‎י״ח בניסן ה׳תשפ״ד‎

26 אפריל 2024

ביטוח מנהלים, מה כל המהומה ?

נכתב על ידי כהן יצחק

 

קימות שלושה תוכניות עיקריות המיועדות לפרישה: ביטוח מנהלים, קרן פנסיה וקופת גמל. בשני הראשונים ישנו מקדם קצבה אשר יקבע את סכום הקצבה החודשית שהמבוטח יקבל בהגיעו לגיל פרישה.

הדיון בתקשורת מתרכז במקדם הקצבה ומתי הוא נקבע. בקרן פנסיה הוא יקבע ביום שהמבוטח יצא לפרישה ז"א עוד אי אילו שנים בביטוח המנהלים הוא נקבע היום בזמן כריתת החוזה.

הבעיה היא שקשה לשערך את תוחלת החיים במדינת ישראל בעוד כ- 20 או 30 שנה לפי התפתחות הרפואה. הצפי שתוחלת החיים תגדל והיא תעלה ל – 120 עד 150 שנה כן כן הילדים שלנו יחיו כפול מאתנו וכל זאת בעקבות התפתחות תרופות ביולוגיות וגנטיות שמפתחות חברות התרופות.

ואז יהיה קשה לחברות הביטוח לשלם את הקצבה החודשית הגבוה כביכול לעמיתים לאורך כל ימי חייהם. ולכן האוצר ממהר לבטל את האפשרות הזאת בכדי שלא נקלע לאותו מצב של גרעונות בקופות החיסכון הפיננסי כפי שקרה בשנות השמונים.

מהו מקדם הקצבה ?

מקדם הקצבה בביטוח מנהלים או בקרן פנסיה הוני מספר אשר נגזר מתוחלת החיים במדינה והוא המספר בו תחולק קצבה בחסכון הפנסיוני והוא יקבע את גובה הקצבה שיקבל החוסך כל ימי חייו. לדוגמא, במוצר ונצבר למבוטח סכום של מיליון ₪ בביטוח מנהלים שלו ומקום הקצבה שלו הינו 206 הנל יקבל 1,000,000:206=4,854 ₪ כל ימי חייו במקרה והמקדם הינו 196 – 1,000,000:196=5,102 ₪. ככל שהמקדם יותר קטן הקצבה יותר גבוה. אנחנו עדים בשנים האחרונות לעלייה משמעותית במקדם בעקבות העלייה המשמעותית בתוחלת החיים בישראל.

מדור פנסיה ופרישה בפורטל הבית הפיננסי – כל מה שתצטרכו לדעת על הפנסיה שלכם.

 

כתבות נוספות בנושא פנסיה:

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים