‎י״א בניסן ה׳תשפ״ד‎

19 אפריל 2024

סקירת תעשיית קרנות הנאמנות-ספטמבר הירוק:תעשיית קרנות

סקירת תעשיית קרנות הנאמנות

ספטמבר הירוק: תעשיית קרנות הנאמנות צמחה בכ-2.0 מיליארד שקל ב-5 ימי מסחר בלבד, מתוכן 1.5 מיליארד שקל גיוסים. מהפך באפיק הממשלתי לאחר חצי שנה: הקרנות השקליות מגייסות יותר מקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד.

רוני אפטר | 13.09.2010
תגיות : קרנות נאמנותקרן נאמנותקרנות אג"ח מדינהקרנות אג"ח חברות וכלליקרנות שקליותקרנות מנייתיותרוני אפטר.

  • מראשית החודשנרשמו גיוסים גבוהים של כ-1.5 מיליארד שקל בתעשיית הקרנות: 0.9 מיליארד שקלבקרנות המסורתיות0.6 מיליארד שקל בקרנות הכספיות.
  • מהפך באפיק הממשלתיהקרנות השקליותעם גיוס של כ-80 מיליון שקל עקפו את קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד שרשמו גיוס צנוע של כ-30 מיליון שקל ואף עברו לפדיונות בימים האחרונים, לאחר חמישה חודשים רצופים של גיוסים.
  • קרנות אג"ח חברות וכלליממשיכות להוביל את תעשיית הקרנות בבטחה לאחר כניסת כספים של כ-0.7 מיליארד שקל מתחילת חודש ספטמבר.
  • הקרנות המנייתיותעם גיוסים נאים של כ-50 מיליון שקל, על רקע העליות החדות בשוקי המניות בארץ ובעולם.
  • זרימת כספים מאסיבית וכנראה, חד-פעמית לקרנות הכספיותבעקבות דחיית הנפקת מק"מ 911.
  • קרנות אגד חוץרושמות גיוסים של כ-60 מיליון שקל, ירידה קלה בקצב הגיוסים.

|   תעשיית קרנות הנאמנות ממשיכה להציג ביצועים מרשימים מתחילת חודש ספטמבר, זאת לאחר שרשמה גיוסים גבוהים למדי של כ-1.5 מיליארד שקל מתחילת חודש ספטמבר ועד ליציאתה לחופשת ראש השנה, ב-5 ימי מסחר בלבד. מדובר על פתיחת החודש הטובה ביותר בשנים האחרונות לגיוסים בתעשיית קרנות הנאמנות. חלק משמעותי מהגיוסים החודש מופנה לקרנות המסורתיות שנהנו מכניסת כספים של כ-0.9 מיליארד שקל, בעוד הקרנות הכספיות רושמות גיוס לא מבוטל של כ-0.6 מיליארד שקל בעיקר על רקע פדיון מק"מ 910בשבוע הראשון של החודש.

|   קרנות אג"ח חברות וכללי זכו לגיוס גבוה של כ-0.7 מיליארד שקל מראשית החודש או קצב גיוס יומי של כ-140 מיליון שקל – הגבוה ביותר בחודש וחצי האחרונים. יש לציין כי לקראת ראש השנה נרשמו מימושיםבאגרות החוב הקונצרניות כך שמתחילת השנה הן הציגו עליות קלות בלבד: מדדי תל-בונד 20 ו-40 רשמו עלייה זעירה של כ-0.05%מדד אג"ח קונצרני כללי עלה בכ-0.3% ואילו מדד אג"ח כללי רשם ירידה קלה של כ-0.05% עקב הירידות באגרות החוב הממשלתיות. מצד שני, נהנו קרנות אג"ח חברות וכללי מעלייה נאה של כ-0.3% מראשית החודש, בזכות חשיפתן לשוק המניות שרשם זינוק מרשים עם תחילת ספטמבר.

|   האפיק הממשלתי סיפק לנו סיפורים מעניינים מתחילת החודש: ירידות שערים ומהפך בגזרת הגיוסים והפדיונותאגרות החוב הממשלתיות סבלו מעליית התשואות המחודשת באגרות החוב של ממשלת ארה"ב, ורשמו מימושים קלים מתחילת החודש: מדד אג"ח ממשלתי כללי ירד בכ-0.2%מדד אג"ח ממשלתי צמוד (גליל) ירד גם כן בכ-0.2%, בעוד מדד אג"ח ממשלתי שקלי בריבית קבועה (שחר) התממש בכ-0.4%. הפיגור בתשואות האפיק השקלי אל מול הצמוד לא הפריעו לקרנות השקליות לרשום מהפך ולעקוף את קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד בתמונת הגיוסים/פדיונות לראשונה מאז אמצע חודש אפריל 2010הקרנות השקליות רשמו גיוס של כ-80 מיליון שקל מתחילת החודש, בעוד קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד מסתפקות בגיוס צנוע של כ-30 מיליון שקל, עקב פדיונות של כ-40 מיליון שקל שנרשמו ב-3 ימי המסחר האחרונים שלפני ראש השנה– רצף הפדיונות הגבוה ביותר ב-5 החודשים האחרונים.

|   האווירה החיובית בשוקי המניות בארץ ובעולם מקרינה ישירות על הקרנות המנייתיות שנהנות מפתיחת חודש חזקה יחסית עם גיוסים של כ-50 מיליון שקל. הגיוסים התחלקו בין הקרנות המתמחות במניות בישראל(40 מיליון שקל) לקרנות המתמחות במניות בחו"ל (10 מיליון שקל). הקרנות הגמישות לא רשמו שינוי משמעותי. עליות השערים בחודש ספטמבר לא פסחו על אף סקטור או מדד מניות באחד העם: מדד ת"א 25אמנם "הסתפק" בעלייה של כ-3.2%,אך מדד ת"א 100 עלה בשיעור של כ-3.8%מדד תל-דיב 20 זינק בכ-4.5%, מדד תל-טק 15 קפץ בכ-5.4%, מדד הביומד הרשים עם עלייה של כ-7.1%, בעוד שהזינוק הגבוה ביותר נרשם במניות יתר 50 שעלו בכ-7.2%, הודות לעליות חדות במניות חיפושי הנפט והגז. במהלך החג נרשמה בשוקי המניות בחו"ל מגמה מעורבת עם נטייה לעליות קלות כאשר בסיכום מתחילת החודש רשמו המדדים עליות מרשימות: מדד דאו-ג'ונס 30 עלה בכ-4.3%מדד נאסד"ק זינק בכ-6.1%מדד ה-DAX 30קפץ בכ-5.7% ואילו מדד הנייקי 225 היפני זוכה לקצת נחת עם עלייה חודשית של כ-4.7% עד כה.

|   הקרנות הכספיות ניצלו את הר המזומנים הפנוי עקב דחיית הנפקת מק"מ 911, כך שביום ראשון שעבר בלבד הן גייסו עוד כ-350 מיליון שקל, בהמשך לגיוס של כ-230 מיליון שקל יום חמישי קודם. לאחר הנפקת המק"מ ביום שני האחרון נרגעו באופן משמעותי הגיוסים לקרנות הכספיותמתחילת חודש ספטמבר רשמוהקרנות הכספיות גיוסים גבוהים של כ-0.6 מיליארד שקל, כאשר מעניין לציין כי מדד המק"מ לא רשם שינוי בשערו מתחילת החודש בניגוד לקרנות הכספיות השקליות שרשמו תשואה צנועה, אך חיובית, בשיעור של כ-0.03%.

|   קרנות אגד חוץ רשמו ירידה קלה בקצב הגיוסים, לאחר הביצועים המרשימים של אוגוסט, ואלו הסתכמו עד כה בכ-60 מיליון שקל מתחילת חודש ספטמבר.

|   מתחילת החודש, צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-2.0 מיליארד שקל המיוחסים לגיוסים נטו של כ-1.5 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-0.5 מיליארד שקל, זאת על רקע עלייה במדד מיטב לקרנות הנאמנות בשיעור של כ-0.3%.

|   תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-7.9.2010כ-152.8 מיליארד שקל, שיא של כל הזמנים.

אפיקסיכום שבועי 1-9.9.10 (במיליוני שקלים)
קרנות מנייתיות52
קרנות כספיות584
קרנות אג"ח שקליות78
קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד26
קרנות אג"ח חברות וכללי683
קרנות אגד חוץ62
שונות5-
סה"כ1,480
סה"כ קרנות מסורתיות

(בנטרול קרנות כספיות ואגד ישראלי)

894
מסמך זה הוכן על-ידי מיטב בית השקעות בע"מ ו/או על-ידי אחת או יותר מהחברות שבשליטתה. מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ועל כל אדם להתייעץ עם יועץ ו/או משווק השקעות בכל הנוגע לביצוע פעולה במוצרים פיננסיים ועם יועץ פנסיוני ו/או סוכן שיווק פנסיוני בכל הנוגע להצטרפות או עזיבת מוצרים פנסיוניים. כמו כן, מסמך זה אינו מהווה הצעה או המלצה לרכישת או מכירת מוצר פיננסי, לרבות קרן השתלמות, אופציות, יחידות השתתפות בקרן נאמנות או כל נייר ערך או מוצר פיננסי אחר, ואינו מהווה הצעה להצטרפות או עזיבת מוצר פנסיוני, לרבות קופת גמל, קרן השתלמות, קרן פנסיה או תכנית ביטוח. רכישת מוצר פיננסי בגינו נדרש פרסום תשקיף ודיווחים מיידיים, לרבות יחידות בקרנות נאמנות, תעשה על פי התשקיף והדיווחים המיידיים שבתוקף. כמו כן, מיטב בית השקעות בע"מ, וכן חברות שבשליטתה עוסקות, בין היתר, בניהול תיקי לקוחות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות השתלמות, ניהול קרנות פנסיה וחיתום, ועשוי להיות למי מהן עניין אישי במסמך זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמן ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. האמור במסמך זה נאסף ו/או מתבסס על מידע ממקורות שונים ולא בוצעה על-ידי מיטב בית השקעות ו/או כל חברה שבשליטתה בדיקה עצמאית של המידע האמור. האמור במסמך זה כולל הערכות, אומדנים ו/או תחזיות. מיטב בית השקעות בע"מ וכן כל חברה בשליטתה אינן אחריות לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ועקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו. אין בתשואות העבר של המוצרים הפיננסיים כדי להעיד על תשואותיהם בעתיד. כל הזכויות, לרבות זכויות הקניין הרוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות למיטב בית השקעות בע"מ ו/או לאחת או יותר מהחברות אשר בשליטתה, ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות להפיצו ולהעתיקו, ללא קבלת אישורן מראש ובכתב.כתבה זו ואינפורמציה נוספת על תעשיית שוק ההון ניתן למצוא באתר האינטרנט של מיטב בית השקעות.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים