבית כולה), סיימו את חודש נובמבר בגיוסים הנאמדים בסכום של כ-130 מיליון ₪. בחתך של מכשיר ההשקעה, היה פער בין הקרנות המחקות שגייסו כ-790** מיליון ₪, לבין קרנות הסל שרשמו פדיונות של כ-660** מיליון ₪. בתוך הקטגוריה הזו, בחתך של יעד ההשקעה, היה פער בין הקרנות שמתמחות במניות בישראל שגייסו כ-410 מיליון ₪ לבין הקרנות המתמחות במניות בחו"ל שרשמו פדיונות של כ-280 מיליון ₪.
  • ועוד ברמת התעשייה הפסיבית, קרנות אג"ח מדינה ממשיכות להציג גיוס חיובי גם החודש, אך יורדות בקצב הגיוסים, לסכום הנאמד בכ-60 מיליון ₪. קבוצת קרנות אג"ח כללי, שהיא מאוד קטנה בתעשייה הפאסיבית, (בתעשייה האקטיבית היא הקטגוריה הגדולה ביותר) יורדות גם הן בקצב הגיוסים לסכום של כ-10 מיליון ₪.
    קרנות אג"ח חברות ממשיכות במומנטום החיובי מתחילת השנה, גם בחודש נובמבר, ורושמות גיוסים בסכום של כ-560 מיליון ₪ (מחקות + קרנות סל).
  • ולבסוף – תעשיית הקרנות הכספיות רושמות גיוסים של כ-720 מיליון ₪.

 

נכון ל-28.11.19, יום חמישי, היקף נכסי תעשיית הקרנות עומד על  352.4 מיליארד ₪. נתון זה מתפלג באופן הבא:
תעשייה אקטיבית: 217.4 מיליארד ₪, מהם 187.4 מיליארד ₪ בקרנות מסורתיות, ו-30 מיליארד ₪ בקרנות כספיות.
תעשייה פסיבית: 135 מיליארד ₪, מהם 95.3 מיליארד ₪ בקרנות סל ו-39.7 בקרנות מחקות.

 

*כל הנתונים נכון ל-28.11.19, יום חמישי (כולל). סיכום של 20 ימי מסחר.

-אין קרנות פסיביות בקטגוריה

**יתכן שהנתונים כוללים שינוי סטטוס של קרן סל לקרן מחקה.

מסמך זה הוכן על-ידי מיטב דש בית השקעות בע"מ ו/או על-ידי אחת או יותר מהחברות שבשליטתה. מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ועל כל אדם להתייעץ עם יועץ ו/או משווק השקעות בכל הנוגע לביצוע פעולה במוצרים פיננסיים ועם יועץ פנסיוני ו/או סוכן שיווק פנסיוני בכל הנוגע להצטרפות או עזיבת מוצרים פנסיוניים. כמו כן, מסמך זה אינו מהווה הצעה או המלצה לרכישת או מכירת מוצר פיננסי, לרבות קרן השתלמות, אופציות, יחידות השתתפות בקרן נאמנות או כל נייר ערך או מוצר פיננסי אחר, ואינו מהווה הצעה להצטרפות או עזיבת מוצר פנסיוני, לרבות קופת גמל, קרן השתלמות, קרן פנסיה או תכנית ביטוח. רכישת מוצר פיננסי בגינו נדרש פרסום תשקיף ודיווחים מיידיים, לרבות יחידות בקרנות נאמנות, תעשה על פי התשקיף והדיווחים המיידיים שבתוקף. כמו כן, מיטב בית השקעות בע"מ, וכן חברות שבשליטתה עוסקות, בין היתר, בניהול תיקי לקוחות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות השתלמות, ניהול קרנות פנסיה וחיתום, ועשוי להיות למי מהן עניין אישי במסמך זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמן ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. האמור במסמך זה נאסף ו/או מתבסס על מידע ממקורות שונים ולא בוצעה על-ידי מיטב בית השקעות ו/או כל חברה שבשליטתה בדיקה עצמאית של המידע האמור. האמור במסמך זה כולל הערכות, אומדנים ו/או תחזיות. מיטב בית השקעות בע"מ וכן כל חברה בשליטתה אינן אחריות לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ועקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו. אין בתשואות העבר של המוצרים הפיננסיים כדי להעיד על תשואותיהם בעתיד. כל הזכויות, לרבות זכויות הקניין הרוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות למיטב בית השקעות בע"מ ו/או לאחת או יותר

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים