‎י״ט באדר ב׳ ה׳תשפ״ד‎

29 מרץ 2024

סיכום חודש ספטמבר של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות.

באדיבות מיטב דש, 40 שנה: מורן צביק | מנהל קשרי יועצים.

חודש ספטמבר: סיכום חודשי

בעקבות עליות השערים בשווקים,

 הקרנות המסורתיות (אקטיביות ופאסיביות)

חוזרות החודש לגיוסים נאים הנאמדים בכ-1.915 מיליארד ₪

  • התעשייה האקטיבית המסורתית (ללא כספיות) רושמת גיוסים בחודש ספטמבר בסכום של כ-805 מיליון ₪.
  • התעשייה הפאסיבית (קרנות מחקות + קרנות סל) רשמה גיוסים גבוהים של כ-1.11 מיליארד ₪ כאשר הקרנות המחקות גייסו כ-690 מיליון ₪  וקרנות הסל רשמו גיוס החודש, של כ-420 מיליון ₪.
  • הקרנות הכספיות גייסו סכום של כ-335 מיליון ₪.

 

התעשייה האקטיבית בחתך של מדיניות:

  • קרנות אג"ח מדינה: ממשיכות לעמוד בראש טבלת הקרנות האקטיביות המגייסות חודש שני ברציפות, עם גיוס של כ-455 מיליון ₪.
  • קרנות מנוהלות אג"ח כללי: לאחר שפדו בחודש אוגוסט, החודש הן חוזרות לגיוסים הנאמדים בכ-405 מיליון ₪.
  • קרנות אג"ח חברות: נותרו החודש ללא שינוי.
  • קרנות מנוהלות מנייתיות: (כולל הגמישות) לראשונה מתחילת השנה מסיימות חודש עם גיוס חיובי קטן הנאמד בכ-20 מיליון ₪ בהובלת קרנות מניות בארץ.
  • חודש ספטמבר הסתיים במגמה חיובית בכל אפיקי ההשקעה המרכזיים. בעולם: מדד S&P500 עלה ב-75%, מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-0.85%, ה-DAX הגרמני עלה ב-2.95%, והניקיי היפני זינק בכ-6.8%. מדדי ת"א 35 ות"א 125 רשמו בסיכום חודשי תשואה חיובית של עד כ-3.5%. בשוק האג"ח הקונצרני המקומי, מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו החודש תשואה חיובית של עד 0.85%. בשוק האג"ח הממשלתי המקומי, מדד ממשלתי כללי רשם החודש עלייה של 0.4%.
  • במונחים של תעשיית קרנות הנאמנות כולה, דהיינו: קרנות מסורתיות אקטיביות, קרנות נאמנות פאסיביות: מחקות וקרנות סל, וכן הקטגוריה של קרנות כספיות, חודש ספטמבר נסגר בגיוסים ניכרים של כ-2.25 מיליארד ₪.

נתון זה משקף כניסה של כ-0.33 מיליארד ₪ לקרנות הכספיות, וגיוסים בסך של כ-1.915 מיליארד ₪ לקרנות המסורתיות. סכום זה (של 1.915 מיליארד ₪) מבטא גיוס של כ-805 מיליון ₪ בקרנות האקטיביות-המנוהלות וגיוס בסכום של כ-1.11 מיליארד ₪ לקרנות הפאסיביות, תוך הבדל בין הקרנות המחקות שגייסו כ-690 מיליון ₪ לבין קרנות הסל שרשמו גיוס בסכום של כ-420 מיליון ₪.

ברמת התעשייה האקטיבית ובחתך של קטגוריות השקעה, קרנות אג"ח מדינה ממשיכות לעמוד בראש טבלת הקרנות האקטיביות המגייסות חודש שני ברציפות, עם גיוס של כ-455 מיליון ₪. מתחילת השנה, קרנות אג"ח מדינה רושמות גיוסים בסכום של כ-2.51 מיליארד ₪ והן עומדות בראש טבלת הקרנות האקטיביות המגייסות גם מתחילת השנה.

 

קרנות אג"ח כללי, שהיא גם הקטגוריה הגדולה בתעשייה, לאחר שפדו בחודש קודם, החודש הן חוזרות לגיוסים הנאמדים בכ-405 מיליון ₪. מתחילת השנה, קרנות אג"ח כללי רשמו גיוסים בסכום הנאמד בכ-1.61 מיליארד ₪.

 

קבוצת הקרנות המתמחות באג"ח חברות נותרו החודש ללא שינוי. מתחילת השנה, קרנות אג"ח קונצרני מציגות גיוסים בסכום של כ-360 מיליון ₪.

 

הקרנות האג"חיות השקליות, לאחר שנותרו בחודש אוגוסט ללא שינוי, לראשונה מתחילת השנה, הן מסיימות חודש בגיוסים קטנים הנאמדים בכ-20 מיליון ₪. מתחילת השנה הקרנות השקליות רשמו עדיין פדיון גדול של כ-1.43 מיליארד ₪.

 

קבוצת הקרנות המתמחות במניות בישראל ובחו"ל, כולל הקרנות הגמישות, לראשונה מתחילת השנה מסיימות חודש בגיוס חיובי הנאמד בכ-20 מיליון ₪ בהובלת קרנות מניות בארץ. מתחילת השנה הקרנות המנייתיות1 פדו סכום של כ-1.22 מיליארד ₪.

 

קרנות אג"ח חו"ל ממשיכות במגמה השלילית גם החודש ורושמות פדיונות של כ-50 מיליון ₪. מתחילת השנה, קרנות אג"ח חו"ל רשמו פדיונות הנאמדים בכמעט 760 מיליון ₪.

 

  • ברמת התעשייה הפאסיבית ובחתך של קטגוריות השקעה, הקרנות המתמחות במניות, שזו גם הקטגוריה הגדולה ביותר בתעשייה זו עם 4 מיליארד ₪ (יותר מ-60% מהתעשייה הפאסיבית כולה), סיימו את חודש ספטמבר בגיוסים הנאמדים בסכום של כ-420 מיליון ₪. הקרנות המחקות רשמו גיוסים של כ-235 מיליון ₪, וקרנות הסל סיכמו את החודש בגיוסים של כ-185 מיליון ₪. בתוך הקטגוריה הזו, בחתך של יעד ההשקעה, היה פער בין הקרנות שמתמחות במניות בישראל שגייסו כ-685 מיליון ₪ לבין הקרנות המתמחות במניות בחו"ל שרשמו פדיונות של כ-265 מיליון ₪.
  • ועוד ברמת התעשייה הפאסיבית, קרנות אג"ח מדינה ממשיכות להציג גיוס חיובי גם החודש, אך יורדות בקצב הגיוסים, לסכום הנאמד בכ-130 מיליון ₪. קבוצת קרנות אג"ח כללי, שהיא מאוד קטנה בתעשייה הפאסיבית, (בתעשייה האקטיבית היא הקטגוריה הגדולה ביותר) יורדות גם הן בקצב הגיוסים לסכום של כ-20 מיליון ₪.
    קרנות אג"ח חברות ממשיכות במומנטום החיובי מתחילת השנה, גם בחודש ספטמבר, ואף רושמות עלייה משמעותית  בקצב הגיוסים לסכום של כ-545 מיליון ₪ (מחקות + קרנות סל).
  • ולבסוף – תעשיית הקרנות הכספיות רושמות גיוסים של כ-335 מיליון ₪. מעניין לציין, כי עיקר הגיוס נרשם בקרנות הכספיות הדולריות בחודש שבו השקל התחזק מול הדולר. קרנות אלה גייסו כ- 295 מיליון ₪, בעוד הקרנות הכספיות השקליות גייסו כ- 40 מיליון ₪.

נכון ל-26.9.19, יום חמישי, היקף נכסי תעשיית הקרנות עומד על  340.2 מיליארד ₪. נתון זה מתפלג באופן הבא:
תעשייה אקטיבית: 210.8 מיליארד ₪, מהם 180.2 מיליארד ₪ בקרנות מסורתיות, ו-28.6 מיליארד ₪ בקרנות כספיות.
תעשייה פאסיבית: 129.4 מיליארד ₪, מהם 92.6 מיליארד ₪ בקרנות סל ו-36.8 בקרנות מחקות.

 

 

 

*כל הנתונים נכון ל-26.9.19, יום חמישי, שהוא היום האחרון למסחר בת"א

-אין קרנות פאסיביות בקטגוריה

 

מסמך זה הוכן על-ידי מיטב דש בית השקעות בע"מ ו/או על-ידי אחת או יותר מהחברות שבשליטתה. מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ועל כל אדם להתייעץ עם יועץ ו/או משווק השקעות בכל הנוגע לביצוע פעולה במוצרים פיננסיים ועם יועץ פנסיוני ו/או סוכן שיווק פנסיוני בכל הנוגע להצטרפות או עזיבת מוצרים פנסיוניים. כמו כן, מסמך זה אינו מהווה הצעה או המלצה לרכישת או מכירת מוצר פיננסי, לרבות קרן השתלמות, אופציות, יחידות השתתפות בקרן נאמנות או כל נייר ערך או מוצר פיננסי אחר, ואינו מהווה הצעה להצטרפות או עזיבת מוצר פנסיוני, לרבות קופת גמל, קרן השתלמות, קרן פנסיה או תכנית ביטוח. רכישת מוצר פיננסי בגינו נדרש פרסום תשקיף ודיווחים מיידיים,

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים