‎י״ט באדר ב׳ ה׳תשפ״ד‎

28 מרץ 2024

סיכום שבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות

28.12.17

סיכום שבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות

מורן צביק | מנהל קשרי יועצים | Moran.Zvik@meitavdash.co.il

 

הקרנות המסורתיות ממשיכות להציג גיוסים גבוהים מאוד עם כ-995 מיליון ש"ח בשבוע שעבר, ו-3.35 מיליארד ש"ח מאז תחילת החודש

 

  • קרנות אג"ח כללי: שומרות על יציבות בקצב הגיוסים משבוע שעבר עם גיוס של: כ-495 מיליון ₪.
  • הקרנות המנייתיות: גם השבוע, גייסו את הסכום השני בגובהו: כ-310 מיליון ₪, רובן קרנות המתמחות במניות בחו"ל.
  • קרנות כספיות ושקליות : ממשיכות לפדות: כ-80 מיליון וכ- 95 מיליון ₪ בהתאמה.

 

שבוע המסחר החולף נסגר במגמה מעורבת במדדי המניות בישראל, בעוד מגמה חיובית ציינה את שוק המניות באירופה, בארה"ב ובמזרח הרחוק. גם אגרות החוב הקונצרניות והממשלתיות סיכמו את השבוע במגמה חיובית. קצב הגיוסים בקרנות המסורתיות ירד מעט השבוע והסתכם בכ-995 מיליון ₪. הקטגוריות המגייסות ביותר היו  אג"ח כללי (495 מ' ₪)  וקרנות מנייתיות1 (כ-310 מ' ₪). תעשיית קרנות הנאמנות כולה רשמה בשבוע החולף גיוסים של כ-915 מיליון ₪, המתחלקים לגיוסים של כ-730 מיליון ₪ בקרנות המנוהלות, כ-265 מיליון ₪ בקרנות המחקות, ולפדיון של 80 מיליון ₪ בקרנות הכספיות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

 

  • מגמה מעורבת במדדי המניות: מדדי ת"א 125 ות"א 90 רשמו בשבוע החולף תשואה שלילית של כ-0.15% וכ-0.85% בהתאמה, ואילו מדד ת"א 35 עלה ב-0.15%. למרות המגמה המעורבת, הקרנות המנייתיות1 גייסו בשבוע החולף כ-310 מיליון ₪, תודות לעליות בשוקי העולם. אלה נחלקים לגיוסים של כ-60 מיליון ₪ בקרנות מניות בארץ, כ-5 מיליון ₪ בקרנות הגמישות וכ- 245 מיליון ₪ בקרנות מניות בחו"ל.

 

  • קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית1 כגון קרנות 10/90, 20/80,  גייסו סכום של כ-495 מיליון ₪. מתחילת החודש, קרנות אג"ח כללי גייסו כ-1.53 מיליארד ₪ והן ממשיכות לעמוד בראש טבלת הקרנות המגייסות.

 

 

 

  • אגרות החוב הקונצרניות סיכמו את השבוע במגמה חיובית חזקה: מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו השבוע תשואה חיובית גבוהה של עד 0.6%. בעקבות עליות השערים, קרנות אג"ח קונצרני ממשיכות להציג גיוסים נאים, אך הן, רשמו ירידה בקצב הגיוסים משבוע קודם, לסכום של כ-150 מיליון ₪. מתחילת החודש, קרנות אג"ח קונצרני גייסו כ-480 מיליון ₪.
  • אגרות החוב הממשלתיות במגמה חיובית: מדד ממשלתי כללי רשם השבוע עלייה חזקה של 0.6%. בעקבות זאת, קצב הגיוסים בקרנות אג"ח מדינה עלה השבוע לסכום של כ-170 מיליון ₪. מתחילת החודש, קרנות אג"ח מדינה רשמו גיוס של כ-415 מיליון ₪

 

  • פדיונות באפיק השקלי הקרנות הכספיות רשמו השבוע פדיון של כ-80 מיליון ₪. הקרנות השקליות רשמו בשבוע החולף פדיונות של כ-95 מיליון ₪,. והן ממשיכות להיות קבוצת הקרנות הפודה ביותר מבין הקרנות המסורתיות.

 

  • קרנות אג"ח חו"ל רשמו השבוע פדיונות של כ-30 מיליון ₪, זאת לאחר שגייסו בשבוע קודם כ-10 מיליון ₪, עדיין,  מתחילת החודש הן גייסו כ-20 מיליון ₪.

 

  • תעשיית הקרנות מנהלת נכון ליום 18.01.18 כ-247.8  מיליארד ₪. הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-232.7 מיליארד ₪ והקרנות הכספיות מנהלות כ-15.1 מיליארד ₪.

 

** הנתונים שמחושבים לגבי יום חמישי (18.01.18) הינם אומדן בלבד, מאחר והנתונים המעודכנים לגבי קרנות חו"ל
מתקבלים רק ביום שני בשבוע שלאחר מכן.

 

סיכום חודשי : גיוסים ופדיונות של תעשיית הקרנות

אפיקסיכום שבועי גיוסים/פדיונות

(במיליוני ₪)

סיכום מתחילת החודש גיוסים/פדיונות

(במיליוני ₪)

קרנות מנייתיות[1]3111158
קרנות כספיות-81-345
קרנות אג"ח שקליות-96-270
קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד168413
קרנות אג"ח חברות והמרה150480
קרנות אג"ח כללי4961529
קרנות אג"ח חו"ל-2920
שונות[2]-45
סה"כ9152990
סה"כ קרנות מסורתיות

(בנטרול כספיות)

9963335

.[1] כולל מניות ישראל, מניות חו"ל וגמישות.

.2 כולל קרנות אגד (חוץ וישראלי), ממונפות ואסטרטגיות, מעורבות  מט"ח ולתושבי חוץ בלבד.

 

 

מסמך זה הוכן על-ידי מיטב דש השקעות בע"מ ו/או על-ידי אחת או יותר מהחברות שבשליטתה. מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ועל כל אדם להתייעץ עם יועץ ו/או משווק השקעות בכל הנוגע לביצוע פעולה במוצרים פיננסיים ועם יועץ פנסיוני ו/או סוכן שיווק פנסיוני בכל הנוגע להצטרפות או עזיבת מוצרים פנסיוניים. כמו כן, מסמך זה אינו מהווה הצעה או המלצה לרכישת או מכירת מוצר פיננסי, לרבות קרן השתלמות, אופציות, יחידות השתתפות בקרן נאמנות או כל נייר ערך או מוצר פיננסי אחר, ואינו מהווה הצעה להצטרפות או עזיבת מוצר פנסיוני, לרבות קופת גמל, קרן השתלמות, קרן פנסיה או תכנית ביטוח. רכישת נכס פיננסי בגינו נדרש פרסום תשקיף ודיווחים מיידיים, לרבות יחידות בקרנות נאמנות, תעשה על פי התשקיף והדיווחים המיידיים שבתוקף. כמו כן, מיטב דש השקעות בע"מ, וכן חברות שבשליטתה עוסקות, בין היתר, בניהול תיקי לקוחות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות השתלמות, ניהול קרנות פנסיה וחיתום, ועשוי להיות למי מהן עניין אישי במסמך זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמן ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה, ככל שנזכרים. האמור במסמך זה נאסף ו/או מתבסס על מידע ממקורות שונים ולא בוצעה על-ידי מיטב דש השקעות בע"מ ו/או כל חברה שבשליטתה בדיקה עצמאית של המידע האמור. האמור במסמך זה כולל הערכות, אומדנים ו/או תחזיות, נכון למועד כתיבת מסמך זה. מיטב דש השקעות בע"מ וכן כל חברה בשליטתה אינן אחריות לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ועקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו. אין בתשואות העבר של המוצרים הפיננסיים כדי להעיד על תשואותיהם בעתיד. כל הזכויות, לרבות זכויות הקניין הרוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות למיטב דש השקעות בע"מ ו/או לאחת או יותר מהחברות אשר בשליטתה, ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות להפיצו ולהעתיקו, ללא קבלת אישורן מראש ובכתב.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים