‎י״ט באדר ב׳ ה׳תשפ״ד‎

29 מרץ 2024

תחזית יועצי ההשקעות במערכת הבנקאית

תחזית יועצי ההשקעות במערכת הבנקאית.

באדיבות מיטב בית השקעות 22.10.2009

תגיות : סקירת עולמית , שוק ההון , סקירת שוק , ניתוח שוק.

אלו הן הערכות יועצי ההשקעות בבנקים :

מדד ת"א 25 בסוף 2009: 1,097 נקודות.
אפיק המניות צפוי להיות האפיק הרווחי ביותר עד סוף השנה.
הדולר: 3.71 שקל וחבית נפט: 75$, בדומה למחיריהם בעת עריכת הסקר.
האינפלציה ב-2009 תהיה 3.45%.
ריבית בנק ישראל תעמוד בסוף השנה על 1.25%, חצי אחוז מעל לרמתה הנוכחית.

בית ההשקעות מיטב קיים בשבוע החולף כנס שנתי גדול ליועצי ההשקעות במערכת הבנקאית. במסגרתו, נמסר שאלון ליועצים לבחינת דעותיהם בנושאים שונים, ולהלן הממצאים:

שאלה 1: מה התחזית שלך למדד המעו"ף ב-31.12.09?

הצפי של היועצים הוא, שמדד ת"א 25, שעמד בעת קיום הכנס (13.10.09) על רמה של 1,028 נקודות, יעמוד בסוף השנה על רמה של 1,097 נקודות, עלייה בשיעור של כ-7%.

שאלה 2: מה יהיה אפיק ההשקעה ברווחי ביותר עד לסוף 2009?

היועצים היו חד משמעיים בשאלה זו. 93% מהם, סבורים ששוק המניות יהיה אפיק ההשקעה הרווחי ביותר, ורק כ-7% חושבים ששוק איגרות החוב הקונצרניות יניב את התשואה הגבוהה ביותר.
בעניין זה, מעניין לציין, שלמרות שזו הגישה, בכל החודשים האחרונים, ההתפלגות בכניסה לקרנות הנאמנות היא כזו שעל כל שקל שנכנס לקרנות המנייתיות, נכנסים בממוצע כ-4-5 שקלים לקרנות האג"ח קונצרניות. מובן, שחלק מן ההסבר לסתירה, שנוצרת כביכול, הינו, שהיועצים אינם יכולים לתרגם באופן מלא את דעתם, שכן הלקוחות, ברובם הגדול, הם שמרניים.

שאלה 3: מה התחזית שלך למחיר חבית נפט ב-31.12.09?

המחיר לחבית נפט לו צופים יועצי ההשקעות בסוף 2009 הינו 74 $ לחבית, דומה מאוד למחירה ביום מילוי השאלון (75$ לחבית). "המרבה במחיר" נקב ב-100 $, וה"ממעיט" ב-40$.

שאלה 4: מה התחזית שלך לשער השקל-דולר ב-31.12.09?

שער ה-$ צפוי, על פי היועצים, לעמוד בסוף השנה על רמה של 3.71 שקל, שוב, הערכה דומה מאוד לרמה ששררה בעת מילוי השאלון: 3.714.
ההערכה הגבוהה ביותר (פיחות) עמדה על 3.99 שקל דולר.
ההערכה הנמוכה ביותר (תיסוף) עמדה על 3.30 שקל דולר.

שאלה 5: מה התחזית שלך לאינפלציה בשנת 2009?

שיעור האינפלציה בישראל בשנת 2009 צפוי לדעת היועצים לעמוד על 3.45%. יצויין, כי הסקר נערך יומיים לפני פרסום מדד ספטמבר ש"הפתיע" וירד ב-0.3%. כיום, שיעור האינפלציה עומד על 3.4% ולפנינו עוד 3 מדדים.

שאלה 6: מה התחזית שלך לריבית בנק ישראל ב-31.12.09?

מרבית היועצים (%88), סבורים, כי ריבית בנק ישראל תעלה עד סוף השנה, כאשר 12% מהם סבור שהיא תישאר במקומה: 0.75%. ממוצע ההערכות מצביע על ריבית של 1.25% בסוף השנה, דהיינו עלייה של 0.5% בחודשים הקרובים. שיעור הסבורים שהיא תעלה מעבר לכך הינו 18%.

מסמך זה הוכן על-ידי מיטב בית השקעות בע"מ ו/או על-ידי אחת או יותר מהחברות שבשליטתה. מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ועל כל אדם להתייעץ עם יועץ ו/או משווק השקעות בכל הנוגע לביצוע פעולה במוצרים פיננסיים ועם יועץ פנסיוני ו/או סוכן שיווק פנסיוני בכל הנוגע להצטרפות או עזיבת מוצרים פנסיוניים. כמו כן, מסמך זה אינו מהווה הצעה או המלצה לרכישת או מכירת מוצר פיננסי, לרבות קרן השתלמות, אופציות, יחידות השתתפות בקרן נאמנות או כל נייר ערך או מוצר פיננסי אחר, ואינו מהווה הצעה להצטרפות או עזיבת מוצר פנסיוני, לרבות קופת גמל, קרן השתלמות, קרן פנסיה או תכנית ביטוח. רכישת מוצר פיננסי בגינו נדרש פרסום תשקיף ודיווחים מיידיים, לרבות יחידות בקרנות נאמנות, תעשה על פי התשקיף והדיווחים המיידיים שבתוקף. כמו כן, מיטב בית השקעות בע"מ, וכן חברות שבשליטתה עוסקות, בין היתר, בניהול תיקי לקוחות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות השתלמות, ניהול קרנות פנסיה וחיתום, ועשוי להיות למי מהן עניין אישי במסמך זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמן ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. האמור במסמך זה נאסף ו/או מתבסס על מידע ממקורות שונים ולא בוצעה על-ידי מיטב בית השקעות ו/או כל חברה שבשליטתה בדיקה עצמאית של המידע האמור. האמור במסמך זה כולל הערכות, אומדנים ו/או תחזיות. מיטב בית השקעות בע"מ וכן כל חברה בשליטתה אינן אחריות לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ועקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו. אין בתשואות העבר של המוצרים הפיננסיים כדי להעיד על תשואותיהם בעתיד. כל הזכויות, לרבות זכויות הקניין הרוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות למיטב בית השקעות בע"מ ו/או לאחת או יותר מהחברות אשר בשליטתה, ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות להפיצו ולהעתיקו, ללא קבלת אישורן מראש ובכתב

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים