‎י״ח באדר ב׳ ה׳תשפ״ד‎

28 מרץ 2024

סקירת תעשיית קרנות הנאמנות-גיוס בקצב גבוה

סקירת תעשיית קרנות הנאמנות – גיוס בקצב גבוה

תעשיית הקרנות חוזרת לגייס בקצב גבוה – גיוסים ערים של כ-720 מיליון שקל, בהובלת קרנות אג"ח חברות וכללי.

רוני אפטר | 15.02.2011
תגיות : קרנות נאמנותקרן נאמנותקרנות אג"ח מדינהקרנות שקליותקרנות מנייתיותרוני אפטר.
תעשיית הקרנות חוזרת לגייס בקצב גבוה – גיוסים ערים של כ-720 מיליון שקל, בהובלת קרנות אג"ח חברות וכללי. מגמת הסטת הכספים למניות בחו"ל גוברת – גיוס שבועי של כ-65 מיליון שקל בקרנות המתמחות במניות בחו"ל – הגבוה ביותר מאז יולי 2007.

 

מנגד, ציבור המשקיעים ממשיך לצמצם חשיפתו לאג"ח ממשלתי – פדיונות בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד (190 מיליון שקל) ובקרנות השקליות (30 מיליון שקל).

 

  • תעשיית הקרנות סיימה את השבוע עם גיוס של כ-0.7מיליארד שקל: 600 מיליון שקל בקרנות המסורתיות וכ-140מיליון שקל בקרנות הכספיות.

 

  • הקרנות המנייתיותנהנו מגיוס של כ-70 מיליון שקל: כ-65 מיליון שקל גויסו לקרנות המתמחות במניות בחו"ל,הקרנות הגמישות הוסיפו עוד כ-10 מיליון שקל, בעוד הקרנות המתמחות במניות בישראל פדו כ-5 מיליון שקל.

 

  • קרנות אג"ח חברות וכללירשמו שבוע חזק במיוחד עם גיוסים גבוהים של כ-720 מיליון שקל – הגיוס השבועי הגבוה ביותר ב-3 החודשים האחרונים.

 

  • באפיק הממשלתי, כאמורפדיונות: קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד סבלו מפדיונות של כ-190 מיליון שקל,מהקרנות השקליותנפדו כ-30 מיליון שקל.

 

  • הקרנות הכספיותשומרות על מומנטום חיובי, לאחר גיוס שבועי של כ-140 מיליון שקל.

 

  • ללא שינוי: קרנות ממונפות ואסטרטגיה עם גיוס שבועי של כ-45מיליון שקל, ומנגד קרנות אגד חוץ עם פדיון של כ-15 מיליון שקל.

 

 

|   תעשיית קרנות הנאמנות סיימה את השבוע החולף עם גיוסים מרשימים של כ-600 מיליון שקל בקרנות המסורתיות, לצד גיוס של כ-140 מיליון שקל בקרנות הכספיות. הגיוסים ממשיכים להתמקד בקרנות אג"ח כללי (עם חשיפה מנייתית)ובקרנות הקונצרניות. בנוסף, ציבור המשקיעים ממשיך להסיט כספים לעבר הקרנות המתחמות במניות בחו"ל – לקח טרי מימי המשבר במצרים, תוך הרצון ליצור פיזור גיאוגרפי רחב יותר לחלק המנייתי בתיק ההשקעות. מן הצד השני, אנו עדים להמשך תהליך צמצום החשיפה לאג"ח ממשלתי ע"י פדיונות גבוהים בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד, בדגש על קרנותשאינן חשופות לשוק המניות.

 

|   שוק המניות הישראלי שוב נסחר בשבוע האחרון במגמה מעורבתמדד ת"א 25 עלה בכ-0.25%, מדד תל-דיב 20רשם עלייה של בכ-1.1% ומדד יתר-50 עלה בכ-2.0%. בצד השני,רשם מדד ת"א 100 ירידה של כ-0.25% ואילו מדד ת"א 75 התממש בכ-1.0%. בחו"ל נרשמו לרוב עליות שערים קלות, כאשר מדד הדאו-ג'ונס הגיע לרמת שיא מאז מאי 2008. המגמה עלייה הצבענו כבר בשבוע שעבר, המשיכה ביתר שאת גם בשבוע החולף, כאשר כסף המיועד לאפיק המנייתי ממשיך לעבור לשוקי המניות העולמייםהקרנות המתמחות במניות בחו"ל נהנו מגיוס שבועי חריג עבורן, של כ-65 מיליון שקל – הגיוס השבועי הגבוה ביותר מאז יולי 2007. מנגד, הקרנות המתמחות במניות בישראל לא מצליחות להתרומם מחדש, וסיימו את השבוע החולף עם פדיון קל של כ-5 מיליון שקל. הקרנות הגמישות זכו לגיוס קל של כ-10 מיליון שקל.

 

|   קרנות אג"ח חברות וכללי נהנו מהשבוע הטוב ביותר עבורן ב-3 החודשים האחרונים, לאחר שרשמו גיוס מרשים של כ-720 מיליון שקל או קצב גיוס יומי של כ-140 מיליון שקל. ניתן להעריך, כי הגיוסים הערים, מיוחסים בעיקר להמשך המגמה החיובית במדדי התל-בונד ואג"ח הקונצרניות, שסיימו את השבוע החולף עם עלייה של כ-0.4%. בכך, הן בעצם לא רק מוחקות את הפדיונות של ימי המשבר במצרים (שהסתכמו בכ-370 מיליון שקל בלבד), אלא גם ממשיכות להגדיל את נתח השוק שלהן על חשבון קטגוריות אחרות בתעשיית הקרנות. מתחילת השנה טיפס נתח השוק שלהן ב-1%, מרמה של 36% ל-37%.

 

|   האפיק הממשלתי נסחר בשבוע החולף במגמה חיובית קלה עם עלייה זהה של כ-0.1% באג"ח הצמודות (גלילים),באג"ח השקליות בריבית קבועה (שחרים) ובאג"ח השקליות בריבית משתנה (גילונים). בלטו מעל כולן, הגלילים הארוכים (מעל 5 שנים) עם עלייה של כ-0.25%. מצד שני, בגזרת הקרנות, המומנטום הוא דווקא שלילי, כאשר פדיונות נרשמו הןבקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד (190 מיליון שקל) והן בקרנות השקליות (30 מיליון שקל). בכך, אנו עדים להמשך צמצום החשיפה של ציבור המשקיעים לקרנות המתמחות באג"ח ממשלתי, בדגש על קרנות ללא חשיפה מנייתית, כאשר בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד הפדיונות לא נעצרו, אף ליום אחד, מאז ה-24.11.10, ומאז נרשמו בהן פדיונות גבוהים של כ-2.0מיליארד שקל. יש לציין, כי מאז אותו יום רשם מדד אג"ח ממשלתי כללי ירידה של כ-1.6%, בעוד התשואה של אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים טיפסה מרמה של 2.5% עד רמה של כ-3.7%, נכון ליום חמישי, המבטאת ירידה של קרוב ל-12% בפחות מ-3 חודשים.

 

|   הקרנות הכספיות המשיכו את המומנטום החיובי שלהן מתחילת החודש, ומסיימות שבוע נוסף של גיוסים. בסיכום שבועירשמו הקרנות הכספיות גיוס של כ-140 מיליון שקל, ומתחילת החודש הן כבר הספיקו לצבור גיוס של כ-0.5 מיליארד שקל. בכך, הן כרגע קבוצת הקרנות במקום ה-2 בגיוס חודשי, היישר אחרי קרנות אג"ח חברות וכללי.

 

|   קרנות אגד חוץ לא מצליחות להתרומם מחדש, ומציינות שבוע נוסף של פדיונות, שהסתכם בכ-20 מיליון שקל. יש לציין כי קרנות אגד חוץ רשמו מתחילת החודש תשואה ממוצעת שלילית של כ-1.0%, על רקע המשך עליית התשואות לפדיון באג"ח ממשלת ארה"ב, שהגיעה, כאמור, נכון ליום חמישי, לרמה של כ-2.7% באג"ח ל-10 שנים – הגבוהה ביותר ב-9 החודשים האחרונים.

 

|   קרנות ממונפות ואסטרטגיה מציינות שבוע מוצלח נוסף עבורן, לאחר גיוס של כ-45 מיליון שקל. מדובר על השבוע ה-15 ברציפות בו נרשמו גיוסים בקרנות ממונפות ואסטרטגיות, הישג מרשים לכל הדעות, בהינתן ששאר הקטגוריות בתעשיית הקרנות לא צלחו בכך.

 

|   מתחילת החודש, צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-1.4 מיליארד שקל המיוחסים לגיוסים נטו של כ-1.25 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-0.15 מיליארד שקל. זאת, על רקע עלייה קלה שלכ-0.1% במדד מיטב לקרנות הנאמנות מתחילת החודש.

 

|   תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-10.2.2011כ-161.9 מיליארד שקל.

 

אפיקסיכום שבועי (6-10.2.11)סיכום חודשי (1-10.2.11)
קרנות מנייתיות[1]7076
קרנות כספיות135481
קרנות אג"ח שקליות29-33
קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד193-267-
קרנות אג"ח חברות וכללי716877
קרנות אגד חוץ16-35-
קרנות ממונפות ואסטרטגיות4376
שונות[2]2-9-
סה"כ7241,232
סה"כ קרנות מסורתיות

(בנטרול קרנות כספיות ואגד ישראלי)

596762

*במיליוני שקלים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מסמך זה הוכן על-ידי מיטב בית השקעות בע"מ ו/או על-ידי אחת או יותר מהחברות שבשליטתה. מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ועל כל אדם להתייעץ עם יועץ ו/או משווק השקעות בכל הנוגע לביצוע פעולה במוצרים פיננסיים ועם יועץ פנסיוני ו/או סוכן שיווק פנסיוני בכל הנוגע להצטרפות או עזיבת מוצרים פנסיוניים. כמו כן, מסמך זה אינו מהווה הצעה או המלצה לרכישת או מכירת מוצר פיננסי, לרבות קרן השתלמות, אופציות, יחידות השתתפות בקרן נאמנות או כל נייר ערך או מוצר פיננסי אחר, ואינו מהווה הצעה להצטרפות או עזיבת מוצר פנסיוני, לרבות קופת גמל, קרן השתלמות, קרן פנסיה או תכנית ביטוח. רכישת מוצר פיננסי בגינו נדרש פרסום תשקיף ודיווחים מיידיים, לרבות יחידות בקרנות נאמנות, תעשה על פי התשקיף והדיווחים המיידיים שבתוקף. כמו כן, מיטב בית השקעות בע"מ, וכן חברות שבשליטתה עוסקות, בין היתר, בניהול תיקי לקוחות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות השתלמות, ניהול קרנות פנסיה וחיתום, ועשוי להיות למי מהן עניין אישי במסמך זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמן ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. האמור במסמך זה נאסף ו/או מתבסס על מידע ממקורות שונים ולא בוצעה על-ידי מיטב בית השקעות ו/או כל חברה שבשליטתה בדיקה עצמאית של המידע האמור. האמור במסמך זה כולל הערכות, אומדנים ו/או תחזיות. מיטב בית השקעות בע"מ וכן כל חברה בשליטתה אינן אחריות לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ועקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו. אין בתשואות העבר של המוצרים הפיננסיים כדי להעיד על תשואותיהם בעתיד. כל הזכויות, לרבות זכויות הקניין הרוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות למיטב בית השקעות בע"מ ו/או לאחת או יותר מהחברות אשר בשליטתה, ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות להפיצו ולהעתיקו, ללא קבלת אישורן מראש ובכתב.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים