‎י״ב בניסן ה׳תשפ״ד‎

20 אפריל 2024

מחר : שביתה כללית במשק

"הממשלה הפחה להיות העבריינית הגדולה שלא מקיימת את החוקים שלה"

דברי עופר עיני במסיבת העיתונאים

היו"ר ההסתדרות עופר עיני מכנס הבוקר את ראשי הוועדים הבולטים במשק לתדרוך מיוחד לקראת השביתה הגדולה המתוכננת מחר החל מ-06:00, אם עד לאותו מועד לא יושגו הבנות בין ההסתדרות לאוצר. את מסיבת העיתונאים של עיני אנו מעבירים

אלו הגופים שצפויים לשבות מחר אם לא יושג הסכם בין האוצר להסתדרות:

  • שלטון המקומי: ברשויות המקומיות, בעיריית ירושלים, בעיריית תל אביב, בעיריית חיפה – שביתה כללית במסגרתה יינתנו שירותי הצלה וחירום. במרכז המועצות האזוריות והמועצות האזוריות, ארגון המועצות הדתיות והמועצות הדתיות – שביתה. איגוד ערים לכיבוי אש והצלה – שביתה. איגוד ערים לביוב ואיכות הסביבה, הוועדות לתכנון ובנייה שביתה.
  • משרדי ממשלה ומוסדות ממלכתיים: משרדי הממשלה יושבתו, כמו גם מינהל מקרקעי ישראל, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, המוסד לביטוח לאומי, רשות שמורות הטבע והגנים הלאומיים, שירות התעסוקה, מכון התקנים, רשות העתיקות, בנק ישראל,רשות המסים והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
  • מערכת הבריאות: בתי החולים הממשלתיים והעירוניים, בית חולים שערי צדק, בית חולים הדסה עין כרם ובתי החולים שירותי בריאות כללית יפעלו במתכונת שבת. אחיות בריאות הציבור ואנשי שירותי בריאות כללית ישבתו, בעוד בלשכות בריאות ותחנות לבריאות המשפחה יפעלו במתכונת חירום. במד"א יענו לקריאות חירום.
  • השכלה: המועצה להשכלה גבוהה – מל"ג, האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת בןגוריון בנגב, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת חיפה, טכניון – מכון טכנולוגי לישראל, אוניברסיטת תל אביב, מכון וייצמן למדע, המסלול האקדמי של המכללה למינהל, האוניברסיטה הפתוחה, מכללת סמינר הקיבוצים, ויצ"ו, נעמת, רשת אורט, רשת עמל, מוסדות חינוך חקלאיים ופנימיית ים
  • תחבורה: רשות שדות התעופה, חברת נמלי ישראל נמלי חיפה, אילת ואשדוד, רכבת ישראל, אגד, דן, החברה הלאומית לדרכים – מע"צ
  • אנרגיה ומים: החברה הלאומית לאספקת פחם, חברת חשמל, בז"ן, מקורות, רשות המים
  • תרבות: מוזיאון ארץ ישראל-ת"א, מוזיאון ת"א לאומנות, מוזיאון בית התפוצות, הבימה – התיאטרון הלאומי, תיאטרון הקאמרי, בית לסין
  • תקשורת: הטלוויזיה החינוכית
  • חקלאות: מועצת הצמחים והמועצה לענף הלול
  • בנקים: הפועלים, לאומי, הבינלאומי, איגוד, מרכנתיל, דיסקונט, מחיש, אוצר החייל, בנק יהב, מסד, עידוד, ערבי ישראלי, מזרחי, דיסקונט למשכנתאות
  • עוד יצטרפו לשביתה: עמידר, עמיגור, חלמיש, קרן קיימת לישראל, קרן היסוד, הסוכנות היהודית, חברת גני יהושע ומפעל הפיס. בפרקליטים יעבדו במתכונת חירום ולא יופיעו לדיונים, למעט ועדת חריגים.

הלילה, בתום שלוש שעות של דיונים, הסתיימה ללא תוצאות פגישה בין יו"ר ההסתדרות וראש אגף התקציבים במשרד האוצר, גל הרשקוביץ. אם לא יגיעו הצדדים לפשרה, צפוי בית הדין להכריע בעניין השביתה, שעל פי טענת המעסיקים הפרטיים תגרום לנזק כלכלי במשק.

"מסבירים לי שאם עובדי הקבלן יכנסו למערכת המשק יתמוטט – תחשוב עובדי הקבלן גם כך משלמים להם, אם חס וחלילה הם לא יהיו שקופים ויהיו עובדים באותם משרדים המשק יתמוטט", מוחה עיני. "אותי הוא לא שכנע, אולי הוא יצליח את עם ישראל, אבל אני לא חושב שהוא יצליח כי בסופו של דבר העובדים הם חלק מתוך המערכות. מדינת ישראל בעיקר במגזר הציבורי הלכו רחוק מדי, זה לא קורה בעולם, בעולם מספר עובדי הקבלן מצומצם מאוד. פה כמעט כל עובד שני הפך להיות עובד קבלן".

בהתייחס לשביתה המתקרבת אמר עיני: "נכון לרגע זה הסיכויים מאוד גבוהים. אני מקווה שבהתנהלות נצליח להתקדם, אבל ישבתי ביום שישי עם שר האוצר שלוש שעות ושמעתי את אותה המנטרה".

שלב ראשון – שליטה בתקציב המשפחתי

הערכת מצבכם הכלכלי
שליטה בתקציב המשפחתי יוכלה להתבצע אך ורק דרך הערכת מצבכם הכלכלי, הקיים והעתידי. בשלב זה תצטרכו לעמוד על: ההכנסות משפחתיות, ההוצאות משפחתיות.

בשלב זה הניחו לפניכם את דפי החשבון שלכם ופירוט חיובי כרטיסי האשראי, הם המראה הפיננסית שלכם, שם נרשמות ההוצאות וגם ההכנסות שלכם.

ההכנסות שלכם
חשבו על פי דפי החשבון שלכם מהיא הכנסתכם הקבועה: משכורת  והוסיפו הכנסות נוספות : קצבאות, העברות בנקאיות, מתנות וכו'. ייתכן גם שחלק מההכנסות אינם מופיעים בתלושים שלפניכם: משכורת 13, ביגוד, הבראה וכדומה. את ההכנסה החודשית הממוצעת שלכם תקבלו ע"י חלוקת סך ההכנסות במספר החודשים שבהם קיבלתם אותן.

ההוצאות שלכם
עכשיו שאתם יודעים את גובהה ההכנסה החודשית הממוצעת שלכם, חשבו את גם את גובהה ההוצעה החודשית שלכם הממוצעת שלכם. חשבו על פי דפי החשבון שלכם מהם גובהה הוצאותכם החודשית. סכמו את כל ההוצאות שהיו לכם במהלך החודשים האחרונים, חלקו במספר החודשים אותם סיכמתם – וקיבלתם את ההוצאה החודשית הממוצעת שלכם.

לתוצאות
ועכשיו לחישוב הגדול : ההכנסות שלכם, פחות ההוצאות שלכם.
המספרים הבאים מייצגים אפשרויות ליתרה חודשית שנרשמה בחישוב ההכנסות מול ההוצאות.

> 2000 ש"ח פלוס ומעלה, הרי שאתם במצב כלכלי מצויין. אתם חוסכים וחותרים אל עבר עתיד בטוח.> 1000 ש"ח פלוס, מצבכם טוב. חיסכון מזערי. > 0 ש"ח , אתם נמצאים, לכאורה, במצב יציב. אתם לא בונים רזרבות כלכליות, וכל הוצאה בלתי מתוכננת עלולה לערער את יציבותכם. > 1000 ש"ח מינוס, ניהול כלכלת המשפחה שלכם אנו תקין וזקוק לשיפור, אתם יוצרים גירעון שנתי של 12,000 ש"ח. > 2000 ש"ח מינוס, מצבכם איננו טוב, הרזרבות הכלכליות שלכם (אם קיימות) נאכלות במהירות, ועתידכם אינו בטוח. אתם זקוקים לשינוי מיידי בניהול התקציב שלכם.

כידוע שההוצאות המשפחתיות גבוהות מההכנסות המינוס המשפחתי הולך וגדל. בכדי להגיע לאיזון תקציב המשפחתי יש צורך להתאים את גובה ההוצאות המשפחתיות לגובהה ההכנסות והחסכונות המשפחתיים.

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    טלפון

    נושא הפנייה :

    ההודעה שלך

    מצב משפחתי

    אהבתם? שתפו…

    לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

    Facebook

    אהבתם? שתפו...Share on facebook
    Facebook
    Share on google
    Google
    Share on twitter
    Twitter
    Share on linkedin
    Linkedin
    מעבר לסרגל הכלים