‎ט״ז בניסן ה׳תשפ״ד‎

24 אפריל 2024

סקירה שבועית. מאקרו ושווקים 26/04/2020

באדיבות מיטב דש,אלכס זבז'ינסקי.

עיקרי הדברים  

  • מהנתונים שפרסם בנק ישראל ניתן להסיק שמשקי הבית חסכו בתקופת הסגר כ-25% מההוצאה החודשית הרגילה שלהם. חלק מהחיסכון עשוי להיות מופנה לביקושים נדחים אחרי הסרת המגבלות.
  • ישראל מקבלת "כרטיס צהוב" מחברות דירוג האשראי על רפיון המשמעת הפיסקאלית.
  • השקל שוב הפך למטבע החזק בעולם ושערו מול סל המטבעות הגיע לתחתית.
  • כניסה למדד WGBI השבוע עשויה להיתקל במיעוט מוכרים ולגרום להשתטחות העקום בחלק הארוך.
  • שוקי המניות מפגינים עוצמה למרות הנתונים הכלכליים הגרועים. אולם, הסקטורים שמובילים בדרך כלל בהתאוששות של הכלכלה ממשברים נמצאים בפיגור.
  • הנתונים במערב בשלב זה לא כל כך אינדיקאטיביים. הנתונים באסיה משקפים טוב יותר את המצב הכלכלי הצפוי בקרוב בארה"ב ואירופה.
  • קיים פיזור גדול במיוחד בין ביצועי המניות השונות בתוך מדדי מניות. לכן, ביצועי המדדים בתקופה זו משקפים בצורה די מעוותת את התמונה בשוק המניות.
  • הרגולטורים בעולם ממשיכים לדחוף למתן תמריצים נוספים.
  • ניסיון העבר מלמד שפסימיות המשקיעים והאנליסטים שעולה מהסקרים דווקא נותנת רוח גבית לשוק המניות בחודשים הקרובים.
  • המשבר הנוכחי מאיים לפגוע בשוק אג"ח החברות בארה"ב ולהגדיל משמעותית שיעור חדלות הפירעון. אולם, התערבות הבנקים המרכזיים מקטינה סיכון זה.

המלצות מרכזיות

חשיפה למניות:גבוההבינונית / גבוההבינוניתבינונית / נמוכהנמוכה

 

מח"מ האג"ח:     ארוךבינוני / ארוךבינוניבינוני / קצרקצר

 

דירוג באג"ח בקונצרניותללא דירוגBBBAAAAAA

דגשים:

  • אנו ממליצים על הורדת חשיפה למניות לבינונית.
  • אנו ממליצים על מח"מ בינוני באפיק הממשלתי.
  • אנו ממליצים על הטיית תיק האג"ח לטובת האג"ח הצמודות.
  • אנו ממליצים על גישה יותר סלקטיבית באפיק הקונצרני.

מאקרו ישראל.

משקי הבית חוסכים בתקופת הסגר כ-25% מההוצאה הרגילה שלהם

לפי הנתונים שפרסם בנק ישראל, מאז ההכרזה על המגבלות חלה ירידה משמעותית בהיקפי העסקאות בכרטיסי אשראי בכל הענפים למעט המזון והתרופות.

בסה"כ, הירידה בהוצאה היומית בכרטיסי אשראי הסתכמה בתקופת הסגר בכ-30%. בהתחשב בעובדה שההוצאה בכרטיסי אשראי מתייחסת לכלל הצריכה למעט הדיור שמהווה כרבע מההוצאה, מדובר בירידה בהוצאה של 30% מתוך כ-75% מסך ההוצאה של משקי בית. בפועל הירידה אף גדולה יותר כי בנק ישראל לא מתייחס להוצאות בחו"ל שכרגע חסום בפני הישראלים, כולל חלק גדול מהרכישות באינטרנט בחו"ל.

הנתונים משקפים פגיעה בפדיון העסקים, אך במקביל מציגים גם חיסכון הצרכנים בשיעור של כ-25%-27% בתקופת הסגר. חלק מחיסכון זה נובע מהרעה בשוק העבודה ופגיעה בהכנסות העצמאים, אך חלקו העיקרי משקף ביקושים נדחים, חלקם הכרחיים וחלקם פחות הכרחיים של השכירים שהכנסתם לא נפגעה. הביקושים הנדחים צפויים להאיץ התאוששות במשק לאחר שחרור המגבלות.

צריך לציין שהביקושים הנדחים יפגשו בעלי עסקים שספגו הפסדים בתקופת הסגר וירצו לפצות את עצמם ע"י העלאת מחירים.

  

חברות הדירוג מציבות תמרור אזהרה בפני הממשלה

המשבר מתחיל לגבות מחיר מדירוג האשראי של ישראל. Moody's הורידה את התחזית לדירוג האשראי מחיובית ליציבה ברמה של A1. סיבה אחת להורדת התחזית נובעת מהרעה במצב הפיסקאלי בעקבות המשבר, אך הסיבה הנוספת קשורה לקיפאון פוליטי על רקע הרעה במצב הפיסקאלי עוד לפני המשבר.

Fitch הותירה דירוג ללא שינוי ברמה A+ עם תחזית יציבה, אך גם היא מצביעה בהודעה על התרופפות משמעת במדיניות הפיסקאלית של הממשלה בשנים האחרונות.

בשלב זה לא צפויה השפעה של הודעות אלה על השווקים, אך הן מציבות בפני הממשלה מטרה לא לזנוח חתירה להתנהלות פיסקאלית אחראית גם תוך כדי המשבר. פגיעה בדירוג האשראי שתוביל לפגיעה בעלות גיוס החוב ולפיחות המטבע יהפכו התמודדות עם השלכות המשבר ועם המשברים הבאים לקשה הרבה יותר.

 

 דירוג שאושרצמיחה     2020צמיחה    2021גירעון     2020גירעון     2021יחס החוב לתמ"ג 2020
FitchA+ Stable ללא שינוי-5.6%5.0%10%4.5%77%
Moody'sA1 Stable

הורדת תחזית הדירוג

-4% 9%5.5%72%

 

 

 

מאקרו חו"ל.

מדוע השווקים מסרבים לרדת?

שוק המניות מפגין עוצמה מרשימה. הוא הצליח לשרוד בשבוע שעבר יחסית בשלום ההתרסקות חסרת תקדים של מחיר הנפט ועלה מאז כבר ביותר מ-3% בארה"ב. השווקים נראים גם די יקרים. אנליסטים הורידו את תחזיות הרווח לחברות במדד S&P 500 לשנת 2020 בכ-20% ולשנת 2021 בכ-10% (תרשים 2). כתוצאה מזה, המדד נסחר לפי מכפיל רווח חזוי של 21.6, הגבוה ביותר מאז תחילת שנות האלפיים (תרשים 1). השוק יקר, הנתונים הכלכליים נוראים, אז מדוע השווקים לא יורדים שואלים בצדק משקיעים רבים?

ננסה לתת כמה סיבות לכך….

 

 

הנתונים במערב לא מלמדים הרבה על מה שצפוי, הנתונים באסיה כן

הנתונים הכלכליים בארה"ב ואירופה ממשיכים לגלם עצירה בחריקת בלמים (מדדי מנהלי הרכש, תביעות אבטלה, סקרים עסקיים וכו'). אולם, נתונים אלה פחות רלוונטיים. להיות נדהמים מהם זה כמו להיות מופתעים שבזמן הסגר יש כל כך מעט אנשים ברחובות.

הנתונים שיכולים לעזור להסתכל קדימה על מה שצפוי להתרחש בארה"ב או באירופה מתפרסמים דווקא במדינות שנמצאות בשלב הבא של התמודדות עם המגפה, חלקן אף הצליחו עד עתה להתמודד בלי להיכנס לסגר. נתונים במדינות אלה גם כמובן מצביעים על האטה בפעילות, אך הרבה פחות חריפה עם תקווה לשיפור בהמשך.

  • להבדיל ממדדי מנהלי הרכש באירופה שצנחו ל-30-35 במגזר התעשייה (תרשים 4) ול- 10-20 בשירותים, המדדים באסיה ירדו לטווח בין 45-50 (תרשים 3).

 

  • יצוא מהמדינות אסיה, למעט הודו שנמצאת בסגר הדוק, בינתיים החזיק מעמד יחסית טוב בחודש מרץ (תרשים 5). הייצור התעשייתי בסינגפור שמוטה לטכנולוגיות אף עלה בחודש מרץ, לפני שגם סינגפור הטילה סגר חלקי בעקבות עלייה בהדבקות.

 

  • האינדיקציה לעלייה בשיעור האבטלה לא כתגובה לסגר, אלא בגלל ירידה בפעילות כתוצאה מהחיים לצד המגפה ניתן לקבל בהונג קונג שם הוא עלה בינתיים בכ-1.5% לכ-4.2% מאז פרוץ המגפה (תרשים 8).
  • גם הצמיחה בדרום קוריאה יכולה לספק כיוון לפעילות הכלכלית תחת תנאים מגבילים אחרי הסרת הסגר במערב (בדרום קוריאה לא הוטל כלל סגר) . התמ"ג התכווץ בכ-1.4% ברבעון הראשון, כאשר הפגיעה העיקרית נרשמה בצריכה הפרטית בשיעור של כ-6.4% (תרשים 7). צמיחה זו יכולה לשמש לאינדיקציה לצמיחה ברבעון השלישי במדינות המערב.

 

הממשלות והבנקים המרכזיים לא מפסיקים להוסיף תמריצים

סיבה נוספת לעוצמת השווקים קשורה להמשך העלאת יוזמות שונות ע"י בנקים מרכזיים וממשלות. בשבוע אחרון שמענו לא מעט כאלה:

  • בארה"ב אושרה עוד חבילת סיוע, בעיקר לעסקים, בסך של כ-484 מיליארד דולר.
  • האיחוד האירופאי מגבש תוכנית להתמודדות עם המשבר בסך של 2 טריליון אירו.
  • ה-ECB החליט לקבל אג"ח מתחת לדירוג השקעה כבטוחות להלוואות, בעיקר בגלל איטליה שבינתיים ניצלה מהורדת דירוג האשראי ע"י S&P. כמו כן, הופיעה ידיעה שה-ECB מנהל מגעים להקמת בנק לחובות רעים באירופה, אליו יתנקזו החובות הבעייתיים של הבנקים המסחריים.
  • לפי ההערכות, בישיבת הריבית שתתקיים השבוע עשוי ה-ECB להחליט על הגדלה ואולי אף הכפלה של תוכנית רכישות בסך 750 מיליארד אירו.
  • לפי הדיווחים, BOJ מתכנן להסיר מגבלות מתוכנית הרכישות שלו

 

 

כשמשקיעים ואנליסטים פסימיים השווקים בדרך כלל עולים

עוצמתו של שוק המניות יכולה להפתיע נוכח העובדה שמשקל המשקיעים "הדובים", לפי הסקר בקרב המשקיעים הפרטיים בארה"ב, נמצא באחת הרמות הגבוהות של העשור האחרון, כאשר " השורים" במיעוט משמעותי (תרשים 9).

אולם, סטטיסטית, ניסיון העשור האחרון מלמד שכשאחוז המשקיעים "דובים" עלה על 40% בעשור האחרון (כעת הוא עומד על 50%), שוק המניות (S&P500) השיג בשלושה חודשים הבאים בממוצע כ-6% תוך השגת תשואה חיובית בכ-85% מהמקרים. גם כשפחות מ-25% של המשקיעים היו "שורים" (כעת משקל השורים עומד על 25%), שוק המניות עלה בממוצע בכ-6% בשלושה חודשים ורשם תשואה חיובית ב-85% מהמקרים.

סקר אחר של Citi, שבודק מספר העלאות המלצות ע"י האנליסטים בעולם לעומת המלצות שליליות, מראה שהיחס בין ההמלצות החיוביות לשליליות היה בחודש האחרון הנמוך ביותר בעשור (תרשים 10). גם כאן בדיקת הקשר בעשור האחרון בין מדד זה לבין ביצועים של שוק המניות כעבור שלושה חודשים נותנת תוצאה סטטיסטית מאוד חזקה.  במקרים בהם ערך המדד היה נמוך ממינוס 0.3 (כעת המדד עומד על כמינוס 0.6), שוק המניות השיג בממוצע תשואה חיובית של כ-6% בשלושה חודשים הבאים. תשואה חיובית הושגה ב-90% מהמקרים.

 

המשקיעים והאנליסטים מאוד פסימיים, מה שנותן דווקא תקווה לשוק המניות. לעומת זאת, סקר המנכ"לים של החברות בארה"ב שנערך החודש מציג שהמנכ"לים לא פסימיים במיוחד לגבי המצב הכלכלי בעוד שנה. כאן לא מדובר בהגיון "הפוך על הפוך" ותוצאות הסקר דווקא תומכות בשווקים (תרשים 11).

 

 

ביצועי מדד המניות מטעים לגבי ביצועים של חלק גדול מהמניות המרכיבות אותו

קשה היום להסתכל על מדדי המניות כמקשה אחת. קיימת שונות מאוד גבוהה בין ביצועי מניות שונות בתוך המדדים. בתרשים 12 מוצגת השוואת ההתפלגות מספר החברות במדד S&P500 לפי שיעור השינוי במניה שלהן בשנת 2008 לעומת 2020. המדידה נעשתה אחרי שהשוק ירד בכ-18%, שזה שיעור הירידה מאז תחילת הירידות האחרונות ועד יום חמישי האחרון.

כפי שניתן לראות בתרשים 12, שיעור החברות שירדו ביותר מ-30% בשנת 2020 עומד על כ-36% לעומת 21% ב-2008. לפיכך, באותו שיעור ירידה של מדד S&P500, הרבה יותר חברות ירדו ב-2020 בשיעור חד מאשר במשבר בשנת 2008.

 

משבר זה, שנוצר בגלל זעזוע חיצוני, מתחיל להסיט הרבה דברים מהמסלול הרגיל. לכן, ניתן לראות שונות מאוד גבוהה בין ביצועי הסקטורים השונים (שירותי הבריאות, צריכה שוטפת וטכנולוגיה לעומת אנרגיה, פיננסיים ותעשייה), מדדי מניות שונים (ראסל מול S&P500 ונאסד"ק) ומדינות שונות (סין מול דרום אמריקה, הולנד מול ספרד באירופה).

ככלל, הסקטורים שבדרך כלל מובילים בשלבים מוקדמים של התאוששות הכלכלה ממשברים, כגון הבנקים, הרכבים, מוצרי בני קיימא לצרכנים ושירותים צרכניים נמצאים בפיגור גדול אחרי המדד הכללי S&P500 (תרשים 13). לכן, העלייה במדד הכללי לא מעידה על מפנה בצפוי בכלכלה.

בעידן אחרי הקורונה יותר חשוב להחליט נכון לא על איזה חשיפה למניות מבחינת המשקל בתיק לבחור, אלא איך להשקיע – מבחינת מניות בודדות, סקטורים, מדדים ומדינות.

 

שורה תחתונה: הצגנו לעיל מספר סיבות שבגללן השווקים של נכסי הסיכון מתנהגים במפתיע טוב למדי, גם אם התמונה קצת מטעה. אחרי שהורדנו בשבוע שעבר המלצה מחשיפה גבוהה לבינונית, אנו נותרים בה בשלב זה.

 

החולייה החלשה של המשבר הנוכחי – אג"ח חברות

להבדיל מהמשבר בשנת 2008 שהתרחש בגלל החובות הפרטיים והוביל לירידה במינוף משקי הבית, המשבר הנוכחי יהיה, ככל הנראה, משבר של חוב החברות. החברות בארה"ב הגיעו למשבר ממונפות מאוד עם יחס חוב לתוצר העסקי ברמה הגבוהה היסטורית. אם לשפוט לפי הקשר בין המרווחים ליחס החוב של החברות לתוצר של המגזר העסקי במשברים הקודמים, פתיחת המרווחים עוד לפנינו (תרשים 14).

 

 

סיכון זה כבר בא לידי ביטוי בהורדות "סיטונאיות" של דירוג אשראי לחברות בארה"ב שעולה השנה פי-4  לעומת הקצב בעשור האחרון (תרשים 15). סוכנות הדירוג S&P מעריכה שיעור חדלות פירעון גבוה מאוד גם בתרחיש בסיסי  כאשר בתרחיש פסימי הוא יגיע לרמה שעוד לא הייתה בעבר, כפי שהצגנו כבר בסקירה הקודמת. המרווח הנוכחי גם לא תואם הערכות אלה (תרשים 16).

לעומת זאת, המרווח כמעט תואם את הירידה ברווח למניה שצופים האנליסטים בשנה הקרובה לחברות S&P500 בשיעור של כ-20%, לפי הקשר ההיסטורי בין הפרמטרים (תרשים 17). אם אנו מעריכים שמרווחי האג"ח צריכים לעלות, גם הרווח למניה אמור לרדת יותר מהערכות הנוכחיות של האנליסטים.

 

הגורם שיכול להסביר את הרמה הנמוכה יחסית של המרווחים בנסיבות אלה, לפחות עד עתה, היא התערבות ה-FED והבנקים המרכזיים האחרים בשוק האג"ח הקונצרניות, מה שאף פעם לא קרה בעבר. רכישות הבנקים המרכזיים אומנם לא יכולים להגדיל מכירות החברות, אך הן יכולות לעזור לחברות למחזר את החוב בשוק, מה שיכול להקטין פרמיית הסיכון.

בינתיים, זה עובד. למרות המשבר הקשה ואי וודאות גבוהה במיוחד, הגיוסים בשוק האג"ח הקונצרני האמריקאי עוברים משמעותית את הגיוסים בתקופה המקבילה בשנה שעברה גם באג"ח בדירוג השקעה וגם ב-HY. מצב זה לא שגרתי. במיתונים הקודמים ירידות בשוק המניות הובילו לירידה חדה עד לקפאון בגיוסים בשוק הקונצרני, במיוחד באג"ח ה-HY (תרשים 18). האשראי העסקי עלה בחדות גם בבנקים לאחר שחברות ניצלו מסגרות אשראי ונעזרו בתוכניות שונות של הממשל (תרשים 19).

יחד עם זאת, צריכים לזכור שגיוסים אלה מעלים חוב החברות כאשר ההכנסות והרווחים של החברות יורדים. מצב זה צפוי להוביל להאצה בעלייה של מינוף החברות. בשנים האחרונות עלייה במינוף שימשה לעתים לרכישות עצמיות של המניות, מה שעזר לבעלי המניות ע"ח בעלי האג"ח. הפעם החברות כנראה לא ילכו לקנות מניות של עצמן. עלייה בחוב לא רק תגדיל מינוף החברות, היא גם תקטין רווחיות עתידית ותפגע בבעלי המניות. המשקיעים בשוק המניות צריכים להקדיש היום תשומת לב מיוחדת לא רק לדו"ח רווח והפסד, אלא גם למאזן החברות.

 

 

 מי ימכור ב-WGBI?

השבוע ישראל מצטרפת למדד האג"ח הבינלאומי WGBI. יתכן מאוד שהשינוי, שצפוי להביא ביקושים בסך של 2-3 מיליארד דולר לשוק האג"ח המקומי, יגרום לתזוזה משמעותית של העקום בישראל תוך ירידה בתשואות.

הרי בחודש האחרון המשקיעים בשוק, כולל המוסדיים, קרנות הנאמנות וכנראה גם שחקני נוסטרו מכרו הרבה מאוד אג"ח ממשלתיות בחיפוש אחרי נזילות. הקונה העיקרי היה בנק ישראל שרק בחודש מרץ רכש אג"ח בסך של כ-8.5 מיליארד שקל וקיבל כבטוחות עוד 5.5 מיליארד ₪. בנק ישראל לא ימכור אג"ח במועד כניסה למדד.

החלק הארוך ביותר בעקום הישראלי יכול למשוך ביקושים מצד המשקיעים הזרים במיוחד. אם התלילות בין 5 ל-10 שנים בישראל ירדה לאמצע הדירוג העולמי וכלל לא בולטת (תרשים 20), בחלק הארוך בין 10 ל-30 שנה העקום בישראל יותר תלול מאיטליה ורק במעט שטוח יותר מהמדינות בעלות סיכון הרבה יותר גבוה כמו מקסיקו או דרום אמריקה (תרשים 21). הכניסה ל-WGBI עשויה להוביל לירידה בתלילות העקום בחלק זה.

שורה תחתונה: אנו ממשיכים להמליץ להחזיק חשיפה בעקום השקלי במח"מ הבינוני באמצעות הקצוות.

 

 

 

השקל שוב המטבע המצטיין

השקל שוב הפך בשבועיים האחרונים למטבע החזק בעולם כאשר המגמה בו לאחרונה הייתה הפוכה מרוב המטבעות (תרשים 23). יתכן שהתחזקות השקל קשורה לכניסה ל-WGBI או שהיא התוצאה של הקמת הממשלה בישראל והסרת אי הוודאות של השנה האחרונה. שערו של השקל מול סל המטבעות רחוק רק בשליש האחוז מהרמה הנמוכה ביותר שנקבעה בחודש פברואר  (תרשים 22). במידה והשקל ימשיך להתחזק, אנו לא פוסלים שבנק ישראל יחזור לקנות מט"ח.

 

ריכוז המלצות לאפיק האג"ח
 עד 2 שנים5-210-6מעל 10 שנים
אג"ח ממשלתיות    
  • שקליות
+  +
·         צמודות+   
  • ריבית משתנה
    
אג"ח קונצרניות    
  • דירוג AA- ומעלה
++  
  • דירוג A/A+
    
  • דירוג A– ומטה
    
סימן +/- מייצג תשואת עודף/חסר ביחס למדד. לגבי אג"ח ממשלתיות המדד להשוואה הוא מדד אג"ח ממשלתי. לגבי אג"ח קונצרניות המדד להשוואה הוא מדד אג"ח קונצרניות כללי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מרווחים של האג"ח הקונצרניות
 מרווח נוכחישינוי שבועישינוי חודשי
דירוג  AA+0.72-0.26-0.42
דירוג AA1.67-0.21-0.67
דירוג A3.640.02-2.14
דירוג BBB10.781.47-2.61
לא מדורג8.030.01-2.02
בנקים0.81-0.16-0.43
תקשורת3.630.56-0.83
פיננסיים1.52-0.05-0.83
אנרגיה1.95-0.30-0.79
בנייה3.300.11-1.67
נדל"ן, דירוג A ומעלה2.78-0.16-0.99
נדל"ן דירוג A מינוס ומטה12.33-0.51-5.87

   


 
פרסומים כלכליים לשבוע הקרוב

Date Time

 EventMonthSurveyPrior
04/27/2020 04:30CHIndustrial Profits YoYMar
04/27/2020 17:30USDallas Fed Manf. ActivityApr-71.5-70
04/27/2020JNBOJ Policy Balance RateApr-28-0.10%
04/27/2020 04/30GEImport Price Index MoMMar-0.90%
04/27/2020 05/02GERetail Sales MoMMar-5.00%1.20%
04/28/2020 02:30JNJobless RateMar2.50%2.40%
04/28/2020 16:00USS&P CoreLogic CS 20-City MoM SAFeb0.40%0.30%
04/28/2020 17:00USConf. Board Consumer ConfidenceApr90120
04/28/2020 17:00USRichmond Fed Manufact. IndexApr-352
04/29/2020 11:00ITPPI MoMMar-0.60%
04/29/2020 12:00ECEconomic ConfidenceApr94.5
04/29/2020 15:00GECPI MoMApr P0.10%
04/29/2020 15:30USGDP Annualized QoQ1Q A-3.70%2.10%
04/29/2020 17:00USPending Home Sales MoMMar-10.00%2.40%
04/29/2020 21:00USFOMC Rate Decision (Upper Bound)Apr-290.25%
04/30/2020 02:50JNRetail Sales MoMMar-6.00%0.60%
04/30/2020 02:50JNIndustrial Production MoMMar P-5.20%-0.30%
04/30/2020 04:00CHManufacturing PMIApr5152
04/30/2020 04:00CHNon-manufacturing PMIApr50.552.3
04/30/2020 08:30FRGDP QoQ1Q P-0.10%
04/30/2020 09:45FRCPI MoMApr P0.10%
04/30/2020 10:55GEUnemployment Claims Rate SAApr5.30%5.00%
04/30/2020 12:00ECUnemployment RateMar7.30%
04/30/2020 12:00ECGDP SA QoQ1Q A0.10%
04/30/2020 12:00ECCPI Estimate YoYApr0.70%
04/30/2020 13:00ISUnemployment RateMar3.40%
04/30/2020 13:00ITGDP WDA QoQ1Q P-0.30%
04/30/2020 14:45ECECB Main Refinancing RateApr-300.00%
04/30/2020 15:30USPersonal IncomeMar-1.20%0.60%
04/30/2020 15:30USPersonal SpendingMar-3.30%0.20%
04/30/2020 15:30USPCE Deflator MoMMar-0.30%0.10%
04/30/2020 15:30USInitial Jobless ClaimsApr-25
04/30/2020 16:45USMNI Chicago PMIApr40.547.8
05/01/2020 16:45USMarkit US Manufacturing PMIApr F
05/01/2020 17:00USISM ManufacturingApr39.149.1
05/01/2020USWards Total Vehicle SalesApr6.50m11.37m

 

   

פרטי מכין האנליזה

אלכס זבז'ינסקי, ת.ז 304456437.

מרחוב ששת הימים 30, בני ברק

בעל רישיון משווק השקעות מספר 5411

השכלה- כלכלן

תואר ראשון בכלכלה וניהול – טכניון, חיפה.

תואר שני במנהל עסקים,– אוניברסיטת חיפה.

ניסיון תעסוקתי –  2010 ואילך: כלכלן ראשי- מיטב דש השקעות

2002-2009: אנליסט – בנק לאומי לישראל

פרטי התאגיד המורשה מטעמו פועל מכין האנליזה

מיטב דש ניהול תיקים בע"מ.

מרחוב ששת הימים 30, בני ברק.

גילוי נאות מטעם מכין האנליזה

למכין האנליזה לא ידוע על ניגוד עניינים במועד פרסום האנליזה.

גילוי נאות מטעם מיטב דש ברוקראז' בע"מ (להלן: "התאגיד המורשה")

ניתוח זו נועד לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ/שיווק לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר מיטב דש ברוקראז' בע"מ ומיטב דש השקעות בע"מ (לשעבר: דש איפקס הולדינגס בע"מ) מניחים כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצעה בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותבים בלבד ומשקפת את הבנתם ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. מיטב דש ברוקראז' בע"מ וחברות בקבוצת מיטב דש השקעות בע"מ, בעלי מניותיה, עובדיהם ו/או מי מטעמם לא יהיו אחראים, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הם אינם יכולים לערוב ו/או להיות אחראים למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. מיטב דש ברוקראז', הנמנית על קבוצת מיטב דש השקעות בע"מ, מבהירה כי היא וחברות אחרות בקבוצה עוסקות, במישרין או בעקיפין באמצעות חברות קשורות, לרבות החברה האם מיטב דש השקעות בע"מ, חברות אחיות וחברות אחרות בקבוצה, בין היתר, במתן שירותי ניהול השקעות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות פנסיה, חיתום ובנקאות השקעות וכתוצאה מכך, למיטב דש ברוקראז', ולחברות אחיות וחברות אחרות בקבוצת מיטב דש השקעות בע"מ ו/או לבעלי עניין למי מבין החברות המפורטות דלעיל ולקוחותיהם, עשוי להיות עניין בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. מיטב דש ברוקראז' בע"מ אינה מתחייבת ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.

סקירה זו הינה רכושה הבלעדי של מיטב דש ברוקראז' בע"מ ואין להעביר לצד ג', להעתיק, לשכפל, לצטט, לפרסם בכל אופן, להדפיס, לצלם, להקליט או להעתיק  את הדוח, באופן מלא או חלקי, מבלי לקבל אישור מראש ובכתב.

  1. מיטב דש השקעות בע"מ ו/או תאגיד קשור לה ניהלו הנפקה פרטית / הצעה של ניירות ערך של התאגיד הנסקר במהלך 12 החודשים שקדמו למועד פרסום הסקירה דלעיל.
  2. מיטב דש השקעות בע"מ או תאגיד קשור לה קיבלו מהתאגיד הנסקר תמורה מהותית בגין מתן שירותים במהלך 12 החודשים שקדמו למועד הפרסום של הסקירה דלעיל.
  3. מיטב דש השקעות בע"מ או תאגיד קשור לה צפויים לקבל תמורה בהיקף מהותי מהתאגיד הנסקר לאחר פרסום הסקירה דלעיל.
  4. בעל שליטה בתאגיד הנסקר הינו בעל עניין במיטב דש השקעות בע"מ ו/או חברה קשורה לה.
  5. במועד פרסום אנליזה זו, בעל השליטה בתאגיד המורשה מחזיק החזקה מהותית בסוג מסוים של ניירות ערך של התאגיד הנסקר.
  6. במועד פרסום עבודת אנליזה זו, או במהלך 30 הימים שקדמו ליום הפרסום, התאגיד המורשה, או למיטב ידיעת התאגיד המורשה, תאגיד קשור לו החזיקו החזקה מהותית, כהגדרתה בחוזר רשות ניירות ערך מיום 18.9.2007, בסוג מסוים של ניירות ערך של התאגיד הנסקר.

עצמאות שיקול הדעת

אני, אלכס זבז'ינסקי, בעל רישיון מספר 5411, מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועל התאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה.

19/4/2020                                            זבז'ינסקי אלכס

תאריך פרסום האנליזה

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים