‎י״א בניסן ה׳תשפ״ד‎

18 אפריל 2024

סקירת תעשיית קרנות הנאמנות-הקרנות המסורתיות בקצב גיוסים

סקירת תעשיית קרנות הנאמנות

הקרנות המסורתיות בקצב גיוסים יומי של כ-120 מיליון שקל; קרנות אג"ח מדינה כללי וצמוד מדד חוזרות למדף לצד המשך גיוסים גבוהים בקרנות אג"ח חברות וכללי

רוני אפטר | 26.07.2010
תגיות : קרנות נאמנותקרן נאמנותקרנות אג"ח מדינהקרנות אג"ח חברות וכלליקרנות שקליותקרנות מנייתיותרוני אפטר.

 

תעשיית קרנות הנאמנות מסכמת את השבוע עם גיוסים נאים של כ-430 מיליון שקל, בשבוע מסחר מקוצר.

הקרנות המסורתיות גייסו כ-460 מיליון שקל בהובלת קרנות אג"ח חברות וכללי שגייסו כ-0.4מיליארד שקל – עלייה קלה בקצב הגיוסים.

באפיק הממשלתי נרשם שבוע חיובי חזק אשר החזיר את קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד לתמונת הגיוסים עם כניסת כספים של כ-180 מיליון שקל. הקרנות השקליות מציינות עוד שבוע של פדיונות.

הקרנות המנייתיות פדו כ-15 מיליון שקל בשבוע דל מפעילות, על רקע עצבנות ותנודתיות גבוהה בשוקי המניות בישראל ובעולם.

בקרנות הכספיות נרשם פדיון שבועי של כ-30 מיליון שקל. הפדיון השבועי השני בלבד ב-4 החודשים האחרונים.

תעשיית הקרנות מנהלת כיום כ-146.0 מיליארד שקל – שיא כל הזמנים!

 

|   שבוע מקוצר בן 4 ימי מסחר הספיק לתעשיית הקרנות בשביל להמשיך את המומנטום החיובי בו היא נמצאת כבר 8 שבועות רצופים. בסיכום שבועי רשמה תעשיית הקרנות גיוסים של כ-430 מיליון שקל, ובנטרול הקרנות הכספיות שפדו כ-30 מיליון שקל, רשמו הקרנות המסורתיות גיוס של כ-460מיליון שקל או קצב גיוס יומי של כ-120 מיליון שקל, בדומה לקצב הגיוס של השבוע הקודם לו. הקרנות שבלטו לטובה היו קרנות אג"ח חברות וכללי וקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד. מן הצד השני, פדיונות נרשמו בקרנות השקליות ובקרנות המנייתיות. בנוסף חשוב לציין, כי ביום חמישי האחרון (22/7) נרשם הגיוס היומי הגבוה ביותר מאז ה-17.3.10, סימן המבשר להמשך המסחר בפתיחת שבוע זה.

 

|   שבוע מצוין עבר על האפיק הקונצרני תוך שהוא מציין עליות נאות לאורך כל הגזרות: מדד אג"ח כללי טיפס בכ-0.6%, מדד אג"ח קונצרני כללי רשם זינוק של כ-0.8% כאשר מדדי תל-בונד 20 ו-40 רושמים עלייה של כ-0.55% ו-0.65% בהתאמה. בסיכום שבועי רשמו קרנות אג"ח חברות וכללי גיוס של כ-370 מיליון שקל ובכך הן רשמו עלייה קלה בקצב הגיוס היומי לכ-90 מיליון שקל. הגיוסים בקטגוריה זו מתפרסים על מגוון רחב של קרנות, כל אחד בהתאם לרמת הסיכון המתאימה לו: באג"ח כללי הבחירה היא היא בעיקר בין קרנות אג"ח ללא מניות לקרנות מסוג 90/10ואילובקונצרניהבחירההיא בין קרנות אג"ח חברות בדירוג גבוה לקרנות אג"ח בדירוג נמוך או שאינן מדורגות (HIGH YIELD), כאשר האחרונות רושמות תשואות גבוהות וגיוסים נאים זה השבוע השני ברציפות.

 

|   האפיק הממשלתי מתקן בחזרה את הירידות שרשם בשבוע הקודם, על רקע עליות שערים באגרות החוב הממשלתיות מעבר לים ועל רקע פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש יוני שעלה בכ-0.3%, בהתאם לתחזיות המוקדמות. בסיכום שבועי רשם מדד אג"ח ממשלתי כללי עלייה נאה של כ-0.6%, כאשר גם מדד אג"ח ממשלתי צמוד (גליל) וגם מדד אג"ח ממשלתי שקלי (שחר) עולים בשיעור של כ-0.6%אגרות החוב הממשלתיות בריבית משתנה עלו בשיעור קל של כ-0.1%קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד שסבלו מירידה חדה בקצב הגיוסים אליהן בשבוע הקודם, חזרו למרכז העניינים של תעשיית הקרנות עם גיוסים של כ-180 מיליון שקל, ובכך הן מגיעות לגיוס של כ-0.7 מיליארד שקלמתחילת החודש. לעומת זאת, כהרגלן בשבועות האחרונים, רושמות הקרנות השקליות פדיונות כאשר בשבוע האחרון הן מסתכמים בכ-110 מיליון שקל. עיקר הכסף ממשיך לצאת מקרנות שקליות לטווח קצר (עקב תשואה אבסולוטית נמוכה בהן) ומקרנות גילונים/ריבית משתנה (עקב חששות מצד משקיעים כי קצב העלאות הריבית יהיה נמוך מהציפיות).

 

|   בשוק המניות המקומי אנו ממשיכים לראות מצד אחד מסחר תנודתי בעל מחזורים נמוכים ומצד שני, שונות גבוהה בין המדדים המובילים: מדד ת"א 25 עלה בכ-0.7%, אך מנגד מדד ת"א 75נפלבכ-2.4%. הפערים נובעיםבעיקר עקב שונות גבוהה ברמת הענפים, כאשר מצד אחד מדד ת"א בנקים ומדד חיפושי הגז והנפט עוליםבכ-1.3% ו-4.1% בהתאמה ומהעבר השני, רושמים מדד הביומד ומדד תל-טק 15 ירידות שלכ-1.2% ו-5.7% בהתאמה.  בשוקי המניות בחו"ל המסחר אף היה הפכפך יותר, על רקע נאום הנגיד ברננקי בסנאט האמריקאי והמשך עונת הדו"חות, אך בסיכום שבועי המדדים בחו"ל סיימו בטריטוריה החיובית: בארה"ב זינקו מדד ה-S&P500ומדד הנאסד"קבכ-3.5% ו-4.1% בהתאמה,מדד ה-CAC 40 הצרפתי וה-FTSE100 האנגלי טיפסו בכ-3.1% ו-3.0% בהתאמה ואילו באסיה, קפץ מדד ה-SSEC הסיני בשיעור של כ-6.1% לצד עלייה נאה של כ-2.8% במדד ה-HANG SENG. ייתכן, שבעקבות התנודתיות הגבוהה המשקיעים לא ששים לשים את כספם בקרנות הנאמנות המנייתיות, כך שבסיכום שבועי נרשמו פדיונות קלים של כ-15 מיליון שקל, כאשר נפח הפעילות בהן ירד משמעותית. הפדיונות השבוע התמקדו בקרנות הגמישות (5מיליון שקל) ובקרנות המתמחות במניות בחו"ל (10 מיליון שקל) כאשר בקרנות המתמחות במניות בישראל לא נרשם שינוי.

 

|   הקרנות הכספיות רושמות שבוע של פדיונות, כאשר רוב הכסף התעשייה מופנה כרגע אל עברהקרנות המסורתיותבסיכום שבועי נרשמה יציאת כספים של כ-30 מיליון שקל מהקרנות הכספיות, אך בסופו של דבר זהו שבוע שני בלבד של פדיונות בכל ארבעת החודשים האחרונים. הקרנות הכספיות השקליות מציגות תשואה של כ-0.8% מתחילת השנה.

 

 

|   קרנות אגד חוץ הגבירו השבוע את קצב הגיוסים אליהן כך שנרשמה בהן כניסת כספים של כ-55מיליון שקל – הגיוס השבועי הטוב ביותר ב-9 השבועות האחרוניםמתחילת החודש גייסו קרנות אגד חוץ כ-140 מיליון שקל.

 

|   מתחילת חודש יולי, צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-3.3 מיליארד שקל המיוחסים לגיוסים נטו של כ-2.1מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-1.2 מיליארד שקל, זאת, על רקע עלייהבמדד מיטב לקרנות הנאמנות בשיעור של כ-0.85%.

 

|   תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-22.7.10 כ-146.0 מיליארד שקל, הסכום הגבוה ביותר שניהלה תעשיית הקרנות מאז הוקמה. 

 

 

 

אפיקסיכום שבועי (18-22.7.10) (במיליוני שקלים)סיכום חודשי (1-22.7.10) (במיליוני שקלים)
קרנות מנייתיות[1]16-31
קרנות כספיות-28399
קרנות אג"ח שקליות-112-121
קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד178708
קרנות אג"ח חברות וכללי3661,032
שונות (אגד קרנות ואחרות[1])4635
סה"כ4342,084
סה"כ

(בנטרול קרנות כספיות ואגד ישראלי)

460 

1,677

 

[1] כולל מניות ישראל, מניות חו"ל וגמישות.

 

2 כולל קרנות אגד ישראלי, אגד חוץ, ממונפות ואסטרטגיות, אג"ח חו"ל, לתושבי חוץ ומעורבות

מסמך זה הוכן על-ידי מיטב בית השקעות בע"מ ו/או על-ידי אחת או יותר מהחברות שבשליטתה. מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ועל כל אדם להתייעץ עם יועץ ו/או משווק השקעות בכל הנוגע לביצוע פעולה במוצרים פיננסיים ועם יועץ פנסיוני ו/או סוכן שיווק פנסיוני בכל הנוגע להצטרפות או עזיבת מוצרים פנסיוניים. כמו כן, מסמך זה אינו מהווה הצעה או המלצה לרכישת או מכירת מוצר פיננסי, לרבות קרן השתלמות, אופציות, יחידות השתתפות בקרן נאמנות או כל נייר ערך או מוצר פיננסי אחר, ואינו מהווה הצעה להצטרפות או עזיבת מוצר פנסיוני, לרבות קופת גמל, קרן השתלמות, קרן פנסיה או תכנית ביטוח. רכישת מוצר פיננסי בגינו נדרש פרסום תשקיף ודיווחים מיידיים, לרבות יחידות בקרנות נאמנות, תעשה על פי התשקיף והדיווחים המיידיים שבתוקף. כמו כן, מיטב בית השקעות בע"מ, וכן חברות שבשליטתה עוסקות, בין היתר, בניהול תיקי לקוחות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות השתלמות, ניהול קרנות פנסיה וחיתום, ועשוי להיות למי מהן עניין אישי במסמך זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמן ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. האמור במסמך זה נאסף ו/או מתבסס על מידע ממקורות שונים ולא בוצעה על-ידי מיטב בית השקעות ו/או כל חברה שבשליטתה בדיקה עצמאית של המידע האמור. האמור במסמך זה כולל הערכות, אומדנים ו/או תחזיות. מיטב בית השקעות בע"מ וכן כל חברה בשליטתה אינן אחריות לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ועקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו. אין בתשואות העבר של המוצרים הפיננסיים כדי להעיד על תשואותיהם בעתיד. כל הזכויות, לרבות זכויות הקניין הרוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות למיטב בית השקעות בע"מ ו/או לאחת או יותר מהחברות אשר בשליטתה, ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות להפיצו ולהעתיקו, ללא קבלת אישורן מראש ובכתב.כתבה זו ואינפורמציה נוספת על תעשיית שוק ההון ניתן למצוא באתר האינטרנט של מיטב בית השקעות.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים