‎י׳ בניסן ה׳תשפ״ד‎

18 אפריל 2024

סקירת תעשיית קרנות נאמנות- תעשיית הקרנות פדתה

סקירת תעשיית קרנות הנאמנות

תעשיית הקרנות פדתה מתחילת החודש כ-530 מיליון שקל בהובלת הקרנות הכספיות.

רוני אפטר | 13.12.2010
תגיות : קרנות נאמנותקרן נאמנותקרנות אג"ח מדינהקרנות שקליותקרנות מנייתיותרוני אפטר.
ציבור המשקיעים מחפש השקעה עם מוטיב מנייתי: הקרנות המסורתיות נהנו מגיוסים של כ-0.35 מיליארד שקל, כ-0.2 מיליארד שקל מתוכן לקרנות המנייתיות. מנגד, הקרנות הכספיות עם פדיונות ענק של כ-0.9 מיליארד שקל.

הקרנות השקליות נהנו מתחילת החודש מגיוסים נאים של כ-160 מיליון שקל. עפ"י הערכות, הכסף עובר בעיקר לקרנות מק"מ בשילוב מניות.

 

  • חודש דצמבר נפתח עם גיוסים קלים של כ-340מיליון שקל בקרנות המסורתיות ופדיונות גבוהים למדי של כ-0.9 מיליארד שקל בקרנות הכספיות.·         הקרנות המנייתיות, על רקע שיא חדש של מדד המעו"ף, רשמו גיוסים גבוהים של כ-190מיליון שקל, בהובלת הקרנות המתמחות במניות בישראל.

 

  • קרנות אג"ח חברות וכלליהצליחו לרשום מתחילת החודש גיוסים קלים של כ-250 מיליון שקל, על אף ירידות השערים באגרות החוב.

 

  • באפיק הממשלתיירידות שערים חדות הובילו לפדיונות גבוהים של כ-220 מיליון שקל בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד. מנגד, הקרנות השקליות גייסו כ-160 מיליון שקל, בעיקר לקרנות שקליות המשלבות השקעה במניות.

 

  • הקרנות הכספיותכאמור רשמו פדיון חד של כ-0.9 מיליארד שקל – קצב הפדיונות הגבוה ביותר מאז אוקטובר 2009.

 

  • קרנות אגד חוץ רושמות לראשונה בשנת 2010 רצף פדיונותארוך שמסתכם מתחילת החודש בסכום לא גדול של 40 מיליון שקל.

 

|   החודש האחרון של שנת 2010 נפתח במגמה מעורבת בתעשיית הקרנות: הקרנות המסורתיותנהנו מגיוסים של כ-340 מיליון שקל מתחילת החודש, בעוד הקרנות הכספיות סובלות מפדיונות כבדים של כ-0.9 מיליארד שקל. שלוש קבוצות קרנות מרכזות את הגיוסים עד כה החודש: קרנות אג"ח חברות וכללי (250 מיליון שקל), הקרנות השקליות (160 מיליון שקל) והקרנות המתמחות במניות בישראל (150 מיליון שקל) – כאשר המשותף לכולן הוא מעבר כספים לאפיק המנייתי, בין אם בישירות, דרך הקרנות המנייתיות, או דרך קרנות אג"ח המשלבות השקעה במניות.

 

|   שוקי המניות בישראל פתחו את חודש דצמבר בסימן ראלי סוף שנה, זאת לאחר הצגת עליות שערים חדות במרבית המדדים: מדד ת"א 25 ות"א 100 רשמו עלייה זהה של כ-4.2%, מדד תל-דיב 20 זינק בכ-4.9%, מדד ת"א נדל"ן 15 קפץ בכ-6.0% ואילו מדד יתר-50 האפיל על כולם עם זינוק חד של כ-9.2%. עליות השערים לא פסחו גם על שוקי המניות בחו"ל: בארה"ב טיפסו מדד הנאסד"ק וה-S&P 500 מעל 4.5%באירופה, זינקו מדדFTSE 100  האנגלי ומדד ה-CAC 40 הצרפתיבכ-4.7% ו-7.1% בהתאמה, ואילו באסיה נרשמו עליות מתונות יותר של 1%-3% במדדים המובילים. שבירת שיא כל הזמנים מחדש של מדד ת"א 25 לווה בגיוסים גבוהים יחסית, של כ-190 מיליון שקל,בקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) כאשר המרוויחות הגדולות הן שוב הקרנות המתמחות במניות בישראל, לאחר שאלו גייסו כ-150 מיליון שקל ב-7 ימי המסחר הראשונים של החודש.הקרנות הגמישות נהנו גם הן מגיוסים נאים שהסתכמו בכ-40 מיליון שקל, אך מנגד, הקרנות המתמחות במניות בחו"ל עדיין לא מצליחות להתרומם מחדש לאחר שגייסו סכום זניח של כ-5 מיליון שקל בלבד.

 

|   בגזרת האג"ח תמונה שונה לחלוטין, כאשר באפיק הקונצרני נרשמו ירידות שערים קלות: מדד אג"ח כללי ירד מתחילת החודש בכ-0.4%מדד אג"ח קונצרני כללי התממש בכ-0.2% ואילו מדדי התל-בונד 20 ו-40 רשמו ירידה של כ-0.1% ו-0.2% בהתאמה. קרנות אג"ח חברות וכללי סבלו לפיכך מירידה בקצב הגיוסים אליהן, לאחר שמתחילת החודש הן גייסו כ-250 מיליון שקל, אמנם סכום נמוך יחסית, אך עדיין גיוס חיובי.

 

|   באפיק הממשלתי נרשמו מימושים חדים יותר, כשאר מדד אג"ח ממשלתי כללי ירד בכ-0.5%מתחילת החודש, השחרים ירדו בכ-0.4% ואילו הגלילים התממשו בשיעור של כ-0.7%. מי שנפגעו בעיקר היו השחרים הארוכים (5+ שנים) והצמודים הארוכים (5-10 שנים) שנפלו בכ-0.8%. לעומתן,מדד המק"מ רשם תשואה חיובית החודש אך מזערית מאוד בשיעור של פחות מ-0.05%. זו הסיבה המרכזית לכך שהקרנות השקליות רשמו מתחילת החודש גיוסים נאים של כ-160 מיליון שקל, כאשר חלק לא מבוטל מהכסף עובר, ע"פ הערכות, לקרנות מק"מ או שקל קצר בשילוב עם חשיפה מנייתית מוגבלת. מן העבר השני, קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד הן הנפגעות המרכזיות מירידות השערים באג"ח הממשלתי, ומתחילת החודש הן רשמו פדיונות גבוהים של כ-220 מיליון שקל.

 

|   הקרנות הכספיות רשמו עם פתיחת חודש דצמבר פדיונות ענק שמסתכמים עד כה בכ-0.9מיליארד שקל. מדובר על קצב הפדיונות הגבוה ביותר מאז חודש אוקטובר 2009. חלק מהפדיונות מוסבר ביציאת כספים מקרנות כספיות שקליות בהן הועלו דמי-הניהול, חלקן בקרנות שעד עתה לא גבו דמי-ניהול תקופה ארוכה מאוד.

 

|   קרנות אגד חוץ עוברות לטריטוריה השלילית, זאת לאחר שמתחילת החודש הן רשמו פדיונות של כ-40 מיליון שקל. בעצם מדובר על הפדיון השבועי הראשון של קרנות אגד חוץ בכל מהלך שנת 2010,זאת על רקע ירידות השערים באגרות החוב מעבר לים, בדגש על הירידות באג"ח של  ממשלת ארה"ב, שם תשואת ה- 10 Yr Bondעלתה מ-2.8% בראשית החודשבקצב מהיר מאוד,לכ-3.3%.

 

|   מתחילת החודש, ירדו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-0.1 מיליארד שקל המיוחסים לפדיונות נטושל כ-0.5 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בשווי של כ-0.4 מיליארד שקל. זאת, על רקעעלייה בשיעור של כ-0.2% במדד מיטב לקרנות הנאמנות מתחילת החודש.

 

|   תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-9.12.2010כ-159.35 מיליארד שקל.

אפיקסיכום חודשי 1-9.12.10 (במיליוני שקלים)
קרנות מנייתיות193
קרנות כספיות856-
קרנות אג"ח שקליות156
קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד223-
קרנות אג"ח חברות וכללי248
קרנות אגד חוץ38-
שונות10-
סה"כ530-
סה"כ קרנות מסורתיות

(בנטרול קרנות כספיות ואגד ישראלי)

335

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
מסמך זה הוכן על-ידי מיטב בית השקעות בע"מ ו/או על-ידי אחת או יותר מהחברות שבשליטתה. מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ועל כל אדם להתייעץ עם יועץ ו/או משווק השקעות בכל הנוגע לביצוע פעולה במוצרים פיננסיים ועם יועץ פנסיוני ו/או סוכן שיווק פנסיוני בכל הנוגע להצטרפות או עזיבת מוצרים פנסיוניים. כמו כן, מסמך זה אינו מהווה הצעה או המלצה לרכישת או מכירת מוצר פיננסי, לרבות קרן השתלמות, אופציות, יחידות השתתפות בקרן נאמנות או כל נייר ערך או מוצר פיננסי אחר, ואינו מהווה הצעה להצטרפות או עזיבת מוצר פנסיוני, לרבות קופת גמל, קרן השתלמות, קרן פנסיה או תכנית ביטוח. רכישת מוצר פיננסי בגינו נדרש פרסום תשקיף ודיווחים מיידיים, לרבות יחידות בקרנות נאמנות, תעשה על פי התשקיף והדיווחים המיידיים שבתוקף. כמו כן, מיטב בית השקעות בע"מ, וכן חברות שבשליטתה עוסקות, בין היתר, בניהול תיקי לקוחות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות השתלמות, ניהול קרנות פנסיה וחיתום, ועשוי להיות למי מהן עניין אישי במסמך זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמן ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. האמור במסמך זה נאסף ו/או מתבסס על מידע ממקורות שונים ולא בוצעה על-ידי מיטב בית השקעות ו/או כל חברה שבשליטתה בדיקה עצמאית של המידע האמור. האמור במסמך זה כולל הערכות, אומדנים ו/או תחזיות. מיטב בית השקעות בע"מ וכן כל חברה בשליטתה אינן אחריות לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ועקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו. אין בתשואות העבר של המוצרים הפיננסיים כדי להעיד על תשואותיהם בעתיד. כל הזכויות, לרבות זכויות הקניין הרוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות למיטב בית השקעות בע"מ ו/או לאחת או יותר מהחברות אשר בשליטתה, ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות להפיצו ולהעתיקו, ללא קבלת אישורן מראש ובכתב.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים