‎ט״ז בניסן ה׳תשפ״ד‎

24 אפריל 2024

ריבית בנק ישראל

באדיבות הבית הפיננסי  12.11.08

ביום שלישי 11.11.08 הודיע בנק ישראל על כוונתו להפחית את הריבית ב-0.5% החל מה-14/11/08. לאחר ההפחתה תעמוד הריבית על 3%. החלטה זאת מתווספת למגמה שנוצרה בבנק ישראל בחודש האחרון שבו הוחלט על הורדה של הריבית 0.75% בטווח של שבועיים (החלטת שהתקבלה ב-27/10/08 להורדת הריבית ב 0.25% והחלטה שהתקבלה ב-12/10/08 להורדת הריבית ב 0.5%). בבנק ישראל מציינים שההפחתה של ריבית בנק ישראל, פעם נוספת, היא העקבות מידע החדש שהתקבל :

  • תחזיות האינפלציה של החזאים המקומיים עודכנו כלפי מטה – למרות העלאת תחזיות המדד לאוקטובר – והם צופים כעת, בממוצע, כי האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים תהיה נמוכה מאמצע תחום היעד – בין 1% ל-3% לשנה. בבנק ישראל מעריכים ששיעור האינפלציה בהסתכלות של 12 חודשים אחרונים יכנס לתוך היעד עד אמצע 2009."
  • לאחרונה גברו ההערכות כי הירידה בצמיחה העולמית תהיה עמוקה משמעותית מזו שנחזתה קודם לכן. כך, הורידה קרן המטבע הבינלאומית באופן חד את תחזיותיה ל-2009: התחזית לצמיחה העולמית הורדה ב-0.8 נקודות אחוז – ל-2.2% – והתחזית להתרחבות הסחר העולמי הורדה ב-2 נקודות אחוז – ל-2.1%. עדכון זה מצטרף לרצף עדכונים כלפי מטה של גופים שונים בסקטור הציבורי ובסקטור הפרטי. השפעת ההעמקה בהאטה העולמית צפויה להשפיע על הפעילות הריאלית של המשק.
  • תהליך הפחתת הריבית ע"י בנקים מרכזיים הוגבר מאז החלטת הריבית האחרונה של בנק ישראל ב-27/10/08. כך, ניתן לציין, בין היתר, את הפחתות הריבית ע"י הפד ב-0.5 נקודות אחוז, הבנק המרכזי של אירופה (ECB) ב-0.5 נקודות אחוז, הבנק המרכזי של אנגליה ב-1.5 נקודות אחוז, הבנק המרכזי של שווייץ ב-0.5 נקודות אחוז, הבנק המרכזי של יפן ב-0.2 נקודות אחוז, הבנק המרכזי של אוסטרליה ב-0.75 נקודות אחוז. חלק מהפחתות ריבית אלה היה בשיעורים גבוהים מהצפוי ע"י השווקים והחזאים וחלק אף בוצע לא במועד הרגיל.

בבנק ישראל מציינים, כי הפחתת הריבית פועלת לחיזוק היכולת של המשק הישראלי להתמודד בהצלחה עם ההשלכות של ההאטה הצפויה בצמיחה העולמית, בין השאר, באמצעות הוזלת עלות האשראי לצרכנים ולסקטור העסקי.

בבנק ישראל ממהרים להרגיע את הציבור ולהדגיש שהמשק הישראלי היום, יחסית למשקים אחרים בעולם, נשען על יסודות חזקים :

  • רמות הצמיחה והתעסוקה הגבוהות עד כה.
  • המערכת הבנקאית המקומית החזקה והיציבה יחסית למדינות המפותחות.
  • עודף בחשבון השוטף במאזן התשלומים.
  • רמת יתרות המט"ח הגבוהות ומגמת העלייה בהן.
  • מגמת הירידה בנטל החוב של הממשלה.
  • ונטל החוב הנמוך יחסית, בממוצע, בקרב הפירמות ומשקי הבית.

תגיות : ריבית בנק ישראלריבית המשק

תגיות : שוק הנדל"ן האמריקני, משכנתא משכנתאות.

שוק הנדל"ן האמריקני: תמונת מצב לחודשים ספטמבר-נובמבר

באדיבות : אריה טל, ספרינט השקעות בע"מ מחלקת מחקר ואסטרטגיה  11.11.08

שוק הנדל"ן האמריקני התאפיין במגמה מעורבת בשלושת החודשים האחרונים. מצד אחד חלה עלייה במכירות הבתים הקיימים והחדשים, כתוצאה מגידול בביקושים מצד משקיעים המנצלים את רמות המחירים האטרקטיביות הנוכחיות – דבר אשר עשוי לבלום את הלחץ על מלאי הבתים. בנוסף, הממשל האמריקני פועל בצורה נמרצת, וממשיך להזרים מאות מיליארדי דולרים למערכת הפיננסית ולחפש פתרונות מוניטאריים ופיסקאליים יצירתיים כדי לייצב את שוק הנדל"ן והמגזר הפיננסי. מצד שני, הביטחון העסקי ואמון הצרכנים נמצאים במגמת ירידה עקב אי-הוודאות לגבי תנאי הכלכלה העתידיים – דבר המתאפיין בהקשחת תנאי האשראי וירידה בביקושים למשכנתאות. בסקירה זו נציג את הנתונים הרלוונטיים לחודשים הנדונים, מגמות נוכחיות והיסטוריות, מחזוריות בשוק הנדל"ן, אינדיקאטורים כלכליים מהותיים, ומסקנות וציפיות לגבי העתיד.

מכירות בתים קיימים: מכירות הבתים הקיימים, המהווים למעלה מ-90% משוק מכירות הבתים, עלו בשיעור של 5.5% בחודש אוקטובר לרמה שנתית של 5.18 מיליון בתים, ככל הנראה בזכות רמות המחירים האטרקטיביות אשר מושכים משקיעים חדשים לשוק. ב-12 החודשים האחרונים נרשמה מגמה מעורבת בשוק הבתים הקיימים. המגמה כללה ארבעה חודשים בהם נרשמה עלייה בקצב המכירות השנתי, חודש אחד ללא שינוי, ושבעה חודשים בהם חלו ירידות בקצב המכירות. אולם, בשלושה מתוך שבעה חודשים אלה, חלה ירידה מתונה מאד, כמעט אפסית. בנוסף, מחודש ספטמבר 2007 חלה עלייה של 1.4% בקצב המכירות השנתי – העלייה השנתית הראשונה מאז נובמבר 2005. יש לציין כי קצב המכירות השנתי התייצב בעשרת החודשים האחרונים ונע סביב רמת ה-5 מיליון בתים (ראה תרשים 1, מודגש במלבן הירוק). האם נוצרה כאן רצפה? להערכתנו, "אנו נמצאים באזור זה", ובהמשך נסביר מדוע. יש לציין כי קצב המכירות הנוכחי נמצא מתחת לרמות שנרשמו לפני שנת 2000 – לפני התחממות בועת הנדל"ן אשר נוצרה בין היתר ממדיניותו המוניטארית ופילוסופיית הפיקוח הרגולטורי הרופף של הנגיד לשעבר אלן גרינספאן. הורדות הריבית במחזור הכלכלי האחרון, מרמה של 5.25% ל-1% (אנו צופים הורדות ריבית נוספות), צפויות לדחוף את הריבית על המשכנתאות כלפי מטה, דבר אשר יתמוך בעלייה ברמות הביקושים לבתים. תרשים 1: קורלציה שלילית בין מכירות בתים קיימים (עליון) וריבית הפד (תחתון). 10 שנים תרשים 2: קורלציה חיובית בין ריבית למשכנתאות (לבן) וריבית הפד (כתום), 20 שנים מכירות בתים חדשים: מכירות הבתים החדשים עלו בחודש ספטמבר בשיעור של 2.7% לקצב שנתי של 464 אלף בתים. אולם, שוק הבתים החדשים נמצא במגמת ירידה חדה מהמחצית השנייה ב-2005, כאשר קצב המכירות הגיע לשיא של כ-1.4 מיליון בתים – יותר מפי 3 מהקצב הנוכחי.

בסביבה כלכלית בה מחירי הבתים ממשיכים לרדת וצפויים להמשיך לרדת, הקפאון בשוק האשראי צפוי להימשך וכלכלת ארה"ב שוקעת למיתון, יזמים וחברות בנייה נמנעים מלהיכנס להרפתקאות חדשות. ולכן, אנו מעריכים כי שוק הבתים החדשים צפוי להמשיך להתמתן בטווח הקצר-בינוני ולהתייצב בצורה איטית והדרגתית בטווח הבינוני-ארוך, בהתאם למגמות הביקוש-היצע העתידיות בשוקי האשראי. יש לציין כי המשמעות של ירידה בקצב השנתי של מכירות בתים חדשים היא ירידה בקצב הגידול של מלאי הבתים העומדים למכירה. וירידה במלאי תתמוך בעליית מחירי הבתים. נקודה למחשבה: בגרף הבא ניתן לראות כי קצב המכירות השנתי נמצא כיום קרוב לרמות הקצבים שנרשמו במיתונים הגדולים הקודמים ב-45 השנים האחרונות (410 אלף – 340 אלף), וזאת לאחר 3 שנים וחצי בהם נרשמה ירידה בקצב מכירות הבתים. במיתוני הנדל"ן הקודמים מגמת הירידה בקצב המכירות הבתים החדשים ערכה בממוצע כ-3.2 שנים. תרשים 3: מכירות בתים חדשים משנת 1963. קרובים לרמות השפל של המיתונים הקודמים. התחלות בנייה: קצב התחלות הבניה השנתי ממשיך לרדת וכיום נמצא בטווח רמות מיתוני הנדל"ן העמוקים הקודמים – רמות של 798 אלף עד 904 אלף. התחלות הבניה ירדו בחודש ספטמבר בשיעור של 6.1% לקצב שנתי של 805 אלף בתים. יש לציין כי הרמה הנוכחית משקפת את רמת השפל השנייה בהיקפה בהיסטוריה (ראה\י עיגול צהוב בתרשים 4). רמת השפל הנמוכה ביותר בהתחלות בנייה נקבעה בתקופת משבר הנדל"ן Saving & Loans אשר החל בשנת 1986 והסתיים ב-1991. המשבר התרחב למגזרים נוספים וגרם למיתון בשנים 1990-1991. תרשים 4: התחלות בנייה ב-50 השנים האחרונות. כידוע, לדו"חות התחלות ואישורי בנייה המתפרסמים ע"י משרד המסחר חשיבות רבה. הדוחות משמשים ככלים מרכזיים לביצוע תחזיות כלכליות ופעילות עסקית עתידית, והם בד"כ מעידים על שינוי מגמה במחזור הכלכלי הכללי ולכן חשוב מאד לעקוב אחריהם. הטבלה שלהלן מציגה את מספר חודשי המחזוריות בענף הנדל"ן ע"י שימוש בנתוני התחלות הבנייה כפרוקסי למחזוריות בענף. ניתן לראות כי מגמת הירידה במשבר הנדל"ן הנוכחי נמשכת כבר 47 חודשים כאשר ממוצע משברי הנדל"ן הקודמים הינו 30 חודשים. יש לציין כי ניתן לאחד את שלושת המחזורים האחרונים למחזור-על אחד גדול שהחל כבר בתחילת 1991. החלוקה נעשתה מכיוון שבשנים אלה חל מיתון או האטה משמעותית בשוק הנדל"ן. המחזוריות בהתחלות בנייה ומכירות בתים חדשים דיי זהה, ולכן הערכותינו לגבי 2 המגמות העתידיות זהות. טבלה 1: מחזוריות בהתחלות בנייה ביובל האחרון

מחזוריםגאותשפל
12/1960 – 09/196638 חודשים32 חודשים
10/1966 – 01/197026 חודשים14 חודשים
02/1970 – 03/197532 חודשים30 חודשים
04/1975 – 11/198138 חודשים43 חודשים
12/1981 – 10/198427 חודשים8 חודשים
11/1984 – 01/199115 חודשים60 חודשים
02/1991 – 02/199533 חודשים16 חודשים
03/1995 – 07/200042 חודשים23 חודשים
08/2000 – 10/200964 חודשים47 חודשים
ממוצע39 חודשים30 חודשים

ירידה בהתחלות בנייה יחד עם ירידה באישורי בנייה מורידה את מלאי הבתים העומדים למכירה. כפי שציינו למעלה, ירידה במלאים עתידה לתמוך בעליית מחירים לאור עלייה ביחס הביקוש\היצע. בתרשים 5 ניתן לראות כיצד העלייה בעיקולי הבתים והירידה במכירות השפיעו על רמת המלאי אשר החל לעלות בצורה חדה בתחילת 2005, כאשר בשנה האחרונה קצב הגידול התמתן ועשוי אף להתייצב בטווח הקצר-בינוני. כיום, מלאי הבתים למכירה עומד על 4.26 מיליון בתים – נמוך ב-7.4% מרמת השיא. תרשים 5: מלאי בתים בעשור האחרון. מחירי בתים : מחירי הבתים ממשיכים לרדת על רקע הירידה בביקושים והעלייה בעיקולים המגדילה את ההיצע. מדד מחירי הבתים S&P/Case-Shiller ירד בחודש אוגוסט בשיעור של 16.6% לעומת שנה שעברה, לאחר ירידה של 16.3% בחודש הקודם. לאחר ירידות מחירים אלה, חוב המשכנתא של כל לווה משכנתאות חמישי גבוה יותר מערך הבית אותו הוא מחזיק. שיעור זה אף יעלה בחודשים הקרובים עם המשך ירידת מחירי הבתים והמיתון הכלכלי. למרות שמחירי הבתים הנמוכים והאטרקטיביים מושכים משקיעים רבים לשוק הבתים (מכירות הבתים הקיימים והחדשים נתנו ביטוי למגמה זו בחודשיים האחרונים), אנו לא צופים תחילת מגמה של עליית מחירי בתים לפחות עד תום המחצית הראשונה ב-2009. התנאים הכלכליים מחריפים, הגישה לאשראי מוגבלת, סנטימנט המשקיעים בירידה, רמת העיקולים תעלה וכל אלה יתמכו בהמשך ירידת מחירים. כדי שתחל התייצבות במחירי הבתים, שוק האשראי צריך להתאושש. כדי שזה יקרה, האמון העסקי של המגזר הפיננסי חייב לחזור! בנוסף לאמון העסקי, מחירים ומכירות בתים תלויים גם בתנאי המאקרו: תעסוקה, השקעות וצריכה (ראה\י פרק הבא). תרשים 6: מחירי הבתים במגמת ירידה לאחר שהגיעו לשיא בסוף 2005. תרשים 7: ע"פ מדד Case-Shiller הירידה בשיעור השנתי החלה כבר באמצע 2004 מציאות כלכלית ופתרונות ממשלתיים: כפי שציינו למעלה, תנאי הכרחי ליציאת ארה"ב ממשבר הנדל"ן הוא שיפור בתנאי האשראי, מכיוון שבלי אשראי אין כלכלה! כיום, המציאות הכלכלית אינה טובה, וגם האינדיקאטורים המובילים מעידים על המשך התמתנותה של הכלכלה הריאלית עד סוף המחצית הראשונה של 2009, לפחות (ראה\י תרשים 8). אולם, לאחרונה החלו להופיע סימנים המעידים כי הצעדים שננקטו ע"י הממשל, בהובלת משרד האוצר והבנק הפדראלי, מתחילים לתת את אותותיהם, ותהליך ההבראה מקבל ביטוי בירידת מרווחי Libor-OIS, ירידה חדה במרווחי האג"ח הקונצרנים מתחום הפיננסיים לאחר פתיחת פערי שיא בחודש אוקטובר, והנפקת ניירות ערך מסחריים לטווח קצר (Commercial Papers) מתחילים לפנות מקום למכשירים ארוכים יותר. אנו מעריכים כי שיקום האמון העסקי יארך לא מעט זמן אך מרגישים כי אנו בכיוון הנכון! תרשים 8: אינדיקאטורים מובילים משנת 1978. עד עתה אישר הקונגרס שש תוכניות חילוץ גדולות אשר אמורות באופן ישיר או עקיף לתמוך בהתייצבותו של שוק הדיור, ביניהן תוכנית TARP, לרכישת נכסים בעייתיים, וההזרמה הפיסקאלית שבוצעה במהלך 2008. חלק מהכספים יוקצו ישירות למדינות (The States) כדי לעודד פעילות בנייה למגורים ופיתוח תשתיות ציבוריות, וחלק אחר יוקצה למוסדות הפיננסיים כדי להבריא את מאזניהן ולתמוך בגיוס הון ומתן אשראי, בעיקר כדי לתמוך בהקטנת רמות העיקולים. כיום עומדת על הפרק תכנית פיסקאלית לפיה יוצעו 500 מיליארד דולר בצורת ערבויות על משכנתאות בעייתיות. במידה והתוכנית תצא לפועל, היא תאפשר ל-3 מיליון אנשים הנמצאים בסכנת עיקול לקחת משכנתא על בתיהם. משרד האוצר והבנק הפדראלי יהיו חייבים להמשיך לבצע צעדים מעודדי צמיחה. הריבית המוניטארית והמשכנתאות ימשיכו לרדת, ניקוי המאזנים יימשך, הפיקוח יורחב ויינתנו יותר ויותר תמריצי השקעה. תנאים אלה חייבים להתבצע כדי להביא להתייצבות. קובעי המדיניות בארה"ב יודעים כי אם הסיכונים והבעיות לא יפתרו במהרה עלול להיווצר מצב בלתי הפיך שבו האוצר האמריקאי יתקשה להמשיך לממן את עליית הגרעון, ההוצאות של מימון החובות יעלו, ומשרד האוצר ימצא את עצמו מתמודד עם מיתון דיפלציוני. בינתיים.. ריסון האשראי נמשך: מסקר ההלוואות הבנקאיות של הבנק הפדראלי לחודשים אוגוסט עד אוקטובר עולה כי הקשחת האשראי נמשכת. תוצאות הסקר אינן מפתיעות אותנו לאור החוויה הטראומתית שחווה המגזר הפיננסי בשנה האחרונה, ולאור תחזיות להמשך החרפה בתנאים הכלכליים במשק האמריקני בטווח הקצר-בינוני לפחות. מהסקר עולה כי למעלה מ-80% מהבנקים המקומיים הקשיחו את תנאי האשראי בשלושת החודשים האחרונים להלוואות למסחר ותעשייה, כאשר בסקר הקודם דווח כי "רק" 60% מהבנקים הקשיחו את עמדותיהם. כמו כן, רוב הבנקים המשיכו להקשיח תנאי אשראי גם להלוואות לנדל"ן וצריכה פרטית. מגמות אלה לא מפתיעות כאשר החששות לשמיטת חובות עולות והאינדיקאטורים המובילים (התחלות בנייה, הזמנות חדשות, אמון הצרכנים ועוד) מצביעים על החרפת התנאים הכלכליים בחצי השנה הקרובה לפחות. ובנוסף, לאחר מספר שנים של שאננות מצידם ופזרנות אשראית, הבנקים נוקטים במשנה זהירות ובשמרנות רבה. מדיניות הקשחת התנאים עומדת בסתירה לרצון הממשל אשר מעוניין לעודד פעילות הלוואות, דבר אשר יביא להתייצבות הכלכלה. תרשים 9: שיעור הבנקים (באחוזים) אשר הקשיחו את תנאי האשראי לנדל"ן מסחרי עלה. מקור: הבנק הפדראלי. תרשים 10: שיעור הבנקים אשר דיווחו על עלייה בביקושים להלוואות של נדל"ן מסחרי ממשיך לרדת (חלק ממגמה ארוכת טווח שנמשכת מסוף 2004). מקור: הבנק הפדראלי. תרשים 11: שיעור הבנקים (באחוזים) אשר הקשיחו את תנאי האשראי לנדל"ן למגורים ממשיך לעלות. מקור: הבנק הפדראלי. תרשים 12: שיעור הבנקים אשר דיווחו על עלייה בביקושים להלוואות של נדל"ן למגורים במגמת ירידה. מקור: הבנק הפדראלי. ולסיכום: המיתון בשוק הנדל"ן יימשך לפחות בטווח הקצר-בינוני ויתבטא בהמשך ירידה בהיקף מכירות הבתים ומחיריהם, וזאת כתוצאה מהקשחת תנאי האשראי במגזר הפיננסי, הגברת הרגולציה, ירידה בביטחון הצרכנים, וירידה באמון העסקי אשר מובילה לירידה בהשקעות העסקיות. אולם, חשוב לזכור כי ישנם מספר אינדיקאטורים כלכליים בתחום הנדל"ן אשר ממשיכים להצביע על התייצבות והרפורמות הכלכליות עשויות לזרז את קצב ההתאוששות והיציאה מהמשבר. ראשית, הממשלה האמריקנית בהובלת משרד האוצר והבנק הפדראלי הוציאו לפועל מספר תוכניות חילוץ בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים כל אחת, ויש עוד מספר תוכניות "בקנה". חלק מהכספים יוקצה ישירות למדינות אשר נמצאות בסיכון גבוה בארה"ב כדי לעודד פעילות בנייה למגורים ופיתוח תשתיות ציבוריות, וחלק אחר יוקצה למוסדות הפיננסיים כדי להבריא את מאזניהן ולתמוך בגיוס הון ומתן אשראי, דבר אשר עשוי לבלום את הגידול בשיעור העיקולים. בנוסף, תהליך הבראתו של המגזר החל, ומגמה זו מתבטאת בירידת שיעורי הריביות הבין בנקאיות ומרווחי אשראי אחרים. זוהי בשורה חיובית לעולם הכלכלי, אך כל עוד לא יהיה אמון בין המוסדות הפיננסיים, פעילות אשראי והשקעות לא תתבצע, משמע, פעילות כלכלית לא תתבצע. בנוסף, ניתן לראות כי מחירי הבתים הנמוכים יחסית מושכים משקיעים לשוק – דבר אשר מתבטא בעיקר במכירות הבתים הקיימים המהווים כ-90% מסך כל הבתים למכירה בארה"ב. יש לציין כי שוק הנדל"ן נמצא במגמת התמתנות ב-47 החודשים האחרונים ע"פ נתוני ההתחלות ואישורי הבניה, ומכירות הבתים. מבחינה היסטורית, משך הזמן הממוצע של מגמת התמתנות בשוק הנדל"ן במיתונים הקודמים ערכה 30 חודשים. להערכתנו, המיתון בשוק הנדל"ן יימשך בטווח הקצר-בינוני והסיכונים בהשקעה במניות נדל"ן גבוהים מאד. התייצבותו והתאוששותו של שוק הנדל"ן האמריקני תהיה הדרגתית ואיטית לאור חוסר האמון במגזר העסקי הנובע מהזעזוע הפיננסי ולאור הידוק הרגולציה אשר לא תאפשר פזרנות אשראית. כאשר תחל פעילות הלוואות משמעותית והאינדיקאטורים שהזכרנו למעלה יגיעו למיצוי, מניות הנדל"ן בעלות המכפילים האטרקטיביים אשר נמצאים בתקופת שפל היסטורית, ואלה אשר שמרו על מאזנים יציבים לאורך המשבר, יציגו ביצועים עודפים באופן משמעותי לעומת סקטורים אחרים. אך כפי שציינו למעלה, זה עדיין לא הזמן. תרשים 13: מניות הנדל"ן (כתום) לעומת התחלות בנייה (לבן). משנת 1991. גילוי נאות פרטי מכין עבודת האנליזה שם: אריה טל כתובת: שדרות אבא אבן 8, הרצליה E-mail: arie@sprint-inv.com השכלה: M.A כלכלה – C.U.N.Y. – Hunter College, ניו-יורק, ארה"ב (2005 – 2004) B.A כלכלה – C.U.N.Y. – Hunter College, ניו-יורק, ארה"ב (2004 – 2001) ניסיון מקצועי: ספרינט השקעות – מנהל מחלקת מחקר, אנליסט השקעות (היום – 01/2008( ישיר בית השקעות – מגוון תפקידי מחקר ומסחר בינלאומי (01/2008 – 11/2006) דן אנד ברדסטריט – אנליסט פיננסי (10/2006 – 02/2006) C.U.N.Y. Hunter College – אנליסט מחקר בפקולטה לכלכלה (2005 – 2004) פרטי התאגיד שם חברה: ספרינט השקעות בע"מ כתובת: שדרות אבא אבן 8 , הרצליה טלפון: 09-9618823 חברת ספרינט השקעות בע"מ ("החברה") והחברות הקשורות אליה, מחזיקות וסוחרות בניירות הערך ובמטבעות המוזכרים בסקירה זו עברו עצמן ועבור לקוחותיהם. סקירה זו הינה אינפורמטיבית בלבד, ולא נועדה לשמש הצעה, המלצה או לבצע עסקה כלשהי בניירות ערך. הנתונים והגרפים נלקחו ממערכות בלומברג ומערכות שונות, סקירות ואתרים ממשלתיים ושל ארגונים. הסקירה מבוססת על מידע, אשר החברה סבורה כי הוא מהימן. עם זאת, החברה ו/או מי מטעמה אינה יכולה לערוב לשלמותו/או לדיוק הסקירה. אין הסקירה מתיימרת להוות ניתוח מלא של כל העובדות הנוגעות לחברה נשואת הסקירה, לתחום בה היא פועלת ולניירות הערך שלה. אנו מניחים כי הסקירה תקרא יחד עם דוחות זמינים אחרים ונתונים נוספים. דעות המובאות בסקירה, עשויות להשתנות ללא שום הודעה נוספת. כמו כן, אין באמור בסקירה זו כדי להטיל חבות כלשהי על ספרינט השקעות בע"מ, או מי מטעמה . סקירה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. משקיע הקורא את הסקירה, אינו יכול להניח כי הסתמכות על הדעות וההמלצות המובאות בה, תיצור עבורו רווחים. ניירות הערך הנזכרים בסקירה, עשויים שלא להתאים לכל סוגי המשקיעים. החברה ו/או מי מטעמה עשויים לבצע עסקאות בניירות ערך המוזכרים בסקירה בזמן שהיא מופצת. מניות הנקובות במטבע חוץ נתונות גם לתנודות הנובעות משינויים בשער החליפין. לתנודות אלה יכולות להיות השפעות חיוביות או שליליות על החזר ההשקעה, בשעת ההמרה למטבע המקומי הדיבידנדים, ריבית או תמורת המכירה. אין להעתיק סקירה זו, או חלק ממנה, ואין להפיצה ללא רשות ספרינט השקעות בע"מ

סדנת משכנתאות

מעוניינים להצטרף לסדנה יחודית בתחום המשכנתאות ?

סדנת משכנתאות
מעוניינים להצטרף לסדנה יחודית בתחום המשכנתאות ?
לקבל הכוונה, הדרכה וטיפים לרכישת דירה מפי מומחים מובילים בתחום ? זה הזמן להצטרף אלינו.

מה נלמד בסדנת משכנתא?
1. שלבי המשכנתא.
2. מסלולי המשכנתא, בכל הבנקים.
3. היתרונות והסיכונים בלקיחת משכנתא.
4. איך מקבלים משכנתא במימון גבוהה.
5. כיצד להתמקח עם הבנקים.

איך נרשמים ?
ממלאים את הבקשה למטה ושולחים,הבקשה הינה מאובטחת ואיננה מחייבת. הפרטים שיתקבלו ישמשו אותנו ליצרת קשר עמכם בלבד.

רישום לסדנת משכנתאות

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    נושא

    ההודעה שלך

    אהבתם? שתפו…

    לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

    Facebook

    אהבתם? שתפו...Share on facebook
    Facebook
    Share on google
    Google
    Share on twitter
    Twitter
    Share on linkedin
    Linkedin
    מעבר לסרגל הכלים