‎ט״ז בניסן ה׳תשפ״ד‎

24 אפריל 2024

סוכני הנסיעות לא יוכלו למכור ביטוח נסיעות לחו"ל החל מה-1 במאי 2019

הישג ללשכת סוכני הביטוח: סוכני הנסיעות לא יוכלו למכור ביטוח נסיעות לחו"ל החל מה-1 במאי 2019

בעקבות מאמצי שכנוע בשבועות האחרונים של הנהגת הלשכה, הודיע הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ד"ר משה ברקת, כי חוזר "מעורבות גוף שאינו בעל רישיון בשיווק ומכירה של מוצר ביטוח שאינו ביטוח קבוצתי" (המתייחס בעיקר לביטוח נסיעות הנמכר בידי סוכני הנסיעות. ר.מ.), ייכנס לתוקף ב-1 במאי 2019. בכך חזר בו הממונה מהמלצתו לדחות את יישום החוזר ל-20 ביולי 2019, המלצה שהביאה לכעס בלשכת סוכני ביטוח, משום שהחוזר האוסר על מכירת ביטוח נסיעות בידי סוכני נסיעות וכל מי שאינו בעל רישיון, היה אמור להיכנס לתוקף ב-31 באוקטובר 2018. אז אמר נשיא הלשכה סו"ב ליאור רוזנפלד כי "החוק מדבר בצורה ברורה על מכירת ביטוח כל ביטוח רק על ידי בעל רישיון וסוכני הנסיעות אינם כאלה. מה שמקומם לא פחות הוא ששתי חברות ביטוח לחצו ללא הפסק על רשות שוק ההון להאריך את החוזר ואלו הן חברות שצברו את הונם מסוכני הביטוח".

ב-29 במאי 2018 פורסם חוזר סוכנים ויועצים 2018-10-5 "מעורבות גוף שאינו בעל רישיון בשיווק ומכירה של מוצר ביטוח שאינו ביטוח קבוצתי – תיקון" במסגרתו נדחה מועד התחילה של החוזר בארבעה חודשים, עד ליום 31 באוקטובר 2018 וזאת על מנת לאפשר מיצוי של הליך חקיקה בנושא. הליך החקיקה נעצר ממילא, כי מי שהציע את הצעת החוק שתאפשר לסוכני הנסיעות להמשיך ולמכור ביטוחי נסיעות לחו"ל, היה ח"כ רוברט אילטוב, ממפלגת "ישראל ביתנו", שעשה זאת במסגרת ועדת השרים לענייני חקיקה. ואולם בעקבות פרישת ישראל ביתנו מהקואליציה לא קודמה יותר ההצעה. זה גם היה הטיעון העיקרי של הנהגת הלשכה לגבי אי הצורך בדחייה, שנומקה בכך שיש צורך למצות את הליך החקיקה.

השבוע קבע הממונה כי ל"אור שינוי הנסיבות הפוליטי וקביעת מועד הבחירות לחודש אפריל 2019, קיימת אי ודאות לגבי קידום הצעת החוק בכנסת הבאה. לאור זאת הוראות החוזר יכנסו לתוקף, אחרי תקופת היערכות קצרה, ביום 1 במאי 2019, וזאת על מנת לעמוד בהוראות חוק הפיקוח על הביטוח, ולהבטיח כי רק מי שהוא בעל רישיון יעסוק בתיווך לעניין ביטוח".

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים