‎י״א בניסן ה׳תשפ״ד‎

19 אפריל 2024

סקירה שבועית. מאקרו ושווקים 24/06/2019

באדיבות מיטב דש, 40 שנה:  אלכס זבז'ינסקי | 03-7903784

עיקרי הדברים

  • מספר המשרות הפנויות במשק הישראלי ממשיך לרדת. במיוחד מטרידה הירידה בביקוש למהנדסים, בפרט למהנדסי תוכנה.
  • ברבעון הראשון נרשמה ירידה חדה בהתחלות הבנייה, למרות ההתאוששות בשוק הנדל"ן. יחד עם זאת, מספר היתרי הבנייה גדל מהר בשני הרבעונים האחרונים. נרשמה עלייה בגמר הבנייה שצפויה להקל לחצים בשוק השכירות.
  • השקל היה המטבע החלש ביותר בהשוואה למטבעות האחרים בתקופה האחרונה.
  • הנתונים הכלכליים בארה"ב ממשיכים להצביע על היחלשות הצמיחה. ספק אם הורדת ריבית ה-FED תוכל לשנות את הכיוון משמעותית, מכיוון שהיא לא כל כך מסייעת לפתור את הבעיות שעומדות מאחורי ההאטה.
  • למרות הבטחות ה-ECB, ארגז הכלים שלו למעשה ריק.
  • ניסיון העבר מלמד ששלוש הורדות ריבית ה-FED המגולמות עד סוף השנה אינו תרחיש קיצוני כלל. בכל מהלכי הורדת ריבית בשלושים השנים האחרונות ה-FED הוריד ריבית שלוש פעמים ראשונות בטווח של פחות מחצי שנה.
  • גם ההורדה הראשונה של ריבית ה-FED כאשר שוק המניות האמריקאי נמצא בשיא אינה חסרת תקדים. אחרי הורדת הריבית הראשונה, שוק המניות האמריקאי תמיד עלה עוד תקופה כלשהי. הבעיה היא שללא הפתרון של הבעיות שגורמות להאטה, השוק לא מחזיק מעמד לאורך זמן, אפילו אם ה-FED ממשיך להוריד ריבית.
  • חידוש שיחות הסחר בין ארה"ב לסין יכול לשנות את המצב לטובה, אך הפעם זה יהיה קשה יותר.

 

 

המלצות מרכזיות

חשיפה למניות:גבוההבינונית / גבוההבינוניתבינונית / נמוכהנמוכה

 

מח"מ האג"ח:ארוךבינוני / ארוךבינוניבינוני / קצרקצר

דגשים:

  • אנו ממליצים על מח"מ בינוני באפיק הממשלתי.
  • אנו ממליצים שוב להוריד חשיפה לאפיק המנייתי לחשיפה בינונית-נמוכה.
  • אנו ממליצים על חשיפה שמרנית באג"ח הקונצרניות.

מאקרו ישראל.

ירידה בביקוש לעובדים, בפרט למהנדסים בתחום ההיי טק

מספר המשרות הפנויות במשק ממשיך לרדת ולעורר חשש שהיא ביטוי של ההאטה בפעילות הכלכלית (תרשים 1). אחת הנקודות המטרידות בדו"ח הלמ"ס הייתה הירידה בביקוש למהנדסים, בפרט למהנדסי תוכנה. ביקוש למהנדסי תוכנה התחיל להיחלש בחודשים האחרונים ובחודשים מרס-מאי ירד ב-10% לעומת שלושת החודשים הקודמים. התפתחות זו עלולה להעיד שענף ההיי-טק המקומי סובל מהאטה שמקורה בהיחלשות ענף הטכנולוגיה בחו"ל.

תרשים  1

מקור: הלמס, מיטב דש ברוקראז'

 

 

 

התחלות הבנייה ירדו, אך היתרי הבנייה עלו

נתוני התחלות הבנייה לרבעון הראשון של 2019 הצביעו על ירידה חדה של 16% לעומת הרבעון הקודם ושל 8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. נתונים אלה לא סופיים ויכולים עוד להתעדכן משמעותית. מבט על התחלות הבנייה בארבעת הרבעונים האחרונים מראה בבירור שהקצב ירד משמעותית, למרות ההתאוששות בשוק הנדל"ן בחודשים האחרונים. יחד עם זאת, צריכים לציין שמספר היתרי בנייה ברבעון הראשון דווקא עלה לרמה הגבוהה ביותר מאז הרבעון הרביעי של 2017 בהמשך לעלייה ברבעון הקודם (תרשים 3). לפיכך, הירידה בהתחלות הבנייה עשויה להיות זמנית.

תרשים  2תרשים  3

 

לעומת התחלות הבנייה, גמר הבנייה ממשיך לגדול ועקף לראשונה בשנים האחרונות את התחלות הבנייה (תרשים 2). עלייה בגמר הבנייה אמורה להשפיע יותר על המחירים של הדירות להשכרה מאשר למכירה. השוכרים מפנים דירה ועוברים לדירה בבעלותם. המשקיעים מציעים דירה שבנייתה הסתיימה להשכרה.

 

 

השקל היה המטבע החלש בחודש האחרון

בעקבות הציפיות להורדת הריבית בארה"ב, שערו של הדולר האמריקאי נחלש בכ-1.5% ביחס לסל המטבעות העיקריים בשבוע שעבר. הדולר נחלש מול כל המטבעות העיקריים למעט השקל. גם בחודש האחרון הצטיין השקל בחולשתו.

לא ברור האם חולשת השקל מעידה על עליית הסיכון בישראל או על ביטול הציפיות לעליית ריבית. יתכן שחולשתו של השקל קשורה לענייני נזילות או סיבות טכניות אחרות. כדאי לעקוב אחרי המגמה כדי לברר האם השקל מתחיל "להיענש" בגלל הסיכונים, כגון סיכון הגירעון וכו'.

 

 

מאקרו עולם.

כמעט כל הנתונים הכלכליים בארה"ב היו חלשים

הנתונים הכלכליים בארה"ב ממשיכים להצביע על היחלשות במשק האמריקאי. בניגוד לשנה שעברה, שבה הפגינה ארה"ב עמידות למרות החולשה הניכרת בחו"ל, הפעם היא הולכת יחד עם העולם:

  • מדד האינדיקאטורים המובילים בארה"ב, שמשקף את הצמיחה במשק האמריקאי, היה נמוך מהתחזיות. לפי המדד, קצב הצמיחה במשק האמריקאי הולך להתמתן באופן משמעותי בחודשים הבאים (תרשים 4).
  • סקרי ה-FEDהאזוריים שהתפרסמו בשבוע שעבר היו נמוכים משמעותית מהתחזיות והצביעו על ירידה בפעילות בחודש יוני (תרשים 5).
תרשים  4

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

תרשים  5
  • נתוני סחר החוץ מצביעים על ירידה ביצוא מארה"ב לעומת אשתקד, כאשר האטה נרשמה כמעט בכל סוגי היצוא . גם קצב הגידול של היבוא ירד משמעותית (תרשים 6).
  • מדדי מנהלי הרכש PMI בארה"ב היו בחודש יוני נמוכים מהתחזית וממשיכים להצביע על מגמת ירידה בפעילות, כאשר המדד בתעשייה התקרב לרמה 50, לראשונה מאז שהתחילה המדידה בשנת 2012 (תרשים 7).
תרשים  6

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

תרשים  7
  • התקררות המשק האמריקאי מובילה להאטה ואף לקיפאון בקצב הגידול של האשראי למגזר העסקי בחודשים האחרונים (תרשים 8).
  • ההאטה במשק האמריקאי מתרחשת יחד עם הגידול בגירעון שהגיע בחודש מאי ל-985 מיליארד דולר במצטבר ב-12 החודשים האחרונים שמהווים 4.7% מהתמ"ג האמריקאי. אם ארה"ב הולכת למיתון, היא תיכנס אליו עם גודל הגירעון ביחס לתוצר שמעולם לא היה בעבר בנסיבות דומות (תרשים 9). יחד עם זאת, היום יש את הבנק המרכזי שיכול לקנות את האג"ח הממשלתיות בכמות כמעט בלתי מוגבלת. בהיעדר אינפלציה, לא בטוח שלשווקים יהיה קושי עם המצב שנוצר.
תרשים  8

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

תרשים  9

 

 

 

 

באירופה הנתונים הפתיעו מעט לטובה, אך העסקים פסימיים

הנתונים הכלכליים באירופה היו דווקא מעודדים קצת יותר.

  • מדדי מנהלי הרכש בתעשייה בגרמניה וצרפת היו גבוהים מעט מהתחזיות, למרות שהמדד הכלל האירופאי עדיין היה נמוך מהתחזית ומצביע על התכווצות הפעילות התעשייתית (תרשים 11).
תרשים  10

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

תרשים  11
  • מגזר השירותים באירופה המשיך להתרחב בחודש יוני. שיפור ניכר במיוחד בצרפת לאחר שמדד מנהלי הרכש שם ירד בחדות בשיא הפגנות "האפודים הצהובים" (תרשים 10).
  • לעומת סקרי PMI, סקר ה-ZEW באירופה הצביע על הרעה בתחזיות העסקים, למרות שיפור מסוים במצב הקיים (תרשים 12). במיוחד חלשים היו תוצאות הסקר בגרמניה (תרשים 13).
תרשים  12

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

תרשים  13

 

 

 

 

 

 

שווקים.

בשבוע שעבר השווקים קיבלו איתות מהבנקים המרכזיים העיקריים שבכוונתם לתת את כל התמיכה הנדרשת. מחירי כל הנכסים עלו, כולל האג"ח, המניות, הנפט והזהב וכו'. למרות שעל רקע היחלשות בכלכלה, התנהגות חלק מהשווקים נראית חריגה, היא די תואמת את הדפוס הרגיל בנסיבות של תחילת מחזור הורדות הריבית. הבעיה היא שבסוף, זה הרבה פעמים נגמר הרבה פחות טוב…

 

 

 

ל-ECB אין בכלל כלים כדי לעזור לכלכלה, רק קצת לשווקים וגם זה לטווח קצר

נגיד ה-ECB כהרגלו בשנים האחרונות הביע נכונות ורצון לפעול בכל הכלים כדי לבלום מגמת האטה בכלכלה וחולשה באינפלציה:

  • אולם, ארגז הכלים של ה-ECB למעשה ריק. מעניין שבאותו הנאום בשבוע שעבר דראגי התייחס לאירועים שהיו בשנת 2014, כאשר ריבית ה-ECB עמדה על 0.25% ואמר שמרחב להורדות ריבית נוספות היה אז מוגבל. כעת, כשהריבית עומדת על 0% (Refinancing rate) והריבית על פיקדונות הבנקים ברמה של מינוס 0.4%, דראגי הבטיח להוריד ריבית והשווקים לכאורה "קונים" את ההבטחה. הורדת ריבית נוספת אפשרית אבל מאוד מוגבלת ודורשת התניות, כאשר לא בטוח שתועלתה עולה על הנזק למערכת הבנקאית ולחסכון ארוך טווח באירופה.
  • אם יחליט ה-ECBלחזור לרכישות האג"ח, מאגר האג"ח הזמינות לרכישה ועומדות בכללים שקבע הבנק, מצומצם יחסית (תרשים 15 מראה שבכל המדינות הגדולות הרכישות כבר עלו על המפתח המגדיר את יחס הרכישות בין המדינות). חוץ מזה, תשואת האג"ח הקונצרניות באירופה ירדו לאחרונה לרמה הנמוכה מאז הקמת גוש האירו (תרשים 14), כך שלא ברור במה רכישות ה-ECBיכולות לעזור.
תרשים  14

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

תרשים  15

מקור: ECB, Deviation in the share of net cumulative purchases relative to the ECB capital key at the end of 2018 (%)

 

  • צריך לציין גם שהשפעת הצעדים המקלים בהם נקט ה-ECB בשנים האחרונות הלכה ופחתה מפעם לפעם. אם הצגת תוכנית ה-QEב-2014 גרמה לביצועים חזקים של שוק המניות והאג"ח באירופה והיחלשות חדה של האירו אחרי ההודעה, להודעות על נקיטת צעדים מקלים בשנים 2015-2016 (הורדות ריבית, הגדלת ה-QE) הייתה השפעה קטנה הרבה יותר ואף לעתים הפוכה מהמצופה.

 

 

 

האם הורדת ריבית ה-FED תעזור לכלכלה?

כפי שציין נגיד ה-FED במסיבת העיתונאים, קיימות כעת שתי בעיות עיקריות:

  • אי הוודאות שקשורה למלחמת הסחר.
  • חולשה בכלכלה העולמית.

כמובן ששתי הבעיות קשורות אחת בשנייה. הנקודה היא שהורדת ריבית ה-FED לא כל כך עוזרת לפתור את הבעיות הללו. היא אולי תוכל לעכב במקצת את המגמה השלילית בכלכלה האמריקאית, אך לא לשנותה ללא הפתרון של בעיות היסוד.

ההשפעה הישירה של הורדת הריבית לא צפויה להיות כל כך יעילה:

  • תשואות אג"ח החברות האמריקאיות עומדות באחת הרמות הנמוכות של העשורים האחרונים (תרשים 17).
  • לפי הסקרים של העסקים הקטנים והצרכנים, מידת העומס עליהם שנובעת מגובה הריבית קטנה היום הרבה יותר מאשר בפעמים הקודמות כשה-FED התחיל להוריד ריבית (תרשים 16). לכן, לא רק של-FED אין מרחב פעולה גדול להוריד את הריבית, אלא שהסקרים למעשה אומרים שלהבדיל מהפעמים הקודמות, גם הקלה במצב הפיננסי של הצרכנים והעסקים כתוצאה מהורדת ריבית ה-FEDתהיה הפעם קטנה הרבה יותר מבעבר.
תרשים  16

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

תרשים  17

 

 

 

האם הורדת ריבית ה-FED זאת סיבה מספקת לשוק מניות חיובי?

מהנאמר לעיל ניתן ללמוד שללא שינוי משמעותי בזירת מלחמת הסחר, הנתונים הכלכליים צפויים להמשיך ולהיחלש, מה שמהר מאוד עלול להתגלגל לרווחיות החברות. האנליסטים כבר התחילו להוריד הערכות לרווח למניה של החברות במדד  S&P 500(תרשים 18).

צריך לציין שאם לפעמים נוצר הרושם שאין קשר בין השווקים הפיננסים לכלכלה, למעשה קיים קשר הדוק בין ביצועי המניות בעולם (MSCI World) לבין הצמיחה בעולם שאולי לא בא לידי ביטוי בטווח הקצר, אך בוודאי בארוך (תרשים 19). לכן, לאורך זמן גם ה-FED לא יוכל "להנדס" תמיכה בשוק המניות ללא שינוי חיובי בפרמטרים הכלכליים.

תרשים  18

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

תרשים  19

השמחה שאחזה במשקיעים בשוק המניות בשבועיים האחרונים עם חזרת המדיניות המקלה של הבנקים המרכזיים לזירה אינה חריגה ותואמת ניסיון העבר. הורדות ריבית ה-FED כאשר שוק המניות נמצא בשיא התרחשו בעבר בשנים 1989 וב-1995. גם בשנת 2007 מדד S&P 500 היה מאוד קרוב לשיא כשה-FED הוריד ריבית בפעם הראשונה. רק ב-1998 ו-2001 ה-FED התחיל להוריד ריבית כאשר שוק המניות היה כבר תוך ירידות די חדות.

גם אחרי הורדת הריבית הראשונה שוק המניות האמריקאי עוד המשיך בדרך כלל לעלות תקופה מסוימת, כפי שניתן לראות בתרשים 20 המציג התנהגות שוק המניות האמריקאי לפני ואחרי הורדת הריבית הראשונה.

תרשים  20

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

אם אלה הממצאים של ניסיון העבר, מדוע אנחנו בוחרים בעמדה דפנסיבית באפיק המנייתי כעת?

בגלל מה שקרה בשנים 2000-2002 וב-2007-2008 כאשר אחרי תקופה קצרה של עליות שערים שוק המניות התרסק תוך כדי הורדת ריבית ה-FED, מכיוון שהבעיות הכלכליות הלכו והחמירו. גם במקרה של הורדת ריבית שהחלה ב-1989 שוק המניות הכין למשקיעים בעיקר אכזבות שנמשכו עד סוף שנת 1990. בכל המקרים שהמצב הכלכלי המשיך להתדרדר, הורדת ריבית ה-FED לא "הצילה" משקיעים מהפסדים כבדים.

מבחינה סקטוריאלית, הסקטורים שבאופן עקבי הצליחו להשיג תשואה עודפת בשלושה חודשים אחרי הורדת הריבית הראשונה היו הסקטורים הדפנסיביים של התקשרות, שירותי הבריאות והצריכה השוטפת.

שורה תחתונה: ללא פתרון הבעיות שעומדות מאחורי ההיחלשות בכלכלה העולמית והאמריקאית, כדאי להיות בעמדה דפנסיבית בשוק המניות.

מה יקרה אם מפגש השבוע של נשיאי המעצמות, ארה"ב וסין, יוליד הסכם או וודאות גבוהה של חתימה על ההסכם בקרוב? תלוי כמובן בפרטים, אך אם תושג התקדמות רצינית, אנחנו נבחן את עמדתנו שוב.

צריכים בכל זאת לזכור שהפסקת השיחות בין ארה"ב לסין בתחילת חודש מאי באה על רקע חולשה משמעותית בכלכלה העולמית שהחלה עוד מתחילת 2018. פיצוץ השיחות ייצר זעזוע נוסף בסביבה זו שלא יהיה קל להתאושש ממנו גם במקרה של מוצא חיובי.

 

 

 

בהתבסס על ניסיון העבר, הערכת השוק להורדת ריבית ה-FED נראית מציאותית מאוד

לאחר הודעת ה-FED, החוזים על הריבית מצפים כבר לכמעט שלוש הורדות ריבית עד סוף השנה (תרשים 21). לכאורה, הערכה זו נראית מוגזמת. אולם, ניסיון העבר מלמד שהיא מציאותית מאוד. בכל אחד מתהליכי הורדת ריבית שהיה ב-30 השנים האחרונות (היו חמישה כאלה – 1989, 1995, 1998, 2000, 2007) לקח לבנק המרכזי האמריקאי פחות מחצי שנה כדי להוריד ריבית שלוש פעמים ולפעמים הספיק לו ארבעה חודשים בלבד (1998, 2000, 2007).

תרשים  21

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

לכן, גם הירידה בתשואות הארוכות לא נראית מוגזמת. אם נבחן את הירידה בתשואת האג"ח ל-10 שנים מהשיא עד לרגע בו הריבית בארה"ב ירדה בפעם הראשונה, המקרה הנוכחי לא היה חריג עד עתה. ברוב המקרים התשואה ירדה יותר מאשר הירידה המצטברת של כ-1.2% שהייתה מאז שהגיע  לכ-3.2% בחודש נובמבר אשתקד (תרשים 22).

אולם, אם נמדוד את ירידת התשואות כאחוז מהרמה אליה הגיעה בשיא, הירידה שהייתה השנה, אשר "גילחה" יותר משליש מהתשואה בנובמבר 2018 הייתה בהחלט חריגה (תרשים 23).

תרשים  22

מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז'

תרשים  23

שורה תחתונה: מבחינת שוק האג"ח ירידת התשואות שנרשמה עד עתה הינה מידתית ולא מוגזמת. לכן, אנו ממשיכים לשמור על מח"מ בינוני בתיק שעוד יכול להניב רווחי הון.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ריכוז המלצות כלליות
עד 2 שנים5-210-6מעל 10 שנים
אג"ח ממשלתיות    
  • שקליות
++ 
·         צמודות+ 
  • ריבית משתנה
    
אג"ח קונצרניות    
  • דירוג AA- ומעלה
    
  • דירוג A/A+
  
  • דירוג A– ומטה
סימן +/- מייצג תשואת עודף/חסר ביחס למדד. לגבי אג"ח ממשלתיות המדד להשוואה הוא מדד אג"ח ממשלתי. לגבי אג"ח קונצרניות המדד להשוואה הוא מדד אג"ח קונצרניות כללי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

טבלאות ונספחים
אג"ח שקליות
23/06/19לפני שבועלפני חודש
 
1200.280.230.33
4210.360.420.50
1220.510.550.66
3230.660.720.87
3240.810.911.06
10261.181.281.44
3271.301.381.56
9281.511.601.76
1422.492.532.69
3472.812.863.02
2/101.191.281.35
אג"ח צמודות
 
1020-0.81-1.17-1.09
5903-0.89-1.05-0.92
922-0.84-0.94-0.74
5904-0.61-0.68-0.44
923-0.71-0.82-0.56
1025-0.46-0.52-0.26
527-0.25-0.28-0.05
5290.010.000.21
5360.640.700.82
8411.041.081.19
5451.341.381.48
ציפיות אינפלציה
11.121.301.27
21.241.311.28
31.381.491.41
41.431.551.47
51.451.581.47
61.541.661.56
71.621.721.62
81.691.771.68
91.711.781.70
101.721.791.72
מרווחים באג"ח בריבית משתנה
11210.040.060.05
5260.100.090.10
   
 

 

  

 

מרווח בין אג"ח שקלי לאג"ח ממשלת ארה"ב                           נתוני הנפקות
23/06/19לפני שבועלפני חודש  הנפקה האחרונההנפקה הקודמתממוצע 3 חודשים
2 Y-1.39-1.47-1.71 יחס ביקוש/היצע4.93.84.9
5 Y-0.94-0.99-1.16 פער בין המחיר הגבוה  למחיר הסגירה -0.05%-0.03%-0.03%
10 Y-0.45-0.46-0.61 פער בין המחיר הממוצע למחיר הסגירה 0.06%0.02%0.03%
30Y0.360.400.22 פער בין מחיר השוק לפני ההנפקה למחיר ממוצע של ביקושים 0.08%-0.02%0.01%
CDS Israel 10Y103103105  
 
ז
 

 

 

אג"ח קונצרניות
 
 

 

 

מרווחים אינדיקאטיבים הנגזרים ממחירי השוק  בהתאם לענף אליו שייכת האג"ח, רמת הדירוג ומח"מ:

כל הענפים בנקים
AA+ AA/AA-A+/A
מח"מאחרוןלפני שבוע אחרוןלפני שבועאחרוןלפני שבוע
10.520.580.480.49  
20.520.580.880.93  
30.520.581.281.37  
40.570.611.391.49  
50.670.671.211.31  
60.780.79
70.900.97

 

כל הענפים מלבד הנדל"ן והבנקים
דירוגAA/AA-A+/AA-/BBB
מח"מאחרוןלפני שבועאחרוןלפני שבועאחרוןלפני שבוע
10.740.661.151.661.41.4
20.910.881.531.822.52.8
31.071.091.911.983.64.2
41.161.212.162.144.65.3
51.161.232.262.285.56.1
61.161.24    
71.381.42    
8      

 

נדל"ן
דירוגAA/AA-A+/AA-/BBB
מח"מאחרוןלפני שבועאחרוןלפני שבועאחרוןלפני שבוע
11.401.131.711.775.55.9
21.371.311.901.975.65.5
31.291.582.082.165.65.0
41.371.582.192.295.15.1
51.451.582.232.363.95.7
61.561.662.202.353.36.0
71.701.812.102.29  
8
 פרסומים כלכליים לשבוע הקרוב
 

Date Time

 EventMonthSurveyPrior
06/23/2019 13:00ISManufacturing Production MoMApr1.30%
06/24/2019 11:00GEIFO Business ClimateJun97.9
06/24/2019 13:00ISUnemployment RateMay3.80%
06/24/2019 15:30USChicago Fed Nat Activity IndexMay-0.45
06/24/2019 17:30USDallas Fed Manf. ActivityJun1-5.3
06/24/2019ISLeading 'S' Indicator MoMMay0.28%
06/25/2019 16:00USFHFA House Price Index MoMApr0.10%
06/25/2019 16:00USS&P CoreLogic CS 20-City MoM SAApr0.10%0.09%
06/25/2019 17:00USRichmond Fed Manufact. IndexJun75
06/25/2019 17:00USNew Home SalesMay685k673k
06/25/2019 17:00USConf. Board Consumer ConfidenceJun132134.1
06/26/2019 13:00ISChain Store Sales MoM SAMay5.20%
06/26/2019 15:30USDurable Goods OrdersMay P0.30%-2.10%
06/27/2019 02:50JNRetail Sales YoYMay0.50%
06/27/2019 04:30CHIndustrial Profits YoYMay-3.70%
06/27/2019 12:00ECEconomic ConfidenceJun105.1
06/27/2019 15:00GECPI MoMJun P0.20%
06/27/2019 15:30USGDP Annualized QoQ1Q T3.20%3.10%
06/27/2019 15:30USInitial Jobless ClaimsJun-22
06/27/2019 17:00USPending Home Sales MoMMay1.00%-1.50%
06/27/2019 18:00USKansas City Fed Manf. ActivityJun4
06/27/2019 07/03GERetail Sales MoMMay-2.00%
06/28/2019 02:30JNJobless RateMay2.40%
06/28/2019 02:50JNIndustrial Production MoMMay P0.60%
06/28/2019 11:30UKGDP QoQ1Q F0.50%
06/28/2019 12:00ECCPI Core YoYJun A0.80%
06/28/2019 15:30USPersonal IncomeMay0.30%0.50%
06/28/2019 15:30USPersonal SpendingMay0.40%0.30%
06/28/2019 15:30USPCE Deflator MoMMay0.20%0.30%
06/28/2019 16:45USMNI Chicago PMIJun54.354.2
06/28/2019 17:00USU. of Mich. SentimentJun F97.9
06/23/2019 13:00ISManufacturing Production MoMApr1.30%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פרטי מכין האנליזה

אלכס זבז'ינסקי, ת.ז 304456437.

מרחוב ששת הימים 30, בני ברק

בעל רישיון משווק השקעות מספר 5411

השכלה- כלכלן

תואר ראשון בכלכלה וניהול – טכניון, חיפה.

תואר שני במנהל עסקים,– אוניברסיטת חיפה.

ניסיון תעסוקתי –  2010 ואילך: כלכלן ראשי- מיטב דש השקעות

2002-2009: אנליסט – בנק לאומי לישראל

פרטי התאגיד המורשה מטעמו פועל מכין האנליזה

מיטב דש ניהול תיקים בע"מ.

מרחוב ששת הימים 30, בני ברק. טלפון 03-7903784; פקס: 03-7903818

גילוי נאות מטעם מכין האנליזה

למכין האנליזה לא ידוע על ניגוד עניינים במועד פרסום האנליזה.

גילוי נאות מטעם מיטב דש ברוקראז' בע"מ (להלן: "התאגיד המורשה")

ניתוח זו נועד לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ/שיווק לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר מיטב דש ברוקראז' בע"מ ומיטב דש השקעות בע"מ (לשעבר: דש איפקס הולדינגס בע"מ) מניחים כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצעה בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותבים בלבד ומשקפת את הבנתם ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. מיטב דש ברוקראז' בע"מ וחברות בקבוצת מיטב דש השקעות בע"מ, בעלי מניותיה, עובדיהם ו/או מי מטעמם לא יהיו אחראים, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הם אינם יכולים לערוב ו/או להיות אחראים למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. מיטב דש ברוקראז', הנמנית על קבוצת מיטב דש השקעות בע"מ, מבהירה כי היא וחברות אחרות בקבוצה עוסקות, במישרין או בעקיפין באמצעות חברות קשורות, לרבות החברה האם מיטב דש השקעות בע"מ, חברות אחיות וחברות אחרות בקבוצה, בין היתר, במתן שירותי ניהול השקעות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות פנסיה, חיתום ובנקאות השקעות וכתוצאה מכך, למיטב דש ברוקראז', ולחברות אחיות וחברות אחרות בקבוצת מיטב דש השקעות בע"מ ו/או לבעלי עניין למי מבין החברות המפורטות דלעיל ולקוחותיהם, עשוי להיות עניין בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. מיטב דש ברוקראז' בע"מ אינה מתחייבת ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.

סקירה זו הינה רכושה הבלעדי של מיטב דש ברוקראז' בע"מ ואין להעביר לצד ג', להעתיק, לשכפל, לצטט, לפרסם בכל אופן, להדפיס, לצלם, להקליט או להעתיק  את הדוח, באופן מלא או חלקי, מבלי לקבל אישור מראש ובכתב.

  1. מיטב דש השקעות בע"מ ו/או תאגיד קשור לה ניהלו הנפקה פרטית / הצעה של ניירות ערך של התאגיד הנסקר במהלך 12 החודשים שקדמו למועד פרסום הסקירה דלעיל.
  2. מיטב דש השקעות בע"מ או תאגיד קשור לה קיבלו מהתאגיד הנסקר תמורה מהותית בגין מתן שירותים במהלך 12 החודשים שקדמו למועד הפרסום של הסקירה דלעיל.
  3. מיטב דש השקעות בע"מ או תאגיד קשור לה צפויים לקבל תמורה בהיקף מהותי מהתאגיד הנסקר לאחר פרסום הסקירה דלעיל.
  4. בעל שליטה בתאגיד הנסקר הינו בעל עניין במיטב דש השקעות בע"מ ו/או חברה קשורה לה.
  5. במועד פרסום אנליזה זו, בעל השליטה בתאגיד המורשה מחזיק החזקה מהותית בסוג מסוים של ניירות ערך של התאגיד הנסקר.
  6. במועד פרסום עבודת אנליזה זו, או במהלך 30 הימים שקדמו ליום הפרסום, התאגיד המורשה, או למיטב ידיעת התאגיד המורשה, תאגיד קשור לו החזיקו החזקה מהותית, כהגדרתה בחוזר רשות ניירות ערך מיום 18.9.2007, בסוג מסוים של ניירות ערך של התאגיד הנסקר.

עצמאות שיקול הדעת

אני, אלכס זבז'ינסקי, בעל רישיון מספר 5411, מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועל התאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה.

23/6/2019                                            זבז'ינסקי אלכס

תאריך פרסום האנליזה

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים