‎ח׳ בניסן ה׳תשפ״ד‎

16 אפריל 2024

מצליחים למגר את בועת הנדל"ן?

כתבות נוספות בנושא תיק השקעות:

מניות מומלצות – מצליחים למגר את בועת הנדל"ן? תתכוננו לבועה במניות המניבות.

באדיבות ניר זוננברג , אנליסט בכיר בבית ההשקעות מיטב 17.02.2010
תגיות :מניות מומלצות , שוק ההון , סקירת שוק , סקירת עולמית , ניתוח שוק.

בעקבות מדד המחירים השלילי, כנראה שבנק ישראל לא יעלה את הריבית בקרוב, דבר שמשאיר את ציבור המשקיעים בחיפוש אחר נכסים מניבים אחרים כתחליף לפיקדונות. לעת עתה, נראה שהעלייה במחירי הנדל"ן בשנה האחרונה, ביחד עם האצת התהליך של הפשרת קרקעות למגורים, מצליחים לצנן את הבועה בשוק הנדל"ן למגורים, והתשואות באפיק זה מתחילות לרדת, כפי שמשתקף מנתוני המדד שהתפרסם.

עם זאת, חשוב לזכור שעצם הבעיה של סביבת ריבית חריגה ונמוכה, לא נעלמה וציבור המשקיעים ימשיך לתור אחר אלטרנטיבות מניבות אחרות, דבר שעשוי לספק עדנה דווקא לחברות עם פוטנציאל לחלוקת דיבידנד מוגבר, דוגמת חברות הטלקום, בנקים וחברות ביטוח מסויימות, שצפויים לחדש את תזרים הדיבידנד כבר השנה (כגון בינלאומי, מזרחי, לאומי, מגדל ביטוח, הראל ומנורה). רצ"ב  הסקירה השנתית שלנו שבה המלצנו על מניות עתירי דיבידנדים, בדיוק מהסיבה הזו.

מבחינתההשפעה על הדו"חות הכספים, המדד השלילי (וכנראה מדדים שליליים נוספים במהלך הרבעון הראשון) הוא דבר חיובי לסקטור הפיננסים, ובעיקר לחברות הביטוח, דבר שיחזק עוד יותר את הביקוש למניות מניבות בתחום. הירידה במדד מיטיבה עם חברות הביטוח בשלוש דרכים:

  1. מורידה את ההתחייבויות בביטוח הכללי, ולכן משפרת את תוצאות החיתום. הראל וכלל הן הנהנות העיקריות בתחום זה.
  2. מעלה את דמי הניהול המשתנים ומשפרת את הרווח מפוליסות מבטיחות תשואה. כזכור, דמי הניהול המשתנים (פוליסות 1991-2003) נגבים על בסיס תשואה ריאלית חיובית מצטברת, כך שהירידה במדד מגדילה את דמי הניהול המשתנים. פוליסות עם מנגנון של הבטחת תשואה צמודת מדד (בעיקר אלו שהונפקו לפני 1990) גם מייצרות רווחים גבוהים יותר על החלק החופשי בעקבות ירידת המדד. הנהנות העיקריות הן מגדל, הראל וכלל.
  3. מורידה את הוצאות המימון – הנהנות העיקריות הן כלל והפניקס.

חלק מהאפקט החיובי כנראה יתקזז, באופן חלקי בלבד, במקרה שנראה עלייה בעקום התשואות באג"חים ממשלתיים צמודים (מהלך שנראה טבעי לאור הירידה בציפיות האינפלציה), מה שכנראה יסב לחברות הביטוח הפסדים בקרן הון.

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים