‎י״ט באדר ב׳ ה׳תשפ״ד‎

29 מרץ 2024

סקירה שבועית 24/05/2020 מאקרו ושווקים.

באדיבות מיטב דש, אלכס זבז'ינסקי .

עיקרי הדברים  

  • פעילות הצריכה הפרטית במשק מתאוששת במהירות בסיוע הביקושים הנדחים של הצרכנים שהצטברו בתקופת הסגר. שיפור במצב הפיננסי של משקי בית בשנים האחרונות צפוי לסייע בהתאוששות.
  • גברו הסיכונים הגיאופוליטיים לכלכלה הישראלית.
  • בסך האשראי העסקי במשק קיימת חשיפה יחסית נמוכה לענפים שנפגעו בצורה קשה מהמשבר.
  • בנק ישראל לא צפוי לנקוט בצעדים נוספים בהחלטתו השבוע.
  • ציפיות האינפלציה הגלומות בשוק האג"ח בישראל עלו בחדות, אך הן עדיין נמוכות מהתחזית שלנו לאינפלציה ב-12 החודשים הקרובים שעלתה ל-1%.
  • נמשכים ביקושים חזקים מאוד בהנפקות האג"ח הממשלתיות בישראל.
  • האינדיקאטורים הכלכליים במדינות המפותחות ובסין, בפרט האינדיקאטורים המידיים, כגון תנועת הרכבים והאנשים וצריכת החשמל, מצביעים על מגמת התאוששות בפעילות הכלכלית.
  • החרפת העימות בין ארה"ב לסין מהווה סיכון כלכלי משמעותי הן בטווח הארוך והן הקצר.
  • המשך גידול מהיר במספר החולים במדינות המתפתחות, במיוחד בדרום אמריקה, פוגע בסיכוי התאוששות בכלכלה הגלובלית.

 

המלצות מרכזיות

חשיפה למניות:גבוההבינונית / גבוההבינוניתבינונית / נמוכהנמוכה

 

מח"מ האג"ח:     ארוךבינוני / ארוךבינוניבינוני / קצרקצר

 

דירוג באג"ח בקונצרניותללא דירוגBBBAAAAAA

דגשים:

  • אנו ממליצים להוריד חשיפה לאפיק המנייתי לבינונית-נמוכה ו/או להגביר הגנות.
  • אנו ממליצים על מח"מ בינוני באפיק הממשלתי.
  • אנו ממליצים על הטיית תיק האג"ח לטובת האג"ח הצמודות בטווחים הקצרים והבינוניים.
  • אנו ממליצים על גישה סלקטיבית באפיק הקונצרני.

מאקרו ישראל.

הצריכה מתאוששות במהירות

לפי נתוני הרכישות בכרטיסי אשראי שפרסם בנק ישראל, הרכישה היומית הממוצעת בענפי ריהוט, מוצרי חשמל, ביגוד, רשתות המזון ובתי המרקחת  הייתה גבוהה ואפילו משמעותית בשבוע שהסתיים ב-17/5 לעומת הממוצע בחודשים ינואר-פברואר (תרשים 1). קניות חזקות משקפות כנראה שחרור ביקושים נדחים שהצטברו בזמן הסגר ולא צפויות להישאר ברמות אלה לאורך זמן. יחד עם זאת, בהנחה שלא תהיה החמרה משמעותית במגפה, אנו צופים שהפגיעה בצריכה הפרטית בישראל תהיה בסופו של דבר יחסית מתונה, למרות העלייה באבטלה, וזאת בגלל הסיבות הבאות:

  • חלק גדול מהצרכנים, שהכנסתם לא נפגעה, צברו חסכונות בזמן הסגר ללא יכולת להוציא כסף על יותר משליש מסל הצריכה הרגיל שלהם. בין אמצע מרץ ועד סוף אפריל הרכישות היומיות בכרטיסי אשראי היו נמוכות בכ-25% לעומת הממוצע היומי בינואר-פברואר. סל הצריכה השתנה משמעותית כאשר משקל המזון, בתי המרקחת ומוצרי חשמל גדל לעומת התקופה לפני הסגר (תרשים 2).
  • חלק גדול מהעובדים שיצאו לחל"ת הינם בעלי שכר נמוך יחסית. שלושת העשירונים התחתונים (הכנסה נטו של משק בית עד 10,500 ₪) אחראים יחד רק על כ-22% מסך ההוצאה של כלל משקי בית.
  • מדד סנטימנט הצרכנים בישראל ירד בחדות בחודש אפריל, אך בהתייחס לשאלה על מצב הכספי הנוכחי, משקל משקי בית שדיווחו שהם מסיימים חודש בחובות לא עלה ואלה שדיווחו שהם משתמשים בחסכונות כדי לחסות את ההוצאות משקלם עלה רק במעט (תרשים 4).
  • בכלל, מצבם הפיננסי של משקי בית השתפר משמעותית בשנים האחרונות. כפי שעולה מהסקר, משקל משקי בית שמתקשים פיננסית מסך משקי בית בישראל ירד בחמש השנים האחרונות מכ-35% לפחות מ-25% (תרשים 3).
  • הישראלים כנראה לא ייסעו לחו"ל השנה, לפחות לא הרבה. ההוצאה על הנסיעות לחו"ל מהוות כ-5% מסל הצריכה, כאשר אצל החמישון העליון לפי רמת הכנסה, שנפגע פחות מהמשבר, משקל הנסיעות לחו"ל בסל הצריכה כפולה מהחמישון התחתון. ההוצאה שנחסכה על הנסיעות תגדיל הוצאה לצריכה בישראל. כמובן, שלא יגיעו גם תיירים מחו"ל לישראל, אך הצריכה שלהם מתרכזת בתחומים מאוד מסוימים.

 

נקודות נוספות:

  • מספר משרות פנויות במשק ירד בחודשים מרץ-אפריל ב-65% לעומת החודשים המקבילים ב-2019. בעיקר נרשמה ירידה בענפי אירוח ואוכל, אמנות, בידור ופנאי (תרשים 5). מדאיגה העובדה שגם הביקוש למהנדסי היי טק ירד (תרשים 6).
  • מפרסום של בנק ישראל עולה שנכון לסוף שנת 2019, סך האשראי לענף של בתי מלון, שירותי הארחה ואוכל, שנפגעו ביותר מהמשבר, היה כ-2% בלבד מסך האשראי העסקי הכולל במשק. החשיפה לענף המסחר, שגם הוא יכול לסבול מקשיים, הרבה יותר גבוהה ועומדת על כ-13% (תרשים 7). הסיכון יעלה משמעותית אם הפגיעה תתרחב לענף הנדל"ן והבניה שמהווים יחד כרבע מסך האשראי העסקי במשק.
  • מלבד השפעת הקורונה, עלולים להתגבר שני סיכונים נוספים לכלכלה הישראלית. תוכנית הסיפוח של הממשלה החדשה בישראל עלולה לעורר השלכות כלכליות מצד חלק משותפי הסחר. עניין זה גם עלה כנושא במחלוקת בין המפלגות במסע הבחירות בארה"ב. הסיכון הנוסף קשור להשפעה על ישראל של החרפת העימות בין ארה"ב לסין

 

מאקרו עולם.

  • תחזיות הצמיחה בעולם ממשיכות לרדת. יו"ר קרן המטבע הבינלאומית אמרה בשבוע שעבר שהנתונים הכלכליים במדינות שונות גרועים יותר מהתחזיות הפסימיות של הקרן. אנחנו עדיין בתסריט להתאוששות בצורה של V, רק עמוק יותר ויותר (תרשים 8-9).

 

  • מדדי מנהלי הרכש לחודש מאי עלו במדינות ובאזורים שונים. חלה עלייה במדד המשולב שמשקף פעילות התעשייה ובמגזר השירותים באוסטרליה, יפן, ארה"ב ואירופה. הנתון לחודש מאי בסין עדיין לא התפרסם (תרשים 10). שיפור בארה"ב ואירופה היה ניכר יותר מאשר ביפן ואוסטרליה. יחד עם זאת, המדדים עדיין רחוקים מהרמה של 50 המפרידה בין התכווצות להתרחבות בפעילות.

 

  • לפי הסקר של מכון ה-ZEW, למרות שהערכות העסקים באירופה לגבי מצבם הנוכחי נמצאת בשפל של עשור, הציפיות שלהם עלו בחדות (תרשים 11).
  • ביטוי נוסף להתאוששות בפעילות במדינות המערב עם תחילת הסרת הסגר בארה"ב ואירופה היו ביצועים עודפים של מניות סקטור התעשייה על פני מדד מניות כללי (תרשים 12).
  • בשבוע שעבר סוכם בין גרמניה לצרפת על הקמת קרן בסך 500 מיליארד אירו בתוך התקציב של האיחוד האירופאי לסיוע למדינות שנפגעו מהמגפה. הקרן תגייס אג"ח בגיבוי כל המדינות, אך בעיקר גרמניה, התורמת העיקרית לתקציב המשותף. הצעד דורש אישור של כלל המדינות, כאשר חלקן כבר הביעו התנגדות למהלך. יחד עם זאת, בדרך כלל האירופאים יודעים בסופו של דבר להגיע לפתרונות. המהלך, אם ייצא לפועל, מהווה התקדמות משמעותית בשיתוף הפעולה בתוך האיחוד ומוריד סיכון למדינות החלשות יותר.
  • מצב המגפה במרבית המדינות המתפתחות, במיוחד בדרום אמריקה, ממשיך להחמיר ומעלה סיכון למשבר משמעותי.

 

אינדיקאטורים מיידיים לפעילות הכלכלית

השבוע החלטנו לבחון את ההתקדמות ההתאוששות בכלכלה האמריקאית, האירופאית והסינית על סמך האינדיקאטורים הכלכליים המיידיים כגון מצב התעופה האזרחית, גודש בכבישים וצריכת החשמל, כפי שמוצג בטבלה  מטה. בסה"כ, האינדיקאטורים מראים שסין מממשיכה להתקדם, כאשר ארה"ב ואירופה נמצאות רק בראשית המגמה.

צפון אמריקהאירופהסין
מצב התעופהאין גידול בטיסות, למרות הסרה הדרגתית של הסגר. כמות הטיסות ברמה של כ-20%-30% מהרמה הרגילה.מספר הטיסות יציב ברמה של כ-10% מכמות הטיסות שהייתה בדצמבר.מספר הטיסות המקומיות ממשיך לגדול בשיעור של כ-20% בשבוע והגיע לכשני שליש מהרמה לפני המשבר.

אין כמעט טיסות בינלאומיות, כאשר קוריאה וסין בוחנות אפשרות לחידוש הטיסות ביניהן.

תנועה בכבישיםאין שינוי לעומת שבוע שעבר. התנועה בכבישים בערי ארה"ב ברמה של 10%-20% מהתנועה הרגילה.גודש בכבישים בערים העיקריות של המדינות בסקנדינביה ובגרמניה חזר כמעט לרמות הרגילות. נמשכת עלייה גם בצרפת. גודש באנגליה עדיין נמצא ברמה של כ-20%  מהרמה הנורמאלית.תנועה בכבישים בשעות העומס עברה את הרמות הרגילות בתקופה זו כאשר אנשים מעדיפים נסיעה ברכב פרטי על פני תחבורה ציבורית.
צריכת  החשמלאין שינוי בשבוע האחרון. ביקוש לחשמל נמוך בכ-7% מהרמות שהיו אמורות להיות בתקופתה זו.צריכת החשמל במדינות האירופאיות עלתה לעומת השפל שהיה בזמן הסגר, אך היא עדיין נמצאת ברמה של 85%-90% מהרמה הנורמאלית, למעט דנמרק ונורבגיה בהן צריכת החשמל כמעט רגילה.צריכת הפחם לייצור חשמל עלתה בשבועיים האחרונים מעל הרמה של התקופה המקבילה ב-2019 לאחר שלושה חודשים של פיגור

 

 

 

שווקים.

המשקיעים המוסדיים בארה"ב מאוד חוששים מהנפילה במניות, אך הפרטיים הרבה פחות

סקר של The Yale School of Management שנערך למשך יותר מ-25 שנה בקרב המשקיעים הפרטיים והמוסדיים בארה"ב מצא שאחוז המשקיעים המוסדיים שהעריכו בחודש אפריל שבחצי השנה הקרובה עלולה לקרות נפילה חדה מאוד בשוק המניות האמריקאי עלה לרמה הגבוהה מאז 2007. לעומת זאת, אחוז המשקיעים הפרטיים שחושבים כך ירד לרמה נמוכה (תרשים 13). הסקר ממשיך שההתאוששות המהירה בשוק המניות אינה מובלת כנראה ע"י המוסדיים.

 

סיכון אחד יותר מדי

המתיחות המחריפה בין סין לארה"ב מעלה סיכון למשבר גיאופוליטי שיקשה על התאוששות של הכלכלה העולמית מהמגפה. הצעדים האחרונים של הסינים מגבירים חשש שפניהם לעימות. גם האמריקאים מחריפים התבטאויות ונוקטים בצעדים נגד הסינים כאשר שתי המפלגות מציגות עוינות כלפי סין כחלק מהותי במסע הבחירות.

מתיחות זו עולה גם על רקע התגברות ספקות שהסכם הסחר שנחתם בין המדינות בכלל ייושם. משקל היצוא לסין מסך היצוא האמריקאי ירד בשלושת החודשים הראשונים של השנה (תרשים 15). היה ניתן לייחס זאת לסגר בסין בתחילת השנה, אך הירידה בקצב הגידול ביצוא האמריקאי לסין הייתה חדה הרבה יותר מאשר של יפן או דרום קוריאה (תרשים 14). לפי מכון Peterson האמריקאי, ביצוע ההסכם עומד בינתיים על כ-40% מהתכנון. כדאי לשים לב גם ששערו של היואן הסיני שוב נחלש לאחר שפיחותו נעצר עם חתימה על הסכם הסחר.

לא נראה שיש כעת תוואי יציאה ממסלול התנגשות. השווקים כמעט התעלמו מסיכון זה בשבוע שעבר, למרות שזה הוא היה הסיכונים העיקרי לכלכלה העולמית בשנתיים האחרונות. מצד אחד, לסיכון העימות מול סין קיים נזק משמעותי בטווח הארוך, אך בטווח הקצר הוא מתגמד ביחס  להתפתחויות הכלכלה סביב המגפה. אולם, קיימת סכנה שסין וארה"ב הולכים להחריף את צעדיהן, כך שהשווקים לא יוכלו להתעלם יותר.

שורה תחתונה: אנו ממליצים להוריד חשיפה מנייתית למשקל בינוני-נמוך ו/או להגביר הגנות.

  

שוק האג"ח הממשלתי המקומי

  • בנק ישראל לא צפוי להודיע על צעדים חדשים בהחלטתו השבוע. תשואות המק"מ מגלמות אומנם הורדת ריבית, אך לא בטוח שזה באמת משקף הערכות לשינוי הריבית, אלא פעילות הזרים בשוק המט"ח.
  • הרכישותשל בנק ישראל מורגשות בשוק האג"ח. המחזור הממוצע היומי באג"ח השקליות הארוכות (מעל 8 שנים) התייצב בחודש האחרון ברמה של כ-500 מיליון ₪ לעומת כ-300 מיליון לפני המשבר (תרשים 17). קיימים קונים חזקים גם מלבד בנק ישראל, כפי שמעידים הביקושים לאג"ח הממשלתיות בהנפקות. למרות גודל ההנפקות נרשם בהן יחס כיסוי גבוה מאוד. בהנפקה בשבוע האחרון נרשם ביקוש של כ-11 מיליארד ₪ (ללא ממק"צ) לאחר ביקושים של 12.2 מיליארד בהנפקה הקודמת. הביקושים בשוק האג"ח נתמכים, בין היתר,בגיוסים לקרנות הנאמנות שחזרו לגדול במהירות.
  • אחרי הפרסום של מדד המחירים לצרכן בשבוע שעבר, ציפיות האינפלציה הגלומות בשוק האג"ח המקומי עלו בשיעור חד, במיוחד לטווחים הקצרים (תרשים 16). הציפיות הגלומות לשנתיים עומדות על כ-0.6% והן עדיין נמוכות מהתחזית שלנו לאינפלציה ברמה של 1% בשנה הקרובה. הסיבה לעלייה בציפיות נובעת מהפתעה כלפי מעלה במדד המחירים האחרון, מהתאוששות יחסית מהירה של פעילות הצריכה הפרטית במשק ומעלייה במחירי הנפט. לקחנו בחשבון בתחזית האינפלציה שהתייקרות הדלק בחודש יוני תוסיף לפחות 0.2% למדד המחירים.

שורה תחתונה: למרות העלייה בציפיות האינפלציה, אנו ממליצים לשמור על חשיפה גבוהה לרכיב הצמוד בטווחים הקצרים והבינוניים. ברכיב השקלי אנו ממליצים על מח"מ בינוני-ארוך באמצעות החזקה סינטטית.

 

 

 

כתוצאה מהמשבר, חשיפת המוסדיים למניות ירדה, לאג"ח הקונצרניות עלתה

משרד האוצר פרסם הרכב התיקים של המשקיעים המוסדיים (גמל, השתלמות, פנסיה חדשה ופוליסות משתתפות) לסוף חודש אפריל, אחרי הזעזוע וההתאוששות של המשבר. בסה"כ, נרשמה ירידה במשקל הרכיב המנייתי המוחזק ישירות או דרך קרנות והנאמנות ותעודות סל ללא החוזים, הן בישראל והן בחו"ל (תרשים 21).

 

משקל האג"ח הממשלתיות בישראל ירד והקונצרניות עלה. בתוך הרכיב הממשלתי עלה מאוד רכיב הצמוד וירד השקלי (כנראה מכירות האג"ח ע"י המוסדיים במטרה להגדיל נזילות בשיא המשבר). משקל האג"ח בחו"ל בתיקים עלה  (תרשים 20).  בסה"כ, החשיפה לחו"ל של התיקים עלתה לשיא.

 

 

ריכוז המלצות לאפיק האג"ח
עד 2 שנים5-210-6מעל 10 שנים
אג"ח ממשלתיות    
  • שקליות
+  +
·         צמודות++  
  • ריבית משתנה
    
אג"ח קונצרניות    
  • דירוג AA- ומעלה
++  
  • דירוג A/A+
    
  • דירוג A– ומטה
    
סימן +/- מייצג תשואת עודף/חסר ביחס למדד. לגבי אג"ח ממשלתיות המדד להשוואה הוא מדד אג"ח ממשלתי. לגבי אג"ח קונצרניות המדד להשוואה הוא מדד אג"ח קונצרניות כללי.

 

 

 

 

 

 

 

 

טבלאות ונספחים

אג"ח שקליות
/05/2024לפני שבועלפני חודש
 
4210.060.060.10
1220.070.090.15
3230.220.230.26
3240.300.300.34
10260.490.500.58
3270.540.540.62
9280.660.650.72
3300.740.730.81
1421.461.441.48
3471.691.691.73
2/100.670.640.66
 
 
 
5903-0.320.840.83
922
5904-0.72-0.32-0.33
923-0.67-0.18-0.20
1025-0.67-0.38-0.42
527-0.62-0.40-0.42
529-0.56-0.37-0.41
536-0.28-0.19-0.16
8410.010.050.16
5450.260.330.37
ציפיות אינפלציה
10.20-1.34-1.34
20.57-0.40-0.37
30.820.180.21
41.000.530.54
51.060.690.74
61.140.830.89
71.230.941.00
81.261.001.07
91.291.061.15
101.341.131.20
מרווחים באג"ח בריבית משתנה
11210.050.090.09
5260.180.220.22
   
מרווח בין אג"ח שקלי לאג"ח ממשלת ארה"ב                           נתוני הנפקות
/05/2024לפני שבועלפני חודש  הנפקה האחרונההנפקה הקודמתממוצע 3 חודשים
2 Y-0.06-0.02-0.06 יחס ביקוש/היצע6.36.35.1
5 Y0.050.090.07 פער בין המחיר הגבוה  למחיר הסגירה -0.09%-0.09%-0.11%
10 Y0.100.090.22 פער בין המחיר הממוצע למחיר הסגירה 0.03%0.03%0.07%
30Y0.460.510.69 פער בין מחיר השוק לפני ההנפקה למחיר ממוצע של ביקושים 0.02%0.02%0.07%
CDS Israel (10Y)97102104  
 
ז
 

 

 

מרווחים של האג"ח הקונצרניות
 מרווח נוכחישינוי שבועישינוי חודשי
דירוג  AA+0.770.020.04
דירוג AA1.55-0.10-0.12
דירוג A3.36-0.17-0.28
דירוג BBB10.610.11-0.17
לא מדורג6.25-0.34-1.78
בנקים0.77-0.02-0.05
תקשורת4.690.291.06
פיננסיים1.54-0.090.02
אנרגיה1.68-0.23-0.27
בנייה2.79-0.27-0.51
נדל"ן, דירוג A ומעלה2.11-0.19-0.66
נדל"ן דירוג A מינוס ומטה13.20-1.600.88

 

  

  


 
פרסומים כלכליים לשבוע הקרוב
 

Date Time

 EventMonthSurveyPrior
05/24/2020ISLeading 'S' Indicator MoMApr-0.06%
05/25/2020 08:00JNLeading Index CIMar F83.8
05/25/2020 09:00GEGDP SA QoQ1Q F-2.20%-2.20%
05/25/2020 11:00GEIFO Business ClimateMay7974.3
05/25/2020 13:00ISUnemployment RateApr3.40%
05/25/2020 13:00ISGDP Annualized1Q A-13.30%4.60%
05/25/2020 16:00ISBase RateMay-250.10%0.10%
05/25/2020 16:00WOCPB Global Trade Monitor
05/26/2020 13:00ISChain Store Sales MoM SAApr4.40%
05/26/2020 15:30USChicago Fed Nat Activity IndexApr-4.19
05/26/2020 16:00USFHFA House Price Index MoMMar0.60%0.70%
05/26/2020 16:00USS&P CoreLogic CS 20-City MoM SAMar0.40%0.45%
05/26/2020 17:00USConf. Board Consumer ConfidenceMay8786.9
05/26/2020 17:00USNew Home SalesApr500k627k
05/27/2020 04:30CHIndustrial Profits YoYApr-34.90%
05/27/2020 21:00USU.S. Federal Reserve Releases Beige Book
05/27/2020 06/02GERetail Sales MoMApr-5.60%
05/28/2020 12:00ECEconomic ConfidenceMay67
05/28/2020 15:00GECPI MoMMay P0.40%
05/28/2020 15:30USGDP Annualized QoQ1Q S-4.80%-4.80%
05/28/2020 15:30USDurable Goods OrdersApr P-18.00%-14.70%
05/28/2020 15:30USInitial Jobless ClaimsMay-23
05/28/2020 17:00USPending Home Sales MoMApr-17.50%-20.80%
05/28/2020 18:00USKansas City Fed Manf. ActivityMay-30
05/29/2020 02:01UKLloyds Business BarometerMay-32
05/29/2020 02:30JNTokyo CPI YoYMay0.10%0.20%
05/29/2020 02:30JNJobless RateApr2.70%2.50%
05/29/2020 02:50JNRetail Sales MoMApr-6.80%-4.50%
05/29/2020 02:50JNIndustrial Production MoMApr P-5.00%-3.70%
05/29/2020 09:45FRGDP QoQ1Q F-5.80%
05/29/2020 11:00ITGDP WDA QoQ1Q F-4.70%
05/29/2020 12:00ECCPI MoMMay P0.30%
05/29/2020 15:30USPersonal IncomeApr-6.80%-2.00%
05/29/2020 15:30USPersonal SpendingApr-12.60%-7.50%
05/29/2020 15:30USPCE Deflator MoMApr-0.60%-0.30%
05/29/2020 16:45USMNI Chicago PMIMay4035.4
05/29/2020 17:00USU. of Mich. SentimentMay F73.7

 

 

 

 

 

 

 

פרטי מכין האנליזה

אלכס זבז'ינסקי, ת.ז 304456437.

מרחוב ששת הימים 30, בני ברק

בעל רישיון משווק השקעות מספר 5411

השכלה- כלכלן

תואר ראשון בכלכלה וניהול – טכניון, חיפה.

תואר שני במנהל עסקים,– אוניברסיטת חיפה.

ניסיון תעסוקתי –  2010 ואילך: כלכלן ראשי- מיטב דש השקעות

2002-2009: אנליסט – בנק לאומי לישראל

פרטי התאגיד המורשה מטעמו פועל מכין האנליזה

מיטב דש ניהול תיקים בע"מ.

מרחוב ששת הימים 30, בני ברק.

גילוי נאות מטעם מכין האנליזה

למכין האנליזה לא ידוע על ניגוד עניינים במועד פרסום האנליזה.

גילוי נאות מטעם מיטב דש ברוקראז' בע"מ (להלן: "התאגיד המורשה")

ניתוח זו נועד לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ/שיווק לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר מיטב דש ברוקראז' בע"מ ומיטב דש השקעות בע"מ (לשעבר: דש איפקס הולדינגס בע"מ) מניחים כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצעה בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותבים בלבד ומשקפת את הבנתם ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. מיטב דש ברוקראז' בע"מ וחברות בקבוצת מיטב דש השקעות בע"מ, בעלי מניותיה, עובדיהם ו/או מי מטעמם לא יהיו אחראים, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הם אינם יכולים לערוב ו/או להיות אחראים למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. מיטב דש ברוקראז', הנמנית על קבוצת מיטב דש השקעות בע"מ, מבהירה כי היא וחברות אחרות בקבוצה עוסקות, במישרין או בעקיפין באמצעות חברות קשורות, לרבות החברה האם מיטב דש השקעות בע"מ, חברות אחיות וחברות אחרות בקבוצה, בין היתר, במתן שירותי ניהול השקעות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות פנסיה, חיתום ובנקאות השקעות וכתוצאה מכך, למיטב דש ברוקראז', ולחברות אחיות וחברות אחרות בקבוצת מיטב דש השקעות בע"מ ו/או לבעלי עניין למי מבין החברות המפורטות דלעיל ולקוחותיהם, עשוי להיות עניין בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. מיטב דש ברוקראז' בע"מ אינה מתחייבת ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.

סקירה זו הינה רכושה הבלעדי של מיטב דש ברוקראז' בע"מ ואין להעביר לצד ג', להעתיק, לשכפל, לצטט, לפרסם בכל אופן, להדפיס, לצלם, להקליט או להעתיק  את הדוח, באופן מלא או חלקי, מבלי לקבל אישור מראש ובכתב.

  1. מיטב דש השקעות בע"מ ו/או תאגיד קשור לה ניהלו הנפקה פרטית / הצעה של ניירות ערך של התאגיד הנסקר במהלך 12 החודשים שקדמו למועד פרסום הסקירה דלעיל.
  2. מיטב דש השקעות בע"מ או תאגיד קשור לה קיבלו מהתאגיד הנסקר תמורה מהותית בגין מתן שירותים במהלך 12 החודשים שקדמו למועד הפרסום של הסקירה דלעיל.
  3. מיטב דש השקעות בע"מ או תאגיד קשור לה צפויים לקבל תמורה בהיקף מהותי מהתאגיד הנסקר לאחר פרסום הסקירה דלעיל.
  4. בעל שליטה בתאגיד הנסקר הינו בעל עניין במיטב דש השקעות בע"מ ו/או חברה קשורה לה.
  5. במועד פרסום אנליזה זו, בעל השליטה בתאגיד המורשה מחזיק החזקה מהותית בסוג מסוים של ניירות ערך של התאגיד הנסקר.
  6. במועד פרסום עבודת אנליזה זו, או במהלך 30 הימים שקדמו ליום הפרסום, התאגיד המורשה, או למיטב ידיעת התאגיד המורשה, תאגיד קשור לו החזיקו החזקה מהותית, כהגדרתה בחוזר רשות ניירות ערך מיום 18.9.2007, בסוג מסוים של ניירות ערך של התאגיד הנסקר.

עצמאות שיקול הדעת

אני, אלכס זבז'ינסקי, בעל רישיון מספר 5411, מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועל התאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה.

/5/202024                                            זבז'ינסקי אלכס

תאריך פרסום האנליזה

 

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים