‎י׳ בניסן ה׳תשפ״ד‎

18 אפריל 2024

הסכם שכר חדש נחתם, איום ההשבתה הוסר

לאחר איום ההשבתה הגדול של ההסתדרות, שדרשה תוספת שכר של 10.5% לעובדים במגזר הציבורי, הגיעו הבוקר שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני להסדר שכר חדש – ובשל כך הסירה ההסתדרות את איום ההשבתה.

במסגרת ההסכם החדש יועלה שכרם של עובדי המגזר הציבורי ב-6.25%. התוספת תיכנס בהדרגה למשכורות העובדים במשך שלוש שנים, ותסתיים בחודש ינואר 2013. בנוסף, יקבלו העובדים מענק בגובה של 2,000 שקלים במשכורת נובמבר הקרובה, ללא קשר לגובה שכרו. כמו כן אמהות עובדות יקבלו מענק בגובה של 300 ש"ח לילד ראשון ו200 שח' על ילד שני כתוספת למשכורתן, זאת במסגרת המדיניות של עידוד תעסוקת נשים.

איך נפרסת העלייה בשכר?

תוספת השכר תינתן מינואר 2009 עד סוף יוני 2012, דהיינו כ-1.78% לשנה. התוספות ישולמו ב-3 מועדים: במשכורת ינואר הקרוב (2.25%), במשכורת ינואר 2012 (השלמה ל-4.25%) ובמשכורת ינואר 2013 (השלמה ל-6.25%). בתמורה יזכה משרד האוצר לשקט תעשייתי מצד העובדים עד תום 2012, קרי עד תום התקציב הדו-שנתי.

במסגרת ההסכם, יקבל כל עובד במגזר הציבורי מענק חד-פעמי של 2,000 שקל כבר במשכורת נובמבר (כלומר המענק ישולם בחודש הבא).

יש הטבות מיוחדת לחלק מהעובדים?

במסגרת המדיניות של עידוד תעסוקת נשים בכלל וצעירות בפרט, יקבלו אימהות מענק של 300 שקל לחודש לילד ראשון עד גיל 5 ו-200 שקל נוספים לחודש לילד שני עד אותו הגיל.

האם ההסכם משפיע על הפנסיה של עובדי המגזר הציבורי?

הטבות נוספות שיקבלו העובדים קשורות לרכיב החיסכון לפנסיה: ההפרשות לפנסיה יגדלו ב-2%, כלומר מ-17.5% ל-19.5%. ההגדלה תבוצע בשלבים, כאשר בינואר 2011 יגדלו הפרשות העובד לפנסיה ב-0.5% והפרשות המעביד ב-0.5% נוספים, ובינואר 2013 יגדילו העובדים את ההפרשות לפנסיה ב-0.5% נוספים וכן המעביד יגדיל את ההפרשה ב-0.5% נוספים.

כמו כן תורחב האפשרות של העובדים לפדות ימי מחלה בעת פרישה.

בתגובה להסכם אמר שר האוצר שטייניץ כי מדובר בהסכם טוב למשק הישראלי וגם לעובדים. "פיצינו אותם על השחיקה בשכרם, וגם תגמולים לאוכלוסיות ייעודיות כמו למשל אמהות עובדות. אני רוצה להודות לעופר עיני על דרך ניהול המו"מ, וגם לאנשי משרדי שהשקיעו ימים כלילות לצורך השגת הסכם זה.

"זו אחת הפעמים הבודדות שהצלחנו להשיג הסכם שכר ללא צורך בשביתה", אמר יו"ר ההסתדרות עופר עיני. "השגנו הסכם שיש טוב לעובדים, ואני מודה לשר האוצר ולאנשיו על ניהול המו"מ המקצועי".

מי יהנה מתוספת השכר?

במסגרת ההסכם, ייהנו העובדים בגופים הבאים מתוספת שכר: עובדי משרדי הממשלה, בנק ישראל, חברת החשמל ומקורות, עובדי מגן דוד אדום, עובדי התעשיות הביטחוניות, עובדי רשות הנמלים בחיפה ובאשדוד, עובדי רשות שדות התעופה, עובדי מס הכנסה המכס והמע"מ, הביטוח הלאומי, קק"ל, הסוכנות היהודית והמועצות הדתיות. כל הגופים הללו היו אמורים להשתתף בשביתה שנמנעה.

מי שיזכו לתוספת בשכרם החל מחודש ינואר הקרוב, אלו חברי הכנסת והשרים – שאפילו לא היו צריכים לצאת למאבק בנושא. שכרם של השרים יעלה בשלושה אחוזים, ויעמוד על 40,720 שקלים. שכרם של חברי הכנסת יעודכן אף הוא, ויעמוד על 34,460 ש"ח לחודש. ההסברים לעלייה בשכרם של נבחרי הציבור: עלייתו של מדד המחירים לצרכן וסיומה של תקופת הקיצוץ עליה הוכרז לפני יותר משנה.

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    טלפון

    נושא הפנייה :

    ההודעה שלך

    מצב משפחתי

    אהבתם? שתפו…

    לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

    Facebook

    אהבתם? שתפו...Share on facebook
    Facebook
    Share on google
    Google
    Share on twitter
    Twitter
    Share on linkedin
    Linkedin
    מעבר לסרגל הכלים