‎ט״ז בניסן ה׳תשפ״ד‎

24 אפריל 2024

סקירת תעשיית קרנות הנאמנות-ספטמבר הירוק:אופוריה

סקירת תעשיית קרנות הנאמנות

ספטמבר הירוק: אופוריה בתעשיית הקרנות עם פתיחת חודש ספטמבר – גיוסי ענק של כ-0.7 מיליארד שקל בתוך יומיים בלבד!

רוני אפטר | 05.09.2010
תגיות : קרנות נאמנותקרן נאמנותקרנות אג"ח מדינהקרנות אג"ח חברות וכלליקרנות שקליותקרנות מנייתיותרוני אפטר.

|   פתיחת חודש חלומית לתעשיית קרנות הנאמנות שמצליחה לגייס ב-2 ימי המסחר הראשונים של החודש לא פחות מכ-0.7 מיליארד שקל. הגיוסים התחלקו בין הקרנות המסורתיות, שגייסו כ-0.45מיליארד שקל, לבין הקרנות הכספיות שגייסו כ-0.25 מיליארד שקל. בכך, מגיעה תעשיית הקרנות לניהול סך נכסים מרשים של כ-151.85 מיליארד שקל, המבטאת צמיחה של 14% בסך נכסי הקרנות מתחילת השנה.

|   הגיוסים הגבוהים באים על רקע פרסום אינדקטורים כלכליים חיוביים בארה"ב (עלייה מפתיעה במדד ה-ISM היצרני ודו"ח תעסוקה פחות רע מהתחזיות המוקדמות) וחיוביים הרבה יותר לגבי המשק הישראלי, שהשליכו לעליות שערים חדות במדדי המניות בחו"ל ובישראל והחדירו מחדשרוח אופטימית לכלכלה העולמית.

|   הגיוסים המשמעותיים, כהרגלם בחודשיים האחרונים, התרכזו לקרנות אג"ח חברות וכללי, שרשמו בתוך יומיים בלבד כניסת כספים של כ-330 מיליון שקל או קצב גיוס יומי של כ-165 מיליון שקל – הגבוה ביותר במהלך חצי השנה האחרונה. ניכר שהגיוסים מתרכזים לקרנות אג"ח מנוהלות עם מרכיב מנייתי מוגבל, כדוגמת קרנות 90/10 ו-85/15, אך גם לקרנות אג"ח ללא מניות ולקרנות קונצרניות, בכל רמות הדירוג: מדדי תל-בונד, AA, A ו-HIGH YIELD. יש לציין כי מדדי התל-בונד 20 ו-40 עלו ביומיים אלו בכ-0.4%.

|   הקרנות הכספיות נהנו מאוד מדחיית הנפקת מק"מ 911 לשבוע הבא, בעוד מק"מ 910 נפדה כבר ביום רביעי. כך, "נקלעו" המשקיעים להר מזומנים בלא יכולת "לגלגל" את המק"מ. חלק מהכסף שהשתחרר הוזרם מחדש, בין השאר, לקרנות הכספיות שרשמו גיוס ענק של כ-230 מיליון שקל ביום חמישי האחרון בלבד, שהצטרפו למחזור גבוה של כ-0.9 מיליארד שקל באותו היום במק"מים.

|   האפיק הממשלתי כבר מזמן לא נהנה מגיוסים מקבילים גם לאפיק הצמוד והשקלי, אך נראה שבפתיחת חודש כזה, כל קרנות האג"ח נהנות מגיוסים ללא יוצא מן הכלל. קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד רשמו גיוסים של כ-60 מיליון שקל, בעוד בקרנות השקליות נרשמה כניסת כספים של כ-20 מיליון שקל. בכך רושמות הקרנות השקליות יומיים רצופים של גיוסים לראשונה מזה חודשיים. אין ספק, שהשילוב של פדיון מק"מ, הנמכת הציפיות האינפלציוניות ופרסומן מחדש של הקרנות השקליות באמצעי התקשורת ע"י מנהלי הקרנות, מצליחות להחזיר, לאט ובשקט, את הקרנות השקליותלתודעתם של המשקיעים ויועצי ההשקעות.

|   בקרנות המנייתיות נרשמה מגמה חיובית לאורך כל הקטגוריות: הקרנות המנייתיות המתמחות במניות בישראל גייסו כ-15 מיליון שקל, הקרנות המתמחות במניות בחו"ל גייסו כ-10 מיליון שקל ואילו הקרנות הגמישות הסתפקו בגיוס של כ-5 מיליון שקל, כך שבסה"כ רשמו הקרנות המנייתיותגיוסים קלים של כ-30 מיליון שקל, זאת כאשר מדדי המניות בישראל ובעולם מזנקים בחדות.

|   קרנות אגד חוץ רשמו גיוס קל של כ-20 מיליון שקל ביומיים הראשונים של החודש.

|   מתחילת החודש, צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-1.05 מיליארד שקל המיוחסים לגיוסים נטו של כ-0.7 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-0.35 מיליארד שקל, זאת על רקע עלייהבמדד מיטב לקרנות הנאמנות בשיעור של כ-0.25%.

|   תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-2.9.2010כ-151.85 מיליארד שקל, שיא של כל הזמנים.

אפיקסיכום שבועי 1-2.9.10 (במיליוני שקלים)
קרנות מנייתיות29
קרנות כספיות219
קרנות אג"ח שקליות21
קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד63
קרנות אג"ח חברות וכללי332
קרנות אגד חוץ21
שונות3-
סה"כ682
סה"כ קרנות מסורתיות
(בנטרול קרנות כספיות ואגד ישראלי)
462
מסמך זה הוכן על-ידי מיטב בית השקעות בע"מ ו/או על-ידי אחת או יותר מהחברות שבשליטתה. מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ועל כל אדם להתייעץ עם יועץ ו/או משווק השקעות בכל הנוגע לביצוע פעולה במוצרים פיננסיים ועם יועץ פנסיוני ו/או סוכן שיווק פנסיוני בכל הנוגע להצטרפות או עזיבת מוצרים פנסיוניים. כמו כן, מסמך זה אינו מהווה הצעה או המלצה לרכישת או מכירת מוצר פיננסי, לרבות קרן השתלמות, אופציות, יחידות השתתפות בקרן נאמנות או כל נייר ערך או מוצר פיננסי אחר, ואינו מהווה הצעה להצטרפות או עזיבת מוצר פנסיוני, לרבות קופת גמל, קרן השתלמות, קרן פנסיה או תכנית ביטוח. רכישת מוצר פיננסי בגינו נדרש פרסום תשקיף ודיווחים מיידיים, לרבות יחידות בקרנות נאמנות, תעשה על פי התשקיף והדיווחים המיידיים שבתוקף. כמו כן, מיטב בית השקעות בע"מ, וכן חברות שבשליטתה עוסקות, בין היתר, בניהול תיקי לקוחות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות השתלמות, ניהול קרנות פנסיה וחיתום, ועשוי להיות למי מהן עניין אישי במסמך זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמן ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. האמור במסמך זה נאסף ו/או מתבסס על מידע ממקורות שונים ולא בוצעה על-ידי מיטב בית השקעות ו/או כל חברה שבשליטתה בדיקה עצמאית של המידע האמור. האמור במסמך זה כולל הערכות, אומדנים ו/או תחזיות. מיטב בית השקעות בע"מ וכן כל חברה בשליטתה אינן אחריות לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ועקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו. אין בתשואות העבר של המוצרים הפיננסיים כדי להעיד על תשואותיהם בעתיד. כל הזכויות, לרבות זכויות הקניין הרוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות למיטב בית השקעות בע"מ ו/או לאחת או יותר מהחברות אשר בשליטתה, ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות להפיצו ולהעתיקו, ללא קבלת אישורן מראש ובכתב.כתבה זו ואינפורמציה נוספת על תעשיית שוק ההון ניתן למצוא באתר האינטרנט של מיטב בית השקעות.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים