‎י״ח באדר ב׳ ה׳תשפ״ד‎

28 מרץ 2024

סקירת תעשיית קרנות הנאמנות- אפקט מצרים

סקירת תעשיית קרנות הנאמנות

אפקט מצרים הראשוני התפוגג, תעשיית הקרנות חוזרת לגייס – הקרנות המסורתיות גייסו ב-3 הימים הראשונים של החודש כ-170 מיליון שקל.

רוני אפטר | 06.20.2011
תגיות : קרנות נאמנותקרן נאמנותקרנות אג"ח מדינהקרנות שקליותקרנות מנייתיותרוני אפטר.


אפקט מצרים הראשוני התפוגג, תעשיית הקרנות חוזרת לגייס – הקרנות המסורתיות גייסו ב-3 הימים הראשונים של החודש כ-170 מיליון שקל.

 

השלכות משבר מצרים 1: גיוסים גבוהים של כ-350 מיליון שקל בקרנות הכספיות, שנבעו גם מפדיון המק"מ.

השלכות משבר מצרים 2: מהפך בקרנות המנייתיות– הסטת כספים מקרנות המתמחות במניות בישראל לקרנות המתמחות במניות בחו"ל.

 

  • תעשיית הקרנות גייסה כ-0.5מיליארד שקל ב-3 ימי המסחר הראשונים של החודש: כ-170מיליון שקל בקרנות המסורתיות וכ-350 מיליון שקל בקרנות הכספיות.

 

  • הקרנות המנייתיותגייסו כ-5 מיליון שקל בלבד: כ-30 מיליון שקל נפדו מהקרנות המתמחות במניות ישראל וסכום זהה נכנס לקרנות המתמחות במניות בחו"ל. לקרנות הגמישות זרמו כ-5מיליון שקל.

 

  • קרנות אג"ח חברות וכלליחזרו לתמונת הגיוסים, עם כניסת כספים של כ-160 מיליון שקל.

 

  • הקרנות השקליות נהנו מגיוס שלכ-60 מיליון שקל, מנגדקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד פדו כ-75 מיליון שקל.

 

  • הקרנות הכספיותבלטו לטובה עם גיוס של כ-370 מיליון שקל.

 

  • קרנות ממונפות ואסטרטגיה בהמשך התנופה, לאחר גיוס של כ-35מיליון שקל.

 

  • מנגד, קרנות אגד חוץ בהמשך המומנטום השלילי, עם פדיון של כ-20מיליון שקל

|   חודש פברואר התחיל כאשר האפקט מהמשבר החריף במצרים, אשר הוביל לפדיונות גבוהים ביומיים האחרונים של ינואר, מתחיל להתפוגג, אך גם הביא עימו שינוי קל בטעמי המשקיעים: הסטת כספים למניות בחו"ל על חשבון מניות בישראלוגיוסים חריגים במקצת בקרנות הכספיות. בסיכום 3 הימים הראשונים של החודש רשמה תעשיית הקרנות גיוסים של כ-0.5 מיליארד שקל, מתוכן כ-170מיליון שקל מיוחסים לקרנות המסורתיות וכ-350 מיליון שקל לקרנות הכספיות.

 

|   שוק המניות הישראלי פתח את חודש פברואר במגמה מעורבתמדד ת"א 25 עלה בכ-0.4%, מדד יתר-50 עלה בכ-1.2% ואילו מניות הגז ונפט רשמו את הזינוק החד ביותר, של כ-3.4%, תוצאה ישירה של המהומות במצרים. מן העבר השני, בלטו בירידות מדד ת"א 75 (0.4%-), מדד ת"א בנקים (0.7%-), מדד ת"א נדל"ן 15 (1.3%-). בשוקי המניות בחו"ל המגמה הייתה ברורה יותר,ועליות נאות נרשמו לאורך המדדים המובילים: מדד הדאו-ג'ונס עלה בכ-1.7%, מדד ה-s&p 500רשם עלייה של כ-1.9%, מדד ה-DAX הגרמני עלה בכ-2.0%, מדד ה-FTSE 100 האנגלי קפץ בכ-2.3% ואילו מדד Nikkei 225 היפני זינק בכ-3.0%. אחת ההשלכות המסתמנות מהמשבר האלים במצרים הוא הסטת הכספים המיועדים לאפיק המנייתילקרנות המתמחות במניות בחו"ל(גיוס של כ-30 מיליון שקל) על חשבון הקרנות המתמחות במניות בישראל (פדיון של כ-30 מיליון שקל). נראה כי הפיזור הגיאוגרפי הוכיח את עצמו עד כה החודש, כאשר שוקי המניות בחו"ל סיפקותשואה עודפת על מקבילן בישראל.בנוסף, הקרנות הגמישות גייסו כ-5 מיליון שקל בלבד.

 

|   אגרות החוב הקונצרניות לא רשמו שינוי משמעותי בשעריהן מתחילת החודש,זאת לאחר המימוש החד שנרשם בהן ב-2 ימי המסחר האחרונים של חודש ינואר. היציבות בשעריהן, והרגיעה היחסית בשוקי המניות, הספיקה בשביל להחזיר את מומנטום הגיוסים לקרנות אג"ח חברות וכללי, ואלו נהנו מכניסת כספים מחודשת של כ-160 מיליון שקל.

 

|   באפיק הממשלתי המומנטום ממשיך להיות שלילי, ומדד אג"ח ממשלתי כללי ירד מאז תחילת החודש בכ-0.3%. מה ששונה בכל זאת החודש, הם יחסי הכוחות בין האפיק השקלי לצמוד המדד.אם בחודש קודם נרשם יתרון ברור לאפיק הצמוד על פני השקלי, הרי שמתחילת החודש אגרות החוב הממשלתיות השקליות ירדו בכ-0.3%, אך הגלילים התממשו בשיעור גבוה יותר, בכ-0.4%. בנוסף,הגילונים שבלטו לטובה בינואר, עדיין לא ייצרו תשואה חיובית החודש וכרגע הן נמצאים ללא שינוי.המעניין הוא שלמרות התשואה השלילית בשחרים, הצליחו הקרנות השקליות לרשום גיוס של כ-60מיליון שקל, אשר ע"פ ההערכות מתרכזות בעיקר לקרנות מק"מ עם מניות. מנגד, קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד רשמו פדיונות נוספים, שהסתכמו בכ-75 מיליון שקל.

 

|   הקרנות הכספיות נהנו מגיוסים גבוהים על רקע המתיחות במצרים שעוררה תחושה של אי-וודאות בשווקים הפיננסים. לכך, יש להוסיף את פדיון המק"מ שחל באותן הימים, והרי מתכון מוצלח לגיוסים נאים של כ-350 מיליון שקל מתחילת החודש או קצב גיוס יומי של כ-120 מיליון שקל.

 

|   קרנות אגד חוץ רשמו מתחילת החודש יציאת כספים של כ-20 מיליון שקל, וניתן להעריך כי הפדיונות בהן ימשכו כל עוד תשואות אג"ח ממשלת ארה"ב ימשיכו לטפס. במהלך סוף השבוע הן הגיעו לרמה של 3.65% באג"ח ל-10 שנים – התשואה לפדיון הגבוהה ביותר מאז מאי 2010.

 

|   קרנות ממונפות ואסטרטגיה ממשיכות בשלן וצוברות גיוס נוסף של כ-35 מיליון שקל ב-3 ימי מסחר בלבד, קצב גיוס יומי גבוה עוד יותר מנתוני חודש שעבר, שהיו הגבוהים ביותר בשנים האחרונות.

 

|   מתחילת החודש, צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-0.5 מיליארד שקל המיוחסים כולםלגיוסים נטו של כ-0.5 מיליארד שקל בעוד ערך נכסי הקרנות נותר בעינו. זאת, על רקע אי שינוי במדד מיטב לקרנות הנאמנות מתחילת החודש.

 

|   תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-3.2.2011כ-161.0 מיליארד שקל.

 

 

אפיקסיכום שבועי (1-3.2.11) (במיליוני שקלים)
קרנות מנייתיות[2]6
קרנות כספיות346
קרנות אג"ח שקליות63
קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד74-
קרנות אג"ח חברות וכללי161
קרנות אגד חוץ18-
קרנות ממונפות ואסטרטגיות34
שונות[3]10-
סה"כ508
סה"כ קרנות מסורתיות

(בנטרול קרנות כספיות ואגד ישראלי)

166

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מסמך זה הוכן על-ידי מיטב בית השקעות בע"מ ו/או על-ידי אחת או יותר מהחברות שבשליטתה. מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ועל כל אדם להתייעץ עם יועץ ו/או משווק השקעות בכל הנוגע לביצוע פעולה במוצרים פיננסיים ועם יועץ פנסיוני ו/או סוכן שיווק פנסיוני בכל הנוגע להצטרפות או עזיבת מוצרים פנסיוניים. כמו כן, מסמך זה אינו מהווה הצעה או המלצה לרכישת או מכירת מוצר פיננסי, לרבות קרן השתלמות, אופציות, יחידות השתתפות בקרן נאמנות או כל נייר ערך או מוצר פיננסי אחר, ואינו מהווה הצעה להצטרפות או עזיבת מוצר פנסיוני, לרבות קופת גמל, קרן השתלמות, קרן פנסיה או תכנית ביטוח. רכישת מוצר פיננסי בגינו נדרש פרסום תשקיף ודיווחים מיידיים, לרבות יחידות בקרנות נאמנות, תעשה על פי התשקיף והדיווחים המיידיים שבתוקף. כמו כן, מיטב בית השקעות בע"מ, וכן חברות שבשליטתה עוסקות, בין היתר, בניהול תיקי לקוחות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות השתלמות, ניהול קרנות פנסיה וחיתום, ועשוי להיות למי מהן עניין אישי במסמך זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמן ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. האמור במסמך זה נאסף ו/או מתבסס על מידע ממקורות שונים ולא בוצעה על-ידי מיטב בית השקעות ו/או כל חברה שבשליטתה בדיקה עצמאית של המידע האמור. האמור במסמך זה כולל הערכות, אומדנים ו/או תחזיות. מיטב בית השקעות בע"מ וכן כל חברה בשליטתה אינן אחריות לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ועקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו. אין בתשואות העבר של המוצרים הפיננסיים כדי להעיד על תשואותיהם בעתיד. כל הזכויות, לרבות זכויות הקניין הרוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות למיטב בית השקעות בע"מ ו/או לאחת או יותר מהחברות אשר בשליטתה, ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות להפיצו ולהעתיקו, ללא קבלת אישורן מראש ובכתב.

 

[1] הסקירה והנתונים בה מתייחסים ל-3 ימי המסחר הראשונים של חודש פברואר בלבד (1-3.2.11), ולא לכל ימי השבוע שעבר.

[2] כולל מניות ישראל, מניות חו"ל וגמישות

[3]כולל קרנות אגד ישראלי, אג"ח חו"ל, מעורבות ולתושבי חוץ בלבד.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים