‎י״ט באדר ב׳ ה׳תשפ״ד‎

29 מרץ 2024

סקירת מניות בענף התקשורת מניות מומלצות

כתבות נוספות בנושא תיק השקעות:

מניות מומלצות – סקירת מניות ענף התקשורת.

באדיבות ניר זוננברג , אנליסט בכיר בבית ההשקעות מיטב 08.02.2010
תגיות :מניות מומלצות , שוק ההון , סקירת שוק , סקירת עולמית , ניתוח שוק.

בזק – המניה המועדפת בתחום

בשנים האחרונות בזק עברה תהליך אגרסיבי של התייעלות והסרה של סממני המונופול הממשלתי. בעוד מחזור ההכנסות צמח מ-2006 ל-2009 בשיעור מצטבר של כ-6% בלבד, ה-EBITDA צמחה בכ-50% ועברה את רף ה-5 מיליארד ₪ (כולל YES). אנו מעריכים כי רוב פוטנציאל ההתייעלות שהיה טמון בחברה לאחר ההפרטה קרוב למיצוי.

בשורה התחתונה – למרות שהאפסייד בבזק הוא די מוגבל ברמות המחירים הנוכחית, אנו סבורים כי יש לבחון את ההשקעה בבזק כהשקעת ערך.

מחיר היעד שלנו לבזק הוא 11 ש"ח למניה גבוה בכ-13% ממחיר השוק.

פרטנר  – בסימן התייעלות

ניתן לומר שפרטנר נכנסה לשנת 2009 במידה מסוימת של שאננות. ב-2010 אנו צפויים לראות את תגובת הנגד, כאשר החברה צפויה ליישם תוכנית התייעלות אגרסיבית.

החברה צפויה לחלק דיבידנד של כ-2.5 מיליארד ש"ח (כולל 1.4 חד"פ) המשקף תשואת דיבידנד של כ-20%. החברה נסחרת כיום לפי מכפיל תזרימי של 11.5 לשנת 2010. נשארים בהמלצת תשואת יתר ומעדיפים ליצור את החשיפה לתחום הסלולר דרך פרטנר.

מחיר היעד שלנו לפרטנר הוא כ-82.5 ש"ח למניה, גבוה בכ-7% ממחיר השוק.

סלקום – טובה ומתומחרת

סלקום צפויה להציג שנת שיא בכמעט בכל הפרמטרים. למרות צמיחה מתונה של כ-0.8% בהכנסות, החברה צפויה לרשום צמיחה של כ-4.6% ב-EBITDA (מתואמת סיבסודים).

ניתן לצפות כי בשנה הנוכחית החברה תשחרר מעט את החגורה ונראה עלייה מסוימת בהוצאות התפעול. ההמלצה שלנו על סלקום היא תשואת שוק.

לפי מודל ה- DCF (Wacc=9.50%, G=1%), אנו מקבלים שווי למניה של כ-130 ש"ח למניה, גבוה בכ-11% ממחיר השוק.

הוט – פיסת הפאזל האחרונה

התבססות השליטה בהוט על ידי גוף אחד היא ההתפתחות חיובית מאוד עבור החברה. אין לנו ספק כי הוט היא החברה עם הפוטנציאל הגדול ביותר בענף התקשורת הישראלי. יחד אם זאת, אנו לא קונים את התיזה כי בעל מניות חדש (יהיה מי שיהיה) יכול להיכנס לחברה ולשלוף עוד 200 מיליון ₪. אנו מעריכים כי לחברה, שכבר מספקת תשתית אינטרנט יש יתרון משמעותי בשיווק של ISP וצפויה להציגEBITDA של כ-1,085 מיליון ש"ח, גידול של כ-7% לעומת השנה הקודמת. ב-2010 אנו מעריכים כי התזרים יכול לצמוח בכ-10% לרמה של כ-480 מיליון (מכפיל 12.8).

אנו סבורים כי התמחור הנוכחי של המניה כבר מגלם בתוכו חלק מהפוטנציאל העתידי של החברה ומעניקים מחיר יעד של כ-40 ש"ח למניה, נמוך בכ-15% ממחיר השוק. אנו מותירים את ההמלצה על תשואת חסר.

גילת לוויינים – מכסים את הבור

השנה החולפת הייתה קשה במיוחד עבור גילת לוויינים – החל מביטול הסכם הרכישה של החברה (ב-11.4 דולר למניה), ירידה חדה בהכנסות וברווחיות והסתבכות עם פרויקט קומפרטל בקולומביה. עם זאת הצליחה להתמודד עם מרבית המכשולים וניתן להיות אופטימיים לקראת התאוששות מסוימת בביקושים.

אנו מניחים כי לאחר שלקוחות רבים השהו הזמנות וניסו לצמצם בהוצאות ה-IT בשנה הנוכחית, אנו צפויים לראות התאוששות מסוימת בהכנסות החברה ב-2010.

אנו מעריכים את שווי הפעילות של גילת בכ-150 מיליון דולר בתוספת המזומן מקבלים שווי חברה של כ-286 מיליון, כ-6.8 דולר למניה. אנו משאירים את ההמלצה על קניה.

לקבלת הסקירה המלאה :  מיטב ברוקראז' – תקשורת

 

 

 

אהבתם? שתפו…

לשיחה עם יועץ משכנתא התקשרו עכשיו 072-2118686

Facebook

אהבתם? שתפו...Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
Linkedin
מעבר לסרגל הכלים