‎ט׳ באדר ב׳ ה׳תשפ״ד‎

19 מרץ 2024

שליטה בתקציב המשפחתי

שלב ראשון – שליטה בתקציב המשפחתי

הערכת מצבכם הכלכלי
שליטה בתקציב המשפחתי יוכלה להתבצע אך ורק דרך הערכת מצבכם הכלכלי, הקיים והעתידי. בשלב זה תצטרכו לעמוד על: ההכנסות משפחתיות, ההוצאות משפחתיות.

בשלב זה הניחו לפניכם את דפי החשבון שלכם ופירוט חיובי כרטיסי האשראי, הם המראה הפיננסית שלכם, שם נרשמות ההוצאות וגם ההכנסות שלכם.

ההכנסות שלכם
חשבו על פי דפי החשבון שלכם מהיא הכנסתכם הקבועה: משכורת  והוסיפו הכנסות נוספות : קצבאות, העברות בנקאיות, מתנות וכו'. ייתכן גם שחלק מההכנסות אינם מופיעים בתלושים שלפניכם: משכורת 13, ביגוד, הבראה וכדומה. את ההכנסה החודשית הממוצעת שלכם תקבלו ע"י חלוקת סך ההכנסות במספר החודשים שבהם קיבלתם אותן.

ההוצאות שלכם
עכשיו שאתם יודעים את גובהה ההכנסה החודשית הממוצעת שלכם, חשבו את גם את גובהה ההוצעה החודשית שלכם הממוצעת שלכם. חשבו על פי דפי החשבון שלכם מהם גובהה הוצאותכם החודשית. סכמו את כל ההוצאות שהיו לכם במהלך החודשים האחרונים, חלקו במספר החודשים אותם סיכמתם – וקיבלתם את ההוצאה החודשית הממוצעת שלכם.

לתוצאות
ועכשיו לחישוב הגדול : ההכנסות שלכם, פחות ההוצאות שלכם.
המספרים הבאים מייצגים אפשרויות ליתרה חודשית שנרשמה בחישוב ההכנסות מול ההוצאות.

> 2000 ש"ח פלוס ומעלה, הרי שאתם במצב כלכלי מצויין. אתם חוסכים וחותרים אל עבר עתיד בטוח.> 1000 ש"ח פלוס, מצבכם טוב. חיסכון מזערי. > 0 ש"ח , אתם נמצאים, לכאורה, במצב יציב. אתם לא בונים רזרבות כלכליות, וכל הוצאה בלתי מתוכננת עלולה לערער את יציבותכם. > 1000 ש"ח מינוס, ניהול כלכלת המשפחה שלכם אנו תקין וזקוק לשיפור, אתם יוצרים גירעון שנתי של 12,000 ש"ח. > 2000 ש"ח מינוס, מצבכם איננו טוב, הרזרבות הכלכליות שלכם (אם קיימות) נאכלות במהירות, ועתידכם אינו בטוח. אתם זקוקים לשינוי מיידי בניהול התקציב שלכם.

כידוע שההוצאות המשפחתיות גבוהות מההכנסות המינוס המשפחתי הולך וגדל. בכדי להגיע לאיזון תקציב המשפחתי יש צורך להתאים את גובה ההוצאות המשפחתיות לגובהה ההכנסות והחסכונות המשפחתיים.

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    טלפון

    נושא הפנייה :

    ההודעה שלך

    מצב משפחתי

    אהבתם? שתפו…

    לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

    Facebook

    אהבתם? שתפו...Share on facebook
    Facebook
    Share on google
    Google
    Share on twitter
    Twitter
    Share on linkedin
    Linkedin
    מעבר לסרגל הכלים