‎י״ז בניסן ה׳תשפ״ד‎

25 אפריל 2024

סקירה מקרו 2010 מניות מומלצות

כתבות נוספות בנושא תיק השקעות:

מניות מומלצות – סקירה מקרו 2010.

באדיבות ניר זוננברג , אנליסט בכיר בבית ההשקעות מיטב 09.02.2010
תגיות :מניות מומלצות , שוק ההון , סקירת שוק , סקירת עולמית , ניתוח שוק.

למרות ההתאוששות המרשימה בשווקים הפיננסים בשנה החולפת, עדיין קיימת אי-וודאות סביב ההמשכיות של התאוששות הכלכלה הריאלית. במקביל רוב מודלי התמחור מצביעים על תמחור מלא של המניות ולפיכך, התכנסות סביב משקולות הבנצ'מרק במניות נראה לנו תהליך טבעי. במסגרת זו יש עדיין מספר דגשים באסטרטגיית ההשקעות שלנו הראויים לציון.

סלקטיביים לגבי יצואנים, מעדיפים בעיקר חברות מקומיות – הכלכלה הישראלית חזקה יחסית לעומת מדינות רבות בעולם וסביר להניח שהשקל יתחזק כפי שבנק ישראל צופה. לפיכך אנו מעדיפים חברות הנשענות על הכלכלה המקומית. ובכל זאת, בשוק ההיי-טק הישראלי קיימות חברות שכדאי לבחון נקודתית על רקע התפתחות בשווקי היעד (איתוראן) או על רקע תמחור נמוך (גילת לוויינים).

פוקוס על דיבידנדים– בעידן של צמיחה גלובאלית איטית יותר, משקיעים עשויים ליחס משקל רב להשקעות מניבות. דוגמאות טובות לכך הן חברות התקשורת בישראל. אנחנו ממשיכים להיות חיוביים לגבי בזק (אפשר גם דרך סמייל) וחושבים שפרטנר עדיפה על סלקום בתחום הסלולר.

צריכה פרטית – משקי הבית בישראל אינם ממונפים והחדירה של מוצרי האשראי (כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים) צוברת תאוצה. במקביל תחום המשכנתאות ממשיך להתרחב עקב ביקוש ער לנדל"ן ויחיסי מינוף (LTV) גבוהים יותר מבעבר. האשראי הצרכני מהווה את המגרש הביתי של הבנקים, שאינם חשופים לתחרות משמעותית מחברות הביטוח והגופים המוסדיים בתחום. אנחנו חיוביים מאד על סקטור הבנקים עם העדפה ללאומי ולמזרחי.

השקעות קבועות במשק– הממשלה מנסה לעודד "מיני-בום" בהשקעות קבועות בעיקר בתחום המגורים.אלקטרה היא דוגמה לחברה אשר צפויה להנות ממהלך זה.

לקנות מה שאין– לאור ההתאוששות בשווקים הפיננסים אנו מצפים לראות, אחרי כמה שנים של בצורת, התעוררות בשוק הראשוני. ישנן מספר חברות איכותיות שעשויות להגיע לשוק בשנה הקרובה דוגמת עזריאלי וקרדן נדל"ן (נדל"ן), אלקטרה מוצרי צריכה ותנובה (שניהם עם פוקוס על הצרכן) ונמל אילת (תשתיות).

כמובן, כלכלה מקומית חזקה (הנשענת על צריכה פרטית מוגברת וחגיגה בענף הבנייה) יחד עם סביבת ריבית שעדיין נחשבת למרחיבה, עשויה לספק עדנה לשוק ההון (ההנפקות הראשוניות בדרך וחברות הגז רותחים). התנאים הטובים בשוק ההון ייטיבו עם חברות הביטוח וכבר כעת ישנם מספר גופים המתעניינים ברכישת פעילות ביטוח. אנחנו חיובים על הסקטור עם דגש על הראל ומנורה.

לקבלת הסקירה המלאה וגילוי נאות במסמך המצורף :
מיטב ברוקראז' – סקירה מקרו 2010

 

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים