‎ט״ז בניסן ה׳תשפ״ד‎

24 אפריל 2024

תעשיית קרנות הנאמנות – חודש אוקטובר 2021 גיוס כולל של כ-3 מיליארד ₪

באדיבות מיטב דש

תעשיית קרנות הנאמנות -אוקטובר 2021

· הקרנות האקטיביות המסורתיות ממשיכות לבלוט גם החודש עם גיוס של כ-2.4 מיליארד ₪, בעוד שבקרנות הפסיביות (קרנות מחקות וקרנות סל) נרשם גיוס של כ-1.1 מיליארד ₪.

· בתעשייה הפסיבית, קרנות הסל ממשיכות לפדות כ-0.1 מיליארד ₪ בעוד שהקרנות המחקות מגייסות כ-1.2 מיליארד ₪.

· הגיוס המשמעותי ביותר בתעשייה האקטיבית ממשיך להיות נחלת קרנות אג"ח כללי, אך החודש נרשם פיזור טוב יותר של גיוסים לכיוון של קרנות המתמחות במניות בישראל, קרנות אג"ח מדינה וקרנות אג"ח חברות והמרה.

· סך נכסי התעשייה כולה עלה באוקטובר ביותר מ-10 מיליארד שקל, מ-377.2 מיליארד ₪ ל- 387.8 מיליארד ₪, עלייה של כ-2.8%, כאשר רוב הגידול נובע מהתשואה החיובית, והשאר מכניסת כסף לתעשייה.

 

אוקטובר בשווקים הפיננסיים:

חודש אוקטובר היה חיובי מאוד למשקיעים בכל הקשור לשוקי המניות בישראל ובארה"ב.

שוקי המניות בחו"ל סיימו את החודש במגמה חיובית מאוד: מדד ה-S&P 500 עלה ב- 5.6% ומדד הנאסד"ק עלה ב-6.8%. מדד הדאקס הגרמני עלה ב-2.1%, לעומת זאת, מדד הניקיי היפני ירד ב-2.2%. שוק המניות הישראלי ממשיך במגמה החיובית ומסיים את חודש אוקטובר בעליות שערים נאות כאשר מדד ת"א 35 עלה ב-3.1% ומדד ת"א 125 עלה ב-3.9%.

איגרות החוב הקונצרניות התנהלו במגמה חיובית. מדדי התל בונד 20,40,60 עלו בשיעור של 1.1% עד 1.4% ומדד אג"ח קונצרני כללי רשם עלייה של 0.7%. מדד אג"ח ממשלתי כללי עלה ב-0.6%.

 

התעשייה האקטיבית המסורתית בחתך של קטגוריות

 

המגמה נמשכת – הקטגוריה הגדולה ביותר בנכסיה, בהפרש ניכר משאר קטגוריות ההשקעה – קטגוריית אג"ח כללי ממשיכה להיות המובילה בגיוסים. הכסף ממשיך לזרום אל הקרנות המעורבות בהן ישנו בדרך כלל שילוב בשיעורים שונים ולא גבוהים של מניות יחד עם אגרות חוב קונצרניות וממשלתיות. קבוצה זו גייסה בחודש אוקטובר כ-1.4 מיליארד ₪.

 

הקרנות המתמחות באג"ח מדינה עם גיוס נאה מאוד של כ-520 מיליון ₪.

הקרנות המתמחות באג"ח חברות ממשיכות אף הן לגייס סכומים נאים, החודש הסתכם בגיוס של כ-340 מיליון ₪.

הקרנות המתמחות במניות רושמות החודש גיוס של כ- 250 מיליון ₪ בהובלת הקרנות המתמחות במניות בישראל שגייסו כ-380 מיליון ₪. גם הקרנות הגמישות רשמו גיוס של כ-20 מיליון ₪. לעומת זאת, הקרנות המתמחות במניות בחו"ל ממשיכות במגמת פדיונות ופדו החודש כ-150 מיליון ₪. זאת, למרות השיפור הברור בשוקי המניות בעולם לעומת חודש ספטמבר.

קבוצה מסורתית נוספת שסבלה מיציאת כספים בחודש אוקטובר, היא קבוצת קרנות אג"ח חו"ל עם יציאה של כ-170 מיליון ₪.

 

הקרנות הכספיות

על רקע הריבית האפסית, נמשכת יציאת הכספים המסיבית מהקרנות הכספיות, שהחודש הסתכמה בפדיון של כ-410 מיליון ₪.

כ- 60% יצאו מהקרנות הכספיות הדולריות וכ-40% מהסכום – מהקרנות הכספיות השקליות.

 

התעשייה הפסיבית – קרנות הסל והקרנות המחקות

 

בחודש אוקטובר נרשמה ירידה במגמת הפדיונות בקרנות הסל לרמה של כ-100 מיליון ₪. נזכיר שמגמה זו נבעה עד כה בעיקר מאילוצים רגולטוריים.

לעומת זאת, הקרנות המחקות גייסו כ-1.2 מיליארד .

הקטגוריה המגייסת ביותר הייתה זו של קרנות אג"ח חברות, עם גיוס מרשים של כ-700 מיליון ₪. בשונה מחודש ספטמבר בו קרנות הסל פדו בקטגוריה זו, החודש הן תרמו כ-170 מיליון ₪ לגיוס, כאשר בקרנות המחקות נרשם חודש נוסף של גיוס נאה בקטגוריה של כ-530 מיליון ₪.

בקטגוריה של מניות בחו"ל נרשם גיוס מרשים של כ-430 מיליון ₪ בקרנות המחקות, ופדיון של כ-230 מיליון ₪ בקרנות הסל, מה שהותיר את הקטגוריה עם גיוס של כ-200 מיליון ₪.

 

הקטגוריה של מניות בישראל גייסה סכום של כ-240 מיליון ₪. קרנות הסל המשיכו לפדות בקטגוריה גם בחודש אוקטובר כ-30 מיליון ₪. לעומת זאת, הקרנות המחקות עם גיוס של כ-270 מיליון ₪, גידול משמעותי בכניסת הכספים לקטגוריה זו לעומת חודשים ספטמבר ואוגוסט.

 

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים