‎י״ב בניסן ה׳תשפ״ד‎

19 אפריל 2024

תחנת הכוח התרמו-סולרית של "נגב אנרגיה" באשלים מתחילה מחר בהפעלה מסחרית

פרויקט האנרגיה המתחדשת הגדול ביותר בישראל ואחד הגדולים והמורכבים בעולם, השלים את שלב ההקמה ומתחיל לפעול באופן מסחרי. ממחר תספק תחנת הכוח התרמו-סולרית של "נגב אנרגיה" באשלים חשמל נקי לרשת החשמל הארצית.

לאחר שהשלימה את הקמתה והרצתה של התחנה ועברה בהצלחה את כל בחינות הקבלה של חברת החשמל, קיבלה חברת "נגב אנרגיה" את כל האישורים הנדרשים לרבות רישיון קבוע לייצור חשמל מרשות החשמל, והיא מתחילה כבר מחר בשלב ההפעלה המסחרית של תחנת הכוח התרמו-סולרית הנמצאת בסמוך ליישוב אשלים שבנגב.

"נגב אנרגיה" אשר מוחזקת על-ידי "שיכון ובינוי אנרגיה" (50%), קרן התשתיות "נוי" (40%) והחברה הספרדית ""TSK (10%), זכתה במכרז של החשכ"ל והתקשרה בשנת 2013 בהסכם זיכיון לתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ואחזקה של תחנת כוח תרמו-סולרית בהספק של 110 מגוואט למשך 25 שנה. התחנה תספק חשמל נקי לרשת החשמל הארצית בכמות אשר תענה על צריכה של כ-70,000 משקי בית.

התחנה פרושה על שטח של כ-4,000 דונמים (פעם ורבע שטחה של העיר גבעתיים). היא בנויה מכ-16 אלף שקתות פרבוליות ומכחצי מיליון מראות קעורות, אשר ממירות את האנרגיה הסולרית לקיטור המשמש לייצור חשמל. בתחנת הכוח של "נגב אנרגיה" הותקנה מערכת ייחודית לאגירת אנרגיה תרמית על-בסיס מלח מותך, המאפשרת לתחנה לפעול כ-4.5 שעות נוספות מדי יום בשעות החשיכה בהספק מלא וכך להגיע לרמות של יעילות ונצילות גבוהות במיוחד.

ההשקעה בהקמת התחנה מוערכת בכ-1 מיליארד דולר. בהקמתה הועסקו מאות עובדים, קבלני משנה וספקים, רובם תושבי הדרום והנגב.

תמיר כהן, יו"ר "שיכון ובינוי": "אנו גאים על סיום מגה-פרויקט נוסף ופורץ דרך. זוהי האסטרטגיה של 'שיכון ובינוי' – להקים ולבנות מגה פרוקטים בעלי משמעות לאומית בארץ ובעולם".

משה לחמני, מנכ"ל "שיכון ובינוי": "פעם נוספת שקבוצת 'שיכון ובינוי' מובילה ושותפה במהפכות שמקדמות את ישראל. היום אנו מובילים את שוק האנרגיה המתחדשת אל ישראל בה ייצרו זכיינים פרטיים חשמל בהיקפים מסחריים שכאלה. זוהי גם פעם נוספת בה מפריחה 'שיכון ובינוי' את הנגב".

דידי פז, מנכ"ל "נגב אנרגיה" ומנהל התפעול הראשי (COO) של "שיכון ובינוי": "נגב אנרגיה ובעלי הפרויקט הוכיחו היום יכולת יוצאת דופן עם השלמת אחד הפרויקטים המאתגרים ביותר שנעשו בישראל בהיבט הטכנולוגי-הנדסי והפיננסי. הפרויקט הזה הוא דוגמה מצוינת לשיתוף פעולה מוצלח בין המגזר הפרטי למגזר הציבורי".   פיני כהן, יו"ר קרן "נוי": "קרן נוי גאה לסיים פרויקט מוצלח נוסף בתחום התרמו-סולרי, זה השני השבוע. מדובר בפרויקט המשקף טכנולוגיה מורכבת פורצת דרך שהינה אחד מתחומי האנרגיה שישראל סימנה כיעד לאומי אסטרטגי".

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים