‎י״ח באדר ב׳ ה׳תשפ״ד‎

28 מרץ 2024

סקירה שבועית. מאקרו ושווקים 01/04/2019

באדיבות מיטב דש : אלכס זבז'ינסקי | 03-7903784 | alexz@mtds.co.il

עיקרי הדברים

  • מספר אינדיקאטורים הכלכליים במשק הצביעו על שיפור מסוים, אך מתפתחת האטה ביצוא שירותי ההיי-טק.
  • קיים סיכוי לא מבוטל לעליית ריבית ע"י בנק ישראל באחת משתי הפגישות הקרובות.
  • במצב של ציפיות אינפלציה קרובות לשיא וריבית ריאלית בשפל, רמת הסיכון באג"ח הממשלתיות בישראל גבוהה יחסית לפוטנציאל הרווח באפיק. 
  • מתגברים סימני התייצבות בכלכלה הסינית.
  • שוק הנדל"ן האמריקאי מתחזק.
  • שוקי המניות והאג"ח בארה"ב ממשיכים לשקף מציאות שונה. להערכתנו, שוק האג"ח מציג הערכת חסר לסיכון האינפלציה והערכת יתר לסיכון המיתון.

המלצות מרכזיות

חשיפה למניות: גבוהה בינונית / גבוהה בינונית בינונית / נמוכה נמוכה
מח"מ האג"ח: ארוך בינוני / ארוך בינוני בינוני / קצר קצר

דגשים:

  • אנו ממשיכים להמליץ על מח"מ בינוני-קצר באפיק הממשלתי.
  • מומלץ לשמור על חשיפה בינונית-גבוהה לשוק המניות.
  • אנו ממליצים להקטין חשיפה לאג"ח הקונצרניות.

מאקרו ישראל.

ההאטה בצמיחה עברה מהצריכה הפרטית אל ההיי-טק

הירידה בקצב הצמיחה במשק, לפי המדד המשולב של בנק ישראל, התמתנה בחודשיים האחרונים (תרשים 1), בעיקר בזכות השיפור בצריכה הפרטית (תרשים 2). צריכים לציין רק שנתוני המכירות ברשתות השיווק שהתפרסמו בשבוע שעבר ממשיכים להצביע על האטה.

תרשים  1 מקור: בנק ישראל, מיטב דש ברוקראז'   תרשים  2

בתחום התעשייה ויצוא הסחורות היו לאחרונה כמה נתונים חיוביים, יותר כתוצאה מהביצועים החריגים בענפים ספציפיים מאשר משיפור במגמה הכללית. קשה לצפות לשינוי חיובי כאשר אצל כל שותפי הסחר העיקריים של ישראל, במיוחד באירופה, יש ירידה חדה בפעילות בתחומים אלו. לראיה, מדד מנהלי הרכש בתעשייה של בנק הפועלים נמצא בחודשיים הראשונים של השנה מתחת ל-50 ומצביע על התכווצות בפעילות.

במקביל, ביצוא השירותים יש סימנים ניכרים של האטה בפעילות, במיוחד בתחום יצוא השירותים של ענפי ההי-טק. קצב הגידול השנתי ביצוא שירותי היי-טק שמהווה מנוע הצמיחה של המשק, ירד מדו-ספרתי עד לפני כחצי שנה, לשיעור צמיחה אפסי (תרשים 3). התפתחות זו תואמת התמתנות משמעותית בקצב הגידול במדד ה-Tech Pulse שמתפרסם בארה"ב ומשקף סך הפעילות בתחום הטכנולוגיה (תרשים 4).

תרשים  3 מקור: הלמס, מיטב דש ברוקראז'   תרשים  4 מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'  

שוק העבודה נותר יחסית יציב, אך צפוי להיחלש בהדרגה

הנתונים שמתייחסים לשוק העבודה היו מעורבים לאחרונה. מצד אחד, נרשמה ירידה במספר משרות פנויות. מנגד, שיעור האבטלה, שעלה מעט במהלך שנת 2018 ירד בחודש פברואר ל-4.1%, לעומת 4.2% בחודש הקודם. בסה"כ, קצב הגידול במספר המועסקים במשק נותר יחסית יציב (תרשים 5). אנחנו מעריכים ששיעור האבטלה יעלה במהלך השנה בהשפעת האטה בצמיחה.

תרשים  5 מקור: הלמס, מיטב דש ברוקראז'    

"קייס" לעליית ריבית

להערכתנו, הסיכוי לעליית ריבית של בנק ישראל באחת משתי הפגישות הקרובות שלו, באפריל או במאי, די גבוה:

  • עליית ריבית בחודשים אפריל (8/4) או מאי (20/5), כחצי שנה לאחר העלייה הקודמת בנובמבר, מתאימה להגדרה של בנק ישראל לתהליך עליית ריבית הדרגתי וזהיר.
  • בנק ישראל בהודעותיו בחודשים האחרונים לא הביע חשש מפני האטה בצמיחה במשק (להבדיל מהערכות שלנו). לאחרונה אף חל שיפור בכמה מהנתונים.
  • שני מדדי מחירים האחרונים היו גבוהים מהתחזיות והאינפלציה ללא אנרגיה עלתה לקצב שנתי של 1.5%.
  • ציפיות האינפלציה הגלומות בשוק ההון ובתחזיות החזאים עלו לאחרונה לרמות הגבוהות של השנים האחרונות (תרשים 7).
  • לעומת זאת, כתוצאה מירידה בתשואות מחד ועלייה בציפיות האינפלציה מאידך, הריביות הריאליות ירדו לשפל היסטורי (תרשים 6).
  • חלה התאוששות בשוק הנדל"ן.
  • שער החליפין של השקל מול סל המטבעות נמצא מתחת לממוצע של השנתיים האחרונות ומהווה שיקול נגד עליית ריבית. יחד עם זאת, הוא היה די יציב בחודשיים האחרונים וספק אם בנסיבות הנוכחיות יהווה משקל מכריע נגד ההחלטה.
  • השיקול העיקרי נגד עליית הריבית טמון בשינוי האחרון במדיניות ה-FED והבנקים המרכזיים האחרים. אף על פי כן, קשה לצפות שבנק ישראל, שהתחיל לעלות ריבית שלוש שנים אחרי ה-FED, ימשיך בתהליך רק במקביל ל-FED. עצירת ה-FED לא חייבת לבלום את בנק ישראל אם הוא רואה הצדקה לעליית ריבית בנסיבות המקומיות. ההיסטוריה מראה שבנק ישראל פועל בעצמאות לעתים קרובות. נזכיר שבשנת 2004-2005 בנק ישראל הוריד ריבית כאשר בארה"ב הריבית עלתה ובשנים 2010-11 בנק ישראל העלה ריבית, כאשר בארה"ב הריבית עמדה במקום.

שורה תחתונה: אנו מעריכים שקיים סיכוי לא מבוטל לעליית ריבית בנק ישראל בחודשים אפריל או מאי.

תרשים  6 מקור:  מיטב דש ברוקראז' תרשים  7

מאקרו עולם.

מתרבים העדויות על שינוי חיובי בסין

כפי שהדגשנו לא פעם בסקירות, גורם מפתח עיקרי להתאוששות בכלכלה העולמית טמון בשיפור במשק הסיני. לכן, כדאי לשים לב למספר הודעות בשבוע שעבר שעשויות להעיד על כך שהשינוי כבר החל:

  • ראש ממשלת סין אמר שהתחילו להופיע סימני התייצבות בפעילות הכלכלית.
  • בכתבה ב-Bloomberg הציגו כלכלני החברה מספר אינדיקאטורים מוקדמים שמעידים על השינוי החיובי בסין.
  • לפי China Beige Book International, שמפרסמת סקרים רבעוניים על הפעילות בסין, חלה התאוששות ברבעון הראשון. לפי הסקר, כל הענפים הציגו שיפור במכירות. הסיבה העיקרית נובעת מהתמריצים של הממשל, בעיקר הגדלת אשראי. נציין, שמניסיון שלנו הסקר China Beige Book בדרך כלל ידע לזהות בעוד מועד את השינויים במגמות במשק הסיני.
  • מדד מנהלי הרכש בתעשייה הסינית עלה בחודש פברואר ל-50.5 לעומת 49.2 בחודש הקודם. גם המדד במגזר השירותים עלה והיה גבוה מהתחזיות.

שורה תחתונה: חל שינוי חיובי בכלכלה הסינית אשר צפוי תוך מספר חודשים להשפיע לחיוב גם על הכלכלה העולמית.

חתימה על הסכם הסחר והוזלת עלויות המימון יסייעו להתאוששות

גם בגורמי המפתח האחרים לשיפור בכלכלה העולמית הכיוון בסה"כ חיובי:

  1. לפי הדיווחים של הגורמים המעורבים, המו"מ בין ארה"ב לסין ממשיך להתקדם לקראת ההסכם. החתימה על ההסכם צפויה לשחרר צוואר בקבוק בשרשרת הספקה גלובלית ולהגביר השקעות בעקבות הסרת אי הוודאות.

מנגד, צריכים לציין הגברת הסיכונים בחזית ה-Brexit.

  • התפנית האחרונה של הבנקים המרכזיים גרמה אומנם לטלטלה בשווקים, אך בסופו של דבר הובילה להוזלת עלויות מימון למגזר העסקי והממשלתי. תשואות אג"ח החברות בארה"ב ברמות דירוג שונות ירדו משמעותית (תרשים 8). באירופה, מלבד ההשפעה של ירידת תשואות הבנצ'מארק, מאז הישיבה האחרונה של ה-ECB ניכרת ירידה במרווחי אג"ח החברות (תרשים 9) בניגוד למתרחש בארה"ב בתקופה זו.
תרשים  8 מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'   תרשים  9

הסקרים באירופה מצביעים על שיפור קל בתחזיות המגזר העסקי

קשה למצוא סימנים מעודדים בנתונים הכלכליים באירופה, אך בחלק מהסקרים הופיע לאחרונה שינוי חיובי בתחזיות החברות. לאחר סקר מכון ה-ZEW באירופה לפני שבועיים שהצביע על שיפור קל בציפיות החברות, בשבוע שעבר התפרסם סקר ה-IFO בגרמניה וסקר ביטחון עסקי בצרפת שגם בהם נרשם שיפור מסוים (תרשים 10). מבין הנתונים החיוביים באירופה נציין גם את המכירות הקמעונאיות בגרמניה שהיו בחודש פברואר גבוהות משמעותית מהתחזיות.

תרשים  10 מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'  

ירידה בריביות על המשכנתאות בארה"ב צפויה לסייע לייצוב שוק הנדל"ן

נתוני שוק הנדל"ן בארה"ב נחלשו בשנה האחרונה. כמות העסקאות וקצב עליית המחירים ירדו (תרשים 11). אולם, בחודשים האחרונים חלה ירידה משמעותית בריביות על המשכנתאות. כתוצאה מזה, עלתה נטילת המשכנתאות החדשות, במיוחד החלפת המשכנתאות הקיימות בזולות יותר (Refinancing) (תרשים 12).

תרשים  11 מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז' תרשים  12

בעקבות זאת, שוק הנדל"ן עשוי להשתפר, במיוחד על רקע שוק עבודה חזק והאצה בעליית השכר. בנתונים האחרונים של מכירות הדירות החדשות והקיימות ניתן כבר לזהות התייצבות מסוימת (תרשים 13).

אגב, גידול ב-Refinancing הגביר ביקושים לאג"ח הממשלתיות תוך הירידה האחרונה בתשואות. עלייה ב-Refinancing מובילה לפדיון מוקדם של אג"ח ה-MBS ולקיצור מח"מ התיקים שמחזיקים אותן. לכן, בתקופות של ירידה חדה בתשואות, המשקיעים שמחזיקים ה-MBS פועלים להאריך מח"מ התיק ע"י רכישות אגרסיביות של האג"ח הממשלתיות הארוכות ו/או ע"י עסקאות IRS. זאת אחת הסיבות העיקריות לירידה חדה בריביות ה-IRS מתחת לתשואות האג"ח הממשלתיות בשבוע שעבר, לראשונה בשנה האחרונה (תרשים 14).

תרשים  13 מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז' תרשים  14

האם הדאגה מעלייה באינפלציה חלפה?

השיפור בכלכלה צפוי לקרות על רקע שוק עבודה הדוק והאצה בקצב עליית השכר בארה"ב. נציין שבגרמניה וביפן פורסם בשבוע שעבר ששיעור האבטלה ירד לרמות הנמוכות ביותר בהיסטוריה. ההתפתחויות בשנים האחרונות מעלות לא מעט שאלות לגבי הקשר בין שוק העבודה לאינפלציה, אך אי אפשר לפסול אותו על הסף.

נציין שהאינפלציה הכללית באירופה אומנם לא מראה סימני התגברות, אך הרכיבים היציבים של האינפלציה, כפי שנמדדים ע"י כלכלני בלומברג, נמצאים במגמת עלייה עקבית (תרשים 15).

בארה"ב נתון האינפלציה PCE Core שהתפרסם בסוף השבוע היה נמוך מהתחזיות (1.8% לעומת התחזית ל-1.9% – ראו תרשים 16). בסה"כ, אינפלציית הליבה נמצאת בקרבת היעד של 2% ומספיק שהיא תעלה מעל רמה זו כדי להכניס לדריכות את משקיעי האג"ח ואת ה-FED. יש רק לציין שנתוני PCE Core עדיין מתפרסמים בפיגור בגלל השבתת הממשל ומתייחסים לחודש ינואר.

תרשים  15 מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז' תרשים  16

שווקים.

שוקי המניות והאג"ח צריכים להתחבר

הסיפורים שמספרים שוקי המניות והאג"ח האמריקאים חייבים להיות על אותו המשק. האפשרות היחידה שיכולה לחבר ביניהם היא המשך הצמיחה ללא עלייה באינפלציה. התנהגות שוק המניות מתחברת לתסריט זה, אך לא של האג"ח.

לדעתנו, שוק האג"ח מזלזל מדי בסיכון האינפלציה ונותן משקל עודף לסיכון של מיתון.

זלזול בסיכון האינפלציוני בא לידי ביטוי בכך שציפיות האינפלציה הגלומות בכל העולם ירדו לאחרונה, למרות שהקלה במדיניות הבנקים המרכזיים התרחשה על רקע אבטלה נמוכה ועלייה בשכר (תרשים 17).

הגזמה בהתייחסות לסיכון למיתון של שוק האג"ח באה לידי ביטוי בציפיות ליותר משתי הורדות ריבית בשנתיים שמגולמות בחוזים (תרשים 18). כדי שה-FED יוריד ריבית צריכה להיות הרעה ממשית בכלכלה ובכל מקרה תסריט זה לא מתאים לשוק המניות.

מיתון לא מתרחש במקום ריק. הוא יכול להיות תוצאת התפוצצות של בועה פיננסית או בועת נכסים ריאליים. קשה לזהות כרגע בועה כזאת. גם אם שוק האג"ח מזהה סיכון זה, נראה ששוק המניות לא יודע עליו כלום. באפשרות אחרת מיתון יכול להתפתח כתוצאה מהתחממות יתר במשק ועליית ריבית ה-FED, אך זה לגמרי לא מסתדר עם מה שקורה בשוק האג"ח.

שורה תחתונה: אנו צופים להמשך מגמה חיובית באפיק המנייתי ומצביעים לסיכון לעליית תשואות בשוק האג"ח האמריקאי.

תרשים  17 מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז' תרשים  18

ירידת התשואות הממשלתיות בישראל מעלה סיכון באפיק

להערכתנו, בישראל ירידת התשואות בשוק האג"ח הייתה מוגזמת במיוחד. היא התרחשה על רקע עלייה בציפיות האינפלציה שהגיעו לאחת הרמות הגבוהות בשנים האחרונות (תרשים 19). נוסיף, שהסיכונים בשוק האג"ח המקומי לא נובעים כעת רק מעלייה האחרונה באינפלציה ומהסיכון לעליית ריבית ע"י בנק ישראל, כפי שציינו בפרק המאקרו, אלא גם מסיכון הגירעון.

הגירעון התקציבי הנוכחי בישראל הוא הגבוה ביותר בעולם המערבי למעט ארה"ב ויפן. בהודעה על אשרור דירוג האשראי לישראל בשבוע שעבר הצביעה חברת Fitch על עלייה בסיכון הפיסקאלי. מצד אחד, לממשלה החדשה תהיה הזדמנות לטפל בסיכון הגירעון. מנגד, אי אפשר לבטל סיכון זה באווירה פופוליסטית ששוררת בפוליטיקה הישראלית והעולמית במיוחד בהתחשב באילוצים שצפויים עם הרכבת הממשלה .   

תרשים  19 מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'  
ריכוז המלצות כלליות
  עד 2 שנים 5-2 10-6 מעל 10 שנים
אג"ח ממשלתיות        
שקליות +   +
צמודות   +    
ריבית משתנה        
אג"ח קונצרניות        
דירוג AA- ומעלה        
דירוג A/A+        
דירוג A– ומטה
סימן +/- מייצג תשואת עודף/חסר ביחס למדד. לגבי אג"ח ממשלתיות המדד להשוואה הוא מדד אג"ח ממשלתי. לגבי אג"ח קונצרניות המדד להשוואה הוא מדד אג"ח קונצרניות כללי.
טבלאות ונספחים
אג"ח שקליות
  31/03/19 לפני שבוע לפני חודש
       
120 0.29 0.27 0.26
421 0.47 0.53 0.50
122 0.64 0.72 0.70
323 0.89 1.00 0.98
324 1.08 1.19 1.21
1026 1.48 1.64 1.62
327 1.59 1.76 1.75
928 1.81 1.97 1.97
142 2.76 2.93 2.89
347 3.07 3.22 3.20
2/10 1.43 1.57 1.59
אג"ח צמודות
       
1020 -1.31 -1.27 -1.13
5903 -1.12 -1.11 -1.00
922 -0.86 -0.83 -0.73
5904 -0.50 -0.44 -0.31
923 -0.62 -0.58 -0.47
1025 -0.30 -0.23 -0.08
527 -0.05 0.04 0.18
529 0.24 0.32  
536 0.86 0.93 1.01
841 1.20 1.25 1.34
545 1.48 1.54 1.63
ציפיות אינפלציה
1 1.81 1.78 1.56
2 1.69 1.71 1.56
3 1.66 1.72 1.60
4 1.64 1.72 1.61
5 1.62 1.69 1.59
6 1.67 1.76 1.63
7 1.71 1.80 1.66
8 1.72 1.80 1.67
9 1.75 1.82 1.66
10 1.77 1.84 1.65
מרווחים באג"ח בריבית משתנה
       
1121 0.05 0.05 0
526 0.09 0.09 0.09
      
          
מרווח בין אג"ח שקלי לאג"ח ממשלת ארה"ב                             נתוני הנפקות 
  31/03/19 לפני שבוע לפני חודש     הנפקה האחרונה הנפקה הקודמת ממוצע 3 חודשים 
2 Y -1.78 -1.94 -2.06   יחס ביקוש/היצע 4.4 5.8 5.6 
5 Y -1.17 -1.21 -1.33   פער בין המחיר הגבוה  למחיר הסגירה 0.00% -0.08% -0.04% 
10 Y 0.54 -0.54 -0.59   פער בין המחיר הממוצע למחיר הסגירה 0.01% 0.04% 0.03% 
30Y 0.38 0.30 0.34   פער בין מחיר השוק לפני ההנפקה למחיר ממוצע של ביקושים -0.02% 0.06% 0.01% 
CDS Israel 10Y 103 100 96           
  
ז 
  
  תשואה נוכחית שינוי תשואה ב-5 ימים אחרונים שינוי תשואה בחודש האחרון
China 3.08 -0.04 -0.09
Italy 2.49 0.04 -0.26
US 2.39 -0.15 -0.32
Czech 1.91 -0.05 -0.05
S. Korea 1.81 -0.13 -0.18
Israel 1.80 -0.17 -0.22
Austaralia 1.73 -0.15 -0.38
Norway 1.56 -0.05 -0.18
Canada 1.55 -0.11 -0.39
Spain 1.10 -0.01 -0.08
UK 0.99 -0.07 -0.31
France 0.32 -0.09 -0.25
Sweden 0.31 -0.12 -0.25
Germany -0.07 -0.11 -0.25
       
אג"ח קונצרניות
 
   

מרווחים אינדיקאטיבים הנגזרים ממחירי השוק  בהתאם לענף אליו שייכת האג"ח, רמת הדירוג ומח"מ:

כל הענפים בנקים
AA+   AA/AA- A+/A
מח"מ אחרון לפני שבוע   אחרון לפני שבוע אחרון לפני שבוע
1 0.58 0.45   0.42 0.42 0.62 0.58
2 0.59 0.49   0.95 0.93 0.76 0.74
3 0.60 0.55   1.49 1.43 0.90 0.91
4 0.64 0.61   1.76 1.62    
5 0.70 0.68   1.76 1.49    
6 0.85 0.83          
7 1.08 1.06          
כל הענפים מלבד הנדל"ן והבנקים
דירוג AA/AA- A+/A A-/BBB
מח"מ אחרון לפני שבוע אחרון לפני שבוע אחרון לפני שבוע
1 0.53 0.55 1.64 1.50 2.4 1.8
2 0.72 0.73 1.85 1.69 3.2 2.6
3 0.91 0.92 2.07 1.87 4.0 3.4
4 1.12 1.14 2.28 2.03 4.4 4.0
5 1.35 1.39 2.48 2.15 4.5 4.6
6 1.47 1.52        
7 1.60 1.65        
8 1.64 1.68        
נדל"ן
דירוג AA/AA- A+/A A-/BBB
מח"מ אחרון לפני שבוע אחרון לפני שבוע אחרון לפני שבוע
1 1.22 1.16 1.92 1.95 5.1 6.2
2 1.37 1.36 1.98 2.04 5.4 5.7
3 1.57 1.66 2.04 2.13 5.6 5.2
4 1.61 1.65 2.16 2.24 5.3 4.7
5 1.65 1.63 2.35 2.37 4.5 4.2
6 1.70 1.67 2.41 2.37 4.0 4.0
7 1.76 1.75 2.34 2.24    
8            
  פרסומים כלכליים לשבוע הקרוב



Date Time
  Event Month Survey Prior
03/31/2019 04:00 CH Non-manufacturing PMI Mar 54.3 54.3
03/31/2019 04:00 CH Manufacturing PMI Mar 49.6 49.2
04/01/2019 02:50 JN Tankan Large Mfg Index 1Q 13 19
04/01/2019 03:30 JN Nikkei Japan PMI Mfg Mar F 48.9
04/01/2019 04:45 CH Caixin China PMI Mfg Mar 50 49.9
04/01/2019 10:45 IT Markit/ADACI Italy Manufacturing PMI Mar 47.7
04/01/2019 10:50 FR Markit France Manufacturing PMI Mar F 49.8
04/01/2019 10:55 GE Markit/BME Germany Manufacturing PMI Mar F 44.7
04/01/2019 11:00 EC Markit Eurozone Manufacturing PMI Mar F 47.6
04/01/2019 11:00 IT Unemployment Rate Feb P 10.50%
04/01/2019 11:30 UK Markit UK PMI Manufacturing SA Mar 52
04/01/2019 12:00 EC Unemployment Rate Feb 7.80%
04/01/2019 12:00 EC CPI Core YoY Mar A 1.00% 1.00%
04/01/2019 15:30 US Retail Sales Advance MoM Feb 0.30% 0.20%
04/01/2019 16:45 US Markit US Manufacturing PMI Mar F 52.5
04/01/2019 17:00 US ISM Manufacturing Mar 54.2 54.2
04/02/2019 12:00 EC PPI YoY Feb 3.00%
04/02/2019 15:30 US Durable Goods Orders Feb P -1.50% 0.30%
04/03/2019 03:30 JN Nikkei Japan PMI Services Mar 52.3
04/03/2019 04:45 CH Caixin China PMI Services Mar 52.5 51.1
04/03/2019 10:45 IT Markit/ADACI Italy Services PMI Mar 50.4
04/03/2019 10:50 FR Markit France Services PMI Mar F 48.7
04/03/2019 10:55 GE Markit Germany Services PMI Mar F 54.9
04/03/2019 11:00 EC Markit Eurozone Services PMI Mar F 52.7
04/03/2019 11:30 UK Markit/CIPS UK Services PMI Mar 51.3
04/03/2019 12:00 EC Retail Sales YoY Feb 2.20%
04/03/2019 15:15 US ADP Employment Change Mar 160k 183k
04/03/2019 16:45 US Markit US Services PMI Mar F 54.8
04/03/2019 17:00 US ISM Non-Manufacturing Index Mar 58 59.7
04/04/2019 09:00 GE Factory Orders MoM Feb -2.60%
04/04/2019 15:30 US Initial Jobless Claims Mar-30
04/05/2019 09:00 GE Industrial Production SA MoM Feb -0.80%
04/05/2019 15:30 US Change in Nonfarm Payrolls Mar 175k 20k
04/05/2019 15:30 US Unemployment Rate Mar 3.80% 3.80%

פרטי מכין האנליזה

אלכס זבז'ינסקי, ת.ז 304456437.

מרחוב ששת הימים 30, בני ברק

בעל רישיון משווק השקעות מספר 5411

השכלה- כלכלן

תואר ראשון בכלכלה וניהול – טכניון, חיפה.

תואר שני במנהל עסקים,– אוניברסיטת חיפה.

ניסיון תעסוקתי –  2010 ואילך: כלכלן ראשי- מיטב דש השקעות

2002-2009: אנליסט – בנק לאומי לישראל

פרטי התאגיד המורשה מטעמו פועל מכין האנליזה

מיטב דש ניהול תיקים בע"מ.

מרחוב ששת הימים 30, בני ברק. טלפון 03-7903784; פקס: 03-7903818

גילוי נאות מטעם מכין האנליזה

למכין האנליזה לא ידוע על ניגוד עניינים במועד פרסום האנליזה.

גילוי נאות מטעם מיטב דש ברוקראז' בע"מ (להלן: "התאגיד המורשה")

ניתוח זו נועד לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ/שיווק לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר מיטב דש ברוקראז' בע"מ ומיטב דש השקעות בע"מ (לשעבר: דש איפקס הולדינגס בע"מ) מניחים כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצעה בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותבים בלבד ומשקפת את הבנתם ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. מיטב דש ברוקראז' בע"מ וחברות בקבוצת מיטב דש השקעות בע"מ, בעלי מניותיה, עובדיהם ו/או מי מטעמם לא יהיו אחראים, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הם אינם יכולים לערוב ו/או להיות אחראים למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. מיטב דש ברוקראז', הנמנית על קבוצת מיטב דש השקעות בע"מ, מבהירה כי היא וחברות אחרות בקבוצה עוסקות, במישרין או בעקיפין באמצעות חברות קשורות, לרבות החברה האם מיטב דש השקעות בע"מ, חברות אחיות וחברות אחרות בקבוצה, בין היתר, במתן שירותי ניהול השקעות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות פנסיה, חיתום ובנקאות השקעות וכתוצאה מכך, למיטב דש ברוקראז', ולחברות אחיות וחברות אחרות בקבוצת מיטב דש השקעות בע"מ ו/או לבעלי עניין למי מבין החברות המפורטות דלעיל ולקוחותיהם, עשוי להיות עניין בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. מיטב דש ברוקראז' בע"מ אינה מתחייבת ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.

סקירה זו הינה רכושה הבלעדי של מיטב דש ברוקראז' בע"מ ואין להעביר לצד ג', להעתיק, לשכפל, לצטט, לפרסם בכל אופן, להדפיס, לצלם, להקליט או להעתיק  את הדוח, באופן מלא או חלקי, מבלי לקבל אישור מראש ובכתב.

  1. מיטב דש השקעות בע"מ ו/או תאגיד קשור לה ניהלו הנפקה פרטית / הצעה של ניירות ערך של התאגיד הנסקר במהלך 12 החודשים שקדמו למועד פרסום הסקירה דלעיל.
  2. מיטב דש השקעות בע"מ או תאגיד קשור לה קיבלו מהתאגיד הנסקר תמורה מהותית בגין מתן שירותים במהלך 12 החודשים שקדמו למועד הפרסום של הסקירה דלעיל.
  3. מיטב דש השקעות בע"מ או תאגיד קשור לה צפויים לקבל תמורה בהיקף מהותי מהתאגיד הנסקר לאחר פרסום הסקירה דלעיל.
  4. בעל שליטה בתאגיד הנסקר הינו בעל עניין במיטב דש השקעות בע"מ ו/או חברה קשורה לה.
  5. במועד פרסום אנליזה זו, בעל השליטה בתאגיד המורשה מחזיק החזקה מהותית בסוג מסוים של ניירות ערך של התאגיד הנסקר.
  6. במועד פרסום עבודת אנליזה זו, או במהלך 30 הימים שקדמו ליום הפרסום, התאגיד המורשה, או למיטב ידיעת התאגיד המורשה, תאגיד קשור לו החזיקו החזקה מהותית, כהגדרתה בחוזר רשות ניירות ערך מיום 18.9.2007, בסוג מסוים של ניירות ערך של התאגיד הנסקר.

עצמאות שיקול הדעת

אני, אלכס זבז'ינסקי, בעל רישיון מספר 5411, מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועל התאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה.

31/3/2019                                            זבז'ינסקי אלכס תאריך פרסום האנליזה

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים