‎י״ב בניסן ה׳תשפ״ד‎

19 אפריל 2024

תשואות קרנות נאמנות אוגוסט 2010

כתבות בנושא קרנות נאמנות:

תשואות קרנות נאמנות אוגוסט 2010

אוגוסט לוהט בתעשיית קרנות הנאמנות: הקרנות המסורתיות עם שיא גיוסים חודשי מאז נובמבר 2009, לאחר כניסת כספים של כ-2.85 מיליארד שקל

רוני אפטר | 13.09.2010
תגיות : תשואות קרנות נאמנותקרנות נאמנותתשואת הקרנותקרן נאמנותרוני אפטר.

  • תעשיית הקרנות שוב שוברת שיאים חדשיםלאחר גיוס של כ-3.2 מיליארד שקל: הקרנות המסורתיות גייסו כ-2.85 מיליארד שקל , הקרנות הכספיות רשמו גיוס של כ-0.35 מיליארד שקל.
  • קרנות 90/10 "תידלקו" את הגיוסים בקרנות אג"ח חברות וכללישהסתכמו בכ-2.7מיליארד שקל – הגיוס החודשי הגבוה ביותר מאז מרץ 2010.
  • באפיק הממשלתינרשמו גיוסים של כ-0.3 מיליארד שקל בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדדלצד פדיונות של כ-0.5 מיליארד שקל בקרנות השקליות.
  • הקרנות המנייתיות, לאחר 4 חודשים רצופים של פדיונותחזרו למסלול הגיוסיםעם כניסת כספים של כ-40 מיליון שקלבהובלת הקרנות המתמחות במניות בישראל.
  • קרנות אגד חוץ,הן הלהיט החם של קיץ 2010, לאחר שרשמו גיוס חודשי מרשים ביותר של כ-0.35 מיליארד שקל, הגיוס החודשי הגבוה ביותר אי-פעם.
  • תעשיית קרנות הנאמנות מנהלת כיום כ-150.8מיליארד שקל

|   חודש אוגוסט האיר פנים לתעשיית קרנות הנאמנות, ששברה במהלכה מספר שיאים חדשים: הראשון, הגיוס החודשי הגבוה ביותר בכל שנת 2010בסיכום חודשי נרשמו גיוסים של כ-3.2מיליארד שקל, ובנטרול הקרנות הכספיות שגייסו כ-0.35 מיליארד שקל, רשמו הקרנות המסורתיותגיוסים מרשימים של כ-2.85 מיליארד שקל – הגיוס החודשי הגבוה ביותר מאז נובמבר 2009. השיא השני הינו שיא שנשבר מידי יום בחודש החולף והוא סך הנכסים המנוהל של תעשיית הקרנות שחצה החודש לראשונה את רף ה-150 מיליארד שקל.

|   האפיק הממשלתי ריכז עניין לא מועט החודש בעקבות מדד המחירים לצרכן שהיה נמוך יחסית ובהתאם להחלטת בנק ישראל להותיר את הריבית במשק ללא שינוי. בפועל, היינו עדים להמשך"מגמת ההתכנסות" שדיברנו עליה בחודש הקודם – ירידה בקצב הגיוסים לאפיק הממשלתי הצמוד ומנגד ירידה בקצב הפדיונות לאפיק הממשלתי השקלי שמתחיל לרכז עניין מחדש אצל ציבור המשקיעים. בסיכום חודשי רשמו קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד גיוסים של כ-0.3 מיליארד שקל,הגיוס החודשי הנמוך ביותר מאז אפריל 2010, ולעומת גיוס של כ-0.8 מיליארד שקל רק בחודש יולי.בקרנות השקליות נרשמו פדיונות של כ-0.5 מיליארד שקל כאשר מידי שבוע אנו עדים לירידה בקצב הפדיונות. אם בשבוע הראשון של החודש קצב הפדיונות היומי עמד על כ-40 מיליון שקל, בשבוע האחרון של החודש הוא ירד עד כדי 10 מיליון שקל בלבד. ברקע: פרסום מדד המחירים לצרכן ליולי שהיה נמוך (0.5%) מהציפיות המוקדמות. בסיכום חודשי רשמו אגרות החוב הממשלתיות עליות חדות: מדד אג"ח ממשלתי כללי טיפס בכ-1.4%אגרות החוב הממשלתיות צמודות המדד (גלילים) רשמו תשואה גבוהה של כ-2.0%, בעוד  אגרות החוב השקליות בריבית קבועה (שחרים)פיגרו אחריהן עם תשואה נאה גם כן של כ-1.2%.

|   קרנות אג"ח חברות וכללי זכו לגיוסים גבוהים משמעותית של כ-2.7 מיליארד שקל, שזהו הגיוס החודשי הגבוה ביותר מאז מרץ 2010. העלייה בגיוסים נובעת בין השאר מכניסת כספים לקרנות אג"ח כללי מנוהלות, בדגש על קרנות מסוג 90/10, שהיו אחד הלהיטים בשנים 2006-2007, וחזרו להיות הקרנות הפופולאריות ביותר כרגע בתעשיית קרנות הנאמנות. עדות לכך ניתן לראות בפרסומים המאסיביים של קרנות 90/10 ע"י מנהלי קרנות הנאמנות השונים. אם בחודש יולי הגיוסים לקרנות אג"ח כללי מסוג 90/10 הסתכמו בכ-0.5 מיליארד שקל, ניתן להעריך כי החודש הגיוסים הסתכמו סביב ה-600-700 מיליון שקל, ואילולא התיקון במחירי המניות בשבוע האחרון של החודש, היינו עדים לגיוסים גבוהים עוד יותר. קרנות בולטות נוספות בגיוסים גבוהים בחודש אוגוסט הן קרנות HIGH YIELDשע"פ הערכות נהנו מגיוסים גבוהים לאורך כל החודש, בתמיכת המומנטום החיובי באגרות החוב המדורגות נמוך או שאינן מדורגות כלל.בסיכום חודש אוגוסט רשם מדד אג"ח כללי זינוק של כ-1.6%מדד אג"ח קונצרני כללי טיפס בלא פחות מכ-1.8% ומדדי תל-בונד 20 ו-40 רשמו קפיצה של כ-1.5% ו-2.0% בהתאמה בשעריהן.

|   שוקי המניות המשיכו להיות תנודתיים גם החודש, כאשר הן עדיין מחפשות כיוון ברור לשנת 2010, זאת לאחר שרשמו עליות נאות ב-3 השבועות הראשונים של החודש, שהתחלפו בירידות חדות עם סיומו. בסיכום חודשי רשמו מדדי המניות בישראל מגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים: מדד ת"א 25 עלה בכ-1.5%מדד ת"א 75 רשם עלייה של כ-2.0%מדד ת"א נדל"ן 15 טיפס בכ-3.8% ואילומדד חיפושי הגז והנפט זינק בעוד כ-14.3%. מנגד, ירידות שערים נרשמו במדד יתר 50 שהתממש בכ-1.8%מדד התל-טק 15 נפל בכ-4.7% ואילו מדד הביומד התרסק בכ-6.2%. בחו"ל, ירידות השערים החדות בסוף החודש האפילו על המגמה החיובית בראשיתה, כך סיים מדד הדאו-ג'ונסבירידה חדה של כ-4.3%מדד הנאסד"ק צנח בכ-6.2%באירופה, רשם מדד ה-DAX הגרמניירידה של כ-3.6% לצד ירידה בשיעור של כ-4.2% במדד ה-CAC 40 הצרפתיבאסיה, ירידות חדות נרשמו במדד ה-NIKKEI היפני שהתרסק בלא פחות מכ-7.5% לשפל של שנה וחצי. יחד עם זאת, החודש נרשמו גיוסים קלים של כ-40 מיליון שקל בקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות), זאת לאחר שבמשך ארבעה חודשים רצופים (אפריל-יולי) נרשמו בהן פדיונות שהסתכמו בכ-1.0 מיליארד שקל.הגיוסים החודש התרכזו באופן מובהק בקרנות המתמחות במניות בישראל, לאחר שאלו רשמו כניסת כספים של כ-100 מיליון שקל, הגיוס החודשי הגבוה ביותר מאז מרץ 2010, כאשר מגמה הפוכה בדיוק התרחשה בקרנות המתמחות במניות בחו"ל, שבהןנרשמו פדיונות של כ-65 מיליון שקל, הפדיון החודשי הגבוה ביותר מאז אפריל 2010בקרנות הגמישות נרשמו שינויים לא משמעותיים.

|   בקרנות הכספיות נרשמו בחודש אוגוסט גיוסים של כ-330 מיליון שקל, ירידה חודשית רביעית ברציפות בקצב הגיוסים. יחד עם זאת, ישנה שונות גבוהה מידי יום בפעילות בקרנות הכספיות, כך נוצר מצב שבמהלך חודש אוגוסט נרשמו 11 ימים של גיוסים מול 12 ימים של פדיונות בקרנות הכספיות. בסיכום חודש אוגוסט רשם מדד המק"מ עלייה נאה וחריגה של כ-0.3%.

|   קרנות אגד חוץ רשמו הישג מצוין החודש לאחר שהכפילו את קצב הגיוסים מחודש שעבר, כך שהוא הסתכם בחודש אוגוסט בלא פחות מכ-360 מיליון שקל, הגיוס החודשי הגבוה ביותר אי-פעם.מרבית הגיוסים בקטגוריה מופנים לעבר קרנות אגד חוץ נקובות בדולר, שנותנות מענה ללקוחות המחזיקים דולרים ומעוניינים באלטרנטיבה, אם כי ברמת סיכון גבוהה יותר, לריבית האפסית הקיימת כיום בפיקדונות צמודי מט"ח. מתחילת השנה גייסו קרנות אגד חוץ כ-1.4 מיליארד שקל, הגיוס השלישי בגובהו בתעשיית קרנות הנאמנות לאחר קרנות אג"ח חברות וכללי (10.7 מיליארד שקל)והקרנות הכספיות (2.7 מיליארד שקל).

|   בסיכום חודש אוגוסט, צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-4.3 מיליארד שקל המיוחסים לגיוסים נטו של כ-3.2 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-1.1 מיליארד שקל, זאת על רקע עלייה במדד מיטב לקרנות הנאמנות בשיעור של כ-0.75% בחודש אוגוסט.

|   תעשיית הקרנות מנהלת נכון לסוף חודש אוגוסט 2010 כ-150.8מיליארד שקל, שיא של כל הזמנים.

אפיקסיכום חודש אוגוסט

(במיליוני שקלים)

סיכום 2010    (במיליארדי שקלים)
קרנות מנייתיות[1]390.1-
קרנות כספיות3272.7
קרנות אג"ח שקליות513-2.7-
קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד3310.4
קרנות אג"ח חברות וכללי2,69510.7
קרנות אגד חוץ3611.4
שונות[2]260.3
סה"כ3,16412.7
סה"כ קרנות מסורתיות(בנטרול קרנות כספיות ואגד ישראלי)2,81610.0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מסמך זה הוכן על-ידי מיטב בית השקעות בע"מ ו/או על-ידי אחת או יותר מהחברות שבשליטתה. מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ועל כל אדם להתייעץ עם יועץ ו/או משווק השקעות בכל הנוגע לביצוע פעולה במוצרים פיננסיים ועם יועץ פנסיוני ו/או סוכן שיווק פנסיוני בכל הנוגע להצטרפות או עזיבת מוצרים פנסיוניים. כמו כן, מסמך זה אינו מהווה הצעה או המלצה לרכישת או מכירת מוצר פיננסי, לרבות קרן השתלמות, אופציות, יחידות השתתפות בקרן נאמנות או כל נייר ערך או מוצר פיננסי אחר, ואינו מהווה הצעה להצטרפות או עזיבת מוצר פנסיוני, לרבות קופת גמל, קרן השתלמות, קרן פנסיה או תכנית ביטוח. רכישת מוצר פיננסי בגינו נדרש פרסום תשקיף ודיווחים מיידיים, לרבות יחידות בקרנות נאמנות, תעשה על פי התשקיף והדיווחים המיידיים שבתוקף. כמו כן, מיטב בית השקעות בע"מ, וכן חברות שבשליטתה עוסקות, בין היתר, בניהול תיקי לקוחות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות השתלמות, ניהול קרנות פנסיה וחיתום, ועשוי להיות למי מהן עניין אישי במסמך זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמן ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. האמור במסמך זה נאסף ו/או מתבסס על מידע ממקורות שונים ולא בוצעה על-ידי מיטב בית השקעות ו/או כל חברה שבשליטתה בדיקה עצמאית של המידע האמור. האמור במסמך זה כולל הערכות, אומדנים ו/או תחזיות. מיטב בית השקעות בע"מ וכן כל חברה בשליטתה אינן אחריות לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ועקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו. אין בתשואות העבר של המוצרים הפיננסיים כדי להעיד על תשואותיהם בעתיד. כל הזכויות, לרבות זכויות הקניין הרוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות למיטב בית השקעות בע"מ ו/או לאחת או יותר מהחברות אשר בשליטתה, ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות להפיצו ולהעתיקו, ללא קבלת אישורן מראש ובכתב.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים