‎י״ט באדר ב׳ ה׳תשפ״ד‎

29 מרץ 2024

חוק פנסיה חובה

כתבות נוספות בנושא פנסיה:

חוק פנסיה חובה

כל עובד במדינת ישראל, בכל מקום עבודה, זכאי להיות מבוטח בתוכנית פנסיה. צו זה מעניק למיליון עובדים חסכון לפנסיה ומספק להם ביטחון כלכלי לשנות הפרישה.

שר התמ"ת, מר אלי ישי, חתם בסוף שנת 2007 על צו הרחבה, שמשמעותו היא, שכל עובד במדינת ישראל, בכל מקום עבודה, זכאי להיות מבוטח בתוכנית פנסיה. צו זה מעניק למיליון עובדים חסכון לפנסיה ומספק להם ביטחון כלכלי לשנות הפרישה, ההולכות ומתארכות, נוכח העלייה בתוחלת החיים.

העלאת נושא פנסיה חובה לסדר היום הציבורי, מוביל כיום עובדים רבים לבדוק את זכויותיהם ולהקדיש מחשבה גם לנושא חשוב זה, ואין ספק, כי המהלך נחשב לאחד החשובים שבוצעו בשוק העבודה ואחד ההישגים החברתיים החשובים של השנים האחרונות.

תוכן חוק פנסיה חובה

מי זכאי

חוק הפנסיה מתייחס לכל שכיר, בכל מקום עבודה, החל מגיל 20 לאישה ו-21 לגבר, למעט אלה הזכאים לפנסיה תקציבית או מצויים בהסדר הכולל תנאים עדיפים. ההסדר הפנסיוני, חייב לכלול קצבת פרישה חודשית וכיסויים למקרה נכות ומוות.

מי עוד זכאי

עובד שכיר, אשר הגיע לוותק הנדרש של 6 חודשי עבודה לפחות, זכאי להסדר פנסיוני. יתרה מכך, עובד אשר החל לעבוד במקום עבודה, כשהוא כבר מבוטח בביטוח פנסיוני, יהיה זכאי להפרשה לפנסיה, לאחר 3 חודשים, רטרואקטיבית מיום תחילת עבודתו.

העובד קובע

ההסדר, שתקף החל מראשית 2008, קובע שחלה חובה על כלל המעסיקים במדינת ישראל לבטח את עובדיהם בביטוח פנסיוני, הכולל כיסוי למקרה מוות ונכות. בנוסף, זכות הבחירה בתוכנית הפנסיונית, בקרן הפנסיה או תוכנית הקצבה ניתנת לעובד עצמו, והוא זה שיקבע ויורה למעבידיו באיזו תוכנית יפקיד עבורו המעביד.

אין פטורים

היה והעובד לא יורה למעבידו על זהות התוכנית, אין המעביד פטור מלבטח את עובדו. עליו להחליט על התוכנית בה יבטח אותו, להפריש לתוכנית זו כספים, ולהודיע על כך לעובד בכתב.

מי לא זכאי

הצו לא חל על מי שטרם מלאו לו 20 שנים לגבי אישה ו-21 שנים לגבי גבר, על עובד שהגיע לגיל פרישה, או על עובד הזכאי לפנסיה תקציבית בתנאים העדיפים.

תקרת ההפקדה

השכר שבגינו חייב המעביד להפקיד עבור עובדו לתוכנית פנסיונית, הינו השכר לתשלום פיצויי פיטורין ועד לתקרה בגובה השכר הממוצע במשק. בשנת 2009 יופרש סכום השווה ל-5% מידי חודש ושיעור זה יגדל באופן מדורג מידי שנה עד לכ-15% מן השכר המבוטח בשנת 2013.

 

קרן פנסיה קרן פנסיה היא אחד משלושה אפיקי חיסכון פנסיוני, בנוסף לה ישנם ביטוח מנהלים וקופת גמל.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים