‎י״ב בניסן ה׳תשפ״ד‎

20 אפריל 2024

איך בוחרים את קופת חולים הטובה והמשתלמת ביותר ?

כמה עובדות ראשוניות לגבי קופות החולים :

  1. שאנחנו משלמים כל חודש לקופת חולים כסף.
  2. עבור התשלום הזה מגיע לנו שירות טוב.
  3. קיימת תחרות בין הקופות ולכן אפשר לעבור קופה אם לא מרוצים.
  4. ישנם הרבה שירותים  שמגיעים לנו חינם מהקופה או בתשלום מופחת וכדאי לדעת מהם. זה חוסך הרבה כסף.
  5. אפשר לקבל דרך הקופה טיפול פסיכולוגי בחצי מחיר, טיפולי רפואה משלימה, טיפולי שינים ועוד. זה מגיע לכם – פשוט תבררו.

קופות חולים בישראל

בישראל ארבע קופות חולים:

  1. מכבי שירותי בריאות – לה 1.7 מיליון מבוטחים.
  2. הכללית – קופת החולים הגדולה בישראל בעלת כ-3.8 מיליון מבוטחים.
  3. קופת חולים לאומית – הקטנה מבין קופות החולים המבטחת כ-700 אלף חברים.
  4. קופת חולים מאוחדת – בה חברים כ-900 אלף מבוטחים.

כל ארבע הקופות מעניקות סל שירותי בריאות אחיד אליו הן מחוייבות מתוקף חוק ביטוח בריאות ממלכתי.

כמה זה עולה לנו?

אם אתם זקוקים לרופא מקצועי, לא כולל רופא ילדים או משפחה, תיפרדו מ-19 שקלים ברבעון בכל קופות החולים למעט הכללית. מבוטחי הכללית יהנו מתעריף זול יותר של 13 שקלים. במכבי תשלמו ששה שקלים גם על ביקור אצל רופא משפחה או ילדים.

במכבי לעומת זאת, תהנו מתקרת השתתפות הזולה ביותר למשפחה, 102 שקל ברבעון. במאוחדת תקרת ההשתפות עומדת על 130 שקל, בלאומית 140 שקל, והיקרה ביותר היא הכללית עם תקרה של 153 שקל ברבעון. כל קופות החולים מעניקות 50% הנחה לאזרחים בני 65 ומעלה, או לעולים חדשים בשנתם הראשונה בארץ.

לא זול להיות חולה

גם התרופות שהרופא ירשום לכם לא יעשו חסד עם חשבון הבנק. במאוחדת תיפרדו מ-13 שקלים על כל תרופה שעלותה נמוכה מ-95 שקל, כך גם בלאומית. מעל לסכום זה התרופה תעלה 15% ממחירה המרבי. מבוטחי הכללית יהנו ממחיר של 12 שקלים או 10% ממחירה המרבי של התרופה, לפי הגבוה מבינהם. חברי מכבי יוציאו מכיסם 13 שקל לתרופות שעלותן עד 102 שקל, 15% מהמחיר המרבי מעל לסכום זה, או 50% לתרופות שיש להן תחליף או שאינן בספר התרופות.

ביטוחים משלימים

ארבע קופות החולים מציעות ביטוחים משלימים הכרוכים בתשלום נוסף, המאפשר השתתפות מלאה או חלקית של הקופות בשירותים שאינם כלולים בסל הבריאות הממלכתי, כמו טיפולים רפואיים בחו"ל, בחירת מנתח פרטי, יעוץ מרופא מומחה ועוד.

מבוטחי מכבי מכירים את שירותי "מגן כסף" ו"מגן זהב". הכללית מעניקה לחבריה את תוכניות "כללית מושלם" ו"כללית פלטינום". קופת חולים לאומית מציעה את "לאומית זהב", ובמאוחדת ניתן להירשם ל"מאוחדת עדיף" ול"מאוחדת שיא".

התעריפים וההטבות משתנים מאוד בין הקופות. ב"מגן זהב" הפרמיה נעה בין 31 שקל ל-85 שקל, תלוי בגיל המבוטח. ב"מאוחדת שיא" התעריף מתחיל ב-13 שקל ונוסק עד ל-129 שקל, עבור כללית מושלם תשלמו 13-57 שקל, ועבור הרחבה לפלטינום תיפרדו מעוד 32-70 שקל, ואם אתם חברי לאומית ומעוניינים בביטוח הזהב, הכינו עשרה עד 95 שקלים בחודש.

כאן כדאי כבר להיכנס לאתרי קופות החולים ולערוך השוואה מקיפה, מה כל קופה נותנת בעבור התשלום החודשי. חשוב לבדוק אילו שירותים כלולים בשירותי הביטוח הנוספים, מהי ההנחה הניתנת לקבלת השירותים ומהי תקרת ההשתתפות העצמית שלכם או של הקופה עצמה.

תור לעוד חודשיים

אך לא רק המחיר חשוב בבחירת קופת החולים: בידקו כמה רופאים יש לקופה, כמה סניפים פועלים בעיר שלכם, האם יש סניף קרוב לבית? למבוגרים שבינכם יהיה קשה להגיע לסניף מרוחק.

חשוב לבדוק גם כמה זמן תאלצו לחכות לבדיקת רופא. האם ניתן להזמין תור מיידי או לזמן קרוב, או שרופאי הקופה עמוסים ותאלצו להמתין שבועות רבים, לעתים אפילו חודשים?

חישבו על כמות השירותים הנוספים בהם אתם משתמשים, כמו רפואת שיניים, רפואת עיניים, רפואה טבעית ועוד. על שירותים אלה ניתן לקבל הנחות משמעותיות במסגרת המסלולים השונים בקופות החולים, וניתן לחסוך כך כסף רב אם משתמשים בשירותים אלה.

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    טלפון

    נושא הפנייה :

    ההודעה שלך

    מצב משפחתי

    אהבתם? שתפו…

    לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

    Facebook

    אהבתם? שתפו...Share on facebook
    Facebook
    Share on google
    Google
    Share on twitter
    Twitter
    Share on linkedin
    Linkedin
    מעבר לסרגל הכלים