‎י״ז בניסן ה׳תשפ״ד‎

25 אפריל 2024

רוצים לומר לבוס שלכם שלום ? בדקו אם אתם מתאימים להיות הבוס של עצמכם

הבוס הנוכחי עולה לכם על העצבים ? חושבים על מעבר לדרך עצמאית ? להלן כמה נקודות אשר יעזרו לכם לבדוק אם אתם מתאימים להיות עצמאיים.

עבודה כעצמאים דורשת תכונות אופי מאוד מסוים, הרבה מוטיבציה משמעת עצמית ויכולת ניהול עצמי גבוהה.

משמעת עצמית גבוהה ומוסר עבודה גבוהה

מסגרת ושעות העבודה של העצמאי היא גמישה אבל מאוד תובענית. בין היתר, עומדת לעצמאי האפשרות לקבוע את שעות עבודתו, לבחור את לקוחותיו ולהחליט מה יהיה גובה השכר שלו. במסגרת שכזו, קשה יותר לשמור על הגבולות שבין הבית והחיים האישיים לבין העבודה. לכן, כעצמאים נדרש שתהיה לכם משמעת עצמית גבוהה ומוסר עבודה גבוהה.

עצמאי אחראי על תפקוד העסק, באופן קבוע 24/7

כעצמאים, תהיו אחראים לתפקוד השוטף של העסק: לשווק, למצוא לקוחות, לתת שירות ולהוציא חשבוניות וקבלות לדווח לרשויות על פעילותכם ועוד. חשוב שתשבו עם עצמכם ותבדקו האם מתאים לכם להיות היזמים והאחראים על העסק, ללא הפסקה 24 שעות 7 ימים בשבוע.

שימו לב !!! לא יהיה לכם בוס אחד יהיו לכם מאות בוסים – כל הלקוחות שלכם.

אליה וקוץ בה

כעצמאים ולא משנה ההגדרה של רשויות המס: עוסקים פטורים או מורשים האחריות לעסק שלכם כוללת גם את הרמה המשפטית והרמה הפיננסית. כעצמאים, תהיו חשופים באופן אישי לסיכונים עסקיים כדוגמת חובות כספיים ולסיכונים משפטיים במקרים של תביעה מצד הלקוחות או הספקים.

הכנסה חודשית לא צפויה

תזרים המזומנים של העסק שלכם  עלול להיות תנודתי ונתון לעונתיות בכל הנוגע להכנסה החודשית, יתכנו חודשים שבהם ההכנסות יהיו גבוהות, ולעומתם חודשים חלשים יותר שהכנסות יהיו נמוכות או אפסיות. לכן חשוב שתהיה לכם גמישות מחשבתית ויצירתיות שיאפשרו התנהלות נכונה במציאות הדינמית הזו.

צורך ביכולות שיווק ומכירתית גבוהות

בתור בעלי העסק, אתם תשמשו כאנשי המכירות של העסק. לכן, חשוב שתפתחו את היכולות הבין אישיות שלכם, מיומנויות שיווק וכישורי שיחה שלכם, משום שכל אלה חשובים מאוד ליצירת קשרים עסקיים וקידום העסק שלכם.

מה קורה במקרה שלא יודעים לעשות את הכל לבד?

אתם יכולים לקבל עזרה ממקומות שונים כגון: משרד הכלכלה מציע מגוון שירותים מסובסדים לבעלי עסקים קטנים ובינוניים. בין היתר מוצעים קורסים בנושאי פרסום ושיווק במדיות השונות, ניהול עסקי, ניהול פיננסי וכדומה. למידע נוסף היכנסו לאתר מעוף. תוכלו גם לקבל הרבה ידע מקצועי נגיש, שימושי ומותאם לצרכים שלכם, יש באפשרותכם להשתתף בסדנאות לפיתוח עסקי, פיננסי,שיווקי אשר קיימות במכללות השונות בעלויות מינוריות. בנוסף, יש עולם שלם של אנשי מקצוע שיכולים לעזור לכם. כך למשל, לפעמים מוטב לתת לאיש מקצוע עם מומחיות בתחום מסוים לטפל בדברים תמורת תשלום סביר, מאשר לבזבז שעות יקרות ואנרגיה על מטלות שאינכם רוצים או יכולים לבצע.

בכל שאלה או בעיה אתם מוזמנים לפנות אלינו, הבית הפיננסי דואג לעתיד שלכם תמיד

טלפון: 072-2118686.

פקס: 072-2118687

מייל: office@tfh.co.il

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים