‎י״ט באדר ב׳ ה׳תשפ״ד‎

29 מרץ 2024

סקירה שבועית. מאקרו ושווקים

  • חלה ירידה חדה בציפיות המגזר העסקי בישראל לפעילות בחודשים הקרובים. במיוחד ירדו הציפיות של מגזר התעשייה לרמה הנמוכה ביותר בשלוש השנים האחרונות.
  • נתוני המכירות ברשתות השיווק וההרעה במצב הפיננסי של משקי הבית בישראל, כפי שדווח בסקר אמון הצרכנים, עלולים להעיד שחלה האטה בצריכה הפרטית עוד לפני ההחרפה במתיחות הביטחונית.
  • למרות שהאינפלציה הכללית במדינות הגדולות קרובה לאפס, אינפלציית הליבה נשארת יציבה או אף עולה, כמו בארה"ב.
  • הנתונים בארה"ב ממשיכים להצביע על חולשה בכל מה שקשור למגזר התעשייה ועל מצב טוב יחסית אצל הצרכנים.
  • מכירות האג"ח האמריקאיות ע"י הגורמים הרשמיים בחו"ל הגיעו בחודשים האחרונים להיקפי שיא. זה יכול לסמן סיום התקופה הממושכת במהלכה הרכישות של הבנקים המרכזיים הזרים גרמו לירידת התשואות באג"ח האמריקאיות.

 

המלצות מרכזיות

ü    אנו ממשיכים להמליץ על  מח"מ התיק של כ- 5-6 שנים. מומלץ להחזיק מח"מ ארוך יותר בחו"ל מאשר בישראל.

ü   לאחר העלייה האחרונה בציפיות האינפלציה, בנסיבות הקיימות כעת, אנו לא רואים עדיפות לאפיק הצמוד על פני השקלי.

ü   על רקע עליות השערים האחרונות בניגוד לנתונים הכלכליים בעולם והאירועים הביטחוניים בישראל אנו ממליצים להקטין מעט את החשיפה למניות.

ü   אנו ממליצים על השקעה באג"ח הקונצרניות בחו"ל, בעיקר בארה"ב. בישראל אנו ממליצים בעיקר על האג"ח בדירוג גבוה.

מאקרו ישראל.

אינפלציית הליבה נמצאת במגמת עלייה, אך לגורמים החד-פעמיים יש השפעה מכרעת

מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר ירד ב-0.4% בהתאם לתחזיות. גורמים חד פעמים רבים השפיעו על הירידה במדד, כגון הורדת תעריף החשמל, הוזלת הדלק, ביטול אגרת טלוויזיה והורדת המס על הבירה והמשקאות החריפים. סך ההשפעות הללו הסתכמו בכ-0.45%. בנוסף, ההוזלה העונתית בסעיף התרבות ובידור, ההלבשה, הפירות והנסיעות לחו"ל השפיעו על המדד. מנגד, התייקרות הירקות הוסיפה כ-0.3% למדד. כמו כן, העדכון שמתבצע מדי שנה במדידת סעיף החינוך הוסיף עוד כ-0.1% למדד.

די במפתיע, מחירי הדיור בבעלות שמתייחסים לחודשים יולי-אוגוסט ירדו ב-0.4% דווקא בחודשים בהם הפעילות בשוק הדיור הייתה בשיא. לכן, אנו לא חושבים שהנתון משקף שינוי במגמה. סעיף הדיור במדד שמשקף את מחירי השכירות, עלה לקצב 2.6% לעומת 2.1% בחודש מאי

תרשים 1

 

מקור: הלמ"ס, מיטב דש ברוקראז'

תרשים 2

 

אנחנו נמצאים בתקופה בה הצעדים היזומים ע"י הממשלה והוזלות הדלק מצטברים להשפעה משמעותית על מדד המחירים. ב-12 החודשים האחרונים גורמים אלו הורידו כ-1.3% מהמדד           ( 0.7% – דלק, 0.4%- חשמל ומים, 0.2% – אגרת טלוויזיה). ללא ההשפעות הללו האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים הייתה עומדת על כ-0.8%. השיא של ההשפעות החד פעמיות עוד לפנינו לאחר הוזלת המע"מ בחודש אוקטובר. כפי שניתן לראות בתרשים 2, ללא ההשפעות הללו סביבת האינפלציה אומנם עדיין הייתה נמוכה מהיעד, אך היא נמצאת במגמת עלייה.

ניתן לראות עלייה בסביבת האינפלציה גם בהתפתחות של הסעיפים השונים. בהשפעה המצטברת ב-12 החודשים בסעיף הדיור, ההלבשה, התרבות והבידור, המזון, הירקות, הריהוט וסעיף השונות נמצאת במגמת עלייה (תרשים 1).

אנו מעריכים שמדד חודש אוקטובר ירד ב-0.4% בהשפעת הוזלת המע"מ, המשך ההשפעה של הוזלת החשמל והירידה במחירי הירקות שתקזז בחלקה את ההתייקרויות של חודש ספטמבר. כמו כן, הורדנו 0.1% בגלל ההשפעה של המצב הביטחוני אשר פוגע בצריכה הפרטית.  למתיחות הביטחונית, כולל במהלך מבצע "צוק איתן" אשתקד, יש בדרך כלל השפעה ממתנת על האינפלציה. מנגד, צפויה התייקרות עונתית במחירי ההלבשה.

מדד חודש נובמבר צפוי לרדת ב-0.1% בהשפעת ההתייקרות העונתית במחירי ההלבשה והמשך הוזלות של הפירות והירקות.

האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים צפויה להסתכם ב-0.4%.

 

 

גמר חתימה טובה צוות הבית הפיננסי | 21/09/2015 תגיות : גמר חתימה טובה, משכנתא, משכנתה, יעוץ משכנתא, יעוץ משכנתה..

הבית הפיננסי מאחל צום מועיל וגמר חתימה טובה

לכל בית ישראל.

 

 

בשבוע האחרון פרץ המחיר את ההתנגדות המשמעותית של רמת ה-360 והוא נמצא בשיא של חמש שנים

 
מדד הנדל"ן 15, שער אחרון: 360.96
מדד הנדל"ן 15 מכיל את 15 מניות הנדל"ן עם שווי השוק הגבוה ביותר בבורסה בתל אביב. בזמן האחרון ראינו פריצה של התנגדויות בחלק מהמניות הללו וגם כתבנו עליהם תחזיות של ניתוח טכני ותחזיות מצולמות אותם העלנו לאתר לשימושכם.
לאחר ירידות חדות במפולת הסאב פריים של שנת 2008 בה ירד מדד הנדל"ן 15 מרמת מחיר של 880 עד לשפל של 126 נקודות, התאושש מדד הנדל"ן ועלה בשנתיים שאחרי בכ-180% בחזרה לשער 360. מסוף 2010 ועד היום מדשדש מדד הנדל"ן 15 ברצועת יציבות עם נטייה לירידה. בסוף אפריל פרץ המחיר את רצועת היציבות היורדת שיהיה האיתות הראשון לחזרה למסלול עולה.
בשבוע האחרון פרץ המחיר את ההתנגדות המשמעותית של רמת ה-360 והוא נמצא בשיא של חמש שנים. בניגוד לאיתות הראשון שהיה חלש ולא משמעותי, איתות כזה מגדיל מאוד את הסיכויים להמשך עלייה. יעד המחיר הוא 500 נקודות בשנה הקרובה אבל כמובן שיש לחתוך הפסד אם מתרחשת ירידת מחיר אל מתחת ל-360 ליותר מכמה ימים בודדים.
בהצלחה!

נאסדק, שער אחרון: 3,469
אין סימנים שליליים להתנהגות הנאסדק כך שהירידה בשבוע שעבר והיציבות של השבוע הם תיקון ומנוחה בלבד לפני חידוש העלייה. בעיות או לא, זהו שוק של קונים בלבד. מכיוון שהנאסדק הגיע ליעד המחיר והתקרב לקו מגמה עולה עליון, סביר שנמשיך לראות דשדוש ומנוחה לפני המשך העלייה כך שירידה עד 3,200 נקודות היא מאוד אפשרית לפני המשך העלייה.
עדיין אין סימנים שליליים להיפוך מגמה. על פי המחזוריות ניתן להתחיל לחפש את היפוך הכיוון והתחלת הירידות בעוד כשנה. יש להמתין להתחלת ירידה וליצירת מבנה שלילי לפני שמגיבים ופותחים פוזיציות שורט או לחלופין יוצאים מהמניות כי תמיד עדיף לראות שהשוק מסכים עם מה שאנו חושבים.

מעוף, מחיר אחרון: 1225.26
פער הארביטר'ג עומד על פלוס 0.64% וזה מרמז על עליית המעוף ל-1232 בערך בפתיחת המסחר.
המעוף שוב ברצועה, שובר שיאים של דשדוש. מתחילת אוקטובר 2012, כבר יותר משמונה חודשים, מתנהל המעוף ברצועת מסחר של 5% בתחום 1180-1235. יש להמתין לפריצה מחודשת, כנראה מעלה.
אין שינוי בתחזית- הגל העולה צפוי לשבור את שיא כל הזמנים ולעלות אל מעל 1350 נקודות אבל לאחר מכן יש להיזהר. על פי המחזוריות, המפולת הבאה צפויה להתחיל במהלך 2014.

נאסדק, מחיר אחרון: 3,437
הנאסדק בשיא של 13 השנים האחרונות ואין סימני חולשה. בעיות או לא, זהו שוק של קונים בלבד. יעד המחיר הוא 3,500 תוך חודשיים. תיקון אפשרי צפוי להיעצר ב-3,200.

 אני, בועז אילון בעל רישיון מספר 9486 מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועלהתאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה. בשנתיים האחרונות הנני משמש כמנכ"ל של תטא וכמנהל התיקים הראשי.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים